ROHKEM PÕNEVUST LIITRI KOHTA.

BMW 1. seeria 5-ukselise sõidudünaamika ja ökonoomsus.

ROHKEM PÕNEVUST LIITRI KOHTA.

BMW 1. seeria 5-ukselise sõidudünaamika ja ökonoomsus.

Oma energilise ja nobeda loomuga on BMW 1. seeria linnaliiklusse loodud. BMW TwinPower Turbo mootorid ja valikuline kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast aitavad hetkega hoo sisse saada. Ja ECO PRO režiim viib sõiduulatuse maksimumini. Ühesõnaga: oma välguna nobeda kiirenduse ja tagasihoidliku kütusekuluga on ta ideaalne kaaslane.

ROHKEM PÕNEVUST LIITRI KOHTA.BMW 1. seeria 5-ukselise sõidudünaamika ja ökonoomsus.

Oma energilise ja nobeda loomuga on BMW 1. seeria linnaliiklusse loodud. BMW TwinPower Turbo mootorid ja valikuline kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast aitavad hetkega hoo sisse saada. Ja ECO PRO režiim viib sõiduulatuse maksimumini. Ühesõnaga: oma välguna nobeda kiirenduse ja tagasihoidliku kütusekuluga on ta ideaalne kaaslane.

BMW EFFICIENTDYNAMICS TEHNOLOOGIAD.

BMW EfficientDynamics aitab võtta igast kütuseliitrist viimast: parem sooritusvõime, suurem ökonoomsus ja rohkem sõidunaudingut. Kütusekulu vähendavad tehnouuendused, mis samas tõstavad sõidunaudingut, tähendavad, et puhas dünaamika on iga BMW standardvarustuses.

  • BMW 116d EfficientDynamics Edition

    Oma 1,5-liitrise BMW TwinPower Turbo kolmesilindrilise diiselmootoriga on BMW 116d EfficientDynamics Edition ökonoomsuselt täiesti omaette klass. Mootor saavutab võimsuse 85 kW (116 hj) pööretel 4000 p/min ja maksimaalse pöördemomendi 270 Nm pöördevahemikus 1750–2250 p/min. Nii kiirendab BMW 116d sedaan EfficientDynamics Edition seisult kuni 100 km/h 10,4 sekundiga. Selle keskmine kütusekulu on kõigest 3,8 kuni 3,4 liitrit 100 km kohta ning CO2-heide ainult 101–89 g/km, mis on sõiduki erakordse ökonoomsuse muljetavaldav väljendus.
    BMW TwinPower Turbo 1,5-liitrine 3-silindriline diiselmootor on isegi madalatel pööretel erakordselt hea reaktsioonivõimega ja tõeliselt ladusa käiguga. Selles on ühendatud CommonRail ühisanum-sissepritse ning muutuva turbiinigeomeetriaga uuenduslik turboülelaaduri tehnoloogia. Selle erakordne ökonoomsus on saavutatud suuresti tänu aerodünaamikameetmetele, nagu aerodünaamiliselt optimeeritud 16-tollised kergmetallveljed ja automaatsed elektrooniliselt juhitavad õhuavad, mis vajaduse järgi avavad ja sulgevad eesmised radiaatori sisselaskeavad.

BMW TWINPOWER TURBO MOOTORID.

Tänu BMW TwinPower Turbo tehnoloogiale võimaldab BMW bensiini- ja diiselmootorite uus põlvkond BMW EfficientDynamics mootorisarjast sooritusvõimet parandada ja sõiduki reaktsioone ka madalatel pööretel märksa kiiremaks muuta. Sealjuures on mootor väga kütusesäästlik ja väikeste heitkogustega. Paremad kütusekulu- ja dünaamikanäitajad tagavad märgatavalt suurema sõidunaudingu.
Bensiinimootorid on varustatud uuendusliku turboülelaaduritehnoloogiaga koos Valvetronic klapijuhtimissüsteemi ja kaksik-Vanos nukkvõlli juhtimise ning täppississepritsega. Tänu tipptasemel komponentidele on tagatud suurepärane jõuülekanne koos väiksema kütusekuluga. Diiselmootorites on ühendatud ka varieeruva turbiinigeomeetriaga turboülelaadurid ning CommonRail ühisanum-sissepritse. Tänu põlemisprotsessi optimeerimisele vähenevad kütusekulu ja heide veelgi.

8-KÄIGULINE STEPTRONIC KÄIGUKAST.

8-käiguline Steptronic automaatkäigukast seab dünaamilisele sooritusvõimele ja ökonoomsusele uued standardid ja on BMW EfficientDynamics süsteemi põhielement. Eriti väiksed käikudevahelised vahed lihtsustavad optimaalset jõuülekannet kõigil kiirustel. See vähendab omakorda oluliselt kütusekulu, võimaldades samas juhil nautida sportlikku särtsu ja dünaamilist sooritusvõimet. Just suurtel kiirustel hoitakse mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra.
Palju abi on ka konvertersidurist – isegi siis, kui auto on manuaalrežiimil. Kiire mootoriülekanne ja täpselt seadistatud käigukast tagavad koos erakordselt sujuva käiguvahetuse.
Integreeritud funktsioonid, nagu intuitiivne jõuülekanne ning sõiduki liikumise ja liiklusolude pidev jälgimine, mõjutavad oluliselt käiguvahetust. Olenemata valitud sõidurežiimist lülitub süsteem alati kõige sobivamale käigule. Käigukasti juhtelement on ühendatud navigatsioonisüsteemiga, nii et olenevalt marsruudist lülitub intuitiivne jõuülekanne vajaduse korral sportlikuma ja tundlikuma reaktsiooniga seadistusele (SPORT režiim) või mugavamale ja vähesemate käiguvahetustega režiimile (COMFORT režiim).

REŽIIM ECO PRO.

Olenevalt juhi sõidustiilist on režiimiga ECO PRO võimalik kütusekulu vähendada kuni 20% (BMW korraldatud kütusekulu-uuringu andmetel). Vabakäigufunktsioon (ainult Steptronic automaatkäigukastiga), marsruudi planeerimise assistent (ainult navigatsioonisüsteemiga Professional) või ECO PRO ROUTE (ainult navigatsioonisüsteemidega Professional või Business) võimaldavad säästa veel viis protsenti.

  • Vabakäigurežiim

    Vabakäigufunktsioon ühendab jõuülekande mootori küljest lahti ja sõiduk veereb edasi ilma mootorit kasutamata. Seejärel sõidab auto vabakäigul juhul, kui juht võtab kiirusel 50 kuni 160 km/h jala gaasipedaalilt ja pidureid ei rakendata. Vajaduse korral võib marsruudi planeerimise assistent vabakäigufunktsiooni intelligentselt välja lülitada.

  • Marsruudi planeerimise assistent

    Navigatsioonisüsteemi teabe abil tunneb marsruudi planeerimise assistent ära kiirusepiirangud, asulad ja kurvid, ringteed, pöörded ja mahasõidud ning annab juhile õigel ajal nõu, millal kiirus maha võtta tuleks.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route kuvab kõige tõhusamat marsruuti, tuginedes liiklustingimustele, juhi sõidustiilile ja kohalikele oludele. Pardaarvuti näitab, mitu protsenti kütust ECO PRO Route valitud marsruuti järgides kokku hoitakse.

NUTIKAS ENERGIAHALDUS.

BMW 1. seeria intelligentse energiajuhtimise teeb võimalikuks hulk standardvarustuse BMW EfficientDynamics tehnoloogiaid, sealhulgas automaatne Start/Stop-funktsioon, regeneratiivpidurdus, elektriline roolivõimendus ning käiguvahetuse indikaator. Nende tehnoloogiate koosmõjus on võimalik saavutada säästev liikuvus ja maksimaalne ökonoomsus.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab selle, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see tegelikult liigub. Ajutise peatumise korral, näiteks foori taga oodates või liiklusummikutes, aitab automaatne Start/Stop-funktsioon säästa kütust, lülitades mootori välja kohe, kui auto jääb seisma ja vabastatakse sidur (manuaalkäigukastiga mudeli puhul) või kui auto jääb pidurdades täiesti seisma (Steptronic käigukast).
    Signaal teabekuval annab märku, kas automaatne Start/Stop-funktsioon on aktiivne. Niipea kui vajutatakse sidurit (manuaalkäigukast) või jalg pidurilt võetakse (Steptronic käigukast), lülitab mootor end automaatselt sisse.
    Automaatne Start/Stop-funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja turvalisuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab ideaalse töötemperatuurini, kui salongis on piisavalt soe/jahe temperatuur ega siis, kui aku täituvus on liiga madal või kui pöörad parajasti rooli. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka siis, kui auto seisab. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas muutub uduseks.
    Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.

  • Regeneratiivpidurdus

    Iga pidurdus tekitab kineetilist energiat, mis varem lihtsalt raisku läks. Regeneratiivpidurdus kasutab selle varem kasutamata jäänud potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva vabakäiguenergia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab generaatori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem sooritusvõime ehk klassikaline BMW EfficientDynamics.

  • Elektriline roolivõimendus

    Elektriline roolivõimendus kohandub automaatselt kiirusega. Tulemus on vahetu ja täpne roolimine ka suurtel kiirustel ja lihtne manööverdamine parkimisel. Roolimine kulutab energiat ainult siis, kui seda tõesti vaja on. See säästab kütust ja vähendab heidet.
    Hüdraulilise pumba asemel kasutatakse elektrimootorit. Tavalistes süsteemides peab pumbal olema pidev mootoritoide, kuid elektriline toide töötab ainult siis, kui rooli liigutatakse. Otse edasi sõitmisel või sama roolinurga hoidmisel (nt pikkades kurvides) ei ole elektrimootor aktiivne ega kuluta energiat. Roolivõimendust reguleeritakse paindlikult olenevalt sõiduoludest ja kiirusest ning roolimine on mugavam.

  • Käiguvahetuse indikaator

    Täpselt ajastatud käikude vahetamine aitab kütust säästa, seda eriti linnaliikluses või pikemate vahemaade läbimisel. Optimaalne käiguvahetus, väiksem kütusekulu – mootori elektroonika arvutab sõiduolude ja mootori pöörete järgi kindlaks kõige ökonoomsema käigu. Kui sisse tuleks lülitada madalam või kõrgem käik, süttib teabekuval noolega sümbol. Süsteem märkab ka järsku kiirendamist ning viivitab märguandega seni, kuni mootori pöörded on harilikule tasemele jõudnud. BMW-sisesed võrdlevad katsed on näidanud, et käiguvahetuse indikaatoriga sõidukitel on kütusekulu umbes neli protsenti väiksem.

BMW XDRIVE.

Intelligentne BMW xDrive nelikveosüsteem kohandub täiuslikult ka kõige keerulisemate teeoludega ja tagab suurepärase haarduvuse igal ajal. xDrive ja dünaamiline suunastabiilsuskontroll (DSC) vastutavad selle eest, et BMW oleks täielikult stabiilne ja turvaline. xDrive, mida juhib DSC-andurite süsteem, jaotab võimsuse kiirelt ja paindlikult sildade vahel ära, et vältida üle- või alajuhitavuse tekkimist kurvides ning tagada nii suurepärane suunastabiilsus. Samuti tagab see kiire ja turvalise kiirendamise isegi libedatel või järskudel lõikudel. Nii ei pea DSC keeruliste teeolude korral palju sekkuma. BMW xDrive kombineerib nii endas nelikveo kõiki eelised, nagu veojõud, suunastabiilsus ja sõiduohutus, ja seda BMW nobedusega.