VÄHEM RESSURSSE. SUUREM SÕIDUNAUDING.

BMW 5. seeria Gran Turismo EfficientDynamics.

BMW 5. seeria Gran Turismo juhib ka oma ökonoomsusega. Iga BMW 5. seeria sõiduk on varustatud BMW EfficientDynamics meetmete ja tehnoloogiatega, mis vähendavad oluliselt kütusekulu ja toksilisi heitmeid, pakkudes veelgi suuremat sõidurõõmu.

BMW 520d.

BMW TwinPower Turbo neljasilindrilise diiselmootori võimsus on veelgi muljetavaldavam: 135 kW (184 hj) 2-liitrise mahu kohta. Ühisanum-otsesissepritse ja muutuva turbiinigeomeetriaga turboülelaadur suudavad saavutada tippkiiruse 215 km/h ja kiirendada 0–100 km/h 8,9 sekundiga ning pöördemoment 1750–2750 p/min juures on 380 Nm. Ökonoomne keskmine kütusekulu: 5,5 l / 100 km ja CO2-heide 144 g/km.

REŽIIM ECO PRO.

Niipea kui oled ümber lülitanud režiimile ECO PRO, muutub sõit ökonoomsemaks ning olenevalt sinu sõidustiilist on kütusekulu võimalik vähendada kuni 20% (BMW korraldatud kütusekulu-uuringu andmetel).
Lisafunktsioonide abil, nagu vabakäigul liikumine (ainult Steptronic käigukastiga), eelvaate assistent (ainult koos navigatsioonisüsteemiga Professional) ja ECO PRO Route, on võimalik säästa veel kuni 5% kütust. Režiim kohandab automaatselt kiirendust ja käiguvahetust ning reguleerib intelligentselt soojenduse või konditsioneeri kasutust. Keskpaneeli ekraanil kuvatakse BMW EfficientDynamics funktsioone, mis vähendavad su masina kütusekulu. Kütusekulu aitavad veelgi vähendada ECO PRO süsteemi nõuanded ümbritsevate liiklusolude kohta.

  • Vabakäigurežiim

    ECO PRO režiimi üks omadusi on veel vabakäigufunktsiooni kasutamine Steptronic käigukastiga mudelitel: kui kiirus on vahemikus 50–160 km/h ja juht võtab jala gaaspedaalilt ega pidurda, siis süsteem lahutab mootori ja sõiduk liigub vabakäigul edasi.

  • Eelvaate assistent

    Üks režiimi ECO PRO kõige uuenduslikumaid omadusi on eelvaate assistent koos navigatsioonisüsteemiga Professional. Navigatsiooniandmete põhjal tuvastab see teele jäävad kurvid, ringristmikud, T-ristmikud, kiirusepiirangud ja kiirteede väljumisrajad ning soovitab vajaduse korral aegsasti kiirust vähendada. Ennetav juhtimisassistent reguleerib ka vabakäigufunktsiooni tööd.

  • ECO PRO Route

    Režiim ECO PRO sisaldab ka ECO PRO Route funktsiooni, mis on ühendatud navigatsioonisüsteemi Professional uue põlvkonnaga ning arvutab mitmesuguste parameetrite põhjal, nagu isiklik sõidustiil, liiklusolud ja teetingimused, välja kõige kütusetõhusama marsruudi. Pardaarvuti näitab lisaläbisõitu, st mitme lisakilomeetri väärtuses kütust oled tänu režiimile ECO PRO säästnud.

EU6 HEITENORMID.

BMW mootorid on alati olnud oma ajast ees, sest nende valmistamine on olnud alates 1917. aastast BMW põhioskus. BMW 5. seeria Gran Turismo mootor tõestab seda eriti võimsalt. Silmapaistev sooritusvõime, vahetu reaktsioon ja kiiduväärselt sujuv töö vastab sõidumugavuse kõrgematele standarditele.
Kõigi diiselmootoriga mudelite standardvarustusse kuuluv tehnoloogia BluePerformance vaatab tulevikku ja võimaldab veelgi optimeerida diiselmootori heitkoguseid. Lisaks diisliosakeste filtrile ja oksüdeerimiskatalüsaatorile vähendab lämmastikoksiidi muundur veelgi heite NO2 sisaldust. Mõned mudelid lagundavad lämmastikoksiidi teisel viisil, SRC-muunduri (valikuline katalüütiline reduktsioon) ja AdBlue-pihustuse abil. Keemilise katalüsaatorina AdBlue uurealahuse lisamine vähendab oluliselt heite NO2-sisaldust. Pikas perspektiivis tähendab see aina vähenevate heitkogustega diiselsõidukeid, mis on ühed puhtaimad maailmas. Nii on täidetud ka ranged EU6 heitenormid.

REGENERATIIVPIDURDUS.

Igal pidurdusel vabaneb kineetiline energia, mis veel hiljuti jäi kasutamata. Regeneratiivpidurdus kasutab selle varem kasutamata jäänud potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva energia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab generaatori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem sooritusvõime ehk klassikaline BMW EfficientDynamics.

AUTOMAATNE START/STOP-FUNKTSIOON.

Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab selle, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see tegelikult liigub. Foori taga oodates või liiklusummikutes aitab automaatne Start/Stop-funktsioon kütust säästa, lülitades mootori välja kohe, kui auto seisma jääb ja jala sidurilt võtad (manuaalkäigukastiga mudel) või kui pidurdades auto täiesti seisma jätad (Steptronic käigukast).
Signaal teabekuval annab märku, kas automaatne Start/Stop-funktsioon on aktiivne. Kohe, kui paned jala sidurile (manuaalkäigukast) või võtad jala pidurilt (Steptronic käigukast), käivitub mootor hetkega ning saad sõitu kiiresti ja sujuvalt jätkata.
Automaatne Start/Stop-funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja -ohutuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab ideaalse töötemperatuurini, kui salongis on piisavalt soe/jahe temperatuur ning juhul, kui aku täituvus on liiga madal või kui pöörad parajasti rooli. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka auto seisuasendist. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas uduseks muutub. Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.