SÜTITAV SÕIDUKOGEMUS.

BMW 740e pistikhübriid.

SÜTITAV SÕIDUKOGEMUS.

BMW 740e pistikhübriid.

BMW TwinPower Turbo mootori sõiduulatus ja sooritus koos ökonoomse elektrimootoriga. BMW 7. seeria BMW EfficientDynamics tehnoloogiaga eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) ühendab kahe variandi parimad omadused. Tulemuseks on oluliselt väiksem kütusekulu ja samavõrd väiksemad heitkogused. Ning sõiduki sooritusvõime laseb BMW 7. seeria pakutavat mugavust ja heaolu kogeda veelgi intensiivsemalt.

SÜTITAV SÕIDUKOGEMUS.BMW 740e pistikhübriid.

BMW TwinPower Turbo mootori sõiduulatus ja sooritus koos ökonoomse elektrimootoriga. BMW 7. seeria BMW EfficientDynamics tehnoloogiaga eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) ühendab kahe variandi parimad omadused. Tulemuseks on oluliselt väiksem kütusekulu ja samavõrd väiksemad heitkogused. Ning sõiduki sooritusvõime laseb BMW 7. seeria pakutavat mugavust ja heaolu kogeda veelgi intensiivsemalt.

SÕIDUKIKONTSEPTSIOON.

BMW luksusklassi sedaan minimaalsete kütusekulunäitajate ning kõigi dünaamikaomadusega kõigis sõidurežiimides. Oma mugavuse ja dünaamikaga kinnitab BMW 7. seeria eDrive kõiki ootusi. Väliselt eristub iPerformance tavapärase toitega mudelitest eDrive embleemiga mõlemal C-piilaril ning i-märgisega eesmistel küljepaneelidel. Sinised neerukujulise iluvõre ribid ja rattarummud annavad samuti eksimatult märku sõiduki uuenduslikust ajamitehnoloogiast. Silmapaistev on eelkõige selle sõiduulatus täiselektrilises režiimis. Sõiduk on võimeline läbima 44 kuni 48 kilomeetrit (xDrive puhul 41 kuni 45 kilomeetrit) lokaalsete heitmete vabalt ilma kütust tarbimata. Isegi kombineeritud režiimis on BMW 7. seeria iPerformance 51 kuni 45 g/km (xDrive puhul 56 kuni 49 g/km). Kõrgepingeaku on paigutatud tagaistme alla, nii et pakiruumi mahub veel 420 liitrit suuremamõõdulist pagasit. Tulevikku suunatud sõidukikontseptsioon, millele ei ole vastast.

INDIVIDUAALSETE SÕIDUOMADUSTEGA.

BMW 7. seeria iPerformance pistikhübriidi ajamil on mitu režiimi, millega on juhil suurepärane kontroll tegeliku kütusekulu üle. Näitajad olenevad eelkõige sõidurežiimide valikust ja seejärel isiklikust sõidustiilist. Täislaetud akuga saab elektri jõul läbida kuni 48 kilomeetrit (xDrive'i puhul kuni 45 kilomeetrit).

JÕUÜLEKANNE.

BMW 7. seeria iPerformance paneb liikuma võimas BMW TwinPower Turbo 4-silindriline bensiinimootor ja äärmiselt ökonoomne eDrive elektrimootor. Süsteem saavutab võimsuseks 240 kW (326 hj) keskmise kütusekuluga 2,2 kuni 2 l / 100 km (xDrive puhul 2,5 kuni 2,1 l / 100 km)*. BMW xDrive intelligentne nelikveosüsteem tagab optimaalse veojõu. Nende BMW EfficientDynamics süsteemide kombinatsiooni tulemus on uuenduslik ja madala kütusekuluga sõiduk, mis pakub ka täielikku sõidudünaamikat ning stabiilsust kõigis liiklusoludes.
* Kütusekulu ja CO2-heitkogused on olenevad rehvide suurusest.

  • BMW TwinPower Turbo 4-silindriline bensiinimootor

    BMW TwinPower Turbo 2-liitrine neljasilindriline bensiinimootor, millega on varustatud BMW 740e/Le iPerformance, tagab suurepärase sõidukogemuse, pakkudes hea reaktsiooniga jõuülekannet isegi madalatel mootorikiirustel ja võimsat pöördemomenti suures pöördevahemikus. See on kõigele lisaks säästlik ja vähesaastav.
    4-silindriline bensiinimootor sisaldab kõiki nüüdisaegse mootoritööstuse tipptasemel komponente. Dünaamika ja efektiivsuse suurendamiseks kasutab BMW TwinPower Turbo tehnoloogiat koos Valvetronic klapijuhtimissüsteemi ja kaksik-Vanose nukkvõlli juhtimise ning täppississepritsega. See võimaldab mootoril töötada parimas võimsuse ja ökonoomsuse tasakaalus mis tahes koormusel, vähendades nii kütusekulu. Pistikhübriidis töötab see suures koormusvahemikus optimaalses võimsuse ja ökonoomsuse suhtes kõrgepingeaku laadimise ajal. See tähendab, et kõrgepingeaku jaoks toodetakse sõidu ajal elektrienergiat äärmiselt ökonoomselt.
    Mootor kuulub BMW EfficientDynamics sarja. See saavutab võimsuseks190 kW (258 hj) pöördemomendiga 400 Nm ja kiirendab 0 kuni 100 km/h 5,5 kuni 5,4 sekundiga (xDrive: 5,3 s). Keskmine kütusekulu: 2,2 kuni 2,0 liitrit 100 km kohta (xDrive: 2,5 kuni 2,1 l/100 km) ning CO2-heitkogused jäävad 51 ja 45 g/km vahele(xDrive: 56 kuni 49 g/km.

  • Elektrimootor

    Pistikhübriidi vedelikjahutusega elektrimootor on integreeritud sõiduki käigukasti. Selle väljundvõimsus on 83 kW (113 hj) ja maksimaalne pöördemoment 250 Nm. Kuni u 40 km* (xDrive puhul 37 km) on võimalik katta 100% elektritoitel maksimaalse kiirusega kuni 120 km/h.
    Alati, kui juht gaasipedaali vabastab, toimib elektrimootor nagu generaator, mida toidavad rattad, ning muundab kineetilise energia regenereerimisprotsessi käigus uuesti elektrienergiaks. Veelgi tõhusam on regenereerimise protsess pidurdamisel. Kuni teatava pidurisurveni toimub aeglustamine ainult elektrimootori arvelt, mis samal ajal muundab veelgi rohkem kineetilist energiat elektrienergiaks. See vaba regenereeritud energia on nüüd kasutatav sõiduki elektrimootori kaudu liikumapanekuks või elektriliste komponentide toiteks. Nii väheneb kütusekulu ja sõitmine muutub oluliselt ökonoomsemaks.
    * Need on algsed väärtused, mida ei ole veel kinnitatud. Põhinevad vähendatud veeretakistusega 17- ja 18-tolliste rehvide andmetel.

  • Kõrgepingeaku

    BMW 740e/Le iPerformance limusiini kõrgepingeaku asub turvaliselt tagaistme all, võimaldades samas ka ruumi säästa. Seetõttu on pakiruum ka ainult veidi väiksem kui tavamudelitel (420 liitrit). Akut laetakse kaasasoleva juhtmega tavapärasest kodusest 230-voldisest pistikupesast või avalikest laadimisjaamadest. Sõidu ajal toimib elektrimootor vahel generaatorina ja muundab kineetilise energia elektrienergiaks (regenereerimine), mis akusse salvestatakse.
    Tänu liitiumioontehnoloogiale on vedelikjahutusega kõrgepingeaku suure energiatihedusega ja sedavõrd kompaktsemate mõõtmetega. Mahutavusega 9,2 kWh suudab see hetkega saata elektrimootorisse kuni 83 kW. Täislaetud akuga saab BMW 740e/Le iPerformance limusiiniga vaid elektri jõul sõita kuni 44 kuni 48 km* ning see saavutab elektriga maksimaalseks kiiruseks kuni 140 km/h.

NUTIKAS ENERGIAHALDUS.

Üks BMW iPerformance kontseptsiooni põhisambaid on intelligentne energiahaldus. Süsteem koordineerib kõigi ajamikomponentide koostoimimise, et tagada võimalikult ökonoomne sõit suurepärase sõidudünaamikaga. Intelligentne energiahaldus optimeerib hübriidajami ökonoomsustegurit, valides intuitiivselt sobiva jõuallika. Näiteks toimub see siis, kui navigeerimisandmete abil tuvastatakse, et marsruudile jääb sõiduolusid, mis sobivad kõige paremini läbimiseks elektrimootoriga või kõrgepingeaku laadimiseks.
Olukordades, kus sisepõlemismootori võimsuse ja ökonoomsuse suhe oleks madal, lülitub süsteem kõrgemale koormusvahemikule, kus võimsuse ja ökonoomsuse suhe parem on. See tähendab, et lisajõudlust pakub sisepõlemismootor. Selle võimsust kasutatakse aku elektritoiteks elektrimootori/generaatori kaudu, mida võib hiljem kasutada elektri jõul sõitmiseks või sisepõlemismootori ökonoomseks toetamiseks. See juhib ka elektrimootorit/generaatorit, nii et kineetiline energia muundatakse vabakäigul ja pidurdamisel elektrienergiaks. Koos režiimiga ECO PRO reguleerib intelligentne energiahaldus kõiki sõiduki süsteeme, sealhulgas kõik lisa- ja mugavusfunktsioonid, nii et kütusekulu oleks võimalikult väike ja sõit ökonoomne.
Nupp eDrive võimaldab juhil valida kolme elektrilise sõidurežiimi vahel. Sõiduki käivitamisel on automaatselt sisse lülitatud AUTO eDrive (hübriidrežiim). Režiimis MAX eDrive on võimalik vaid elektri jõul sõita kiirusel kuni 140 km/h. Režiimis Battery Control säilib elektrienergia hiljem kasutamiseks.

  • Režiim AUTO eDrive

    Sõiduki käivitamisel on automaatselt sisse lülitatud AUTO eDrive ehk hübriidrežiim ning juht saab soovi korral kasutada ülimalt ökonoomset ainult elektriajamiga režiimi. Olenevalt auto lastist ja elektriaku laetuse astmest kasutab sõiduk ainult elektrienergiat kiirustel kuni 80 km/h. Instrumendipaneeli võimsusemõõdiku ekraan annab juhile teada, kui palju elektritoidet sõiduk parasjagu kasutab, ning näitab, millised toite tarbimise lisaviisid nõuavad sisepõlemismootori automaatset käivitumist.

  • Režiim MAX eDrive

    Režiimis MAX eDrive – täiselektriline režiim – tagab maksimaalse väljundvõimsuse elektriajam. Juht saab siis gaasi anda, ilma et käivituks sisepõlemismootor, ning sõiduk saavutab kiiruse kuni 120 km/h. Kui vajalik on lisajõudlus, saab sisepõlemismootori alati sisse lülitada käigukangilt või gaasipedaali põhja vajutades.

  • Režiim Battery Control

    Režiimis Battery Control liigub sõiduk ainult sisepõlemismootori toitel, samal ajal kui akut laetakse juhi valitud tasemeni. Salvestatud elektrienergia säilib järgmisteks sõitudeks elektriga.

  • Intuitiivne valik

    Kui sihtkoht on navigatsioonisüsteemi sisestatud, analüüsib intuitiivne energiahaldussüsteem kavandatud marsruuti, kasutades selliseid püsiandmeid nagu kiirusepiirangud ning reaalaja teavet liiklusolude kohta. Süsteem kasutab vaid elektri jõul liikumise režiimi ökonoomselt, hinnates olukorda ja eelkõige neil teelõikudel, kus see kõige kasulikum on, näiteks linnaliikluses.

LAADIMINE.

Kõrgepingeaku laadimine ei saaks olla lihtsam: kas tavalises koduses pistikupesas või BMW i Wallboxiga laiast 360° ELECTRIC toote- ja teenusesarjast. Väljas liikudes katavad energiavajaduse arvukad avalikud ChargeNow laadimisjaamad.

  • Laadimine kodus

    Sõidukit saab mugavalt laadida kodus tavalisest 230-voldisest pistikupesast ja aku täielik laadimine võtab aega alla nelja tunni. Auto laadimispesa asub esiosa vasakul küljel klapi taga. Laadimiseks on vaja ainult kaasasolevat juhet, mida on mugav ja turvaline hoida pakiruumi tagaosas vasakul küljel. Laadimispesa ja pistikut kaitsevad ilmastikutingimuste eest spetsiaalsed katted. Tavalise pistikupesa asemel võib kasutada ka BMW Wallboxi ehk spetsiaalset seinale kinnitatavat laadimisjaama. See tõstab laadimise jõudlust ja muudab protsessi palju kiiremaks. Kõrgepingeaku laadimisolek on nähtav mitmevärviliselt LED-rõngalt või kättesaadav BMW ConnectedDrive rakenduse kaudu. Olenevalt eri teguritest, nagu vooluallika tugevus, sõidukis laadimise ajal elektrit kasutavad seadmed ja BMW Wallboxi kasutamine, võtab tühja kõrgepingeaku täiesti täis laadimine aega umbes 2,4 tundi. Välise laadimise ajal on võimalik ka salongi eelsoojendada või -jahutada. Kuna suur osa sõitudest tehakse vaid elektri jõul, vähenevad transpordikulud oluliselt.

  • Avalikud laadimispunktid

    Sõidukit on võimalik laadida kaasasoleva juhtmega kodusest pistikust ning BMW lisavarustuses saadaval oleva juhtmega ka avalikes laadimispunktides. Nii saab juht pärast poeskäiku oma teekonda jätkata lokaalsete heitmete vaba „täis paagiga”. Auto laadimispesa asub esiosa vasakul küljel klapi taga. Laadimiseks on vaja ainult kaasasolevat juhet, mida on mugav ja turvaline pakiruumi tagaosas vasakul rattakoopa kohal hoida. Avalikes laadimispunktides on vajalik BMW tarvikute hulgas saadaval olev juhe. Laadimise aeg oleneb mitmest tegurist, näiteks voolutugevus ning sõidukis töötavad elektrit tarbivad seadmed.
    Laadimispesa ja pistikut kaitsevad ilmastikutingimuste eest spetsiaalsed tihendrõngad. Laadimispesa LED-valgusrõngas näitab laadimisolekut visuaalselt. Navigatsioonisüsteem ja BMW ConnectedDrive rakendus annavad juhile teavet sobivate laadimisjaamade asukoha ja saadavuse kohta.
    Tuvastamine laadimisjaamas ja igakuised arved energiakulude eest saab lahendada BMW liikuvusteenuse ChargeNow kaudu eraldi saadaval oleva ChargeNow kaardiga.
    Pane tähele! ChargeNow on portfelli 360° ELECTRIC tasuline teenus.

ÜHENDUVUS.

Alati oma BMW sõidukiga ühenduses: nutitelefoniga (iOS või Android) on kättesaadavad nii BMW kaugjuhitavad teenused, näiteks kauglukustus, kui ka hübriidi jaoks spetsiaalselt loodud teenused. See tagab, et sul on alati ülevaade BMW 7. seeria iPerformance sõiduki kütusekulu- ja ökonoomsusnäitajatest. BMW teenused igas olukorras, nii sõidukis kui ka mujal.

  • Rakendus BMW Connected

    Mõeldud rakenduse BMW Connected kaugjuhitavad teenused näitavad üksikasjalikku teavet BMW oleku kohta, nt sõiduki asukoht, aku laetus ja võimalik sõiduulatus.
    Laadimisprotsessi on võimalik kaugjuhtida nädalavaatega ajasti abil, samuti on võimalik eemalt järgmise sõidu jaoks parajaks reguleerida sõiduki temperatuuri. Sihtkohti, huvipunkte ja laadimispunktide asukohti saab rakenduse kaudu edastada otse autosse.
    BMW Connectedi kaugjuhitavad teenused mõõdavad ka iga teekonna ökonoomsust ning annavad asjalikke soovitusi, kuidas sõit veelgi ökonoomsemaks muuta ja sõiduulatust pikendada.

  • Konditsioneeri eellülitus

    Istu suvel mõnusalt jahedasse autosse või talvel sooja puhaste akendega autosse – BMW 740e/Le iPerformance statsionaarse soojenduse ja jahutusega on see võimalik. Tänu elektrilisele jahutuskompressorile ja paagivabale elektrisoojendile töötab automaatne õhukonditsioneer peaaegu hääletult ja isegi siis, kui mootor on välja lülitatud. Igale nädalapäevale on võimalik kavandada kuni kolm aega sõidu alustamiseks.
    Soojendus- või jahutussüsteem ammutab oma energia kõrgepingeakult või pigem laadimise käigus elektrivõrgust.
    Pool tundi enne plaanitud lahkumist rakendab intelligentne juhtsüsteem soojenduse, jahutuse ja ventilatsiooni, et saavutada valitud temperatuur. Süsteemi juhib sõiduki seest iDrive juhteseade või saad seda lülitada mugavalt ühilduva nutitelefoni kaudu rakendusest BMW ConnectedDrive.
    Kui kõrgepingeakus on piisavalt voolu, toimib statsionaarne õhukonditsioneer olenemata sellest, kas autot parajasti laetakse või mitte.

  • BMW 7. seeria mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused bensiini- või diiselmootoriga
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 12,6* kuni 4,4
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 299 kuni 116

    BMW 7. seeria iPerformance mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 2,5 kuni 2,0
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 56 kuni 45
    Energiatarve kWh / 100 km (keskmine): 13,9 kuni 12,5

    Kütusekulu, CO2-heitkogused ja voolutarve on esitatud BMW 740Le iPerformance kohta
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 2,2 kuni 2,0
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 51 kuni 45
    Energiatarve kWh / 100 km (keskmine): 13,3 kuni 12,6

    Kütusekulu ja CO2-heitkogused on seotud valitud velje- ja rehvisuurustega.

    Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO2-heite kohta leiab
    brošüürist „Uue sõiduauto kütusekulu ja CO2-heite normid”, mis on tasuta
    saadaval kõigis müügikohtades ja UNITED MOTORSi esinduses aadressil Paldiski
    mnt 108, 13522 Tallinn, Eesti.