ANNA ÜLESANDED EDASI TUBLIDELE ABILISTELE.

BMW 2. seeria Cabrio BMW ConnectedDrive juhiabisüsteemid.

Mitmesugused uuenduslikud tehnoloogiad toetavad sind sõidu ajal ja garanteerivad mugavuse ja turvalisuse kõrgeima taseme. Nii saab keskenduda ühele osale sellest, mis elus oluline: muretule sõidunaudingule.

JUHTIMISASSISTENT.

Juhtimisassistendi turvavarustuses on kombineeritud kaamerapõhised sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteemid ning jalakäijate hoiatussüsteem koos hädapiduritega. Sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteem jälgib rajatähiseid ja alates kiirusest umbes 70 km/h annab juhtimisassistent märku võimalikust soovimatust rajavahetusest vibratsiooniga roolirattal ja visuaalse hoiatusega armatuurlaua teabekuval. Hoiatus ei käivitu siis, kui rajavahetus oli tahtlik ja suunatuli oli sisse lülitatud.
Kui hädapiduritega kokkupõrke hoiatussüsteem tuvastab sõidukid, siis hädapiduritega jalakäijate hoiatussüsteem reageerib jalakäijatele. Kui kokkupõrke hoiatussüsteem on sisselülitatud ja eesmine sõiduk järsult pidurdab, reageerib BMW sellele kohe. Esmalt ilmub hoiatussümbol, siis hakkab see vilkuma ja lõpuks kõlab helisignaal. Kui juht ikka ei reageeri ja kiirus on alla 60 km/h, siis alustab süsteem iseseisvalt pidurdamist. Kui kiirus on ligikaudu 20–25 km/h, aitab jalakäijate hoiatussüsteem õnnetusi vältida ning kiirustel kuni 60 km/h vähendab see õnnetuse raskust. Kui süsteem peab sekkuma, eelseadistab see pidurite reaktsiooni tundlikumaks ning alustab vajaduse korral pidurdamist. Tähelepanuvõime assistent jälgib juhi käitumist ja kontrollib väsimusmärke. Ebaharilike olukordade tuvastamisel näidatakse keskpaneeli ekraanil soovitust puhata.

NAVIGATSIOONISÜSTEEM PROFESSIONAL.

Uue põlvkonna navigatsioonisüsteem Professional avaldab muljet elegantse kujunduse ja suure teenusevalikuga. See kujutab endast lihtsat ja kergesti kasutatavat BMW sõidukiga laitmatult integreeritud navigatsioonisüsteemi, milles sisaldub ka iDrive toimingukontseptsioon koos iDrive puutetundliku juhtseadmega.
Süsteem koosneb USB-liidese ja hääljuhtimisega vabakäeseadmest ning DVD-mängijaga BMW Professional raadiost, kus on 20 GB mälu helifailide jaoks. Juhi käsutuses on ka reaalajas liiklusteave (RTTI). Sisseehitatud 8,8-tollisel LCD-värviekraanil on jagatud ekraani võimalus (pea- ja lisaekraan) ning see on väljatöötatud võimalikult head loetavust ja selgust silmas pidades.

  • iDrive puutetundlik juhtseade

    Menüü otsenuppude, kaheksa praktilise järjehoidja ja hääljuhtimisega iDrive puutetundliku juhtseadme kasutamine on mugavalt intuitiivne ning vajaliku aadressi ja sihtpunkti saab sisestada käsitsi puutetundlikule pinnale. Kolmemõõtmeline kaardikuva, mis kasutab taustaks satelliidifotosid ja fotorealistlikke kujutisi valitud objektidest, muudab navigeerimise põnevaks visuaalseks kogemuseks.

  • Automaatsed kaardiuuendused

    Kaardiuuendused on BMW edasimüüjalt saadaval kolmeks aastaks ilma litsentsitasudeta. BMW ConnectedDrive võimaldab mõnes Euroopa linnas kolme aasta jooksul kaarte automaatselt uuendada kuni neli korda aastas.

TEAVE KIIRUSEPIIRANGUTE KOHTA JA MÖÖDASÕIDU KEELU MÄRGIS.

TEAVE KIIRUSEPIIRANGUTE KOHTA JA MÖÖDASÕIDU KEELU MÄRGIS.

Kiiruspiirangute teabesüsteem koos möödasõidukeelu indikaatoriga näitab kehtivat kiiruspiirangut ning möödasõidukeelu piirkondi. Selle leiab instrumendipaneeli teabekuvalt. Tahavaatepeeglisse integreeritud kaamera tuvastab olulised liiklusmärgid. Juhtseade töötleb seejärel neid koos navigatsioonisüsteemist edastatud andmetega. Vahel näidatakse auto seadmete abil ka muutuvaid liikluspiiranguid, mis võivad kehtida näiteks märgades tingimustes või kindlatel kellaaegadel.

PARKIMISASSISTENT.

Parkimisassistent muudab lihtsamaks külgboksi ja teega risti parkimise. Madalal kiirusel (alla 35 km/h) autoderivist maksimaalselt 1,5 m kauguselt möödudes mõõdab see nii sisse- kui ka väljalülitatuna potentsiaalseid parkimiskohti (arvestades ka kitsast külgboksi).
Kui piisavalt suur parkimiskoht on leitud, lülitab juht suunatule lihtsalt sisse ja parkimisassistent võtab juhtimise üle. Juhi käsitseda jäävad käigukast, gaasipedaal ja pidurid. Süsteem esitab keskpaneeli ekraanil ka vajalikud juhised ja kõlavad märkuandvad lisahelid.
Kui auto aeglaselt takistusele läheneb, aktiveeritakse parkimisassistent automaatselt funktsiooniga AUTO PDC (Automatic Park Distance Control). Süsteemi laiendatud funktsionaalsus sisaldab ka juhi abistamist teega risti parkimisel. Samuti esitab PDC hoiatussignaali, kui sõiduk kummalgi küljel mõnele takistusele liiga lähedale satub.
Parkimisel ilma parkimisassistendita kasutab külgmine parkimisabi lisaandureid, et jälgida auto külgi, ja näitab keskpaneeli ekraanil võimalikke takistusi.Nii saab juht parkimise ajal rahulikuks jääda ja turvalisuses kindel olla.

TAHAVAATEKAAMERA.

TAHAVAATEKAAMERA.

Tahavaatekaamera näitab juhile parkimise ja manöövrite ajal keskpaneeli ekraanilt BMW taha jäävat ala. Kui kiirus on alla 15 km/h, näiteks parkimisel, aitab tahavaatekaamera nähtavust parandada.
Rajajooned ja keskpaneeli ekraanil kuvatavad värviliselt tähistatud takistused näitavad juhile, kas valitud parkimiskoht on piisavalt suur, ja muudavad parkimise lihtsamaks. Kui rool on täielikult lukustatud, ilmuvad punased pöördetrajektoori jooned ja rohelised sõidurajajooned, mis kohanduvad rooli kõigi liigutustega.
Tahavaatekaamera inaktiveeritakse automaatselt pärast kümne meetri läbimist või juhul, kui kiirus ületab 15 km/h. Liigendkinnitusega haagisekonksu kasutamisel on tahavaatekaamera tänu praktilisele suumile kasulik.