MÄÄRAB TEMPO. PIIRAMATU ULATUSEGA.

BMW 3. seeria Gran Turismo sõidudünaamika ja ökonoomsus.

MÄÄRAB TEMPO. PIIRAMATU ULATUSEGA.

BMW 3. seeria Gran Turismo sõidudünaamika ja ökonoomsus.

Väiksemad heitkogused, suurem sõidunauding. BMW 3. seeria Gran Turismo ühendab oskuslikult omadused, mis esmalt teineteisega sobimatud tunduvad. Tippsoorituse saavutamiseks toimib kogu tehnoloogiapakett tervikuna – BMW EfficientDynamics süsteemi kaheksakäigulisest Steptronic käigukastist kuni kohanduva vedrustuseni. Visuaalselt märgib BMW 3. seeria Gran Turismo puhast dünaamikat aktiivne tagaspoiler.

MÄÄRAB TEMPO. PIIRAMATU ULATUSEGA.BMW 3. seeria Gran Turismo sõidudünaamika ja ökonoomsus.

Väiksemad heitkogused, suurem sõidunauding. BMW 3. seeria Gran Turismo ühendab oskuslikult omadused, mis esmalt teineteisega sobimatud tunduvad. Tippsoorituse saavutamiseks toimib kogu tehnoloogiapakett tervikuna – BMW EfficientDynamics süsteemi kaheksakäigulisest Steptronic käigukastist kuni kohanduva vedrustuseni. Visuaalselt märgib BMW 3. seeria Gran Turismo puhast dünaamikat aktiivne tagaspoiler.

TIPPVORMIS DÜNAAMIKA.

TIPPVORMIS DÜNAAMIKA.

Šassii, mis toob teele puhta jõu. BMW TwinPower Turbo mootorid panevad välja maksimaalse energia. Koge BMW 3. seeria Gran Turismo muljetavaldavat sõidudünaamikat – koge piirideta sõidunaudingut.

 

BMW 340i Gran Turismo
Kütusekulu l/100 km (keskmine): 7,3–7,0
CO2-heide g/km (keskmine): 166–159


Kütusekulu ja CO2-heite näitajad on seotud valitud velje- ja rehvisuurustega. Kütusekulu määratakse ECE sõidutsükli alusel. Illustreeritud mudelid võivad osaliselt sisaldada lisavarustust ja -tarvikuid, mis ei kuulu põhivarustusse.

DÜNAAMILINE ÖKONOOMSUS.

BMW 3. seeria Gran Turismo annab dünaamikale ja sõidumugavusele uue tähenduse. Koos BMW TwinPower Turbo mootoritega tagab kaheksakäiguline Steptronic käigukast optimaalse jõudluskasvu kõigil kiirustel. Sõidudünaamika viib veelgi kõrgemale tasemele kohanduv M-vedrustus.

  • BMW TwinPower Turbo mootorid

    Tänu BMW TwinPower Turbo tehnoloogiale võimaldab BMW bensiini- ja diiselmootorite uus põlvkond BMW EfficientDynamics mootorisarjast sooritusvõimet parandada ja sõiduki reaktsioone ka madalatel pööretel märksa kiiremaks muuta. Sealjuures on mootor väga kütusesäästlik ja väikeste heitkogustega. Paremad kütusekulu- ja dünaamikanäitajad tagavad märgatavalt suurema sõidunaudingu.

    Bensiinimootorid on varustatud uuendusliku turboülelaaduritehnoloogiaga koos Valvetronic klapijuhtimissüsteemi ja kaksik-Vanose ning täppississepritsega. Mitmesugused tippklassi elemendid toimivad koos, et tagada suurepärane võimsus ja märgatav kütusesääst. Diiselmootorites on ühendatud ka varieeruva turbiinigeomeetriaga turboülelaadurid ning CommonRail ühisanum-sissepritse. Tänu põlemisprotsessi optimeerimisele vähenevad kütusekulu ja heitkogused veelgi.

  • 8-käiguline Steptronic käigukast

    8-käiguline Steptronic automaatkäigukast seab dünaamilisele sooritusvõimele ja ökonoomsusele uued standardid ja on BMW EfficientDynamics süsteemi põhielement. Eriti väiksed käikudevahelised vahed lihtsustavad optimaalset jõuülekannet kõigil kiirustel. See vähendab omakorda oluliselt kütusekulu, võimaldades samas juhil nautida sportlikku särtsu ja dünaamikat. Just suurtel kiirustel hoitakse mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra.

    Palju abi on ka elektrooniliselt juhitavast konvertersidurist – isegi siis, kui auto on lülitatud manuaalrežiimile. Kiire mootoriülekanne ja täpselt seadistatud käigukast tagavad erakordselt sujuva käiguvahetuse.

    SPORT-režiimis on sõit atleetlikum ja vahetuma reaktsiooniga ning COMFORT-režiimis töötab madalamatel mootorpööretel mugavusele orienteeritud käiguvahetusprogramm. Isegi integreeritud funktsioonid, nagu intuitiivne jõuülekanne ning sõiduki liikumise ja liiklusolude pidev jälgimine, mõjutavad oluliselt käiguvahetust. Olenemata valitud sõidurežiimist lülitub süsteem alati kõige sobivamale käigule.

  • Kohanduv M-vedrustus

    Kohanduv M-vedrustus on seadistatud kümme millimeetrit madalamale, suurendades veelgi sõiduki dünaamikapotentsiaali. Sõidurežiimide valik võimaldab juhil sõiduomadusi reguleerida, valides endale parajasti kõige sobivama sõidustiili – mugavast äärmiselt sportlikuni. Kõigi seadistuste puhul kalibreeritakse kohanduv M-vedrustus elektrooniliselt teeolude järgi kõigest sekundi murdosa jooksul. Süsteem kasutab ka arvukaid andureid, millega mõõdetakse rataste vibratsiooni ning sõiduki kiirust, et tagada vedrustuse optimaalne seadistus ja sõiduki turvalisus.

    COMFORT-režiimis on sõit väga mugav ning ka ebatasase pinnaga teedel peaaegu täiesti sujuv. Fantastilist SPORT-režiimi iseloomustab märgatavalt jäigemaks seadistatud sportvedrustus. SPORT+-režiimis on sinu päralt erakordne dünaamika ning veelgi vahetuma reaktsiooniga rool ja jõuülekanne. Siis toimub ka DTC (dünaamilise veojõukontrolli) lülitamine, mis annab veosilla ratastele keerulistes sõiduoludes rohkem vabadust ja muudab sõidu eriti sportlikuks.

    DSCd (dünaamilist suunastabiilsuskontrolli) ei lülitata täielikult välja, kuid see reageerib palju hiljem, et sõiduk füüsikaliselt võimalikus ulatuses uuesti stabiliseerida.

AKTIIVNE TAGASPOILER.

Kiirustel üle 110 km/h tõuseb tagaspoiler stabiilsuse parandamiseks automaatselt üles ja tõmbub tagasi, kui kiirus langeb alla 70 km/h. Käsitsi saab selle sisse lülitada juhiuksel asuvast nupust.

NUTIKAS ENERGIAHALDUS.

Kõik standardsed BMW EfficientDynamics tehnoloogiad, nagu automaatne Start/Stop-funktsioon, ECO PRO režiim, regeneratiivpidurdus ja elektromehaaniline roolivõimendus, moodustavad intelligentse energiahaldussüsteemi, mis vähendab kütusekulu ja panustab nii säästlikku liikuvusse. Kõrgetasemeline sõidudünaamika ja sõidunauding säilivad kompromissideta.

  • Sõidurežiimide valik, sh ECO PRO

    Sõidurežiimide valik võimaldab juhil valida režiimi COMFORT, säästlikkusele suunatud ECO PRO, dünaamilist sõidustiili võimaldava režiimi SPORT või režiimi SPORT+ vahel, mis paneb proovile dünaamilise sõidustiili kaugemad piirid. Režiim ECO PRO reguleerib Steptronic käigukasti (selle olemasolul) ning soojenduse või konditsioneeri kasutamise sätted, et sõit oleks võimalikult kütusesäästlik. See vähendab kütusekulu kuni 20 protsenti. Lisavõimalusi kütuse säästmiseks pakub vabakäik ja režiim ECO PRO Route, mis pakub välja kõige otstarbekama marsruudi, võttes arvesse liikluse tihendust, juhi sõidustiili ja ümberkaudseid tingimusi, et muuta sõit optimaalsemaks ja vähendada kütusekulu. Vabakäigufunktsioon võimaldab kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega ilma täiendava sisendvõimsuseta mööda teed edasi libiseda ka siis, kui juht jala gaasipedaalilt ära võtab, kuid hoogu ei pidurda.

    Režiim COMFORT tagab erakordselt meeldiva sõidukogemuse, reguleerides selleks vedrustuse komponentide seadeid. Režiimides SPORT ja SPORT+ on kõik juhtimis- ja vedrustussätted orienteeritud dünaamilisemale juhtimisstiilile. Mootor on spontaansem ja parema reaktsioonivõimega, automaatkäigukast vahetub järgmisele käigule suuremal kiirusel ja manuaalkasti puhul antakse käiguvahetuse märguanne hiljem. Kõik sõiduki reaktsioonid on kompaktsemad ja vahetumad.

    * BMW-sisese kütusekulu-uuringu tulemus, oleneb individuaalsest sõidustiilist.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Automaatne Start/Stop-funktsioon lülitab sõiduki ajutisel peatumisel (nt foori taga või liiklusummikus) mootori välja, vähendades nii üldist kütusekulu. Niipea kui juht vajutab sidurit (manuaalkäigukast) või võtab jala pidurilt (Steptronic käigukast), lülitab mootor end sekundi murdosa jooksul automaatselt sisse.

  • Regeneratiivpidurdus

    Iga pidurdamise käigus vabaneb kineetiline energia, mis veel hiljuti läks raisku. Regeneratiivpidurdus kasutab seda potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva vabakäiguenergia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Selline intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab mootori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem tõukejõud – klassikaline BMW EfficientDynamics.

  • Elektriline roolivõimendus

    Elektriline roolivõimendus kohandub automaatselt kiirusega. Tulemus on vahetu ja täpne roolimine ka suurtel kiirustel ja lihtne manööverdamine parkimisel. Roolimine kulutab energiat ainult siis, kui seda tõesti vaja on. See säästab kütust ja vähendab heitkoguseid.

    Hüdraulilise pumba asemel kasutatakse elektrimootorit. Tavalistes süsteemides peab pumbal olema pidev mootoritoide, kuid elektriline toide töötab ainult siis, kui rooli liigutatakse. Otse edasi sõitmisel või sama roolinurga hoidmisel (nt pikkades kurvides) ei ole elektrimootor aktiivne ega kuluta energiat. Roolivõimendust reguleeritakse paindlikult olenevalt sõiduoludest ja kiirusest ning roolimine on mugavam.

Kütusekulu ja CO₂-heitkogused.

  • Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO₂-heite kohta leiab brošüürist „Uue sõiduauto kütusekulu ja CO₂-heite normid“, mis on tasuta saadaval kõigis müügikohtades ja UNITED MOTORSi esinduses Paldiski mnt 108, 13522 Tallinn, Eesti, või lehelt http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html.

    Arvud ei viita ühele konkreetsele sõidukile ega ole osa tootepakkumisest, vaid on ette nähtud ainult eri tüüpi sõidukite võrdluseks. CO₂-heitkoguste määramisel direktiivi 1999/94/EÜ järgi ei ole võeta arvesse tootmise ja kütuste või muude energiaallikate pakkumisel tekkivaid CO₂-heitkoguseid.