INTELLIGENTNE TEE VEEL SUUREMA SÕIDUNAUDINGUNI.

BMW 3. seeria sedaani BMW ConnectedDrive juhiabisüsteemid.

Mida rohkem sõidule keskenduda saad, seda suuremat naudingut koged. Just seetõttu vabastab BMW 3. seeria sedaan sind paljudest kohustustest. Juhtimisassistent hoiatab saabuvate ohtude eest. Navigatsioonisüsteem Professional tagab, et sind ei tabaks ebameeldivad üllatused isegi võõras ümbruses. Ja parkimine on sisseehitatud abisüsteemidega lihtsam kui kunagi varem.

JUHTIMISASSISTENT.

Juhtimisassistendi paketis on kombineeritud kaamerapõhised sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteemid ning jalakäijate hoiatussüsteem koos hädapiduritega.
Sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteem jälgib rajatähiseid ja alates kiirusest umbes 70 km/h annab juhtimisassistent märku võimalikust soovimatust rajavahetusest vibratsiooniga roolirattal ja visuaalse hoiatusega armatuurlaua teabekuval. Hoiatus ei käivitu siis, kui rajavahetus oli tahtlik ja suunatuli oli sisse lülitatud.
Kui hädapiduritega kokkupõrke hoiatussüsteem tuvastab sõidukid, siis hädapiduritega jalakäijate hoiatussüsteem reageerib jalakäijatele. Kui kokkupõrke hoiatussüsteem on sisselülitatud ja eesmine sõiduk järsult pidurdab, reageerib BMW 3. seeria sõiduk sellele kohe. Süsteem töötab sammude kaupa. Kõigepealt kuvatakse hoiatussümbol, seejärel hakkab sümbol vilkuma ja kõlab helisignaal. Viimaks rakendatakse kergelt pidureid (kui liigutakse alla 60 km/h). Jalakäijate hoiatussüsteem töötab kiirustel vahemikus 10 ja 60 km/h ja edastab vahetu ohu korral ühetasandilise hoiatuse. Kui süsteem hoiatab võimaliku kokkupõrke eest, eelhäälestatakse pidureid samal ajal nii, et need reageeriksid kiiremini. Ohuolukorras rakendab süsteem pidurid. Selle funktsiooni toimimist võib piirata pimedus ja udu.

FUNKTSIOONIGA STOP & GO AKTIIVNE PÜSIKIIRUSEHOIDJA.

FUNKTSIOONIGA STOP & GO AKTIIVNE PÜSIKIIRUSEHOIDJA.

Aktiivne püsikiirusehoidja koos funktsiooniga Stop&Go ning radaripõhise kokkupõrke hoiatussüsteemiga kiiruse täielikuks peatamiseks ja pidurdamiseks tagab mugavama ning turvalisema liiklemise ummikutes. Süsteem hoiab juhi valitud kiirust ja vahemaad eesoleva autoni. Sõiduk võtab kiirendamise ja pidurdamise üle ning hoiab isegi aeglases liikluses eessõitva autoga varem kindlaks määratud vahemikus pikivahet. Seda kõike isegi liiklusummikus seismajäämise korral. Eesolevale sõidukile liginedes või siis, kui rajale keerab mõni teine sõiduk, reguleerib süsteem kiirust täpselt teise sõiduki liikumise järgi. See toimib kiirustel kuni 210 km/h.
Funktsioon Stop&Go ei peata ainult liikumist (vajaduse korral), vaid ka kiirendab otse soovitud kiirusele, kui liiklus seda jälle võimaldab.
Kui kokkupõrke hoiatussüsteem on sisselülitatud ja eesmine sõiduk järsult pidurdab, reageerib BMW sellele kohe. Süsteem töötab sammude kaupa. Kõigepealt kuvatakse hoiatussümbol, seejärel hakkab sümbol vilkuma ja kõlab helisignaal ning viimaks rakendatakse järsult pidureid.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

Täisvärviline BMW Head-Up Display projitseerib vajaliku teabe otse juhi vaatevälja esiklaasile, nii et ta saab täielikult juhtimisele keskenduda. Ekraani andmed hõlmavad olenevalt varustuspaketist näiteks järgmist: praegune kiirus, navigatsiooninäpunäited, teave kiirusepiirangute ja möödasõidukeeldude kohta, telefoni- ja meelelahutusnimistud ning teave ja hoiatused eri juhti abistavatelt süsteemidelt.
Esiklaasile kuvatavad ikoonid on kõrge eraldusvõimega ja täisvärvilised. Projitseeritav kujutis näib asuvat autost umbes 2,3 meetrit eespool. Selline paigutus võimaldab teavet lugeda kiiresti ja mugavalt, nii et see juhti võimalikult vähe segaks.
Kujutise eredus kohandub automaatselt väliste valgustingimustega ning kujutise kõrgus, mida saab seadistada, oleneb sellest, kas on päev või öö. Juht saab ka valida, millist lisateavet peale liikumiskiiruse ja juhti abistavate süsteemide hoiatuste kuvatakse.

PARKIMINE.

Intelligentsed süsteemid lihtsustavad parkimiskohale ja sealt ära manööverdamist ja on saadaval BMW 3. seeria sedaani lisavalikutena. Kasulikud abisüsteemid, nagu tahavaatekaamera, parkimisassistent ja ümberringivaade, muudavad parkimise alati mugavamaks, kuid eriti just kitsastes oludes või piiratud nähtavuse korral.

  • Tahavaatekaamera

    Tahavaatekaamera näitab juhile parkimise ja manöövrite ajal juhtekraanil auto taha jäävat ala. Kui kiirus on alla 15 km/h, näiteks parkimisel, aitab tahavaatekaamera nähtavust parandada.
    Rajajooned ja keskpaneeli ekraanil kuvatavad värviliselt tähistatud takistused näitavad juhile, kas valitud parkimiskoht on piisavalt suur, ja muudavad parkimise lihtsamaks. Kui rool on täielikult lukustatud, ilmuvad punased pöördetrajektoori jooned ja rohelised sõidurajajooned, mis kohanduvad rooli kõigi liigutustega.
    Tahavaatekaamera inaktiveeritakse automaatselt pärast kümne meetri läbimist või juhul, kui kiirus ületab 15 km/h. Haagisekonksu kasutamisel muudab tahavaatekaamera tänu praktilisele suumile haagise ühendamise lihtsamaks.

  • Parkimisassistent

    Parkimisassistent muudab lihtsamaks külgboksi parkimise. Madalal kiirusel (alla 35 km/h) autoderivist maksimaalselt 1,5 m kauguselt möödudes mõõdab see nii sisse- kui ka väljalülitatuna potentsiaalseid parkimiskohti.
    Kui piisavalt suur parkimiskoht on leitud, lülitab juht suunatule lihtsalt sisse ja parkimisassistent võtab juhtimise üle. Juhi käsitseda jäävad käigukast, gaasipedaal ja pidurid. Süsteem esitab keskpaneeli ekraanil ka vajalikud juhised ja kõlavad märkuandvad lisahelid.
    Parkimisel ilma parkimisassistendita kasutab külgmine parkimisabi lisaandureid, et jälgida auto külgi, ja näitab keskpaneeli ekraanil võimalikke takistusi. Nii saab juht parkimise ajal rahulikuks jääda ja turvalisuses kindel olla.

  • Ümberringivaade

    Ümberringivaade koosneb külgkaamerast, ülaltvaatega kaamerast ja tahavaatekaamerast. Välispeeglites paiknevad kaamerad ja tahavaatekaamera annavad sõidukist 270° vaate.
    Pealtvaade kuvab auto külgedel olevaid alasid, mis muudab manööverdamise mugavamaks. Külgvaade muudab liiklemise turvalisemaks halva nähtavusega kohtades, nagu väljasõidud või keerulised ristmikud. Auto ees vasakul ja paremal küljel on digikaamerad, mis filmivad liikluses toimuvat. See võimaldab lähenevaid sõidukeid aegsasti märgata, nii et juhil on aega reageerida. Küljekaamera funktsioon desaktiveeritakse automaatselt, kui auto saavutab kiiruse 15 km/h. Juht saab valida, kas aktiveerida tahavaate-, ülaltvaate- või külgvaatekaamera.
    Kaamerasüsteemid aktiveeritakse, kui auto tagurdab või kui vajutatakse PDC-nuppu või küljekaamerate nuppu. Küljekaamerate pilt kuvatakse juhtekraanile.

NAVIGATSIOONISÜSTEEM PROFESSIONAL.

Uue põlvkonna navigatsioonisüsteem Professional avaldab muljet elegantse kujunduse ja suure teenusevalikuga. See kujutab endast lihtsat ja kergesti kasutatavat BMW sõidukiga laitmatult integreeritud navigatsioonisüsteemi, milles sisaldub ka iDrive toimingukontseptsioon koos iDrive puutetundliku juhtseadmega. Süsteem koosneb USB-liidese ja hääljuhtimisega vabakäeseadmest ning DVD-mängijaga BMW Professional raadiost, kus on 20 GB mälu helifailide jaoks. Juhi käsutuses on ka reaalajas liiklusteave (RTTI). Sisseehitatud 8,8-tollisel LCD-värviekraanil resolutsiooniga 1280 × 480 pikslit on jagatud ekraani võimalus (pea- ja lisaekraan) ning see on välja töötatud võimalikult head loetavust ja ülevaatlikkust silmas pidades.

  • iDrive puutetundlik juhtseade

    Menüü otsenuppude, kaheksa praktilise järjehoidja ja hääljuhtimisega iDrive puutetundliku juhtseade kasutamine on mugavalt intuitiivne ning vajaliku aadressi ja sihtpunkti saab sisestada käsitsi puutetundlikule pinnale. Kolmemõõtmeline kaardikuva, mis kasutab taustaks satelliidifotosid ja fotorealistlikke kujutisi valitud objektidest, muudab navigeerimise põnevaks visuaalseks kogemuseks.

  • Automaatsed kaardiuuendused

    Kaardiuuendused on BMW edasimüüjalt saadaval kolmeks aastaks ilma litsentsitasudeta. BMW ConnectedDrive võimaldab mõnes Euroopa linnas kolme aasta jooksul kaarte automaatselt uuendada kuni neli korda aastas.

REAVAHETUSE HOIATUSSÜSTEEM.

Kiirustel üle 20 kilomeetri tunnis tuvastab radaripõhine reavahetuse hoiatussüsteem pimedast punktist liginevad sõidukid ja naaberrajal paiknevad sõidukid. Juhti hoiatab ohutsoonis paiknevatest sõidukitest kolmnurkne hoiatusmärgis küljepeeglitel. Kui juht annab hoolimata sellest märku soovist rida vahetada ja lülitab sisse suunatule, hoiatab sõiduk teda rooli vibratsiooniga ja vilkuva kolmnurkse hoiatusmärgisega küljepeeglitel.

TEAVE KIIRUSEPIIRANGUTE KOHTA JA MÖÖDASÕIDU KEELU MÄRGIS.

Turvalisus ennekõike. Kiiruspiirangute teabesüsteem koos möödasõidukeelu indikaatoriga näitab kehtivat kiiruspiirangut ning möödasõidukeelu piirkondi. Selle leiab instrumendipaneeli teabekuvalt. Tahavaatepeeglisse integreeritud kaamera tuvastab olulised liiklusmärgid. Juhtseade töötleb seejärel neid koos navigatsioonisüsteemist edastatud andmetega. Vahel näidatakse auto seadmete abil ka muutuvaid liikluspiiranguid, mis võivad kehtida näiteks märgades tingimustes või kindlatel kellaaegadel.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW Selective Beam muudab öised sõidud mugavamaks ja turvalisemaks. See tagab pimedas hea nähtavuse ilma teisi liiklejaid pimestamata. Süsteem tuvastab teised teel liiklejad ja reguleerib kaugtulesid selektiivselt nii, et nad jääksid kaugtulede jaotusest välja. Võimalike ohtude varajaseks avastamiseks ja tee paremaks jälgimiseks on kaugtulede ulatus 400 m.