SPORTLASEKS SÜNDINUD

BMW 3. seeria sedaani sõidudünaamika ja ökonoomsus.

SPORTLASEKS SÜNDINUD

BMW 3. seeria sedaani sõidudünaamika ja ökonoomsus.

BMW 3. seeria sedaan pakub dünaamikat selle mitmes eri vormis. Valikuline kohanduv M-vedrustus või kohanduv sportrool tagavad ülima reaktsioonivõime, nii et maksimaalne juhitavus säilib ka sportliku sõidustiili juures. BMW TwinPower Turbo mootorid ja valikuline kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast tagavad erakordse sõidunaudingu. Need ja teised BMW EfficientDynamics tehnoloogiad tagavad muljetavaldava soorituse, aidates samas vähendada kütusekulu.

SPORTLASEKS SÜNDINUDBMW 3. seeria sedaani sõidudünaamika ja ökonoomsus.

BMW 3. seeria sedaan pakub dünaamikat selle mitmes eri vormis. Valikuline kohanduv M-vedrustus või kohanduv sportrool tagavad ülima reaktsioonivõime, nii et maksimaalne juhitavus säilib ka sportliku sõidustiili juures. BMW TwinPower Turbo mootorid ja valikuline kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast tagavad erakordse sõidunaudingu. Need ja teised BMW EfficientDynamics tehnoloogiad tagavad muljetavaldava soorituse, aidates samas vähendada kütusekulu.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EfficientDynamics aitab võtta igast kütuseliitrist viimast: parem sooritusvõime, suurem ökonoomsus ja rohkem sõidunaudingut. Kütusekulu vähendavad tehnilised uuendused, mis samas tõstavad sõidunaudingut, tähendavad, et puhas dünaamika on iga BMW varustuses.

TIPPVORMIS SPORTLANE.

BMW 3. seeria sõidudünaamika.

TIPPVORMIS SPORTLANE.

BMW 3. seeria sõidudünaamika.

8-KÄIGULINE STEPTRONIC KÄIGUKAST.

8-KÄIGULINE STEPTRONIC KÄIGUKAST.

8-käiguline automaatne Steptronic sportkäigukast kohandub juhi individuaalse sõidustiili järgi. See sobib suurepäraselt kõigeks, mugavast kulgemisest kuni väga dünaamilise sõidustiilini. Lisaks automaatsele käiguvahetusele on loomulikult võimalik alati ümber lülituda ka manuaalsele käiguvahetusele – soovi korral käiguvahetuse indikaatori abiga. Käike saab juht vahetada lühendatud käigukangi või nahkkattega sportroolil paiknevate käigulabade abil.
Sportrežiimis on käiguvahetus seadistatud maksimaalse sooritusvõime saavutamiseks. Mootoripöörete kiire ülekanne tagab võimsa kiirenduse. Mootor säilitab püsivalt kiiruse, millega on alati kättesaadav väga suur väljundvõimsus. Stardiabi reguleerib mootori kiirust käivitamisel ja tagab seisult maksimaalse kiirenduse. Suurtel kiirustel hoiab kaheksas käik mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu. Siin tuleb mängu ka hiljuti väljatöötatud konvertersidur. Kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast töötab koos mootoriga, et tagada ladus käiguvahetus ning ökonoomsuse ja võimsuse tippnäitajad.

  • 8-käiguline Steptronic käigukast.

    8-käiguline Steptronic automaatkäigukast seab dünaamilisele sooritusvõimele ja ökonoomsusele uued standardid ja on BMW EfficientDynamics süsteemi põhielement. Eriti väiksed käikudevahelised vahed lihtsustavad optimaalset jõuülekannet kõigil kiirustel. See vähendab omakorda oluliselt kütusekulu, võimaldades samas juhil nautida sportlikku särtsu ja dünaamilist sooritusvõimet. Just suurtel kiirustel hoitakse mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra.
    Palju abi on ka konvertersidurist – isegi siis, kui auto on lülitatud manuaalrežiimile. Kiire mootoriülekanne ja täpselt seadistatud käigukast tagavad erakordselt sujuva käiguvahetuse.
    Integreeritud funktsioonid, nagu intuitiivne jõuülekanne ning sõiduki liikumise ja liiklusolude pidev jälgimine, mõjutavad oluliselt seda, kuidas käiguvahetus toimub. Olenemata valitud sõidurežiimist lülitub süsteem alati kõige sobivamale käigule. Käigukasti juhtelement on ühendatud navigatsioonisüsteemiga, nii et olenevalt marsruudist lülitub intuitiivne jõuülekanne vajaduse korral sportlikuma ja tundlikuma reaktsiooniga seadistusele (SPORT režiim) või mugavamale ja vähesemate käiguvahetustega režiimile (COMFORT režiim).

BMW 340i SEDAAN.

BMW 340i SEDAAN.

Võimas jõuülekanne, siidiselt ladus käik ja nurruv heli iseloomustavad BMW EfficientDynamics sarja BMW TwinPower Turbo bensiiniga töötavaid kuue silindriga reasmootoreid. Selles võimsas 3,0-liitrises mootoris on kombineeritud Valvetronic klapijuhtimissüsteem ja kaksik-VANOS, täppississepritse ja TwinScroll-turboülelaadur, mis tagavad silindrite optimaalse täituvuse. Tulemus on tippvõimsus 240 kW (326 hj) ja maksimaalne pöördemoment 450 Nm pööretel 1380–5000 p/min. See tähendab, et Turbo bensiinimootor kiirendab sõiduki 0–100 km/h hingematva 5,2 kuni 5,1 sekundiga, saavutades tippkiiruseks 250 km/h. Tänu mitmesugustele intelligentsetele tehnoloogilistele uuendustele on keskmine kütusekulu kõigest 7,7 kuni 6,5 liitrit 100 km kohta ning CO2-heitkogused ainult 179–152 g/km.
Jõuülekanne, mis rõõmustab iga juhti: tagab optimaalse sooritusvõime laias pöördevahemikus, vahetu reaktsiooni ka madalatel pööretel ja pideva meeldiva heli – nagu BMW mootorid ikka.

BMW 320d SEDAAN EFFICIENT DYNAMICS EDITION.

BMW 320d EfficientDynamics Edition sedaan 2,0-liitrise BMW TwinPower Turbo 4-silindrilise diiselmootoriga on muljetavaldavalt säästlik ja soodne. Mootor saavutab võimsuse 120 kW (163 hj) pööretel 4000 p/min ja maksimaalse pöördemomendi 400 Nm pöördevahemikus 1750–2500 p/min. Nii kiirendab BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition seisult kuni 100 km/h 7,9 kuni 7,8 sekundiga. Keskmine kütusekulu on ainult 4,3 kuni 3,8 liitrit 100 km kohta ja CO2-heide ainult 113 kuni 99 g/km.
BMW TwinPower Turbo 2,0-liitrine 4-silindriline diiselmootor on erakordselt hea reaktsioonivõimega isegi madalatel pööretel ja varustatud uue põlvkonna ühisanumsissepritsega, mis tagab eriti ladusa käigu. Muutuva turbiinigeomeetriaga turboülelaadur tagab suurepärase lisajõu ja püsivalt kõrge pöördemomendi laias pöördevahemikus.
Sõiduki erakordne ökonoomsus on osalt tingitud selle optimeeritud käigukastist, täpsest käiguvahetuse indikaatorist ja erinevatest aerodünaamilistest täiustustest.

ŠASSII.

BMW 3. seeria on juba aastaid seadnud sõidudünaamikas uusi standardeid. Uudne vedrustusetehnoloogia, värskendatud kere ja täpsem roolisüsteem tagavad märgatavalt enam sõidunaudingut. Täppisseadistusega vedrustus on parandanud sõiduki omadusi nii piki- kui ka ristteljel. See kehtib mitte ainult standardvarustuse vedrustuse, vaid ka M-sportvedrustuse ja kohanduva M-vedrustuse puhul. Samuti on parandatud roolimise täpsust, nii et see vajab vähem liigutusi, ja täiustatud suunastabiilsust. BMW 3. seeria sedaan avaldab muljet suurepärase teelpüsivusega, ideaalse juhitavusega ja erakordse reaktsioonivõimega, pakkudes samas ülimat mugavust kõigis sõiduolukordades.

  • Kohanduv M-vedrustus.

    Kohanduv M-vedrustus on seadistatud kümme millimeetrit madalamale, suurendades veelgi BMW 3. seeria dünaamikapotentsiaali. Juhil on võimalik sõiduomadusi reguleerida, valides endale just parajasti kõige sobivama sõidustiili – mugavast äärmiselt sportlikuni. Olenevalt valitud seadistusest kalibreeritakse kohanduv M-vedrustus elektrooniliselt teeolude järgi kõigest sekundi murdosa jooksul. Süsteem kasutab ka arvukaid andureid, millega mõõdetakse rataste vibratsiooni ning sõiduki kiirust, et tagada vedrustuse optimaalne seadistus ja sõiduki turvalisus.
    Režiim COMFORT sobib mugavaks sõiduks. Režiim SPORT aktiveerib tuntavalt sportlikuma vedrustuse. Eriti dünaamiliseks sõiduks on parim valik režiim SPORT+, millega aktiveeritakse dünaamilise veojõukontrolli (Dynamic Traction Control, DTC) funktsioon, mis võimaldab vedava telje ratastele rohkem libisemist ning testib sõiduki dünaamika piire. Siiski ei ole DSC täielikult desaktiveeritud, vaid see sekkub sõiduki stabiliseerimisel palju hiljem – võimalikkuse ja turvalisuse piirides.

  • Kohanduv sportrool.

    Kohanduv sportrool ja Servotronic muudavad auto juhtimise ja reaktsioonid vahetumaks ning roolimine nõuab vähem füüsilist pingutust. See reageerib rooli nurgale, sõltumata sealjuures kiirusest ja erinevatest roolikeeramise ulatustest. See vähendab märkimisväärselt järsematel pööretel roolimiseks vajalike liigutuste ulatust. See on varustatud kiirusest sõltuva kohanduva roolivõimendusega. See parandab märgatavalt sõiduki reageerimisvõimet ja suurendab järske manöövreid tehes juhitavust, võimaldades vajaduse korral kiireid põikeid teha. Samuti lihtsustab see parkimist, pöördeid ja manööverdamist. Väikeste roolinurkade juures tagab süsteem suurepärase suunastabiilsuse ja väga hea roolitäpsuse.

  • BMW xDrive

    Intelligentne BMW xDrive nelikveosüsteem kohandub täiuslikult ka kõige keerulisemate teeoludega ja tagab suurepärase haarduvuse igal ajal. xDrive ja dünaamiline suunastabiilsuskontroll (DSC) vastutavad selle eest, et BMW oleks täielikult stabiilne ja turvaline. xDrive, mida juhib DSC-andurite süsteem, jaotab võimsuse kiirelt ja paindlikult sildade vahel ära, et vältida üle- või alajuhitavuse tekkimist kurvides ning tagada nii suurepärane suunastabiilsus. Samuti tagab see kiire ja turvalise kiirendamise isegi libedatel või järskudel lõikudel. Nii ei pea DSC keeruliste teeolude korral palju sekkuma. BMW xDrive kombineerib nii endas nelikveo kõiki eelised, nagu veojõud, suunastabiilsus ja sõiduohutus, ja seda BMW nobedusega.

SÕIDUREŽIIMIDE VALIK, SEALHULGAS ECO PRO.

Sõidurežiimide valik võimaldab juhil valida standardsete mootori- ja ülekandeseadetega režiimi COMFORT, säästlikuma režiimi ECO PRO, dünaamilise režiimi SPORT või režiimi SPORT+ vahel, mis testib dünaamilise sõidustiili kaugemaid piire. Režiim ECO PRO reguleerib Steptronic käigukasti (selle olemasolul) ning soojenduse või konditsioneeri kasutamise seaded, et sõit oleks võimalikult kütusesäästlik. See vähendada ka kütusekulu kuni 20 protsenti. Lisavõimalusi kütuse säästmiseks pakub vabakäik ja režiim ECO PRO Route, mis pakub välja kõige otstarbekama marsruudi, võttes arvesse liikluse tihendust, juhi sõidustiili ja ümberkaudseid tingimusi, et muuta sõit optimaalsemaks ja vähendada kütusekulu. Vabakäigufunktsioon võimaldab kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega ilma täiendava sisendvõimsuseta mööda teed edasi libiseda ka siis, kui juht jala gaasipedaalilt ära võtab, kuid hoogu ei pidurda.

Režiim COMFORT tagab erakordse sõidumugavuse, reguleerides selleks vedrustuse komponentide seadeid. Režiimides SPORT ja SPORT+ on kõik juhtimis- ja vedrustussätted orienteeritud dünaamilisemale juhtimisstiilile. Mootor on spontaansem ja parema reaktsioonivõimega, automaatkäigukast vahetab käike suuremal kiirusel ja manuaalkasti puhul antakse käiguvahetuse märguanne hiljem ning kogu juhtimine on vahetum ja dünaamilisem.

INTELLIGENTNE ENERGIAHALDUS.

BMW 3. seeria sedaani intelligentse energiajuhtimise teeb võimalikuks hulk standardvarustuse BMW EfficientDynamics tehnoloogiaid, sealhulgas automaatne Start/Stop-funktsioon, regeneratiivpidurdus, elektriline roolivõimendus ning käiguvahetuse indikaator. Nende tehnoloogiate koosmõju abil saavutad säästva liikuvuse ja maksimaalse ökonoomsuse.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab selle, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see tegelikult liigub. Ajutise peatumise korral, näiteks foori taga oodates või liiklusummikutes, aitab automaatne Start/Stop-funktsioon säästa kütust, lülitades mootori välja kohe, kui auto jääb seisma ja vabastatakse sidur (manuaalkäigukastiga mudeli puhul) või kui auto jääb pidurdades täiesti seisma (Steptronic käigukast).
    Signaal teabekuval näitab, kas automaatne Start/Stop-funktsioon on aktiivne. Niipea kui juht vajutab sidurit (manuaalkäigukast) või võtab jala pidurilt ära (Steptronic käigukast), lülitab mootor end automaatselt sisse.
    See funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja -ohutuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab optimaalse töötemperatuurini, kui salongis on sobiv temperatuur ning juhul, kui aku täituvus on liiga madal või kui parajasti rooli pöörad. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka siis, kui auto seisab. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas muutub uduseks. Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.

  • Regeneratiivpidurdus

    Regeneratiivpidurdus vähendab kütusekulu ja muudab ajamisüsteemi ökonoomsemaks. Kui juht jala gaasipedaalilt võtab või pidurit vajutab, muundab elektrimootor sõiduki kineetilise energia elektrienergiaks. See salvestatakse kõrgepingeakusse ja seda saab kasutada elektrimootori toiteks.

  • Elektriline roolivõimendus

    Elektriline roolivõimendus kohandub automaatselt kiirusega. Tulemus on vahetu ja täpne roolimine ka suurtel kiirustel ja lihtne manööverdamine parkimisel. Roolimine kulutab energiat ainult siis, kui seda tõesti vaja on. See säästab kütust ja vähendab heitkoguseid.
    Hüdraulilise pumba asemel kasutatakse elektrimootorit. Tavalistes süsteemides peab pumbal olema pidev mootoritoide, kuid elektriline toide töötab ainult siis, kui rooli liigutatakse. Otse edasi sõitmisel või sama roolinurga hoidmisel (nt pikkades kurvides) ei ole elektrimootor aktiivne ega kuluta energiat. Roolivõimendust reguleeritakse paindlikult olenevalt sõiduoludest ja kiirusest ja roolimine on mugavam.

  • Käiguvahetuse indikaator

    Täpselt ajastatud käikude vahetamine aitab kütust säästa, seda eriti linnaliikluses või pikemate vahemaade läbimisel. Käikude vahetamine õigel ajal tähendab väiksemat kütusekulu: mootori elektroonika määrab teeolude ja mootori pöörete järgi kindlaks kõige ökonoomsema käigu. Kui sisse tuleks lülitada madalam või kõrgem käik, süttib teabekuval nool. Süsteem märkab ka järsku kiirendamist ning viivitab märguandega seni, kuni mootori pöörded on harilikule tasemele jõudnud. Steptronic käigukasti kasutamisel manuaalrežiimis antakse juhile soovitusi käigu vahetamiseks. BMW-sisesed võrdlevad katsed on näidanud, et käiguvahetuse indikaatoriga sõidukitel on kütusekulu umbes 4% väiksem.