SPORTLASEKS SÜNDINUD

BMW 3. Seeria Touring.

SPORTLASEKS SÜNDINUD

BMW 3. Seeria Touring.

BMW 3. seeria Touring pakub dünaamikat selle mitmes eri vormis. Valikuline kohanduv M-vedrustus või kohanduv sportrool tagavad ülima reaktsioonivõime, nii et maksimaalne juhitavus säilib ka sportliku sõidustiili juures. BMW TwinPower Turbo mootorid ja valikuline kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast tagavad erakordse sõidunaudingu. Need ja teised BMW EfficientDynamics tehnoloogiad tagavad muljetavaldava soorituse, aidates samas vähendada kütusekulu.

SPORTLASEKS SÜNDINUDBMW 3. Seeria Touring.

BMW 3. seeria Touring pakub dünaamikat selle mitmes eri vormis. Valikuline kohanduv M-vedrustus või kohanduv sportrool tagavad ülima reaktsioonivõime, nii et maksimaalne juhitavus säilib ka sportliku sõidustiili juures. BMW TwinPower Turbo mootorid ja valikuline kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast tagavad erakordse sõidunaudingu. Need ja teised BMW EfficientDynamics tehnoloogiad tagavad muljetavaldava soorituse, aidates samas vähendada kütusekulu.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EfficientDynamics aitab võtta igast kütuseliitrist viimast: parem sooritusvõime, suurem ökonoomsus ja rohkem sõidunaudingut. Kütusekulu vähendavad tehnilised uuendused, mis samas tõstavad sõidunaudingut, tähendavad, et puhas dünaamika on iga BMW varustuses.

TIPPVORMIS SPORTLANE.

BMW 3. seeria sõidudünaamika

TIPPVORMIS SPORTLANE.

BMW 3. seeria sõidudünaamika

KAHEKSAKÄIGULINE STEPTRONIC SPORTKÄIGUKAST.

8-käiguline automaatne Steptronic sportkäigukast kohandub juhi individuaalse sõidustiili järgi. See sobib suurepäraselt kõigeks, mugavast kulgemisest kuni väga dünaamilise sõidustiilini. Lisaks automaatsele käiguvahetusele on loomulikult võimalik alati ümber lülituda ka manuaalsele käiguvahetusele – soovi korral käiguvahetuse indikaatori abiga. Käike saab juht vahetada lühendatud käigukangi või nahkkattega sportroolil paiknevate käigulabade abil.
Sportrežiimis on käiguvahetus seadistatud maksimaalse sooritusvõime saavutamiseks. Mootoripöörete kiire ülekanne tagab võimsa kiirenduse. Mootor säilitab püsivalt kiiruse, millega on alati kättesaadav väga suur väljundvõimsus. Stardiabi reguleerib mootori kiirust käivitamisel ja tagab seisult maksimaalse kiirenduse. Suurtel kiirustel hoiab kaheksas käik mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu. Siin tuleb mängu ka hiljuti väljatöötatud konvertersidur. Kaheksakäiguline Steptronic sportkäigukast töötab koos mootoriga, et tagada ladus käiguvahetus ning ökonoomsuse ja võimsuse tippnäitajad.

  • 8-käiguline Steptronic käigukast

    Kõige dünaamilisem ning mugavam viis säästmiseks: 8-käiguline Steptronic käigukast tagab erakordselt sujuvad käiguvahetused, vähendab suurtel kiirustel taustamüra ning alandab ka märgatavalt kütusekulu. Käigukasti võib kombineerida kõigi mootoritega. Uue 8-käigulise Steptronic käigukastiga on käiguvahetus kiire ja mugav. Üksikud käigud on täpselt jaotatud, et need vahetuksid väikeste pöördevahemike järel ja et käiguvahetus ise oleks märkamatu. Samal ajal hoitakse mootorit jõudlustasemel, mis võimaldab selle jõu ja efektiivsuse parima kasutamise. Süsteemile aitab kaasa hiljuti väljatöötatud efektiivne konvertersidur. Lisakäikudega väheneb suurtel kiirustel pöörete arv ja seega ka kütusekulu ning mootorimüra.
    Tänu BMW EfficientDynamics 8-käigulisele Steptronic käigukastile on nüüd võimalik sõidukite võimsust sõidurežiimide valiku abil suurendada, kasutades uut funktsiooni Predictive Drive Train. Sportrežiimis kasutab käigukasti juhtseade navigatsioonisüsteemist pärinevaid andmeid, et muuta sõiduk olenevalt marsruudi iseloomust veelgi dünaamilisemaks. Nagu nimigi viitab, pakub režiim Comfort mugavusele suunatud käiguvahetusprogramme, milles on käike vähem.
    Veel erksama käiguvahetuse ja sõitmistunde saad valikulise 8-käigulise BMW Steptronic Sport käigukastiga. Lisaks kiirematele käiguvahetustele tuleb selle käigukastiga kaasa kaks käiguvahetuse laba roolil ja veelgi suuremat dünaamikat võimaldav lühendatud käigukang. Dünaamikat lisab stardiabi: see motospordist inspireeritud funktsioon reguleerib käivitamisel mootori pöördeid ja tagab seisult maksimaalse kiirendus.

BMW 340i TOURING.

BMW 340i TOURING.

Võimas jõuülekanne, siidiselt ladus käik ja nurruv heli iseloomustavad BMW EfficientDynamics sarja BMW TwinPower Turbo bensiiniga töötavaid kuue silindriga reasmootoreid. Selles võimsas 3,0-liitrises mootoris on kombineeritud Valvetronic klapijuhtimissüsteem ja kaksik-VANOS, täppississepritse ja TwinScroll-turboülelaadur, mis tagavad silindrite optimaalse täituvuse. Tulemus on tippvõimsus 240 kW (326 hj) ja maksimaalne pöördemoment 450 Nm pööretel 1380–5000 p/min. See tähendab, et Turbo bensiinimootor kiirendab sõiduki 0–100 km/h hingematva 5,1 sekundiga, nii et BMW 340i Touring saavutab tippkiiruseks 250 km/h. Tänu erinevatele intelligentsetele tehnoloogilistele uuendustele on keskmine kütusekulu kõigest 7,0 kuni 6,8 liitrit 100 km kohta ning CO2-heide ainult 164–158 g/km.
Jõuülekanne, mis rõõmustab iga juhti: tagab optimaalse sooritusvõime laias pöördevahemikus, vahetu reaktsiooni ka madalatel pööretel ja pideva meeldiva heli – nagu BMW mootorid ikka.

BMW 320d EfficientDynamics Edition: ainult 112 g/km CO2.

BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring 2,0-liitrise BMW TwinPower Turbo 4-silindrilise diiselmootoriga on muljetavaldavalt säästlik ja soodne. Mootor saavutab võimsuse 120 kW (163 hj) pööretel 4000 p/min ja maksimaalse pöördemomendi 400 Nm pöördevahemikus 1750–2250 p/min. Nii kiirendab BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition seisult kuni 100 km/h 8,2 kuni 8,1 sekundiga. Keskmine kütusekulu on ainult 4,5 kuni 4,0 liitrit 100 km kohta ja CO2-heide ainult 118 kuni 104 g/km.

BMW TwinPower Turbo 2,0-liitrine 4-silindriline diiselmootor on erakordselt hea reaktsioonivõimega isegi madalatel pööretel ja varustatud uue põlvkonna ühisanumsissepritsega, mis tagab eriti ladusa käigu. Muutuva turbiinigeomeetriaga turboülelaadur tagab suurepärase lisajõu ja püsivalt kõrge pöördemomendi laias pöördevahemikus.

Sõiduki erakordne ökonoomsus on osalt tingitud selle optimeeritud käigukastist, täpsest käiguvahetuse indikaatorist ja erinevatest aerodünaamilistest täiustustest.

ŠASSII.

Suurepärane sõidumugavus ning maksimaalne juhitavus ja liikuvus. BMW 3. seeria Touring šassii lahendab selle vastuolu vaevata. Sellele aitab kaasa topeltliigendiga survevardaga esisilla ja viie hoovaga tagasillaga kõrgetasemeline šassiitehnoloogia, mis toetab ideaalselt pikisuunaliselt paigutatud mootori, tagaveo, tasakaalustatud teljekoormuse jaotuse ja suure väändemomendi stabiilsusega kere edukat kontseptsiooni.
Eriti olulised on BMW jaoks kergekaalulised šassii komponendid, kõrgetasemeline ja täpselt kalibreeritud teljekinemaatika ja täpne roolisüsteem, mis tänu tagaveole on veofaktoritest sõltumatu. Tipptasemel juhtsüsteemid toetavad BMW 3. seeria Touring dünaamilist sõidupotentsiaali.

  • Kohanduv M-vedrustus

    Kohanduv M-vedrustus on seadistatud kümme millimeetrit madalamale, suurendades veelgi sõiduki dünaamikapotentsiaali. Sõidurežiimide valik võimaldab juhil sõiduomadusi reguleerida, valides endale parajasti kõige sobivama sõidustiili – mugavast äärmiselt sportlikuni. Olenevalt valitud seadistusest kalibreeritakse kohanduv M-vedrustus elektrooniliselt teeolude järgi kõigest sekundi murdosa jooksul. Süsteem kasutab ka arvukaid andureid, millega mõõdetakse rataste vibratsiooni ning sõiduki kiirust, et tagada vedrustuse optimaalne seadistus ja sõiduki turvalisus.
    Režiim COMFORT sobib mugavaks sõiduks. Režiim SPORT aktiveerib tuntavalt sportlikuma vedrustuse. Eriti dünaamiliseks sõiduks on parim valik režiim SPORT+, millega aktiveeritakse dünaamilise veojõukontrolli (Dynamic Traction Control, DTC) funktsioon, mis võimaldab vedava telje ratastele rohkem libisemist ning testib sõiduki dünaamika piire. Siiski ei ole DSC täielikult desaktiveeritud, vaid see sekkub sõiduki stabiliseerimisel palju hiljem – võimalikkuse ja turvalisuse piirides.

  • Kohanduv sportrool

    Sportlik sõidudünaamika ja maksimaalne mugavus: kohanduv sportrool viib esirataste nurga vastavusse reaalsete oludega, et BMW 3. seeria Touring saaks juhi manöövritele kiirelt reageerida.

  • BMW xDrive

    Intelligentne BMW xDrive nelikveosüsteem kohandub täiuslikult ka kõige keerulisemate teeoludega ja tagab suurepärase haarduvuse igal ajal. xDrive ja dünaamiline suunastabiilsuskontroll (DSC) vastutavad selle eest, et BMW oleks täielikult stabiilne ja turvaline. xDrive, mida juhib DSC-andurite süsteem, jaotab võimsuse kiirelt ja paindlikult sildade vahel ära, et vältida üle- või alajuhitavuse tekkimist kurvides ning tagada nii suurepärane suunastabiilsus. Samuti tagab see kiire ja turvalise kiirendamise isegi libedatel või järskudel lõikudel. Nii ei pea DSC keeruliste teeolude korral palju sekkuma. BMW xDrive kombineerib nii endas nelikveo kõiki eelised, nagu veojõud, suunastabiilsus ja sõiduohutus, ja seda BMW nobedusega.

SÕIDUREŽIIMIDE VALIK, SEALHULGAS ECO PRO.

Sõidurežiimide valik võimaldab juhil valida standardsete mootori- ja ülekandeseadetega režiimi COMFORT, säästlikuma režiimi ECO PRO, dünaamilise režiimi SPORT või režiimi SPORT+ vahel, mis testib dünaamilise sõidustiili kaugemaid piire. Režiim ECO PRO reguleerib Steptronic käigukasti (selle olemasolul) ning soojenduse või konditsioneeri kasutamise seaded, et sõit oleks võimalikult kütusesäästlik. See vähendada ka kütusekulu kuni 20 protsenti. Lisavõimalusi kütuse säästmiseks pakub vabakäik ja režiim ECO PRO Route, mis pakub välja kõige otstarbekama marsruudi, võttes arvesse liikluse tihendust, juhi sõidustiili ja ümberkaudseid tingimusi, et muuta sõit optimaalsemaks ja vähendada kütusekulu. Vabakäigufunktsioon võimaldab kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega ilma täiendava sisendvõimsuseta mööda teed edasi libiseda ka siis, kui juht jala gaasipedaalilt ära võtab, kuid hoogu ei pidurda.

Režiim COMFORT tagab erakordse sõidumugavuse, reguleerides selleks vedrustuse komponentide seadeid. Režiimides SPORT ja SPORT+ on kõik juhtimis- ja vedrustussätted orienteeritud dünaamilisemale juhtimisstiilile. Mootor on spontaansem ja parema reaktsioonivõimega, automaatkäigukast vahetab käike suuremal kiirusel ja manuaalkasti puhul antakse käiguvahetuse märguanne hiljem ning kogu juhtimine on vahetum ja dünaamilisem.

SÕIDUREŽIIMIDE VALIK, SEALHULGAS ECO PRO.

SÕIDUREŽIIMIDE VALIK, SEALHULGAS ECO PRO.

Sõidurežiimide valik võimaldab juhil valida standardsete mootori- ja ülekandeseadetega režiimi COMFORT, säästlikuma režiimi ECO PRO, dünaamilise režiimi SPORT või režiimi SPORT+ vahel, mis testib dünaamilise sõidustiili kaugemaid piire. Režiim ECO PRO reguleerib Steptronic käigukasti (selle olemasolul) ning soojenduse või konditsioneeri kasutamise seaded, et sõit oleks võimalikult kütusesäästlik. See vähendada ka kütusekulu kuni 20 protsenti. Lisavõimalusi kütuse säästmiseks pakub vabakäik ja režiim ECO PRO Route, mis pakub välja kõige otstarbekama marsruudi, võttes arvesse liikluse tihendust, juhi sõidustiili ja ümberkaudseid tingimusi, et muuta sõit optimaalsemaks ja vähendada kütusekulu. Vabakäigufunktsioon võimaldab kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega ilma täiendava sisendvõimsuseta mööda teed edasi libiseda ka siis, kui juht jala gaasipedaalilt ära võtab, kuid hoogu ei pidurda.
Režiim COMFORT tagab erakordse sõidumugavuse, reguleerides selleks vedrustuse komponentide seadeid. Režiimides SPORT ja SPORT+ on kõik juhtimis- ja vedrustussätted orienteeritud dünaamilisemale juhtimisstiilile. Mootor on spontaansem ja parema reaktsioonivõimega, automaatkäigukast vahetab käike suuremal kiirusel ja manuaalkasti puhul antakse käiguvahetuse märguanne hiljem ning kogu juhtimine on vahetum ja dünaamilisem.

INTELLIGENTNE ENERGIAHALDUS.

BMW 3. seeria Touring intelligentse energiajuhtimise teeb võimalikuks hulk standardvarustuse BMW EfficientDynamics tehnoloogiaid, sealhulgas automaatne Start/Stop-funktsioon, regeneratiivpidurdus, elektriline roolivõimendus ning käiguvahetuse indikaator. Nende tehnoloogiate koosmõju abil saavutad säästva liikuvuse ja maksimaalse ökonoomsuse.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Keelavad foorituled, ummikud, ristmikud: igapäevaste sõitude puhul on palju olukordi, kus mootor töötab tühikäigul ja kulutab asjatult kütust. BMW 3. seeria Touring automaatne Start/Stop-funktsioon lülitab mootori välja kohe, kui sõiduk ei liigu ja juht laseb siduri lahti (manuaalkäigukasti puhul) või kasutab pidurit (Steptronic käigukasti puhul). Intelligentne elektroonika lülitab mootori välja ainult siis, kui teised süsteemid energiat ei vaja ja kui see ei vähenda reisijate turvalisust ja reisimugavust.
    Näiteks jääb mootor tööle, kuni saavutatud on optimaalne töötemperatuur või kuni temperatuur salongis on jõudnud soovitud tasemele. Kui automaatne Start/Stop-funktsioon on mootori välja lülitanud, piisab selle taaskäivitamiseks olenevalt sõiduki käigukastist piduri vabastamisest või siduripedaalile vajutamisest. Tulemus: väiksem kütusekulu ja väiksemad heitkogused.

  • Regeneratiivpidurdus

    Regeneratiivpidurdus vähendab kütusekulu ja muudab ajamisüsteemi ökonoomsemaks. Kui juht jala gaasipedaalilt võtab või pidurit vajutab, muundab elektrimootor sõiduki kineetilise energia elektrienergiaks. See salvestatakse kõrgepingeakusse ja seda saab kasutada elektrimootori toiteks.

  • Elektriline roolivõimendus

    Elektriline roolivõimendus kohandub automaatselt kiirusega. Tulemus on vahetu ja täpne roolimine ka suurtel kiirustel ja lihtne manööverdamine parkimisel. Roolimine kulutab energiat ainult siis, kui seda tõesti vaja on. See säästab kütust ja vähendab heitkoguseid.
    Hüdraulilise pumba asemel kasutatakse elektrimootorit. Tavalistes süsteemides peab pumbal olema pidev mootoritoide, kuid elektriline toide töötab ainult siis, kui rooli liigutatakse. Otse edasi sõitmisel või sama roolinurga hoidmisel (nt pikkades kurvides) ei ole elektrimootor aktiivne ega kuluta energiat. Roolivõimendust reguleeritakse paindlikult olenevalt sõiduoludest ja kiirusest ja roolimine on mugavam.

  • Käiguvahetuse indikaator

    Täpselt ajastatud käikude vahetamine aitab kütust säästa, seda eriti linnaliikluses või pikemate vahemaade läbimisel. Käikude vahetamine õigel ajal tähendab väiksemat kütusekulu: mootori elektroonika määrab teeolude ja mootori pöörete järgi kindlaks kõige ökonoomsema käigu. Kui sisse tuleks lülitada madalam või kõrgem käik, süttib teabekuval nool. Süsteem märkab ka järsku kiirendamist ning viivitab märguandega seni, kuni mootori pöörded on harilikule tasemele jõudnud. Steptronic käigukasti kasutamisel manuaalrežiimis antakse juhile soovitusi käigu vahetamiseks. BMW-sisesed võrdlevad katsed on näidanud, et käiguvahetuse indikaatoriga sõidukitel on kütusekulu umbes 4% väiksem.