ANNA ÜLESANDED EDASI TUBLIDELE ABILISTELE.

BMW 5. seeria BMW Gran Turismo BMW ConnectedDrive juhiabisüsteemid.

Mitmesugused uuenduslikud tehnoloogiad toetavad sind sõidu ajal ja garanteerivad mugavuse ja turvalisuse kõrgeima taseme. Nii saab keskenduda olulisele.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

Täisvärviline BMW Head-Up Display projitseerib vajaliku teabe otse juhi vaatevälja esiklaasile, nii et ta saab täielikult juhtimisele keskenduda. Ekraani andmed hõlmavad olenevalt varustuspaketist näiteks järgmist: praegune kiirus, navigatsiooninäpunäited, teave kiirusepiirangute ja möödasõidukeeldude kohta, telefoni- ja meelelahutusnimistud ning teave ja hoiatused eri juhti abistavatelt süsteemidelt. Esiklaasile kuvatavad ikoonid on kõrge eraldusvõimega ja täisvärvilised. Projitseeritav kujutis näib asuvat autost umbes 2,3 meetrit eespool. Selline paigutus võimaldab teavet lugeda kiiresti ja mugavalt, nii et see juhti võimalikult vähe segaks. Kujutise eredus kohandub automaatselt väliste valgustingimustega ning kujutise kõrgus, mida saab seadistada, oleneb sellest, kas on päev või öö. Juht saab ka valida, millist lisateavet peale liikumiskiiruse ja juhti abistavate süsteemide hoiatuste kuvatakse.

LIIKLUSUMMIKUTE ASSISTENT.

LIIKLUSUMMIKUTE ASSISTENT.

Liiklusummikute assistent lihtsustab juhi tööd monotoonsetes liiklusolukordades. Süsteem võimaldab autol kuni 60 km/h kiirusega sõitvas tihedas autodevoolus mugavalt „kaasa ujuda”, mis muudab liiklusummikud vähem stressirohkeks. See hoiab automaatselt eesmise sõidukiga soovitud vahemaad, reguleerib auto kiirust ja vajaduse korral peatab selle ning aitab ka aktiivselt juhtimisele kaasa. Sõiduk saab nii juhil aidata õiges reas püsida seni, kuni juht vähemalt üht kätt roolil hoiab. Pärast kuni 30-sekundist täielikku seisakut alustab sõiduk jälle automaatselt liikumist. See on järgmine märgilise tähtsusega saavutus teel suures osas automatiseeritud sõiduni.

iDrive puutetundlik juhtseade.

iDrive puutetundlik juhtseade (osa navigatsioonisüsteemist Professional) võimaldab keskpaneeli ekraani mugavalt kasutada ka ühe käega. Juhtseadmega integreeritud puuteplaadi abil saab kergesti vajalikku teavet (nt sihtkohti navigatsioonisüsteemi) sisestada, kasutades omaenda käekirja. Juhtseadet saab ka pöörata ja vajutada, et saada ligipääs eri funktsioonidele, muuta seadustusi ja sirvida loetelusid. Selle kasutamine on lihtne ja intuitiivne, põhinedes käetunnetusel. Nii on juhil lihtsam ja liikluselt tähelepanu kõrvale juhtivaid tegureid enam peaaegu polegi. Kõiki juhtseadme toiminguid näeb selgesti keskpaneeli ekraanilt.

BMW ÖISE NÄGEMISE FUNKTSIOON DÜNAAMILISE VALGUSVIHUGA.

BMW öise nägemise funktsioon koos dünaamilise valgusvihuga võimaldab inimesi ja suuri loomi ka öösel pikkade vahemaade tagant kergemini märgata.
Neerukujulisele BMW iluvõrele paigaldatud infrapunakaamera edastab sõidukiesise vaate inimestest ja loomadest otse sõiduki keskpaneeli ekraanile.
Intelligentne varajase hoiatamise süsteem ereda väljavaatega: niipea kui infrapunaandurid tuvastavad pimedas kas jalakäijaid või suuremaid loomi, kellega avarii juhtuda võib, juhib see neile ühe kahest eraldi kontrollitavast dünaamilisest valguskiirest, mis ei pimesta. Tänu sellele hoiatatakse nii juhti kui ka valgusvihku sattunud inimest tõhusalt potentsiaalselt ohtlikust olukorrast.
Kui termotuvastuse funktsioon on aktiivne, antakse juhile lisahoiatused täisvärvilisel BMW Head-Up Display esiklaasikuval või armatuurlaual. Kui tuvastatud on reaalne oht kokkupõrkeks isikute või loomadega, kõlab akustiline helisignaal ja pidurid valmistatakse ette, et need oleksid reaktsioonivalmis. BMW öise nägemise funktsioon dünaamilise valgusvihuga on süsteemi BMW ConnectedDrive uuenduslik lisa.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW Selective Beam muudab öised sõidud mugavamaks ja turvalisemaks. See tagab pimedas hea nähtavuse ilma teisi liiklejaid pimestamata.
BMW Selective Beam tuvastab teised teel liiklejad ja reguleerib kaugtulesid selektiivselt nii, et nad jääksid kaugtulede jaotusest välja. Võimalike ohtude varajaseks avastamiseks ja tee paremaks jälgimiseks on kaugtulede ulatus 400 m.

PARKIMISASSISTENT.

Parkimisassistent muudab külgboksi parkimise lihtsamaks. Madalal kiirusel (alla 35 km/h) autoderivist maksimaalselt 1,5 m kauguselt möödudes mõõdab see nii sisse- kui ka väljalülitatuna potentsiaalseid parkimiskohti.
Kui piisavalt suur parkimiskoht on leitud, lülitab juht suunatule sisse ja parkimisassistent võtab roolimise üle ning juhi käsitseda jäävad käigukast, gaasipedaal ja pidurid. Süsteem esitab keskpaneeli ekraanil ka vajalikud juhised ja kõlavad märkuandvad lisahelid. Nii saab juht parkimise ajal rahulikuks jääda ja turvalisuses kindel olla.

KAAMERASÜSTEEMID.

Parkimiskontroll, ümberringivaade, tahavaatekaamera: Selge ülevaade auto ümber toimuvast parkimiskohale liikudes ja teelesõidul. Parkimiskontroll (PDC) auto ees ja taga aitab nähtavate ja heliliste signaalidega turvaliselt ning mugavalt parkida.
Ümberringivaade kuvab sõidukit keskpaneeli ekraanil pealtvaates. Küljekaamerad tagavad parema ülevaate väljasõitudel halva nähtavusega teele. Tahavaatekaamerast on palju abi, kui tagurdad parkimiskohale kiirusel alla 20 km/h.

AKTIIVNE SÕITJATE KAITSE.

Aktiivne sõitjate kaitse on BMW ConnectedDrive süsteem, mis kasutab autos viibijate kaitseks ennetavaid meetmeid.
Kui teel tekib ohtlik olukord, pingulduvad vajaduse korral automaatselt eesmised turvavööd ja suletakse küljeaknad. Comfort-istmetega tõusevad eesmise kõrvalistme seljatugi ja tagaistme seljatoed automaatselt tagasi püstisesse asendisse. Ohtlikuks olukorraks loetakse seda, kui juht üritab hädapeatuda või kui auto kaotab juhitavuse.
Kui sõiduki varustuses on lähenemise hoiatussüsteem või lähenemise hoiatussüsteem koos pidurite rakendamisega, on liikuvate või seisvate sõidukitega tekkivaid avariiohtlikke olukordi võimalik aegsasti tuvastada (süsteemi võimaluste piires).
Mõnes olukorras võib süsteem auto seisata ilma juhi ühegi toiminguta. See aitab vähendada avariiohtlikke olukordi või avarii toimumisel leevendada tekkivat kahju.
Tähelepanuvõime assistent jälgib sinu käitumist ja kontrollib väsimusmärke. Sinu juhtimistoiminguid analüüsitakse ja süsteem reageerib kõigele ebatavalisele. Keskpaneeli ekraanile ilmub vajaduse korral soovitus puhkepausi tegemiseks.