ANNA ÜLESANDED EDASI ABILISTELE.

BMW 7. seeria BMW ConnectedDrive juhiabisüsteemid

Arvukad uuenduslikud tehnoloogiad toetavad sind ringi liikudes paljudel eri viisidel, tagades tipptasemel mugavuse ja turvalisuse. See tähendab, et saad keskenduda sellele, mis tegelikult tähtis on – muretule sõidunaudingule.

NAVIGATSIOONISÜSTEEM PROFESSIONAL JA PUUTEEKRAAN

Elegantse disaini ja esmaklassilise teenustevalikuga navigatsioonisüsteem Professional kujutab endast lihtsat ja kergesti kasutatavat BMW-ga laitmatult integreeritud navigatsioonisüsteemi, milles sisaldub ka iDrive toimingukontseptsioon koos iDrive puutetundliku juhtseadme ja Touch Display tahvliga. Süsteem koosneb hääljuhtimisest ning DVD-mängijaga BMW Professional raadiost, kus on 20 GB mälu helifailide jaoks. Juhi käsutuses on ka reaalajas liiklusteave (RTTI). Sisseehitatud 10,25-tollisel LCD-värviekraanil on jagatud ekraani võimalus (pea- ja lisaekraan) ning see on väljatöötatud võimalikult head loetavust ja ülevaatlikkust silmas pidades.
Selle kasutamine võimaldab sujuvat eri sisendite vahel lülitumist iDrive puutetundliku juhteseadme abil, mille puutetundlik pind võimaldab sihtkohti sisestada käsitsi, puuteekraanilt, funktsiooni Gesture Control abil või hääljuhtimisega ning ka seitsme järjehoidjaga.
Süsteemi kaarte uuendatakse BMW Connected Drive kaudu automaatselt mõnes Euroopa riigis kuni neli korda aastas.
Siin näidatud illustratsioonid võivad muutuda.

  • Automaatsed kaardiuuendused

    Navigatsioonisüsteemi Professional uusim generatsioon uuendab BMW ConnectedDrive abil oma navigeerimiskaarte kuni kolm korda aastas. Kohe, kui avaldatakse varem valitud piirkonna jaoks uus kaart, edastatakse uuendus juhtmevaba mobiilivõrgu kaudu sõiduki sisseehitatud SIM-kaardile.
    Automaatsetel kaardiuuendustel puuduvad litsentsi- või allalaadimistasud ning registreerumine ei ole vajalik. Uuenduste paigaldamine käsitsi andmekandjalt või BMW teenusepakkuja juures ei ole enam vajalik. Uuenduse paigaldamise ajal säilivad kõik navigatsioonisüsteemi funktsioonid.

JUHTIMISASSISTENT PLUS KOOS ROOLIMISE JA SÕIDURAJA HOIDMISE ASSISTENDIGA.

Juhtimisassistent Plus pakub osaliselt automatiseeritud juhtimise mugavust tänu funktsiooniga Stop&Go aktiivsele püsikiirusehoidjale ning roolimise ja sõiduraja hoidmise assistendile. Lisaks juhtimisassistendi funktsioonidele suurendab aktiivset ohutust sõidurajalt eemalekandumise süsteem, sõiduraja hoidmise assistent koos aktiivse külgkokkupõrkevastase kaitsega, kokkupõrke hoiatussüsteem, jalakäijate hoiatussüsteem koos linnaliikluse pidurdusfunktsiooniga ning ristliikluse hoiatus.
Aktiivne püsikiirusehoidja hoiab juhi valitud kiirust ja vahemaad eesoleva autoni ning seda kiirusel kuni 210 km/h. Mugav roolimise ja sõiduraja hoidmise assistent toimib samas kiirusvahemikus. See võtab roolimise üle ning hoiab BMW sõidukit automaatselt sõiduraja keskel. Aeglases liikluses ja liiklusummikutes hoiab sõiduk automaatse pidurdamise ja kiirendamisega valitud distantsi eesoleva autoni.
Siin näidatud illustratsioonid võivad muutuda.

  • Roolimise ja sõiduraja hoidmise assistent koos liiklusummikute assistendiga

    Roolimise ja sõiduraja hoidmise assistent koos liiklusummikute assistendiga aitab juhti monotoonsetes liiklusoludes. Kiirustel kuni 210 km/h ja igat tüüpi teepindadel toetab süsteem mugavalt roolimist ja hoiab auto sõiduraja keskel.
    Tippklassi roolimisabi on kasutatav nii aktiivse püsikiirusehoidjaga kui ka ilma selleta. See kasutab radaripõhiseid jälgimissüsteeme ja stereokaamerat. Süsteem positsioneerib ennast sõiduraja piirdemärgiste ja eesoleva auto järgi. See hoiab automaatselt eesmise sõidukiga soovitud vahemaad, reguleerib auto kiirust ja vajaduse korral peatab selle ning aitab ka aktiivselt juhtimisele kaasa. Roolimise ja sõiduraja hoidmise assistent on järgmine märgilise tähtsusega saavutus teel suures osas automatiseeritud sõiduni.
    Ehkki süsteem on võimeline sõidukit iseseisvalt juhtima, on juhil siiski seaduslik kohustus juhtimist jätkata, mõlemad käed roolil. Kui juht seda nõuet ei järgi, siis roolil paiknev süsteem tuvastab selle ja annab juhile aeg-ajalt helihoiatuse. Peale seda läheb see ooterežiimi. See toimub ka siis, kui sisse lülitatakse suunatuli reavahetuseks või süsteemi nõuetele vastavad tingimused puuduvad, näiteks on sõidurada liiga kitsas.

  • Sõiduraja hoidmise assistent koos aktiivse külgkokkupõrke kaitsega

    Sõiduraja hoidmise assistent koos aktiivse külgkokkupõrke kaitsega sekkub aktiivselt juhtimisse, et vältida soovimatult rajalt lahkumist või kokkupõrget sõiduki küljel asuvate objektidega. Kui kokkupõrke hoiatussüsteem on sisselülitatud ja eesolev auto pidurdab, reageerib kohe aina intensiivsemaks muutuva hoiatusega, pidurite õrna rakendamise ja seejärel täieliku pidurdamisega.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

Täisvärviline BMW Head-Up Display projitseerib vajaliku teabe otse juhi vaatevälja esiklaasile, nii et ta saab täielikult juhtimisele keskenduda. Ekraanil on näiteks praegune kiirus, navigatsiooninäpunäited, teave kiirusepiirangute kohta, lisaks veel möödasõidukeelu indikaator, telefoni ja meelelahutuse nimistud ning teave ja hoiatused erinevatelt juhti abistavatelt süsteemidelt.
Tuuleklaasile kuvatavad ikoonid on kõrge eraldusvõimega ja täisvärvilised. Projitseeritav kujutis näib asuvat 2,3 meetrit autost eespool. Selline paigutus võimaldab teavet lugeda kiiresti ja mugavalt, nii et see juhti võimalikult vähe segaks.
Kujutise eredus kohandub automaatselt väliste valgustingimustega ning kujutise kõrgus, mida saab seadistada, oleneb sellest, kas on päev või öö. Juht saab ka valida, millist lisateavet peale liikumiskiiruse ja juhti abistavate süsteemide hoiatuste kuvatakse.

PARKIMINE.

Üheskoos toimivad suurepäraselt kolm funktsiooni – tänu parkimisassistendile, kaugjuhitavale parkimisele ja aktiivsele parkimisvahemaa kontrollile on parkimiskohta manööverdamine BMW 7. seeria sõidukiga imelihtne. Enam ei tekita probleeme ka kitsad garaažid. Lihtsalt välju sõidukist ning pargi oma BMW 7. seeria sõiduk kaugjuhitavalt vaid nupuvajutusega, kasutades selleks BMW puutetundlikku võtit.

  • Kaugjuhitav parkimine

    Kaugjuhitava parkimise funktsioon võimaldab juhil enne parkimist autost mugavalt väljuda ja seejärel auto kaugjuhtimisega parkida või kitsalt parkimiskohalt välja manööverdada. Juht käivitab kaugjuhitava parkimise sõidukist väljastpoolt BMW puutetundliku võtmega.
    Kogu parkimisprotsessi jälgib parkimiskontroll (PDC), parkimisassistent ja ümberringi vaate andurid. Selleks et kaugjuhitava parkimise funktsiooni kasutada, peab sõiduk parkima parkimiskoha või garaaži suhtes sirgelt keskpositsioonil. Pargitud sõiduki mootori saab seejärel võtmest seisata. Ja kui saabub aeg edasi liikuda, on mootor uuesti võtmega käivitatav. Parkimiskohalt kaugjuhtimise teel väljumisel tagurdab sõiduk automaatselt sirgjoones.
    Kaugjuhtimise funktsioon on saadaval alates 2016. aasta märtsist mudelitele 730d, 740d, 730i, 740i, 750i, 730Ld, 740Ld, 730Li, 740Li ja 750Li.

  • Parkimisassistent

    Lineaarse suunamisega parkimisassistent pargib sõiduki automaatselt tänavaga nii paralleelselt kui ka risti paiknevatele parkimiskohtadele. Väikesel kiirusel (alla 35 km/h) autoderivist maksimaalselt 1,5 m kauguselt möödudes mõõdab see nii sisse kui ka väljalülitatuna potentsiaalseid parkimiskohti.
    Kui sobiva suurusega parkimiskoht on leitud, lülitab juht suunatule sisse ja parkimisassistent võtab roolimise üle, vahetades käike ning vajaduse korral kiirendades ja pidurdades. Juhi ülesanne on vaid parkimist jälgida. Süsteem esitab keskpaneeli ekraanil ka vajalikud juhised ja kõlavad märkuandvad lisahelid. Parkimisassistent esitab parkimisprotsessi lõpetamisel helisignaali ja lülitab sisse käigu P.
    Parkimisel ilma parkimisassistendita kasutab külgmine parkimisabi lisaandureid, et jälgida auto külgi, ja näitab keskpaneeli ekraanil võimalikke takistusi. Aktiivne parkimiskontroll (PDC) pidurdab automaatselt, kui parkimiskohta tagurdamisel on võimalik kokkupõrge mõne takistusega. Nii saab juht parkimise ajal rahulikuks jääda ja turvalisuses kindel olla.

  • Aktiivne parkimiskontroll

    Aktiivse PDC pidurdamisfunktsioon aitab juhti parkides tagurdamisel, hoides ära kokkupõrkeid ja vähendades õnnetuste raskusastet. Nii saab juht parkimise ajal rahulikuks jääda ja turvalisuses kindel olla.

ÜMBERRINGIVAADE SISALDAB 3D-VAADET, ÜLALTVAADET JA PANORAAMVAADET.

Ümberringivaade sisaldab tahavaatekaamerat, panoraamvaadet, ülaltvaadet, 3D-vaadet ja 3D-kaugvaadet. Välispeeglites ning sõiduki esi- ja tagaosas paiknevad kaamerad annavad sõidukist 360° vaate.
Lisaks lihtsale kujutisele auto taha jäävast alast võimaldab ülaltvaade paremini näha auto uste ja külgede taha jäävat ala ning mugavamalt manööverdada. 3D-vaates luuakse samal ajal arvutiga 3D-vaade, mis annab parkimisest veelgi parema ülevaate. Panoraamvaade muudab liiklemise turvalisemaks halva nähtavusega kohtades, nagu väljasõidud või keerulised ristmikud. Auto ees keskel on digikaamera, mis filmib liikluses toimuvat. See võimaldab lähenevaid sõidukeid aegsasti märgata, nii et juhil on aega reageerida. Küljekaamera funktsioon desaktiveeritakse automaatselt, kui auto saavutab kiiruse 15 km/h.
Juhil on võimalik valida funktsioonide ülaltvaade, panoraamvaade ja 3D-vaade vahel. Süsteemi järgmisel kasutamisel aktiveeritakse uuesti viimati valitud funktsioon. Kaamerasüsteemid aktiveeritakse, kui auto tagurdab või kui vajutatakse PDC-nuppu või panoraamvaate nuppu. Küljekaamerate pilt kuvatakse juhtekraanile. 3D-kaugvaatega saab juht eemal olles oma iPhone'iga pargitud auto ümbrust kontrollida.

Ümberringivaade.

Vaata selle omaduse kohta videot.

BMW ISIKUTUVASTUSEGA ÖISE NÄGEMISE SEADE.

BMW öise nägemise funktsioon koos isikutuvastusega annab juhile nägemisulatuse, mis ületab kaugelt esitulede valgusvihu, võimaldades öösel inimesi ja suuremaid loomi näha juba kaugelt. Pimestamisvabade esituledega valgustatakse neid ka selektiivselt funktsiooniga Dynamic Marker Light. Neerukujulisele BMW iluvõrele paigaldatud infrapunakaamera edastab sõidukiesise vaate keskpaneeli ekraanile. See võimaldab juhil inimesi ja loomi ära tunda kuni 300 m kauguselt.
Võttes arvesse sõiduki stiili ja roolinurka, arvutab süsteem välja ka selle, kas tuvastatud objektid endast riski kujutavad. Tegeliku riski korral ilmub mitmefunktsioonilisele näidikukuvale ja BMW Head-Up Display ekraanile vilkuv punane ikoon (loom või inimene). Samuti kõlab akustiline helisignaal ja pidureid valmistatakse ette, et nad oleksid reaktsioonivalmis.
Hoiatussüsteem aktiveerub sõiduki käivitamisel automaatselt. Ohu korral edastab süsteem hoiatussignaali ka siis, kui ekraan ei ole veel aktiveeritud. BMW isikutuvastusega öise nägemise funktsioon on BMW ConnectedDrive uuenduslik lisa.

  • BMW 7. seeria mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused bensiini- või diiselmootoriga
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 12,6* kuni 4,4
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 299 kuni 116

    BMW 7. seeria iPerformance mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 2,5 kuni 2,0
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 56 kuni 45
    Energiatarve kWh / 100 km (keskmine): 13,9 kuni 12,5

    BMW 750Li xDrive kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 8,5 kuni 8,3
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 197 kuni 192

    Kütusekulu ja CO2-heitkogused on seotud valitud velje- ja rehvisuurustega.

    Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO2-heite kohta leiab
    brošüürist „Uue sõiduauto kütusekulu ja CO2-heite normid”, mis on tasuta
    saadaval kõigis müügikohtades ja UNITED MOTORSi esinduses aadressil Paldiski
    mnt 108, 13522 Tallinn, Eesti.