ELEGANTS. TOODUD TEEDELE.

BMW 7. seeria sõidudünaamika ja ökonoomsus.

ELEGANTS. TOODUD TEEDELE.

BMW 7. seeria sõidudünaamika ja ökonoomsus.

Innovaatiliselt kerge konstruktsioon, uuenduslikud mootorid ja äärmiselt intelligentne energiahaldus on selle parimad näited. BMW EfficientDynamics inseneridelt pärit uuendused seavad uusi standardeid. Need kõik on BMW 7. seerias meisterlikult ühendatud. Tulemuseks on optimaalne kombinatsioon sõidumugavusest, dünaamikast ja ökonoomsusest.

ELEGANTS. TOODUD TEEDELE.BMW 7. seeria sõidudünaamika ja ökonoomsus.

Innovaatiliselt kerge konstruktsioon, uuenduslikud mootorid ja äärmiselt intelligentne energiahaldus on selle parimad näited. BMW EfficientDynamics inseneridelt pärit uuendused seavad uusi standardeid. Need kõik on BMW 7. seerias meisterlikult ühendatud. Tulemuseks on optimaalne kombinatsioon sõidumugavusest, dünaamikast ja ökonoomsusest.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Pole tähtis, kas eesmärk on maksimaalne sooritusvõime või võimalikult väike kütusekulu – BMW jaoks on alati olulisim BMW sõidukitele omane sõidunauding. BMW EfficientDynamics on BMW väljatöötatud strateegia, et vähendada kütusekulu ja CO2-heitkoguseid, suurendades samas sõidudünaamikat ja -naudingut. See on terviklik tehnoloogiate pakett, mis hõlmab nii mootorit, energiahaldust kui ka sõiduki kontseptsiooni – ja kõiki BMW mudeleid.
BMW TwinPower Turbo perekonna bensiini- ja diiselmootorite uus generatsioon vastutab parema soorituse ja madalama kütusekulu eest. Ökonoomsust aitab tõsta ka optimeeritud aerodünaamika ning BMW EfficientLightweight, mis samal ajal vähendab sõiduki massi ja suurendab selle jäikust, kasutades sõiduki õigetes osades õigeid materjale. See on ilmne tõend BMW liidripositsioonist innovatsiooni alal, kuna tegemist on ainsa suure autotootjaga, kes põhimaterjalina kasutab ülikerget ja äärmiselt jäika süsinikkiudu (CFRP). See on terviklik tehnoloogiate kogum, mis hõlmab ka intelligentset energiahaldussüsteemi ja valikulist ECO PRO režiimi, mis võimaldab optimeerida kütusekulu. Samuti on BMW keskendunud tulevikku suunatud ajamikontseptsioonidele, nagu 100% elektrilise ajamiga BMW eDrive tehnoloogia ja pistikhübriidid.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

Lisaks kerge kaaluga konstruktsioonipõhimõtetele ja intelligentsetele materjalidele tähendab BMW EfficientLightweight ka kõigi detailide ja komponentide pidevat optimeerimist.
Alumiinium, äärmiselt jäik teras, magneesium ja süsinikkiuga tugevdatud plast (CFRP), millest on valmistatud Carbon Core, aitavad olulistes kohtades sõiduki massi märkimisväärselt vähendada, suurendades samas selle stabiilsust. Selle tõendiks on võrreldes eelmise generatsiooniga üle 130 kg väiksem mass hoolimata rohkematest mugavus- ja ohutusfunktsioonidest. Samuti aitavad intelligentne hübriidkonstruktsioon ning kaalu optimeerivad liidestehnoloogiad üheskoos tagada massi tasakaalustatud jaotuse, tuues raskuskeskme veelgi allapoole.
Nende uuendusega seab BMW EfficientLightweight järjekordsed standardid intelligentselt kergele konstruktsioonile. Võrreldes sarnase eelmise generatsiooni mudeliga on BMW 7. seeria CO2-heide vähenenud veel 25%. See sääst on pärit kogu väärtusahelast (alates toormaterjalide töötlemisest kuni tootmise, transpordivahemaade ja ümbertöötluseni) ning saavutatud tootmisprotsessi optimeerimise (optimeeritud materjalikasutus, taastuvenergia kasutamine BMW tootmises) ning säästlike tooteosade kaudu (korduvkasutuses alumiinium, ümbertöödeldud plastmaterjalid).

CARBON CORE.

BMW 7. seeria BMW EfficientLightweight põhielement on innovatiivne eri metallidest kerekonstruktsioon. Terase, alumiiniumi ja eriti innovatiivse süsinikkiu (süsinikkiuga tugevdatud plast, CFRP) kasutamine aitab saavutada kõik nõuded sõidudünaamikale ja mugavusele ning loob ka täiesti uued standardid luksussõidukite klassis.
Selle tervikliku kontseptsiooni keskmes on Carbon Core, millel on kaalu puhul terase ees eelis kere väändusjäikuse tagamisel. Koos kaalu vähendamisega nii üldiselt kui ka väikseimateski detailides saavutatakse peaaegu 50 : 50 suhtega jagatud teljekoormus ning raskuskese tuuakse veelgi madalamale. Lühidalt on see ideaalse auto DNA maksimaalse sõidumugavuse saavutamiseks, parandades ka juhitavust ja reageerimisvõimet ning vähendades kütusekulu ja heidet.
Nii ühendab BMW EfficientDynamics intelligentselt parima võimaliku ökonoomsuse maksimaalse sõidudünaamikaga, demonstreerides oma tehnoloogilist võimekust innovaatilises kerge kaaluga konstruktsioonis.

AERODÜNAAMIKA.

Aerodünaamika on oluline valdkond, mis mängib otsustavat rolli paljude sõidukile esitatavate nõuete (nt õhutakistus, stabiilsus juhtimisel ja akustika) optimeerimisel.
BMW EfficientDynamics puhul mängib olulisimat rolli õhutakistus, mistõttu lähtutakse täiustuste tegemisel takistustegurist. Selle määravad umbes 40% ulatuses kere proportsioonid, 20% ulatuses veermik, 30% ulatuses rattad ja rattakoopad ja 10% ulatuses seadmete avaused. Kõige rohkem optimeerimisruumi pakuvad rattakoopad ja avaused, kuna sõiduki põhivorm oleneb eelkõige selle disainist ja veermiku omadused on juba paika pandud.
Õhutakistust vähendavad kõige märgatavamalt õhutamisseade ja õhukardin eesmistes rattakoobastes ning neerukujulise iluvõre aktiivne õhuvool koos nähtavate õhuavadega võre ribide vahel, mis vajaduse korral radiaatori ees avanevad või sulguvad. Samuti toob kahe silla õhkvedrustus sõiduki kiirustel üle 120 km/h automaatselt 10 mm madalamale, vähendades õhutakistust veelgi. Tänu eelmise mudeli täiustamisele on selle sõiduki õhutakistust vähendatud kuni 10%.

  • Aktiivse õhuvooluga neerukujuline iluvõre

    Aktiivse õhuvooluga neerukujuline iluvõre esindab aerodünaamiliste omaduste tippklassi. Kui jahutavat õhuvoolu pole vaja, sulgeb see automaatselt radiaatorivõre õhuavad ja seetõttu vähendab läbivoolava õhu hulka. See parandab nii aerodünaamika kui ka kütusekulu näitajaid.

  • Õhukardin

    Õhukardin vähendab kere takistust väga lihtsalt, kuid efektiivselt. Kaks ahenevat kanalit juhivad õhuvoolu läbi esispoileri ja ratastest mööda. See vähendab turbulentsi rattakoobastes, mis vähendab kütusekulu ja CO2-heidet. Õhukardina lisaeelis on, et see aitab olulisi sõidukikomponente jahutada.

  • Õhutamisseade Air Breather

    Air Breather paikneb rattakoobaste taga ja on üks uuenduslikest lahendustest, mis aitab parandada sõiduki aerodünaamikat. Koos õhukardinaga esispoileriga vähendab Air Breather turbulentsi ja suunab õhuvoolu sobivasse kohta. See vähendab tuuletakistust ja seega ka sõiduki kütusekulu ja CO2-heidet.

  • Aerodünaamilised veljed

    Kütusekulu optimeeriv ideaalne aerodünaamika ei alga ega lõppe kerega. Kodarate pöörlev liikumine põhjustab tihti velgede ja rattapöidade ümber turbulentsi, mis takistab õhuvoolu. Uued vähendatud takistusega aerodünaamilised veljed, mis on kujundatud turbiini järgi, vähendavad turbulentsi ja tuuletakistust, juhtides õhku mööda auto külgi. Samal ajal vähendab see tänu väiksemale õhutakistusele kütusekulu ja suurendab sõidunaudingut.

BMW 730d/Ld.

BMW 730d/Ld BMW EfficientDynamics mootorite uue põlvkonna TwinPower Turbo 6-silindriline diiselmootor demonstreerib muljetavaldavat sooritusvõimet ja madalat kütusekulu. See saavutab tippvõimsuseks 195 kW (265 hj) maksimaalse pöördemomendiga 620 Nm. Keskmine kütusekulu on kõigest 5,0 kuni 4,5 l / 100 km (xDrive puhul 5,2 kuni 4,8 l / 100 km) ning keskmised CO2-heitkogused ei ületa 132 kuni 119 g/km (xDrive puhul 137 kuni 127 g/km). Selle mootoriga kiirendab BMW 730d/Ld 0–100 km/h kõigest 6,2 kuni 6,1 sekundiga (xDrive puhul 5,9 kuni 5,8 sekundit) ning saavutab tippkiiruseks 250 km/h. 3-liitrise diiselmootori kerge alumiiniumkonstruktsioon inspireerib oma suurepärase sooritusvõime, hämmastava jõuülekande ning tipptasemel reaktsioonivõimega kõigil pööretel. Selles on ühendatud CommonRail ühisanum-sissepritse ning muutuva turbiinigeomeetriaga üheastmeline turboülelaadur.

8-KÄIGULINE STEPTRONIC KÄIGUKAST.

8-KÄIGULINE STEPTRONIC KÄIGUKAST.

8-käiguline Steptronic automaatkäigukast seab dünaamilisele sooritusvõimele ja ökonoomsusele uued standardid ja on BMW EfficientDynamics süsteemi põhielement. Eriti väiksed käikudevahelised vahed lihtsustavad optimaalset jõuülekannet kõigil kiirustel. See vähendab omakorda oluliselt kütusekulu, võimaldades samas juhil nautida sportlikku särtsu ja dünaamilist sooritusvõimet. Just suurtel kiirustel hoitakse mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra.
Palju abi on ka konvertersidurist – isegi siis, kui auto on lülitatud manuaalrežiimile. Kiire mootoriülekanne ja täpselt seadistatud käigukast tagavad erakordselt sujuva käiguvahetuse.
Integreeritud funktsioonid, nagu intuitiivne jõuülekanne ning sõiduki liikumise ja liiklusolude pidev jälgimine, mõjutavad oluliselt seda, kuidas käiguvahetus toimub. Olenemata valitud sõidurežiimist lülitub süsteem alati kõige sobivamale käigule. Käigukasti juhtelement on ühendatud navigatsioonisüsteemiga, nii et olenevalt marsruudist lülitub intuitiivne jõuülekanne vajaduse korral sportlikuma ja tundlikuma reaktsiooniga seadistusele (SPORT režiim) või mugavamale ja vähesemate käiguvahetustega režiimile (COMFORT režiim).

BMW xDRIVE.

Intelligentne BMW xDrive nelikveosüsteem kohandub täiuslikult ka kõige keerulisemate teeoludega ja tagab suurepärase haarduvuse igal ajal. xDrive ja dünaamiline suunastabiilsuskontroll (DSC) vastutavad selle eest, et BMW oleks täielikult stabiilne ja turvaline. xDrive, mida juhib DSC-andurite süsteem, jaotab võimsuse kiirelt ja paindlikult sildade vahel ära, et vältida üle- või alajuhitavuse tekkimist kurvides ning tagada nii suurepärane suunastabiilsus. Samuti tagab see kiire ja turvalise kiirendamise isegi libedatel või järskudel lõikudel. Nii ei pea DSC keeruliste teeolude korral palju sekkuma. BMW xDrive kombineerib nii endas nelikveo kõiki eelised, nagu veojõud, suunastabiilsus ja sõiduohutus, ja seda BMW nobedusega.

NUTIKAS ENERGIAHALDUS.

BMW 7. seeria intelligentse energiajuhtimise süsteem sisaldab standardvarustuses EfficientDynamics tehnoloogiaid, nagu automaatne Start/Stop-funktsioon, regeneratiivpidurdus ja elektriline roolivõimendus. Nende tehnoloogiate omavahelises koosmõjus on võimalik saavutada säästev liikuvus ja maksimaalne ökonoomsus.
Siin näidatud illustratsioonid võivad muutuda.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see tegelikult liigub. Ajutise peatumise korral, näiteks foori taga oodates või liiklusummikutes, aitab automaatne Start/Stop-funktsioon säästa kütust, lülitades mootori välja kohe, kui auto jääb seisma. See vähendab ka kütusekulu kuni 6 protsenti.
    Signaal teabekuval näitab, kas automaatne Start/Stop-funktsioon on aktiivne. Kohe, kui juht võtab jala piduripedaalilt, käivitub mootor automaatselt uuesti.
    See funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja -ohutuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab optimaalse töötemperatuurini, kui salongis on sobiv temperatuur ning juhul, kui aku täituvus on liiga madal või kui parajasti rooli pöörad. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka siis, kui auto seisab. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas muutub uduseks. Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.

  • Regeneratiivpidurdus

    Iga pidurdamise käigus vabaneb kineetiline energia, mis veel hiljuti läks raisku. Regeneratiivpidurdus kasutab selle varem kasutamata jäänud potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva vabakäiguenergia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Selline intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab generaatori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem tõukejõud – klassikaline BMW EfficientDynamics.

  • Elektriline roolivõimendus

    Elektriline roolivõimendus kohandub automaatselt kiirusega. Tulemus on vahetu ja täpne roolimine ka suurtel kiirustel ja lihtne manööverdamine parkimisel. Roolimine kulutab energiat ainult siis, kui seda tõesti vaja on. See säästab kütust ja vähendab heidet.
    Hüdraulilise pumba asemel kasutatakse elektrimootorit. Tavalistes süsteemides peab pumbal olema pidev mootoritoide, kuid elektriline toide töötab ainult siis, kui rooli liigutatakse. Otse edasi sõitmisel või sama roolinurga hoidmisel (nt pikkades kurvides) ei ole elektrimootor aktiivne ega kuluta energiat. Roolivõimendust reguleeritakse paindlikult olenevalt sõiduoludest ja kiirusest ning roolimine on mugavam.

SÕIDUREŽIIMIDE VALIK, SH ECO PRO.

Sõidurežiimide valikus on standardse käigukasti-, mootori- ja vedrustusseadistusega režiim COMFORT, säästlikkusele suunatud režiim ECO PRO ning dünaamilisemat sõidustiili võimaldav režiim SPORT. Reaalaja navigeerimissüsteemi abiga reguleerib uus interaktiivne Adaptive Mode dünaamilise amortisaatorite juhtimissüsteemi, roolisüsteemi ja käigukasti aegsasti sõiduoludega sobivaks. Režiim ECO PRO valib sobivad kiirenduse ja ülekande väärtused ning soojenduse või konditsioneeri kasutamise seaded, et sõit oleks võimalikult kütusesäästlik. Režiim ECO PRO võib vähendada kütusekulu kuni 20 protsenti. Kütust aitab veelgi säästa vabakäigurežiim, marsruudi planeerimise assistent ja ECO PRO ROUTE. Marsruudi planeerimise assistent hindab navigatsioonisüsteemi abil kohalikke liiklustingimusi ning pakub aegsasti kasulikke nõuandeid. Näiteks kui järgmise kurvi taga ootab kiirusepiirang, soovitab süsteem juhil enne kurvi kiiruse maha võtta. Ka kõige sobivamat marsruuti soovitav ECO PRO Route on mõeldud selleks, et kütust kasutataks efektiivselt. See pakub välja kõige otstarbekama marsruudi, võttes arvesse liiklustihedust, juhi sõidustiili ja ümberkaudseid tingimusi. Vabakäigufunktsioon võimaldab kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega mööda teed edasi libiseda ka siis, kui juht jala gaasipedaalilt ära võtab, kuid hoogu ei pidurda. Režiimis SPORT on reaktsioon seevastu vahetum, võimaldades seega ka sportlikumat sõidustiili.

  • Vabakäigurežiim

    Vabakäigufunktsioon võimaldab kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega mööda teed edasi libiseda ka siis, kui juht jala gaasipedaalilt ära võtab, kuid hoogu ei pidurda.

  • Marsruudi planeerimise assistent

    Marsruudi planeerimise assistent hindab navigatsioonisüsteemi abil kohalikke liiklustingimusi ning pakub aegsasti kasulikke nõuandeid. Näiteks kui järgmise kurvi taga ootab kiirusepiirang, soovitab süsteem juhil enne kurvi kiiruse maha võtta.

  • ECO PRO Route

    Ka ECO PRO Route on mõeldud selleks, et kütust kasutataks efektiivselt. See pakub välja kõige otstarbekama marsruudi, võttes arvesse liiklustihedust, juhi sõidustiili ja ümberkaudseid tingimusi.

  • Kohanduv režiim

    Kohanduv režiim on sõidurežiimide valiku intelligentne ja interaktiivne funktsioon. Kohanduv režiim reguleerib dünaamilist amortisaatorite juhtimissüsteemi, roolimist ja Steptronic käigukasti, kohandades seadeid pidevalt konkreetse sõiduolukorra järgi olenemata valitud sõidurežiimist (COMFORT/SPORT).
    Kohanduvas režiimis võtab süsteem arvesse paljusid tegureid (nt kiirendamine, rooliliigutused ja püsikiirusehoidja) ning juhi individuaalset sõidustiili. Veelgi enam, süsteem suhtleb ka reaalajas navigatsioonisüsteemiga, et reguleerida vedrustust enne kurve, ristmikke või keerulisi teelõike. Lisaks kohanduvale režiimile võib juht valida ka režiimide SPORT, COMFORT ja ECO PRO vahel.

  • BMW 7. seeria mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused bensiini- või diiselmootoriga
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 12,6* kuni 4,4
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 299 kuni 116

    BMW 7. seeria iPerformance mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 2,5 kuni 2,0
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 56 kuni 45
    Energiatarve kWh / 100 km (keskmine): 13,9 kuni 12,5

    BMW 750Li xDrive kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 8,5 kuni 8,3
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 197 kuni 192

    BMW M760Li xDrive ja BMW M760Li xDrive mudeli V12 Excellence kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 12,6*
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 299

    BMW 730d kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 4,9 kuni 4,5
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 129 kuni 119

    Kütusekulu ja CO2-heitkogused on seotud valitud velje- ja rehvisuurustega.

    Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO2-heite kohta leiab
    brošüürist „Uue sõiduauto kütusekulu ja CO2-heite normid”, mis on tasuta
    saadaval kõigis müügikohtades ja Inchcape BMW esinduses aadressil
    Paldiski mnt 108, 13522 Tallinn, Eesti.