HOIAB KOKKU KÜTUSE, MITTE SOORITUSVÕIME PEALT.

BMW X6 BMW EfficientDynamics.

BMW X6 oskab oma ressursse kasutada. Tõend: vastupandamatu dünaamika koos väikese kütusekulu ja heitkogustega. Uuenduslike BMW EfficientDynamics süsteemidega, nagu nutikas kergkonstruktsioon ja geniaalne aerodünaamika, on puhas sõidunauding garanteeritud.
Juhtekraanil on näha uue kujundusega kasutajaliides, mis on eeldatavasti saadaval alates 2016. aasta oktoobrist.

Loe lisaks

INTELLIGENTNE KERGEKAALULINE KONSTRUKTSIOON.

Tänu kergekaalulisele konstruktsioonile suurendab iga sõiduki kaalu kaotatud gramm sõidurõõmu. Mida väiksem on liigutatav kaal, seda vähem kulub energiat. BMW rakendas seda arusaama sõiduki konstruktsiooni puhul juba 1930. aastatel ning teeb seda tänapäevalgi. Meie insenerid küsivad pidevalt: mille kaalu oleks mõttekas vähendada? Ja millisel juhul oleks see ebapraktiline? Tulemus: intelligentne kergekaaluline konstruktsioon. See hõlmab eriti kergekaalulisi materjale, näiteks armatuurlaua ühendusosas kasutatavat magneesiumi või alumiiniumi vedrustuses ja kapotis. Tekstiilmaterjalidest valmistatud veermiku kate parandab akustikat ja vähendab samuti kaalu. See tähendab, et auto on tervikuna eelkäijatest kergem.

AERODÜNAAMIKA.

Kogu BMW X6 disain väljendab BMW EfficientDynamics filosoofiat. Aerodünaamilist esispoilerit ja veermikku on täiustatud nõnda, et need vähendavad õhutakistust ja kütusekulu.
Integreeritud õhkkardina funktsioon juhib õhuvoolu kahe vertikaalse ava kaudu rattakoobastesse. Kiirendatud õhuvool tekitab rataste välisküljele n-ö õhukardina. Samal ajal juhivad Air Breather kanalid õhuvoolu esiratastele. Selline uuenduslik tehnoloogia vähendab turbulentsi ja õhutakistust, mis omakorda vähendab kütusekulu.
Sõites kasutab ventilatsiooni kontrollseade mootori jahutusvajaduse jälgimiseks andurit ning avab ja sulgeb õhuavad sellele vastavalt. Optimaalne aerodünaamika ja lühem mootori soojenemisaeg vähendavad kütusekulu.

KAHEKSAKÄIGULINE STEPTRONIC SPORTKÄIGUKAST.

8-käiguline Steptronic automaatkäigukast seab mugavusele, dünaamilisele sooritusvõimele ja ökonoomsusele uued standardid ja on BMW EfficientDynamics süsteemi põhielement.
Eriti väiksed käikudevahelised vahed lihtsustavad optimaalset jõuülekannet kõigil kiirustel. See vähendab omakorda oluliselt kütusekulu, võimaldades samas juhil nautida sportlikku särtsu ja dünaamilist sooritusvõimet.
Just suurtel kiirustel hoiavad lisakäigud mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra. Palju abi on ka konvertersidurist. Isegi siis, kui auto on lülitatud manuaalrežiimile. Koos nobedate mootorikiiruse üleminekute ja peenhäälestatud käigukastiga saavutatakse maksimaalne mugavus ja oluliselt väiksem müratase.
Tänu BMW EfficientDynamics 8-käigulisele Steptronic käigukastile on nüüd võimalik sõidukite võimsust sõidurežiimide valiku abil suurendada, kasutades uut funktsiooni Predictive Drive Train. Sportrežiimis kasutab käigukasti juhtseade navigatsioonisüsteemist pärinevaid andmeid, et muuta sõiduk olenevalt marsruudi iseloomust veelgi dünaamilisemaks. Nagu nimigi viitab, pakub režiim Comfort mugavusele suunatud käiguvahetusprogramme, milles on käike vähem.

REŽIIM ECO PRO.

Olenevalt juhi sõidustiilist on režiimiga ECO PRO võimalik kütusekulu vähendada kuni 20% (BMW korraldatud kütusekulu-uuringu andmetel). Tänu vabakäigufunktsioonile, marsruudi planeerimise assistendile ja ECO PRO Route funktsioonile on võimalik säästa veel viis protsenti kütust.

  • Vabakäigurežiim

    Vabakäigufunktsioon ühendab jõuülekande mootori küljest lahti ja sõiduk veereb edasi käigukasti kasutamata. Seejärel sõidab auto vabakäigul juhul, kui juht võtab kiirusel 50 kuni 160 km/h jala gaasipedaalilt, pidureid ei rakendata ning kui marsruudi planeerimise assistent ei reguleeri kiirust.

  • Marsruudi planeerimise assistent

    Navigatsioonisüsteemi teabe abil tunneb marsruudi planeerimise assistent ära kurvid, asulad, kiirusepiirangud ja mahasõidud ning annab juhile aegsasti nõu, millal kiirus maha võtta tuleks.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route kuvab kõige tõhusama marsruudi, tuginedes liiklustingimustele, juhi sõidustiilile ja teeoludele. Pardaarvuti näitab, mitu protsenti kütust ECO PRO Route valitud marsruuti järgides kokku hoitakse.

NUTIKAS ENERGIAHALDUS.

BMW X6 juures kasutatava intelligentse energiajuhtimise teeb võimalikuks hulk standardvarustuse BMW EfficientDynamics tehnoloogiaid, sealhulgas automaatne Start/Stop-funktsioon, elektriline roolivõimendus ning regeneratiivpidurdus. Nende tehnoloogiate koosmõjus on võimalik saavutada säästev liikuvus ja maksimaalne ökonoomsus.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab selle, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see liigub. Ajutise peatumise korral, näiteks foori taga oodates või liiklusummikutes, aitab automaatne Start/Stop-funktsioon säästa kütust, lülitades mootori välja kohe, kui auto jääb seisma.
    Signaal teabekuval näitab, kas Start/Stop-funktsioon on aktiivne. Niipea kui jalg on pidurilt ära tõstetud, lülitub mootor automaatselt uuesti tööle.
    Automaatne Start/Stop-funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja -ohutuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab optimaalse töötemperatuurini, kui salongis on sobiv temperatuur ning juhul, kui aku täituvus on liiga madal või kui parajasti rooli pöörad. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka siis, kui auto seisab. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas muutub uduseks. Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.

  • Elektriline roolivõimendus

    Iga kord, kui rooli keerad, kulub energiat. Kuid miks peaks energia tarbimine jätkuma ka siis, kui rooli ei keerata? BMW elektrooniline roolivõimendus lülitub sisse ainult siis, kui seda vaja on. Erinevalt tavapärastest hüdraulikaga roolisüsteemidest kasutab BMW lahendus energiat ainult siis, kui rooli ka tegelikult pööratakse. Kui roolinurk on püsivalt sama, on elektrimootor inaktiivne.

  • Regeneratiivpidurdus

    Iga pidurdus tekitab kineetilist energiat, mis varem lihtsalt raisku läks. Regeneratiivpidurdus kasutab selle varem kasutamata jäänud potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva vabakäiguenergia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab generaatori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem sooritusvõime ehk klassikaline BMW EfficientDynamics.