PARIM RINGIAEG. ISEGI KUI SA RINGRAJAL EI OLE.

BMW X5 M mudeli sõidudünaamika ja ökonoomsus.

PARIM RINGIAEG. ISEGI KUI SA RINGRAJAL EI OLE.

BMW X5 M mudeli sõidudünaamika ja ökonoomsus.

BMW X5 M pakub kontsentreeritud võimsust, mille toob kergusega teele M-mudelite xDrive süsteem. Tagatud on suurepärane haarduvus. Kiired käiguvahetused nii manuaalselt kui ka automaatselt on võimalikud tänu standardvarustuses olevale kaheksakäigulisele M Steptronic käigukastile. M-komposiitpidurid teevad võimalikuks motospordile väärilised aeglustusnäitajad. Ja BMW EfficientDynamics tehnoloogiad tagavad, et suurepärane sooritus oleks ühendatud säästlikkusega.

PARIM RINGIAEG. ISEGI KUI SA RINGRAJAL EI OLE.BMW X5 M mudeli sõidudünaamika ja ökonoomsus.

BMW X5 M pakub kontsentreeritud võimsust, mille toob kergusega teele M-mudelite xDrive süsteem. Tagatud on suurepärane haarduvus. Kiired käiguvahetused nii manuaalselt kui ka automaatselt on võimalikud tänu standardvarustuses olevale kaheksakäigulisele M Steptronic käigukastile. M-komposiitpidurid teevad võimalikuks motospordile väärilised aeglustusnäitajad. Ja BMW EfficientDynamics tehnoloogiad tagavad, et suurepärane sooritus oleks ühendatud säästlikkusega.

8-KÄIGULINE M-SEERIA DRIVELOGIC FUNKTSIOONIGA STEPTRONIC KÄIGUKAST.

8-KÄIGULINE M-SEERIA DRIVELOGIC FUNKTSIOONIGA STEPTRONIC KÄIGUKAST.

Optimaalne jõuülekanne.

8-käiguline Drivelogic süsteemiga Steptronic automaatkäigukast seab dünaamikale ja käiguvahetusele uued standardid. Eriti väiksed käikudevahelised vahed ja kiire käiguvahetus lihtsustavad optimaalset jõuülekannet kõigil kiirustel, tagades parima võimsuse ja ökonoomsuse. Just suurtel kiirustel hoiavad lisakäigud mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra. Juht saab manuaalselt käike vahetada nii D- kui ka S-režiimis M-käigukangi või M-roolil paiknevate käiguvahetuse labade abil. Manuaalses S-režiimis ei lülitu M Steptronic käigukast automaatselt suuremale käigule ja mootor saavutab vajaduse korral maksimaalsed pöörded.

Väga dünaamiline.

Käiguvahetus on väga dünaamiline ka suurtel kiirustel ning Drivelogic funktsioon võimaldab käiguvahetust kolme režiimi vahel reguleerida: mugav ja säästlik, dünaamiline või rallitasemel dünaamiline koos ülilühikeste üleminekutega. Konvertersidur tagab vahetu ja minimaalse võimsuskaoga ühenduse mootori ja käigukasti vahel. Eksklusiivne M-lahendus: kui sõiduk seisab, puudub automaatne jõuülekanne mootori ja käigukasti vahel, mis väldib sõiduki vaikset edasiliikumist. Manööverdamisel annab märguande liikumahakkamiseks lühike gaasipedaali puudutus.

M-funktsioonidega xDrive.

M-funktsioonidega xDrive.

Intelligentne BMW nelikveosüsteem.

BMW xDrive nutikas nelikveosüsteem jagab veojõu sujuvalt sildade vahel. Selleks et saavutada ja ületada kõik ootused haarduvusele, suunastabiilsusele ja sõiduohutusele, reguleerib elektrooniline süsteem veojõu jaotust välkkiirelt. See tasakaalustab üle- ja alajuhitavust, parandades samas ka sõiduki suunastabiilsust ja juhitavust.

Dünaamiline kitsastes kurvides.

BMW M sõidukites paneb xDrive rohkem rõhku tagasillale, mis panustab dünaamikaomaduste suurendamisse. Võimsus suunatakse eelkõige tagaratastele ja alles seejärel esiratastele. See aitab eriti järskudes kurvides vältida alajuhitavust. Nii on võimalik varasem ja jõulisem kiirendus, kasutades nii maksimaalselt ära sõiduki suurt dünaamikapotentsiaali. Vajaduse korral võib esisild saada ajami pöördemomendist kuni 50 protsenti rohkem. Kui dünaamiline suunastabiilsuskontroll on desaktiveeritud, on võimalik isegi kontrollitud tingimustes külglibistamine.

KOMPOSIITMATERJALIST M-PIDURID.

KOMPOSIITMATERJALIST M-PIDURID.

Komposiitmaterjalist M-pidurite tehnoloogia on võetud motospordist, mis võimaldab neil oma efektiivsuse ja pidurdusjõu vähenemise kompenseerimisvõimet hoida ka keerukates oludes. Erinevate ülivastupidavate materjalide kasutus tagab suurepärase temperatuuristabiilsuse, pika eluea ja täpse pidurdusvõime. See vähendab ka pidurite kaalu, millel on omakorda mõju juhitavusele, dünaamikale, kiirendusele ja kütusekulule.

Perforeeritud õhutusega piduriketaste äärised ja kuue kolviga eesmised pidurid tagavad märgades tingimustes suurepärase reaktsiooni ja võimaldavad kuumusel hajuda. M-logoga toonis Blue metallic pidurisadulad rõhutavad jõuliselt piduriketaste sportlikku välimust ja ehedat M-disaini.

MOTOSPORDIST PÄRIT OMADUSED.

Oma suurepärase aerodünaamika, muljetavaldava väleduse ja täpse juhitavusega seab BMW X5 M oma klassis uued standardid. Stardiabi annab juba algusest edumaa. Ja dünaamilise sõidu funktsioon, dünaamiline veojõu ümberjagamine ja dünaamiline vedrustuse juhtimine võimaldavad sõiduki omadusi sõidutingimuste järgi kohandada.

  • Stardiabi

    Stardiabi võimaldab soojal mootoril saavutada paigalseisult maksimaalse kiirenduse. Juht desaktiveerib dünaamilise suunastabiilsuskontrolli (DSC), hoides selleks all DSC-nuppu, ja aktiveerib seejärel stardiabi. Järgmiseks valib juht sõiduprogrammi 3 järjestlülituse režiimi, vajutab sõiduki paigalhoidmiseks tugevalt pidurit ja kiirendamiseks gaasipedaali. Kui startimise lipusümbol armatuurlaual põleb, viiakse mootor gaasipedaali vajutamisel startimiseks parimale kiirusele. Kui juht vabastab piduri, jätkab sõiduk maksimaalset kiirendust seni, kuni gaasipedaali all hoida. Kaheksakäiguline Steptronic käigukast reguleerib pidevalt käigukangi punkte nii, et järgmise käigu sisselülitamisel on mootori pöörded optimaalsel tasemel. Tegu on funktsiooniga, mis on mõeldud rõõmustama dünaamiliste ja sportlike ambitsioonidega juhte.

  • Dünaamiline veojõu ümberjagamine

    Dünaamiline veojõu ümberjagamine (DPC) lisab sportlikkust ja optimeerib sõidudünaamikat, jaotades veojõu paindlikult tagasilla rataste vahel. Koos teiste vedrustuse reguleerimise süsteemidega lisab DPC juhtimisele veelgi enam täpsust ja dünaamikat. Spetsiaalselt M-mudelitele mõeldud tehnoloogia vähendab roolinurka ja parandab täpsust.
    Tagasillal on lisaks diferentsiaalile ka kaks elektrooniliselt juhitavat ülekandesüsteemi, millega dünaamiline veojõu ümberjagamise süsteem sõiduolusid jälgib ning näiteks kurvides suurema pöördemomendi välimisele tagarattale jaotab.

  • Dünaamiline sõit

    Aktiivsed hüdraulilise juhtimisega stabilisaatorid võimaldavad vedrustuse reguleerimise süsteemil Dynamic Drive vähendada sõiduki kere õõtsumist kurvidel või järskudel põigetel. See suurendab mugavust ja parandab reaktsioonivõimet ning muudab roolimise veelgi täpsemaks. Selle kõige tulemusena saab juht parimal viisil BMW M-mudeli ülidünaamilist sõidupotentsiaali ära kasutada.
    Sirgetel lõikudel sõites on stabilisaatori kaks poolt eraldi, nii et see ei mõjuta amortisaatoreid ja vedrustust ning nii toimivad need tavapäraselt.
    Süsteem kasutab oma arvukaid andureid sõiduolude analüüsimiseks, vähendades kurvides külgõõtsumist tagasillakiirendusega. Aktiivne õõtsumisjõu jaotus esi- ja tagasilla vahel aitab ära hoida ohtlikke sõidusituatsioone. Tänu M-mudelitele omasele kalibreerimisele, mis tagasillale suurema pöördemomendi eraldab, iseloomustavad seda mudelit tõeliselt dünaamilised sõiduomadused. Sõiduk reageerib roolisisendile veelgi vahetumalt ja aktiivsemalt tänu M-mudelitele omasele roolireaktsioonile.

  • Dünaamiline amortisaatorite juhtimissüsteem

    Madalale seadistatud vedrustus reguleerib dünaamilise amortisaatorite juhtimissüsteemi abil pidevalt automaatselt vedrustuse seadistust, et see alati sõiduoludele ja pinnasele vastaks. Keskkonsoolil asuvatest sõidudünaamika nuppudest saab juht vedrustust oma eelistuste järgi reguleerida – mugavast, kuid siiski suure dünaamikapotentsiaaliga sõidust kuni äärmiselt sportliku seadistuseni, mis toob esile aktiivse sõidustiili võlud ja eheda M-mudelite sõidunaudingu. Režiimis Comfort reageerivad amortisaatorid pehmemalt, vähendades ebatasasel pinnal sõiduki vertikaalset liikumist. Seevastu režiimides Sport ja Sport+ on amortisaatorid seatud M-tasemega jäikusele, mis lisab sõidurõõmu käänulistel maateedel, kus on kõige parem nautida M-mudelitele omast kõrget sooritusvõimet. Siledatel teedel viiakse ratta ja kere liikumine miinimumini, et võimaldada maksimaalset sõidudünaamikat. M Drive menüüs eelseadistatud valikuid on võimalik otse aktiveerida roolil paiknevatest M-nuppudest.
    Kummalgi rattal on liikumisandurid, mida seejärel analüüsib juhtelement. Amortisaatorid reguleeritakse sekundi murdosa jooksul. Vedrustuse kompressiooni- ja tagasivetrumise seadistusi reguleeritakse teineteise suhtes pidevalt. Tulemuseks on eeskujulik teelpüsivus tänu iga ratta optimaalsele vedrustusele ja amortisatsioonile.

M-JUHIPAKETT.

M-juhipakett suurendab tippkiiruse standardselt kiiruselt 250 km/h kuni 280 km/h. M-juhipaketti on võimalik tellida uutele autodele juba ostu ajal, kuid selle saab ka hõlpsalt hiljem lisada. Pärast paigaldamist jäävad kõik tehnilised andmed samaks. Paketis on ka kupong BMW M intensiivkoolitusele, mis on BMW Driving Experience osa. Kui M-juhipakett on ostetud rohkem kui ühel korral, võib Driving Experience vahetada lisatasu eest mõne teise koolituse vastu.

M DRIVE.

M Drive võimaldab kohandada personaalseid juhiprofiile alates mugavast kulgemisest kuni rallirajale sobiva igakülgselt sportliku seadistuseni. Kummagi salvestatud profiili (ja selle seadistuste) aktiveerimiseks tuleb puudutada vaid üht kahest nahkkattega M-roolil paiknevast M Drive nupust.
M-sõidudünaamika nupud, mis võimaldavad eraldi reguleerida ülekande ja vedrustuse erinevaid osasid, on paigutatud keskkonsoolile käigukangi lähedusse. Juht saab üksteisest sõltumata seadistada DSC-režiimi, mootori tööomadusi, kohanduva vedrustuse parameetreid, M Servotronic rooli omadusi, kaheksakäigulise M Steptronic käigukasti omadusi ja BMW Head-Up Display välimust. iDrive menüüst on võimalik sõiduki jaoks paika panna individuaalsed seadistused, mille salvestamiseks tuleb hoida alla üht kahest M Drive nupust nahkkattega M-roolil.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic võimaldab juhil nautida optimaalset roolivõimendust igas olukorras. See reguleerib, kui palju on sõiduki kiiruse juures vaja rooli keerata, ning teeb vahetu ja täpse juhtimise võimalikuks ka suurtel kiirustel. Kuna roolimine ei vaja enam peaaegu üldse füüsilist pingutust, on see juhi jaoks tõeliselt mugav; parkimisel, manöövritel ja kitsastel või käänulistel teedel liikudes auto reageerimisvõime suureneb.
Juhtseade kasutab elektroonilisi kiirusnäitusid, mille järgi määratakse vajalik roolivõimendus igaks sõiduolukorraks. Roolivõimeldus on peenhäälestatud elektrilise juhtelemendiga, mis on oluliselt täpsem kui tavapärased servojuhtimisega roolivõimendussüsteemid, mis oma töös kiirusest lähtuvad.
Tänu M Servotronic süsteemile nõuab roolimine madalatel kiirustel vähem füüsilist pingutust. Kiiruse suurenedes vähendatakse aga järk-järgult roolivõimendust, et tagada vahetum kontakt teega ja optimaalne suunastabiilsus. M Servotronic on spetsiaalselt M-seeria jaoks kohandatud, pakkudes kolme individuaalset konfiguratsiooni, mis on valitavad vaid nupuvajutusega.

BMW EFFICIENTDYNAMICS TEHNOLOOGIAD.

BMW EfficientDynamics aitab võtta igast kütuseliitrist viimast: parem sooritusvõime, suurem ökonoomsus ja rohkem sõidunaudingut. Kütusekulu vähendavad tehnouuendused, mis samas tõstavad sõidunaudingut, tähendavad, et puhas dünaamika on iga BMW standardvarustuses.

  • Automaatne Start/Stop-funktsioon

    Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see tegelikult liigub. Ajutise peatumise korral, näiteks foori taga oodates või liiklusummikutes, aitab automaatne Start/Stop-funktsioon säästa kütust, lülitades mootori välja kohe, kui auto seisma jääb ja juht jala gaasipedaalilt võtab.
    Signaal teabekuval näitab, kas funktsioon on aktiivne. Niipea kui juht jala pidurilt gaasipedaalile viib, käivitub mootor automaatselt sekundi murdosa jooksul.
    See funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja -ohutuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab optimaalse töötemperatuurini, kui salongis on sobiv temperatuur ning juhul, kui aku täituvus on liiga madal või kui parajasti rooli pöörad. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka siis, kui auto seisab. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas muutub uduseks. Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.

  • Regeneratiivpidurdus

    Igal pidurdusel vabaneb kineetiline energia, mis veel hiljuti läks raisku. Regeneratiivpidurdus kasutab selle varem kasutamata jäänud potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva vabakäiguenergia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab generaatori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem sooritusvõime ehk klassikaline BMW EfficientDynamics.