ANNA ÜLESANDED EDASI ABILISTELE.

BMW X6 M mudeli BMW ConnectedDrive juhiabisüsteemid.

Kõrgendatud isteasend, sportlik ergonoomika: BMW X6 M sõidukis on kõik sinu kontrolli all. Kuid kõike ei pea sa ise tegema, kuna osa ülesannetest saab edasi anda juhiabisüsteemidele. Näiteks parkimise. Või esitulede reguleerimise. Uuenduslikud BMW ConnectedDrive süsteemid aitavad sind paljudes olukordades. Maksimaalne mugavus. Ja veelgi suurem turvalisus.
Juhtekraanil on näha uue kujundusega kasutajaliides, mis on eeldatavasti saadaval alates 2016. aasta oktoobrist.

Loe lisaks

ÜMBERRINGIVAADE.

Ümberringivaade hõlmab selliseid kaamerasüsteeme nagu pealtvaate-, tahavaate- ja panoraam-küljekaamera. Välispeeglites olevad kaamerad ja kaks lainurkkaamerat, millest üks paikneb ees ja teine taga, tagavad 360° panoraamvaate ning panoraamvaate ka sõiduki ees ja taga asuvast piirkonnast.
Pealtvaade võtab sõidukit ümbritsevast alast 360° panoraamvaate ja kasutab neid andmeid manööverdamist lihtsustava ülaltvaate genereerimiseks. Tänu sõiduki esiosas olevate neerukujuliste iluvõrede vahel paiknevatele lainurk-küljekaameratele ja lainurk-tahavaatekaamerale avaneb juhile sõiduki eest ja tagant panoraamvaade. Ristliikluse assistent aitab juhti, kuvades kõigepealt kujutise külgmistele äärtele kollased kiired ja ka kollase hoiatuskolmnurga juhul, kui lähenemas on ristliiklus.
Kaamerasüsteemid aktiveeritakse, kui auto tagurdab või kui vajutatakse PDC-nuppu või küljekaamerate nuppu. Küljekaamerate pilt kuvatakse keskpaneeli ekraanile. Juht saab valida, kas aktiveerida tahavaate-, ülaltvaate- või panoraam-külgvaatekaamera. Küljekaamerad desaktiveeritakse automaatselt, kui auto liigub kiirusel 15 km/h või kiiremini.

M-EKRAANIGA ESIKLAASILE PROJITSEERIMISE FUNKTSIOON BMW HEAD-UP DISPLAY.

Täisvärviline M-funktsioonidega BMW Head-Up Display projitseerib vajaliku teabe otse juhi vaatevälja esiklaasile, nii et ta saab täielikult juhtimisele keskenduda. Ekraani andmed hõlmavad näiteks järgmist: kiirus, navigatsiooninäpunäited, teave kiirusepiirangute kohta, möödasõidukeelu indikaator, telefoni ja meelelahutuse nimistud ning teave ja hoiatused juhti abistavatelt süsteemidelt. Vaid ühe nupuvajutusega saab juht lülituda sportlikumale M-ekraanile. Lisaks digitaalsele spidomeetrile on seal näha ka valitud käik ning mitmevärviline pöörete kujutis koos käiguvahetuse tuledega, mis annavad märku, millal on parim aeg käiku vahetada.

Tuuleklaasile kuvatavad ikoonid on kõrge eraldusvõimega ja täisvärvilised. Projitseeritav kujutis näib asuvat 2,3 meetrit autost eespool. Selline paigutus võimaldab teavet lugeda kiiresti ja mugavalt, nii et see juhti võimalikult vähe segaks.

Kujutise eredus kohandub automaatselt valgustingimustega. Olemas on ka päevased ja öised seadistused ning reguleerida saab projitseerimise kõrgust. Juht saab ka valida, millist lisateavet peale liikumiskiiruse ja juhti abistavate süsteemide hoiatuste kuvatakse.

BMW ÖISE NÄGEMISE FUNKTSIOON DÜNAAMILISE VALGUSVIHUGA.

Suurepärane nähtavus, isegi öösel: BMW öise nägemise funktsioon koos dünaamilise valgusvihuga võimaldab inimesi ja suuri loomi ka öösel pikkade vahemaade tagant kergemini märgata. Neerukujulisele BMW iluvõrele paigaldatud infrapunakaamera edastab sõidukiesise vaate keskpaneeli ekraanile. Kujutis võimaldab juhil kuni 300 m kauguselt ära tunda inimesi ja loomi.
Niipea kui infrapunasüsteem tuvastab pimedas kas jalakäijaid või loomi, juhib see neile ühe kahest eraldi kontrollitavast dünaamilisest valguskiirest, mis ei pimesta. Tänu sellele hoiatatakse nii juhti kui ka valgusvihku sattunud inimest tõhusalt potentsiaalselt ohtlikust olukorrast.
Kriitilises olukorras edastatakse juhile hoiatusi hariliku ekraani ja BMW Head-Up Display kaudu. Äkilise kokkupõrkeohu korral kuvatakse vilkuvat punast ikooni (loom või inimene). Samuti kõlab akustiline helisignaal ja pidureid valmistatakse ette, et need oleksid kohe reaktsioonivalmis. Hoiatussüsteem aktiveerub sõiduki käivitamisel automaatselt. Süsteem edastab hoiatussignaali ka siis, kui ekraan ei ole veel aktiveeritud. BMW öise nägemise funktsioon dünaamilise valgusvihuga on süsteemi BMW ConnectedDrive uuenduslik lisa.

JUHTIMISASSISTENT.

Juhtimisassistendi paketis on kombineeritud kaamerapõhised sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteemid ning jalakäijate hoiatussüsteem koos hädapiduritega.
Sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteem jälgib rajatähiseid ja alates kiirusest umbes 70 km/h annab juhtimisassistent märku võimalikust soovimatust rajavahetusest vibratsiooniga roolirattal ja visuaalse hoiatusega armatuurlaua teabekuval. Hoiatus ei käivitu siis, kui rajavahetus oli tahtlik ja suunatuli oli sisse lülitatud.
Kui hädapiduritega kokkupõrke hoiatussüsteem tuvastab sõidukid, siis hädapiduritega jalakäijate hoiatussüsteem reageerib jalakäijatele. Kui kokkupõrke hoiatussüsteem on sisselülitatud ja eesmine sõiduk järsult pidurdab, reageerib BMW sellele kohe. Süsteem töötab sammude kaupa. Kõigepealt kuvatakse hoiatussümbol, seejärel hakkab sümbol vilkuma ja kõlab helisignaal. Viimaks rakendatakse kergelt pidureid (kui liigutakse alla 60 km/h). Jalakäijate hoiatussüsteem töötab kiirustel vahemikus 10 ja 60 km/h ja edastab vahetu ohu korral ühetasandilise hoiatuse. Kui süsteem hoiatab võimaliku kokkupõrke eest, eelhäälestatakse pidureid samal ajal nii, et need reageeriksid kiiremini. Ohuolukorras rakendab süsteem pidurid. Selle funktsiooni toimimist võib piirata pimedus ja udu.

REAVAHETUSE HOIATUSSÜSTEEM.

Kiirustel üle 20 kilomeetri tunnis tuvastab radaripõhine reavahetuse hoiatussüsteem pimedast punktist liginevad sõidukid ja naaberrajal paiknevad sõidukid. Juhti hoiatab ohutsoonis paiknevatest sõidukitest kolmnurkne hoiatusmärgis küljepeeglitel. Kui juht annab hoolimata sellest märku soovist rida vahetada ja lülitab sisse suunatule, hoiatab sõiduk teda rooli vibratsiooniga ja vilkuva kolmnurkse hoiatusmärgisega küljepeeglitel.

NAVIGATSIOONISÜSTEEM PROFESSIONAL.

Uue põlvkonna navigatsioonisüsteem Professional avaldab muljet elegantse kujunduse ja suure teenusevalikuga. See kujutab endast lihtsat ja kergesti kasutatavat BMW sõidukiga laitmatult integreeritud navigatsioonisüsteemi, milles sisaldub ka iDrive‘i toimingukontseptsioon koos puutetundliku iDrive-juhtseadmega. Süsteem koosneb USB-liidese ja hääljuhtimisega vabakäeseadmest ja DVD-mängijaga BMW Professionali raadiost, kus on 20 GB mälu helifailide jaoks. Juhi käsutuses on ka reaalajas liiklusteave (RTTI). Sisseehitatud 10,25-tollisel LCD-värviekraanil on jagatud ekraani võimalus (pea- ja lisaekraan) ning see on välja töötatud võimalikult head loetavust ja selgust silmas pidades. Menüü otsenuppude, kaheksa praktilise järjehoidja ja hääljuhtimisega iDrive puutetundliku juhtseadme kasutamine on mugavalt intuitiivne ning vajaliku aadressi ja sihtpunkti saab sisestada käsitsi puutetundlikule pinnale. Kuus interaktiivset paani näitavad reaalajas sisu. Kolmemõõtmeline kaardikuva, mis kasutab taustaks satelliidifotosid ja fotorealistlikke kujutisi valitud objektidest, muudab navigeerimise põnevaks visuaalseks kogemuseks.

Kaardiuuendused on saadaval BMW esinduses kolmeks aastaks ilma litsentsitasudeta. BMW ConnectedDrive võimaldab mõnes Euroopa linnas kolme aasta jooksul kaarte automaatselt uuendada kuni neli korda aastas.

Navigatsioonisüsteem Professional.

  • iDrive puutetundlik juhtseade

    Menüü otsenuppude, kaheksa praktilise järjehoidja ja hääljuhtimisega iDrive puutetundliku juhtseadme kasutamine on mugavalt intuitiivne ning vajaliku aadressi ja sihtpunkti saab sisestada käsitsi puutetundlikule pinnale. Kolmemõõtmeline kaardikuva, mis kasutab taustaks satelliidifotosid ja fotorealistlikke kujutisi valitud objektidest, muudab navigeerimise põnevaks visuaalseks kogemuseks.
    Kaardiuuendused on BMW edasimüüjalt saadaval kolmeks aastaks ilma litsentsitasudeta. BMW ConnectedDrive võimaldab mõnes Euroopa linnas kolme aasta jooksul kaarte automaatselt uuendada kuni neli korda aastas.

PARKIMISASSISTENT.

Täisautomaatne parkimisassistent esindab BMW uusima generatsiooni parkimismugavust. Selles generatsioonis valib süsteem vajaduse järgi automaatselt kas edasi- või tagasikäigu, kontrollib rooli ning pidurdab või lisab gaasi. Enne parkimismanöövrit peab juht näidiku sisse lülitama ja hoidma kogu parkimisprotseduuri vältel PDC-nuppu all, jälgides samal ajal automaatselt käivituva tahavaatekaamera abil ümbritsevat ala.
Kui manööver on lõpetatud, valib süsteem sõiduasendi P. Liikudes kiiremini kui 35 km/h ja möödudes pargitud autode rivist 1,5 m kauguselt, kasutavad BMW ultraheliandurid keskpaneeli ekraani, et osutada potentsiaalselt sobivatele parkimiskohtadele, kuhu saab teega paralleelselt parkida.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW Selective Beam muudab öised sõidud mugavamaks ja turvalisemaks. See tagab pimedas hea nähtavuse ilma teisi liiklejaid pimestamata. Süsteem tuvastab teised teel liiklejad ning reguleerib kaugtulesid selektiivselt nii, et nad jääksid kaugtulede jaotusest välja. Võimalike ohtude varajaseks avastamiseks on kaugtulede ulatus 400 m.