ANNA ÜLESANDED EDASI TUBLIDELE ABILISTELE.

BMW X1 BMW ConnectedDrive juhiabisüsteemid.

Need assistendid on tõelised professionaalid. Sõidukis BMW X1 toetab sind hulk juhiabisüsteeme. Nad tagavad alati maksimaalse turvalisuse ja mugavuse. Nii saad keskenduda sellele, mis tegelikult tähtis on – muretule sõidunaudingule.

NAVIGATION PLUS.

Navigeerimissüsteem Plus koos esiklaasile projitseeritava funktsiooniga BMW Head-Up Display ühendab mitut kasulikku komponenti: sisseehitatud 8,8-tolline värvilise LCD-ekraaniga navigatsioonisüsteem, raadio, MP3-mängija, RDS-topelttuuner ja instrumendipaneel kõrglahutusega 5,7-tollise TFT-ekraaniga. Täisvärviline BMW Head-Up Display projitseerib vajaliku teabe otse juhi vaatevälja esiklaasile, nii et sa saad täielikult juhtimisele keskenduda. Marsruudi kohta antakse juhiseid noolega või kaardikuva abil, sellele lisanduvad hääljuhised. Navigeerimissüsteemi saab intuitiivselt juhtida iDrive puutetundliku juhtseadme kaudu, millel on menüü otsenupud, kaheksa praktilist järjehoidjat ja olenevalt sõiduki funktsioonidest on võimalik ka hääljuhtimine. Navigeerimissüsteem Plus näitab juhile kiiret otseteed läbi paljude Euroopa riikide ja mõnel juhul isegi kaugemal. TMC-tehnoloogiat kasutatakse liiklustakistuste varajaseks tuvastamiseks ning tagamaks, et juht saabub ohutult oma sihtkohta, arvutatakse alternatiivsed marsruudid kiiresti välja.

  • iDrive puutetundlik juhteseade

    iDrive puutetundlik juhtseade (osa navigatsioonisüsteemist Professional) võimaldab keskpaneeli ekraani mugavalt kasutada ka ühe käega. Juhtseadmega integreeritud puuteplaadi abil saab kergesti vajalikku teavet (nt sihtkohti navigatsioonisüsteemi) sisestada, kasutades omaenda käekirja. Juhtseadet saab ka pöörata ja vajutada, et saada ligipääs eri funktsioonidele, muuta seadustusi ja sirvida loetelusid. Selle kasutamine on lihtne ja intuitiivne, põhinedes käetunnetusel. Nii on juhil lihtsam ja liikluselt tähelepanu kõrvale juhtivaid tegureid enam peaaegu polegi. Kõiki juhtseadme toiminguid näeb selgesti keskpaneeli ekraanilt.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

Täisvärviline BMW Head-Up Display projitseerib vajaliku teabe otse juhi vaatevälja esiklaasile, nii et ta saab täielikult juhtimisele keskenduda. Ekraan näitab mitmesugust teavet, nagu kiirus, navigeerimisjuhised, teave kiirusepiirangute ja möödasõidukeeldude kohta, telefon ning meelelahutus.

JUHTIMISASSISTENT.

Juhtimisassistendi turvalisusepakett ühendab endas kaugtulede ümberlülituse assistendi kaamerasüsteemid, kiirusepiirangu info ja sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteemi ning kokkupõrke ja jalakäijate hoiatussüsteemi koos hädapiduriga.

Kaugtulede ümberlülituse assistent tagab parima nähtavuse pimeduses, vältides kaugtulede valgusvihu jaotamisel teisi sõidukeid. Intelligentne kiirusepiirangu info tuvastab kaamera ja navigeerimisandmete ning teiste süsteemide, nt GPSi ja vihmaandurite abil kehtivad kiirusepiirangud, et võtta arvesse ka ainult teatud ajal või märgades tingimustes kehtivaid piiranguid.

Sõidurajalt eemalekandumise süsteem paneb rooli vibreerima siis, kui juht vahetab kogemata sõidurada, kui kiirus on suurem kui 70 km/h. Kriitilistes olukordades annab kokkupõrke hoiatussüsteem juhile kahest sammust koosneva hoiatuse. Jalakäijate hoiatussüsteem töötab kiirustel vahemikus 10 ja 60 km/h ja edastab vahetu ohu korral ühetasandilise hoiatuse. Samal ajal valmistatakse pidurid ette kiiremaks reageerimiseks. Hädaolukorras pidurdab süsteem ise, et kiirus oleks kokkupõrkel väiksem. Kui sõiduk järsult pidurdab, siis hoiatused tugevnevad järk-järgult kuni kerge pidurdamiseni.

PARKIMISASSISTENT.

Parkimisassistent muudab lihtsamaks külgboksi parkimise. Madalal kiirusel (alla 35 km/h) autoderivist maksimaalselt 1,5 m kauguselt möödudes mõõdab see nii sisse- kui ka väljalülitatuna potentsiaalseid parkimiskohti. Kui piisavalt suur parkimiskoht on leitud, lülitab juht suunatule lihtsalt sisse ja parkimisassistent võtab juhtimise üle. Juhi käsitseda jäävad käigukast, gaasipedaal ja pidurid. Süsteem esitab keskpaneeli ekraanil ka vajalikud juhised ja kõlavad märkuandvad lisahelid. Nii saab juht parkimise ajal rahulikuks jääda ja turvalisuses kindel olla.

TAHAVAATEKAAMERA.

TAHAVAATEKAAMERA.

Kui kiirus on alla 15 km/h, näiteks parkimisel, aitab tahavaatekaamera nähtavust parandada. See näitab sõiduki taha jäävat ala keskpaneeli ekraanil. Vahemaad mõõtvad interaktiivsed rattajäljed ja pööramisringid abistavad juhti manööverdamisel ning takistused on tähistatud värviliselt.

PARKIMISKONTROLL.

Parkimiskontroll (PDC) taga lihtsustab tagurdamist ja parkimist kitsastes tingimustes. Sõiduki taga paiknevatele takistustele lähenemisest annab märku hoiatussignaal ning visuaalne teade keskpaneeli ekraanil.

KÜTUSEKULU JA CO₂-HEIDE.

  • BMW X1 mudelite kütusekulu ja CO2-heitkogused bensiini- või diiselmootoriga
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 6,6 kuni 3,9
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 152 kuni 104

    BMW X1 xDrive20i kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 6,4 kuni 6,3
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 149 kuni 146

    BMW X1 xDrive25i kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 6,6 kuni 6,4
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 152 kuni 149

    BMW X1 sDrive18d kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 4,5 kuni 4,1
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 119 kuni 109

    BMW X1 xDrive20d kütusekulu ja CO2-heitkogused
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 5,1 kuni 4,8
    CO2-heitkogused g/km (keskmine): 134 kuni 127

    Nurksulgudevälised arvud viitavad standardse ülekandega põhimudelile; nurksulgudes olevad arvud viitavad valikuliselt saadaoleva ülekandega (vt erivarustuse osa) mudelile.

    Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO2-heite kohta leiab brošüürist „Uue sõiduauto kütusekulu ja CO2-heite normid”, mis on tasuta saadaval kõigis müügikohtades ja UNITED MOTORSi esinduses aadressil Paldiski mnt 108, 13522 Tallinn, Eesti.