TAGASIHOIDLIKKUS. PAKENDIS, MIS POLE KUIDAGI TAGASIHOIDLIK.

BMW X4 BMW EfficientDynamics.

Tagasihoidlikkus ei ole omadus, mida võiks kuidagi seostada BMW X4 mudeliga, kui välja arvata selle tagasihoidlik kütusekulu ja CO2-heide. Uusimad BMW EfficientDynamics tehnoloogiad ja aerodünaamiline disain teevad võimalikuks madalad näitajad, minemata sealjuures kompromissile sooritusvõimes ja dünaamikas.

AERODÜNAAMIKA.

Terve sõiduk on BMW EfficientDynamics filosoofia kehastus. Kõigi BMW sõidukite õhutakistus on tänu vastastikku optimeeritud aerodünaamilistele elementidele väike, mis omakorda mõjutab positiivselt ökonoomsust ja kütusekulu. Näiteks muudavad lame veermikukate koos mootorikambri ja tagumise teljega sõiduki aerodünaamilisemaks. Peale aerodünaamika on uuel kattel veel teisigi eeliseid, näiteks parandab see heliisolatsiooni ning pakub suuremat kaitset rooste eest. Aerodünaamika edasiste uuenduste alla kuulub tugevalt väljajoonistuv tagaspoileri serv ja aerodünaamiliselt optimeeritud välispeeglid. Viimati nimetatu parandab lisaks aerodünaamilisusele ka akustikat ega lase auto külgedel määrduda.

INTELLIGENTNE KERGEKAALULINE KONSTRUKTSIOON.

INTELLIGENTNE KERGEKAALULINE KONSTRUKTSIOON.

BMW X4 konstruktsioonis on kasutatud suurt hulka kergeid kõrgtehnoloogilisi materjale, nagu alumiinium, ülitugev teras, uusimad plastid ja magneesium.
Nutikas kergkonstruktsioon vähendab sõiduki massi ja muudab selle kere erakordselt jäigaks, tõstes nii passiivset turvalisust ja parandades dünaamikat.

REŽIIM ECO PRO.

Olenevalt juhi sõidustiilist on režiimiga ECO PRO võimalik kütusekulu vähendada kuni 20% (BMW korraldatud kütusekulu-uuringu andmetel). Lisafunktsioonid, nagu vabakäigul liikumine (ainult kaheksakäigulise Steptronic automaatkäigukastiga), marsruudi planeerimise assistent ja ECO PRO Route (mõlemad ainult koos navigatsioonisüsteemiga Professional), võivad aidata säästa veelgi rohkem.

  • Vabakäigurežiim

    Vabakäigufunktsioon lahutab ajamiülekande mootorist, nii et auto liigub edasi ilma mootorit kasutamata. See toimub kohe, kui juht kiirusel 50 kuni 160 km/h oma jala gaasipedaalilt eemaldab ega pidurda ning marsruudi planeerimise assistent ei ole tuvastanud vajadust sõiduki kiirust muuta.

  • Funktsiooniga Stop&Go aktiivne püsikiirusehoidja režiimis ECO PRO

    Koos aktiivse püsikiirusehoidjaga kiirendab sõiduk ka pärast ECO PRO režiimis pidurdamist tõhusamalt uuesti soovitud kiirusele.

  • Marsruudi planeerimise assistent

    Navigatsioonisüsteemi teabe abil tunneb marsruudi planeerimise assistent ära kurvid, asulad, kiirusepiirangud ja mahasõidud ning annab juhile aegsasti nõu, millal kiirus maha võtta tuleks.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route arvestab liiklustingimuste, juhi sõidustiili ja teeolude järgi välja kõige ökonoomsema marsruudi. Pardaarvuti näitab, mitu protsenti kütust ECO PRO Route režiimi abil kokku hoitakse.

KAHEKSAKÄIGULINE STEPTRONIC KÄIGUKAST.

"Kaheksakäiguline automaatkäigukast seab dünaamilisele sooritusvõimele ja ökonoomsusele uued standardid ja on BMW EfficientDynamics põhielement. Käikude äärmise täpsuseni peenhäälestatud vahemik hoiab jõuülekande optimaalse nii madalatel kui ka kõrgetel pööretel. See vähendab omakorda oluliselt kütusekulu, võimaldades samas juhil nautida sportlikku särtsu ja dünaamilist sooritusvõimet. Just suurtel kiirustel hoiavad lisakäigud mootori pöörded madalal, mis aitab vähendada nii kütusekulu kui ka mootorimüra.
Palju abi on ka konvertersidurist – isegi siis, kui auto on lülitatud manuaalrežiimile. Koos nobedate mootorikiiruse üleminekute ja peenhäälestatud käigukastiga saavutatakse maksimaalne mugavus ja oluliselt väiksem müratase.

ENERGIAHALDUS.

BMW X4 juures kasutatava intelligentse energiajuhtimise teeb võimalikuks hulk standardvarustuse BMW EfficientDynamics tehnoloogiaid, sealhulgas käiguvahetuse indikaator, automaatne Start/Stop-funktsioon, elektriline roolivõimendus ning regeneratiivpidurdus. Nende tehnoloogiate omavahelises koosmõjus on võimalik saavutada tuleviku säästlik liikuvus juba täna.

  • Käiguvahetuse indikaator

    Optimaalne ja täpselt ajastatud käiguvahetus aitab kütust säästa, seda eriti linnaliikluses või pikemate vahemaade läbimisel. Optimaalne käiguvahetus, väiksem kütusekulu – mootori elektroonika määrab sõiduolude ja mootori pöörete järgi kindlaks kõige ökonoomsema käigu. Kui sisse tuleks lülitada madalam või kõrgem käik, süttib teabekuval nool. Süsteem märkab ka järsku kiirendamist ning viivitab märguandega seni, kuni mootori pöörded on tavapärasele tasemele jõudnud. Võrdlevad katsed on näidanud, et käiguvahetuse indikaatoriga sõidukitel on kütusekulu umbes neli protsenti väiksem.

  • Aktiivne Stop&Go funktsiooniga püsikiirusehoidja

    Automaatne Start/Stop-funktsioon tagab selle, et auto kasutaks kütust ainult siis, kui see tegelikult liigub. Ajutise peatumise korral, näiteks foori taga oodates või liiklusummikutes, aitab automaatne Start/Stop-funktsioon säästa kütust, lülitades mootori välja kohe, kui auto jääb seisma ja vabastatakse sidur (manuaalkäigukastiga mudeli puhul) või kui auto jääb pidurdades täiesti seisma (Steptronic käigukast).
    Signaal teabekuval annab märku, kas automaatne Start/Stop-funktsioon on aktiivne. Niipea kui vajutatakse sidurit (manuaalkäigukast) või jalg pidurilt võetakse (Steptronic käigukast), lülitab mootor end automaatselt sisse.
    Automaatne Start/Stop-funktsioon ei tee kunagi järeleandmisi sõidumugavuses ja turvalisuses, kuna ei lülitu tööle enne, kui mootor jõuab ideaalse töötemperatuurini, kui salongis on piisavalt soe/jahe temperatuur ega siis, kui aku täituvus on liiga madal või kui pöörad parajasti rooli. Keskne kontrollüksus taaskäivitab mootori vajaduse korral ka siis, kui auto seisab. Näiteks juhul, kui auto hakkab iseenesest edasi veerema või eesmine tuuleklaas muutub uduseks. Automaatset Start/Stop-funktsiooni saab igal ajal lihtsa nupuvajutusega välja lülitada.

  • Elektriline roolivõimendus

    Iga kord, kui juht keerab rooli, kulutatakse energiat. Kuid miks peaks energia tarbimine jätkuma ka siis, kui rooli ei keerata? BMW elektrooniline roolivõimendus lülitub sisse ainult siis, kui seda vaja on. Erinevalt tavapärastest hüdraulikaga roolisüsteemidest kasutab BMW lahendus energiat ainult siis, kui rooli ka tegelikult pööratakse. Kui rool on paigal, näiteks pikal sirgel teel suure kiirusega sõites, siis elektrimootor ei tööta.

  • Regeneratiivpidurdus

    Iga pidurdus tekitab kineetilist energiat, mis varem lihtsalt raisku läks. Regeneratiivpidurdus kasutab selle varem kasutamata jäänud potentsiaali ära. See muundab pidurdamisel või jala gaasipedaalilt võtmisel tekkiva vabakäiguenergia elektrienergiaks. Seda energiat kasutatakse autoaku laadimiseks. Intelligentne energiahaldus tähendab seda, et generaator ei pea enam pidevalt töötama ja see vähendab generaatori koormust. Tulemus on väiksem kütusekulu ja parem sooritusvõime ehk klassikaline BMW EfficientDynamics.