Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.
BMW M-SEERIA ÜLEVAADE.
Tehnilise täiuslikkuse kombinatsioon üliemotsionaalse sportliku sooritusega tõstab teie südamerütmi. BMW M-mudelid on tõelised sportautod. Sedaanidest ja kupeedest kuni maasturiteni - võidusõidutehnoloogia, nagu M-sportvedrustus, mootorid ja tüüpiline M-häälestus, muudavad need sportlikud sõidukid luksuse ja sooritusvõime ülimaks seguks.
BMW 8. seeria Gran Coupé M8
BMW M8 Cabrio
BMW 8. seeria Coupé M8
BMW i5 M60 xDrive
BMW i5 M60 xDrive Touring
BMW 4. seeria Cabrio M-mudelid
BMW M2 Coupé
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupé
ÜLEVAADE BMW M-SEERIA AJALOOST.
Kirg mootorispordi, eksklusiivsuse ja täiuslikkuse vastu - liituge meiega teekonnal, kus vaatame üle peaaegu 50 aastat BMW M-seeria autosid! Me tutvustame teile sõidukeid legendaarsetest BMW M1 ja M3 autodest kuni praeguse BMW M8-ni. Avastage erakordne jõudlus ja võimalus mudeleid BMW Individual ja BMW M Performance osadega isikupärastada.
ÜLEVAADE BMW M-SEERIA AJALOOST.
Kirg mootorispordi, eksklusiivsuse ja täiuslikkuse vastu - liituge meiega teekonnal, kus vaatame üle peaaegu 50 aastat BMW M-seeria autosid! Me tutvustame teile sõidukeid legendaarsetest BMW M1 ja M3 autodest kuni praeguse BMW M8-ni. Avastage erakordne jõudlus ja võimalus mudeleid BMW Individual ja BMW M Performance osadega isikupärastada.
BMW M1 (E26).
Oma ajatu kiilukujulise vormiga saab esimene toonase BMW Motorsport GmbH poolt seitsmekümnendate lõpus välja arendatud sõiduk entusiastliku tervituse. Arendatuna disainilegendi Giorgio Giugiaro poolt, põhineb loodud vorm BMW Turbol, 1972. aasta uuringul pikaajalise disaineri Paul Bracqi poolt. Kitsad võred, kokkuklapitavad esituled ja selgelt välja joonistatud jooned liidavad esteetika ning dünaamika. Sõiduki sooritusvõime on samuti legendaarne: aastani 1983 oli see Saksamaa kiireim tootmisesse jõudnud sõiduk. Keskmootoriga supersportauto saavutab maksimaalse kiiruse, mis on oluliselt kõrgem kui 260 km/h ja paneb aluse M-maanteesõidukite traditsioonile.
Aastatel 1979-1981 toodeti ainult 460 sõidukit - kõik käsitsi ehitatud. Igaüks, kellel on olnud õnn sõita BMW M1-ga, räägib selle erakordsest sõidustiilist, paindlikust kurvidünaamikast ja kiiresti pöörlevast 3,5-liitrisest mootorist.
Tootmisperiood: 1978 – 1981
Mootorid: 3.5 liitrit (204 kW, 277 hj), 6-silindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4359 mm / 1824 mm / 1138 mm
BMW 1 M COUPÉ (E82).
Kuigi BMW 1 on aastast 2004 rõõmustanud autojuhte, kes hindavad sportlikkust ja silmapaistvat juhitavust kompaktses sõidukis, siis alles aastast 2011 on olnud saadaval BMW 1 M Coupé. Kaks turbolaadurit suurendavad kuuesilindrilise mootoribensiiniga töötava reasmootori võimsuse 340 hobujõuni (250 kW). Koos lühikese teljevahe ja tavalisest BMW 1-st laiema teljevahega pakub see erakordse dünaamikaga sõiduelamust. Aastani 2012 on toodetud enam kui 6300 sõidukit. Kolm aastat hiljem liitub seeriaga BMW M2, jätkates kontseptsiooni sellest, et ühendada kompaktne sõiduk sportauto parimate omadustega.
Tootmisperiood: 2011 – 2012
Mootorid: 3,0 liitrit (250 kW, 277 hj), 6-silindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4380 mm / 1803 mm / 1420 mm
BMW M2 (F87, G87).
Aastast 2015 on BMW M2 olnud BMW 1 M Coupé järeltulijaks ning jätkanud BMW 2002 Turbo ja BMW M3 (E30) poolt rajatud dünaamilise, võimsa kompaktse seeria lugu.
Sõidukile iseloomulik, kindel välisilme koos laiade tiibade ja esivõre suurte sisselaskeavadega on tunnistuseks sellest. Kuuesilindrilisel mootoribensiiniga töötaval turbomootoril on muljetavaldav pöördemoment ja võimsus, mis jõuab teele kahe siduriga käigukasti kaudu. BMW M2 Competition, millel on 30 kW (40 hj) rohkem võimsus, võttis üle 2018. aastal ja sellest suutlikum ainult BMW M2 CS (Club Sport). Seda on toodetud vaid 2200 sõidukit ja selle mootor on suuteline tootma 331 kW (450 hj). Igas versioonis tagab M-šassii puhta, selge juhitavuse, täpse kontrolli ja sõidunaudingu.
BMW M2 teine põlvkond tuleb turule 2022. aastal – BMW M GmbH 50. juubeliaastal – ning näitab oma eksimatu M-iseloomuga, et on austusavaldus ehedale autosporditunnetusele. Klassikalise kolmemahulise disaini, kompaktsete proportsioonide ja enesekindla hoiakuga uue väljendusrikka välisilmega tõotab see ehedat sõidunaudingut koos maksimaalse juhitavusega. Täiuslikult häälestatud BMW M-i šassiikomponendid ja jõuline BMW M TwinPower Turbo kuuesilindriline bensiinimootor võimaldavad tänu muljetavaldavale 338 kW (460 hj) võimsusele kiirendada 0–100 km/h 4,1 sekundiga ja saavutada tippkiiruseks 250 km/h.
Tootmisperiood, BMW M2: 2015 – 2018 tänapäev, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020
Mootorid: 3,0 liitrit (338 kW / 460 hj), 370-silindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.461 – 4.468 mm / 1.854 – 1.871 mm / 1.410 – 1.414 mm
BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).
Algselt oli BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) mõeldud olema võidusõiduauto maanteeversiooniks. Huvi oli aga nii suur, et müüdi paju rohkem kui 5000 sõidukit, mida A-grupi heakskiidu jaoks vaja oli. Äärmuslik dünaamika on välisilmest kohe nähtav - sellest annavad tunnistust laiad poritiivad ja ikoonilised tagatiivad, kuid ka ümberdisainitud C-piilar. Salongis on olemas ka kõik, millest on võidusõidu käigus olnud kasu: sisemiselt ventileeritud pidurikettad, sportkäigukast madalama vasakpoolse esimese käiguga, 2,3-liitrine neljasilindriline 200 hj (143 kW) bensiinimootor.
Kui võidusõiduversioon sammub võidult võidule, siis BMW M3 ületab müügiootused: müüakse enam kui 18 000 sõidukit, koos sõiduki Cabrio-versioonidega. Nagu ka muudetud 220 hj (154 kW) Evolution-versioon ja 2,5-liitrise ning 238 hj (166 kW) mootoriga BMW M3 Sport Evolution.
Aastal 1992 jätkub BMW M3 (E36) teise põlvkonna edulugu. Sõiduk on selgelt rohkem täiskasvanud. Tavamudeliga võrreldes on tehtud ainult väikeseid muudatusi välisilmes, näiteks on aerodünaamiliselt optimeeritud M-küljepeegleid. Kapoti all on aga tehtud radikaalseid muudatusi: 286 hj (210 kW) kuuesilindriline mootoribensiiniga töötav reasmootor ja muudetavad nukkvõllid (VANOS-süsteem) pakuvad hingematvat kiirendust. Aastast 1995 on mudelit uuendatud nii, et see ei pakuks mitte ainult 200 cm3 töömahtu, kuid ka 321 hj (236 kW).
Aastatuhande vahetusel tuuakse turule BMW M3 (E46) kolmas versioon, millele aasta hiljem järgneb BMW M3 Cabrio versiooni turule toomine. Need mudelid on truud BMW M3 põhikontseptsioonile, ühendades võimalikult väikese kaalu võimalikult kõrge sõidudünaamikaga. M-geenid on 343 hj (252) kW) sõidukogemuses ilmselged. Coupé ja Cabrio välisilme erinevad tavamudelist selle laiema kaldenurga, eesmiste poritiibade võrede ja jõuallika õhuvõtuava poolest.
Aastatel 2007-2013 ehitatud BMW M3-d on varustatud mitmete uute funktsioonidega. Nii nagu tavaliste mudelite puhul on saadaval kolm kere: sedaan (E90), Coupé (E92), and Cabrio (E93). Esimest korda on BMW M3-l V8-mootor. Neljaliitrine agregaat pakub 420 hj (309 kW) võimsust ja pöörleb kuni 8300 p/min - see on kõige kõrgema kiirusega tootmisesse läinud mootor, mille BMW kunagi ehitanud on! Lisavarustusse kuuluva M-juhipaketiga on auto suuteline saavutama maksimaalse kiiruse 280 km/h.
Aastast 2014 tugineb BMW M3 (F80) viies põlvkond taas kuuesilindrilisel mootoribensiiniga töötaval reasmootoril, mis on esmakordselt BMW M3 ajaloos varustatud turboülelaaduritega. Mootor pakub maksimaalset pöördemomenti 1850 p/min, mis võimaldab kiiret kiirendust igas olukorras. 432 hj (317 kW) BMW M3 sedaan on ainus saadaolev kerekuju - seotud Coupé ja Cabrio on nüüd saanud nime BMW M4. Poritiivalaiendid, M-välispeeglid ja tume süsinikkiust M-katus näitavad välismaailmale, et sellel sõidukil on erakordne juhitavus ja sõidudünaamika. Aastal 2016 tuuakse turule BMW M3 Competition, millel on 450 hj (331 kW) mootor ja mis kasutab standardvarustuses adaptiivset M-šassiid.
2018. aastal toodetakse BMW M3 CS-i vaid kolm kuud nii, et selle mootorile on lisatud veel 10 hj, et sellel oleks 460 hj (338 kW) võimsust.
BMW M3 (G80) on olnud saadaval alates 2021. aastast koos standardsedaanist radikaalselt erineva välimusega, tänu suurele ja kõrgel paiknevale võrele. See jätkab eelmise BMW M3 sportlikkuse, dünaamilisuse ja igapäevase praktilisuse ühendamist - sportsedaan on varustatud kuuekäigulise manuaalkäigukasti ja 480 hj (353 kW) mootoriga. Saadaval on ka BMW M3 Competition, mis pakub 510 hj (375 kW) võimsust. Kaheksakäiguline M-seeria Drivelogic funktsiooniga Steptronic käigukast võimaldab täpselt häälestatud M-šassiiga kiiret käiguvahetust maksimaalse sõidudünaamika saavutamiseks
Tootmisperiood, BMW M3: 1986 – praegu
Mootorid: 2,3 - 3,0 liitrit (143 – 375 kW, 200 – 510 hj), 4-, 6- ja 8-silindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.346 – 4.794 mm / 1.680 – 1.903 mm / 1.370 – 1.434 mm
BMW M4 (F82, F83, G82).
BMW 4. seeria asendab 3. seeria Coupé-d ja kujutab enesest selget pausi. Ilmselgelt nullist disainitud sõiduk erineb BMW 3. seeriast märkimisväärselt tänu oma süvistatud sõitjaruumile, pikemale kapotile, lühemale ülendile - see kõik loob väljendusrikkama, võimsama välimuse. See kehtib ka BMW M4 Coupé ja M4 Coupé Competition (2016 – 2020) kohta, mis pakuvad 450 hj (331 kW), kuid ka 2017. ja 2018. aasta M4 Coupé CS kohta, mis pakub 460 hj (338 kW). Samal ajal on M4 saadaval kui GTS Coupé (2017 – 2018), millel on võimsust 500 hj (368 kW). M4 Cabrio ja M4 Competition Cabrio toovad sõõmu värsket õhku. Kõik sõidukid kasutavad 3,0-liitrist kuuesilindrilist bensiinimootorit koos twin-scroll turboülelaaduriga.
Märkimisväärselt pikem ja laiem teine põlvkond pakub selget visuaalset aktsenti kahekordse võrega, mis kõrgel seisab ja ettepoole kallutatud on. BMW M4 puhul pakub 3,0-liitrine kuuesilindriline bensiinimootor 480 hj (manuaalkäigukast) ja 510 hj (kaheksakäiguline automaatkäigukast (vastavalt 353 ja 375 kW). Lisavarustusse kuuluva M-juhipaketiga on see suuteline saavutama kiiruse 290 km/h. Dünaamilisust ja paindlikkust rõhutab täpne, kompromissitu disain.
Tootmisperiood, BMW M4: 2014 – praegu
Mootorid: 3,0 liitrit (317 – 375 kW, 431 – 510 hj), kuuesilindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.671 – 4.794 mm / 1.870 – 1.887 mm / 1.383 – 1.395 mm
BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).
Visuaalselt ei erinenud esimene BMW M5 (E28S) aastal 1985 märkimisväärselt sedaani standardversioonist. Kuid käsitsi valmistatud sõidukitel oli uuendatud BMW M1 mootor ja seetõttu suutsid need saavutada kiiruse üle 250 km/h. Enam kui 2200 sõiduki tootmisega pandi alus ühe edukaima sportsedaani tipptasemel versioonile.
Aastal 1988 hõlmab uus BMW 5. seeria ka uut M5 (E34S) sõidukit. See pakub esialgu võimsust 315 hj (232 kW), kuid 1992. aastal ehitatakse mootorid ümber. Nüüd toodavad need 3,8-liitrise töömahu juures 340 hj (250 kW) ja piiratud koguses, vähem kui 900 ühikuga, on auto saadaval M5 Touring nime all. Tänu selle veatule sõidukogemusele ja ülitäpsele juhitavusele on M5 suuteline iga olukorraga enesekindlalt ja asjatundlikult toime tulema.
Aastatel 1998-2003 vallutab BMW M5 (E39S) maanteed oma kaheksasilindrilise mootoriga, mille töömaht on viis liitrit ja võimsus 400 hj (294 kW). Omal ajal on see täiuslik näide sportsedaanist - ideaalne igapäevaseks kasutamiseks, kuid tänu oma sooritusvõimele ja dünaamikale sobiv vastane peaaegu igale sportautole.
Järgmine mudel (E60) jõuab müügisalongidesse 2005. aastal, seejärel jõuab turule Touring-versioon (E61) aastal 2007, olles ühtlasi ka viimaseks M5-masinaks sellise kerekujuga. Varustatuna 10-silindrilise mootoriga on selle 507 hj suutelised kiirendama auto M-juhipaketi abil kiiruseni 305 km/h.
Aastal 2011 varustab BMW M GmbH oma M5 (F10) esmakordselt kahe turboga mootoriga. Mootor toodab 560 hj (412 kW) ja on sel ajal kõige võimsam BMW mudel. Kaks aastat hiljem jõuab turule M5 Competition mudel, mille sooritusvõime on veidi suurenenud, küündides 575 hj-ni (423 kW) ja 2014. aastal disainitakse ümber kaheksasilindriline „30 aastat M5“ eriväljalase, et see suudaks toota 600 hj (441 kW). Maksimaalse pöördemomendi viimine vahemikku 1500 kuni 5750 pööret minutis on ebatavaline - nii on olemas kiirendusvõime olenemata oludest.
Praegune BMW M5 (F90) on oma tootesarjale truuks jäänud alates aastast 2017 ning ühendab tüüpilise M-sportlikkuse BMW 5. seeria sedaani mugavuse ja elegantsusega. Eelmise M5 äratuntav mootor, uus M xDrive nelikvedu ja kaheksakäiguline M Steptronic käigukast tähendavad võimsat kiirendust ja silmapaistvat sõidudünaamikat, mis on selle BMW M GmbH sõiduki tüüpilised omadused. Seda suudab edestada vaid 2018. aastal BMW M5 Competition, mis toodab 25 hj rohkem, viies tänavatele 625 hj (460 kW). Piiratud ainult üheaastase tootmisperioodiga, on BMW M5 CS (Competition Sport) suuteline pakkuma kiirendust 0-100 km/h 3,0 sekundiga, pakkudes võimsust 635 hj (467 kW). Süsinikkiust osad vähendavad selle ülimalt sportliku sedaani kaalu, mida on soovi korral võimalik 305 km/h juurest saati elektrooniliselt kontrollida.
Tootmisperiood, BMW M5: 1985 – 1995, 1998 – 2003, 2005 – praegu
Mootorid: 3,5–5,0 liitrit (302 kW, 410 hj), 6-, 8- ja 10-silindrilised
Pikkus/laius/kõrgus: 4.620 – 4.983 mm / 1.700 – 1.903 mm / 1.400 – 1.473 mm
BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).
M6 eelkäija BMW M635CSi veereb tootmisliinilt maha juba 1984. aastal. Olles varustatud ümber disainitud BMW M1 mootoriga on see Paul Bracqi disainitud kupee oma 286 hj (210 kW) mootoriga üheks kiiremaks sportautoks, mis tol ajal saadaval oli.
BMW toob aastal 2005 taas turule luksusklassi kupee, kui BMW 8. seeria (E31) tootmine lõpule jõuab. See sõiduk on disainitud Chris Bangle‘i juhtimisel ja sellel on olemas tüüpilised M Coupé omadused: erakordselt võimas kümnesilindriline mootor võimsusega 507 hj (373 kW), iseloomulik ja enesekindel disain ning adaptiivne šassii, mis mitte ainult ei taga mugavust, kuid ka täpsuse ja sõidudünaamika. See kehtib nii kõva katusega mudeli kui ka kabriolettversiooni kohta.
Selle järeltulija tuuakse turule aastal 2012. Mootoril on nüüd kaks silindrit vähem, kuid oluliselt rohkem võimsust. Kahe turboga V8-bensiinimootor pakub võimsust 560 hj (412 kW), M6 Competition versioon aga 575 hj (423 kW). Competition Coupé mootor on 2015. aasta keskel ümberdisainitud ja tänu selle seitsmekäigulisele topeltsiduriga käigukastile on see maanteel suuteline pakkuma 600 hj (441 kW). Lisavarustusse kuuluva M-juhipaketiga on BMW M6 suuteline saavutama kiiruse 305 km/h. See sooritusvõime kajastub Coupés, kabrioletis ja aastast 2013 ka Gran Coupés.
Tootmisperiood, BMW M6: 2005 – 2018
Mootorid: 4,4–5,0 liitrit (373–441 kW / 507–600 hj), 8- ja 10-silindrilised
Pikkus/laius/kõrgus: 4.871 – 4.898 mm / 1.855 – 1.899 mm / 1.372 – 1.377 mm
BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).
M8 Coupé on olemas olnud peaaegu 30 aastat. 1990ndate alguses arendasid BMW insenerid välja E31 Coupél põhineva BMW M8 prototüübi V12-mootoriga
Esimeste täielikult märgistatud BMWM8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) ja Gran Coupé (F93) müügisalongidesse jõudmiseni läks aga aega kuni aastani 2019. Kahe paralleelse turboülelaaduriga on mootori kaheksa silindrit suutelised pakkuma võimsust 625 hj (460 kW), mis võimaldab M-juhipaketiga saavutada kiiruse, mis on kõrgem kui 300 km/h.
Isegi pargituna on ilmselge, et BMW M8 on ideaalne segu sportlikkusest ja luksusest. Radikaalsed jooned on dünaamilised, kuid samas äärmiselt elegantsed. Sellised detailid nagu must kroomitud radiaatorivõre ja läikivmustad peeglikatted rõhutavad auto sportlikku iseloomu: seda rõhutab standardne süsinikkiust katus. Veel enamgi, kohanduv M-šassii, mis kohandub praeguste sõidutingimustega ja toetab BMW M xDrive‘i, tagab võrreldamatu sõidudünaamika. Olgu tegemist Coupéga, Cabrioga või neljaukselise Gran Coupéga, need sõidukid pakuvad igas mõttes ülivõrdeid.
Tootmisperiood, BMW M8 Competition: 2019 – praegu
Mootorid: 4,4 liitrit (460 kW, 625 hj), kaheksasilindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.867 – 5.098 mm / 1.907 – 1.943 mm / 1.353 – 1.420 mm
BMW X3 M COMPETITION (F97).
BMW X3 M-versioon on esmakordselt saadaval aastast 1993. Oma kõrge sooritusvõimega ja väga võimsa kuuesilindrilise kahe turboga bensiinimootoriga kiirendab sõiduk 0-100 km/h vaid nelja sekundiga ja ümberdisainimise järel vaid 3,8 sekundiga. Nelikveoline aktiivse M-diferentsiaaliga M xDrive tagab igakordse kogu 480 hj (353 kW) võimsuse vabastamise - see on põnev X- ja M-geenide kombinatsioon. Sama kehtib ka 510 hj (375 kW) BMW X3 M Competition mudeli kohta.
BMW X3 M näitab oma võimsust ka välispidiselt. Horisontaalsed õlajooned ühendavad enesekindla esiosa silmatorkava tagaosaga. Kõrgläikega must võre ja M-võre elemendid külgedel koos oma kolmemõõtmelise struktuuriga vihjavad välispidiselt kõrgkvaliteetsele tehnoloogiale, mis sõidukis ees ootab: Näiteks pakuvad M-sportistmed erakordset külgsuunalist tuge ja M-salongi dekoratiivliistud kaunistavad süsinikelemente. Nii on sõiduk valmis end alati ükskõik millisel pinnasel näitama.
Tootmisperiood, BMW X3 M: 2019 – praegu
Mootorid: 3,0 liitrit (353-375 kW, 480 - 510 hj), kuuesilindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.867 – 5.098 mm / 1.907 – 1.943 mm / 1.353 – 1.420 mm
BMW X4 M (F98).
M-mudel jõuab turule aastal 2019 koos BMW X4 teise põlvkonnaga. Põhimudeli sportlik elegants saab veelgi selgema ja täpsema kuju: M Carbon kerepaketi lisavarustuse eksklusiivsed disainielemendid (mis ei ole enam komplektina saadaval pärast mudeli ümberkujundamist, kuid mida saab hankida üksikute süsinikkiust osadena) alates kaitserauas paiknevatest õhuvõtuavadest kuni peeglikateteni rõhutavad maasturi/Coupé crossover-i sportlikku iseloomu. Sõiduk jagab samu tehnilisi spetsifikatsioone ja mootoreid BMW X3 M-iga: BMW X4 M on 480 hj (353 kW) võimsusega ja X4 M Competitionil on 510 hj (375 kW) võimsust ning pärast mudeli ümberdisainimist ka tohutu pöördemoment 650 Nm. Tänu lisavarustusse kuuluvale M-juhipaketile on sõidukid vastavalt suutelised saavutama maksimaalsed kiirused 280 ja 285 km/h. BMW X4 M kombineerib silmapaistva jõudluse ja eksklusiivsuse väljendusrikka temperamendiga.
Tootmisperiood, BMW X4 M: 2019 – praegu
Mootorid: 3,0 liitrit (353-375 kW, 480 - 510 hj), kuuesilindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.754 mm / 1.927 mm / 1.620 mm
BMW X5 M (E70, F85, F95).
BMW esimese sportliku maasturi teise põlvkonna disainis BMW M GmbH ümber aastal 2009, luues sellega esimese BMW X5 M-i (E70). Seda käitab kahe turboülelaaduriga 4,4-liitrine V8-bensiinimootor, mis on üks sagedamini kasutatavaid M-mootoreid ja toodab 555 hj (408 kW). Koos X6 M-iga on see esimeseks M-versiooni BMW mudeliks, millel on nelikveoline xDrive. Sõidukil on tagasihoidlik välimus ja klassikaline M sõidudünaamika.
Seda joont toetavad ka järgnev mudel (F85) ja 4,4-liitrine kahe turboga mootor, mis tänu uuele kaheksakäigulisele M-käigukastile on maanteel suuteline pakkuma 575 hj. Siin teeb ülejäänud osa tööst ära kolmanda põlvkonna BMW X5 täiustatud aerodünaamika, mida täiustavad tüüpilised M-elemendid, näiteks õhuvõtuavad.
BMW X5 M (F95) järgmine põlvkond ühendab meisterlikult M- ja X-geenid sõidudünaamika ja jõudluse ning luksusliku salongi ja mugavuse sidumise kaudu. Kahe turboga kaheksasilindriline bensiinimootor toodab 600 hj (441 kW) BMW X5 M ja 625 hj (460 kW) BMW X5 M Competitioni puhul. Lisavarustusse kuuluva M-juhipaketiga on maastur suuteline saavutama maksimaalse kiiruse 290 km/h.
Tootmisperiood, BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – praegu
Mootorid: 4,4 liitrit (408-460 kW, 555 - 625 hj), kaheksasilindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.854 – 4.948mm / 1.933 – 2.015 mm / 1.739 – 1.762 mm
BMW X6 M (E71, F86, F96).
Aastal 2008 tõmbab BMW X6 (E71) tähelepanu BMW esimese Coupé/maasturi crossoverina. Aasta hiljem meeldib BMW X6 M inimestele, kes soovivad parimat mõlemast maailmast: maastur ja sportauto, piiramatu domineerimine ja erakordne sõidudünaamika. M xDrive‘i ja 4,4-liitrise M TwinTurbo kaheksasilindrilise bensiinimootori (555 hj/408 kW) kombinatsioon tagab maasturile enneolematu paindlikkuse - sõltumata maastikust.
Aastal 2015 on teise põlvkonna X6 M (F86) töövalmis koos tuttavate 4,4-liitrise kahe turboga mootoritega, mis on pärit mudelitest M5 ja X5 M, pakkudes võimsust 575 hj (423 kW). Lisavarustusse kuuluva M-juhipaketiga ühendab sõiduk kupeesarnase profiili suurte õhuvõtuavadega ja saavutab kiiruse 280 km/h.
Aastal 2019 vahetatakse mudel välja X6 M Competitioni (F96) vastu. See toob aktiivse M-diferentsiaaliga M xDrive‘i pakutava tohutu 625 hj (460 kW) võimsuse maanteele ning ühendab taga- ja nelikveo eelised. Eksklusiivsed M-i olulisemad omadused, nagu must esivõre või integreeritud M-logoga M-võre, rõhutavad veelgi enam mudeli erilist välimust. BMW X6 M õhendab luksuse ülimuslikkuse ja äärmise sportlikkusega - erakordne kombinatsioon!
Tootmisperiood, BMW X6 M: 2009 – praegu
Mootorid: 4,4 liitrit (408-460 kW, 555 - 625 hj), kaheksasilindriline
Pikkus/laius/kõrgus: 4.876 – 4.948 mm / 1.983 – 2.019 mm / 1.684 – 1.695 mm
ESIMENE PÕLVKOND.
(BMW G09)
Modernse pistikhübriidtehnoloogiaga varustatud BMW XM toob tänu uuele V8-mootorile teele sportlikud 480 kW (653 hj) ning võimaldab oma 88 km täiselektrilise sõiduulatusega (WLTP) peaaegu hääletut ning heitmevaba sõitmist.
Ka optiliselt näitavad suured ja võimsad proportsioonid selle kompromissitut isikupära. Uue eksimatult äratuntava esiosa disainiga kinnitab BMW M-i bränd luksussegmendis veelgi tugevamini kanda.
See võidukas kombinatsioon, mis ühendab endas BMW M- ja BMW X-seeria elemendid ning kompromissitu luksusstandardi, et luua midagi täiesti uut, jätkub süstemaatiliselt ka BMW XM-i salongis. Esiosa näitab välja sooritusvõimele keskendumist. Ning BMW M-ile omases stiilis on fookus selgelt juhil. Uus ekraanigrupi paigutus BMW kumerekraani kujul loob silla traditsioonilise juhile suunatuse ning modernse digitaalse iseloomu vahel.
Äärmiselt juhikesksele esiosale vastandub tagaosa hubane ja luksuslik lounge’i-atmosfäär. Siin satuvad reisijad paika, mis on täis kuulsuslikku iseloomu ja kõrgeima kvaliteediga materjale, inspiratsioonist pakatavaid pindu ja väljendusrikkaid detaile. Kolmemõõtmelise prismastruktuuriga katus loob tagaosas visuaalse kõrghetke. Koos salongi meeleoluvalgustusega annab see element muljetavaldavalt edasi progressiivse luksuse ja mugavuse koosmõju.
Tootmisperiood: alates 2022. aasta lõpust
Mootorid: 4,4-liitrine (360 kW / 489 hj) kaheksasilindriline sisepõlemismootor + elektrimootor (145 kW / 197 hj), süsteemi võimsus 480 kW / 653 hj
BMW i7 M70.
Aastal 2022 esitles BMW luksusklassi uut nägu mudeliga BMW i7. Nüüd, üks aasta hiljem, on BMW i7 M70 see masin, milles saavad kokku uue luksusklassi elektromobiilsus ja M-mudelitele omane sooritusvõime: tänu oma kangele 485 kW (660 hj) võimsusele kiirendab tugev mootor sõiduki 0–100 km/h kõigest 3,7 sekundiga. Põhivarustusena kaasasolev funktsioon Executive Drive Pro ning nelja ratast hõlmav aktiivrool ja adaptiivne kahe silla õhkvedrustus annavad sõidudünaamikale lisatõuke. Tänu uuenduslikule BMW eDrive-tehnoloogiale naudid sa samal ajal praktiliselt hääletu ja heitmevaba sõitmise eeliseid. Kergkonstruktsioonimeetmed ja aerodünaamiline disain tagavad maksimaalse tõhususe ning 488–560 km täiselektrilise sõiduulatuse (WLTP), võimaldades sul jõuda igasse päevaks plaanitud sihtkohta.
BMW i7 M70 välisilme loob sõidukki sooritusvõime omadustest muljetavaldava visuaalse tõlgenduse. Kõrgläikega M Shadow Line’i laiendatud elementidega on varustusel eksklusiivsed kõrgläikega mustad rõhujooned ning koostoimes aerodünaamiliselt optimeeritud M-antitiiva ja mustade M Sport piduritega annavad need märku sõiduki spordivõimekusest.
Eestvaates mänglevad iseloomulik neerukujuline iluvõre ja IconicGlow iluvõrevalgustus, näidates välja tugevat isiksust – ning see tõeliselt silmapaistev efekt ei ole piiratud vaid pimedale ajale. Eksklusiivsuse ja elegantsi poolest ainulaadse müügiargumendi loovad lisavarustusena saadaolevad BMW Individuali kahetoonilised värviviimistlused.
BMW i7 M70 välisilmes nähtuva atleetlikkuse ja elegantsusega sobivad võrdväärselt kokku mudeli salongidisaini luksus ja ülim mugavus. Salong lummab oma kvaliteetmaterjalidega, nagu näiteks kašmiirvill ja Swarovski kristallid, ning ka uuenduslike tehnoloogiatega, nagu BMW interaktiivriba ja BMW kumerekraan. Tagaistmel saadab 31,3-tollise diagonaaliga BMW kinoekraan reisijad visuaalsele teekonnale, mis sobiks isegi kineastidele; koos lisavarustusena pakutava ruumilise heli süsteemi Bowers & Wilkins Diamond 4D-heliga kehtestab see ka akustilisi standardeid.
Tootmisperiood: alates 2023. aastast
Mootorid: 2 elektrimootorit (660 hj, 485 kW)
Pikkus / laius / kõrgus: 5.391 mm / 1.950 mm / 1.544 mm
KÜTUSEKULU JA CO₂-HEIDE.
BMW M2 Coupé:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 10,2–9,6
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 231–218
BMW M3 sedaan:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 10,4–9,8
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 234–223
BMW M3 Touring:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 10,4–10,1
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 235–229
BMW M4 Coupé:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 10,1–9,9
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 230–226
BMW M4 kabriolett:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 10,2
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 233–231
BMW M5:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: –[3]
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: –[3]
BMW M8 Coupé:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 11,4–11,0
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)(1)(7): 260–251
BMW M8 kabriolett:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 11,6–11,2
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 264–255
BMW M8 Gran Coupé:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 11,6–11,2
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 265–256
BMW X3 M:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 11,0–10,6
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 250–241
BMW X4 M:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 10,8–10,5
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 247–238
BMW X5 M:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 13,1–12,9
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 295–291
BMW X6 M:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7]: 12,9–12,7
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7]: 292–288
BMW XM[3]:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud)[1][7][8]: –[3]
CO₂-heide, g/km (kombineeritud)[1][7][8]: 45–35
Energiatarve, kWh / 100 km (kombineeritud)[1][7][8]: 33,6-32,5
Sõiduulatus elektriga, km[1][2][7]: 76–83
BMW i7 M70 xDrive:
Energiatarve, kWh / 100 km (kombineeritud)[7]: 23,7–20,8
Sõiduulatus elektriga, km[2]: 490–559
[1] Bensiinimootorite jõudlusandmed kehtivad sõidukitele, mis kasutavad kütust oktaaniarvuga 98. Kütusekulu andmed kehtivad sõidukitele, mis kasutavad etalonkütuseid kooskõlas määrusega (EÜ) nr 715/2007. Kasutada võib ka pliivaba kütust oktaaniarvuga 91 ja kõrgema oktaaniarvuga kütust, mille maksimaalne etanoolisisaldus on 10% (E10). BMW soovitab kasutada kütust oktaaniarvuga 95. Suure võimsusega autode puhul soovitab BMW kütust oktaaniarvuga 98.
[2] Sõiduulatus oleneb paljudest teguritest, eriti aga individuaalsest sõidustiilist, sõidutingimustest, välistemperatuurist, soojenduse/kliimaseadme ja eelsoojenduse kasutamisest.
[3] Ajutised näitajad: puuduvad näitajad ei olnud materjali väljaandmise ajal kättesaadavad.
[4] Pistikhübriidi puhul: sõiduulatus elektriga oleneb aku laetustasemest.
[5] Pistikhübriidi puhul: miinuskraadide korral saab täiselektrilist ajamisüsteemi kasutada alles pärast mõne kilomeetri pikkust sõitu, kui aku on töötemperatuurini soojenenud.
[6] Koosneb sisepõlemismootori sõiduulatusest (määratud nimiväärtus) ja elektrimootori sõiduulatusest (määratud nimiväärtuseni). sõiduulatus elektriga oleneb aku laetustasemest.
[7] Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, energiatarbe ja sõiduulatuse kohta on määratud kindlaks ettenähtud mõõtmisprotseduuri kohaselt ja need vastavad Euroopa määruse (EÜ) nr 715/2007 kehtivale versioonile. Sõiduulatuse korral võetakse WLTP-väärtustes arvesse kogu (praegusel juhul Saksa turul pakutavat) lisavarustust. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukite kohta on olemas ainult ametlikud WLTP-väärtused. Määruse (EL) 2022/195 alusel kustutatakse NEDC-väärtused vastavussertifikaatidelt alates 01.01.2023. Lisateavet WLTP- ja NEDC-mõõtmisprotseduuride kohta leiab aadressilt www.bmw.com/wltp.
Lisateavet kütusekulu ja uute sõiduautode ametliku mudelipõhise CO₂-heite kohta saab materjalist „Juhised uute sõiduautode kütusekulu, CO₂-heite ja energiatarbe kohta“, mis on tasuta kättesaadav kõigis müügiesindustes, aadressil Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Saksamaa, ja veebilehel https://www.dat.de/co2/.
[8] Pistikhübriidi puhul: kaalutud, kombineeritud (EC/AC-laadimine, kaalutud)