Veebisait ei ole hetkel täismahus saadaval.

Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.

Elektriauto aku- ja ajamitehnoloogia.

Kuidas elektriauto töötab?

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 17,8–14,9; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 510–613

Nimetatud väärtused põhinevad kohustuslikul WLTP-mõõtemenetlusel. Tegelikud väärtused sõltuvad mitmest tegurist, nagu koorma kaal, sõidustiil, marsruut, ilmastikuolud, lisaelektritarbimine (sh kliimaseade), rehvid, aku seisukord.

BMW i5 M60 xDrive Sedaan: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 19,5–17,1; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 472–540

Nimetatud väärtused põhinevad kohustuslikul WLTP-mõõtemenetlusel. Tegelikud väärtused sõltuvad mitmest tegurist, nagu koorma kaal, sõidustiil, marsruut, ilmastikuolud, lisaelektritarbimine (sh kliimaseade), rehvid, aku seisukord.

BMW i3: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 16,6–15,3; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 278–307

Nimetatud väärtused põhinevad kohustuslikul WLTP-mõõtemenetlusel. Tegelikud väärtused sõltuvad mitmest tegurist, nagu koorma kaal, sõidustiil, marsruut, ilmastikuolud, lisaelektritarbimine (sh kliimaseade), rehvid, aku seisukord.

Mis teeb elektriauto eriliseks?

BMW elektriajami koostejoonis

Elektrimootorid avaldavad muljet oma võimsa kiirendusega.

Sisepõlemismootoriga võrreldes vallandub elektrilise ajami võimsus veelgi dünaamilisemalt. Sõidu ajal vabaneb selle täielik võimsus kohe.

Lähivaade BMW elektriautot laadivast inimesest

Elektriauto aku asendab kütusepaaki.

Sõida elektri jõul kütuse põletamise asemel. Elektriautol ei ole bensiini- või diislipaaki. Seda asendab laadimissüsteemiga aku, mis on hästi kaitstud õnnetuste eest.

Hall BMW seisab linnas punase fooritule taga

Rekuperatsioon laeb akut pidurdamise ajal.

Elektrimootoriga autodel on taastav pidurdussüsteem. Erinevalt tavalisest pidurdussüsteemist taastab see energiat. Seda nimetatakse energia taastamiseks ehk rekuperatsiooniks.

BMW elektriauto aku. Hea teada.

Mahutavus, laadimisvõimsus või mass. Elektriauto akude puhul kasutatakse mitmesuguseid mõisteid. Lühike ülevaade.

Lähivaade mitmest sinisest ja valgest akust BMW tehase konveierilindil

Elektriauto akud on põhimõtteliselt energiapaketid.

Elektriautode akud on mobiilsed energiasalvestid. Elektriautode akud koosnevad suurest hulgast akuelementidest. Neid elemente laetakse elektriga laadimisjaamas ja energia kantakse üle elektrimootorile. Energiakogus, mida elektriauto aku suudab kilovatt-tundides (kWh) salvestada, arvutatakse elementide arvu ja energiasisalduse põhjal ning väljendatakse sageli aku mahutavusena. Laadimisvõimsus kilovattides (kW) näitab, kui kiiresti elektriauto laadimisjaamas laeb.

Pikk tööiga on elektriauto aku loomupärane väärtus.

Nagu sisepõlemismootori puhul on elektriauto aku BMW auto kõige väärtuslikum komponent. Elektriauto hind sõltub muu hulgas aku mahutavusest. Mida rohkem energiat suudab elektriauto aku salvestada, seda kallim on auto. Juhid saavad oma elektriauto aku tööiga ka ise mõjutada, kohandades vastavalt oma sõidustiili. Sisseehitatud funktsioonid aitavad samuti akut kaitsta.

Külgvaates hall BMW sõidab mereäärsel teel

Kuidas mõjutada positiivselt elektriauto aku tööiga?

Elektriauto aku on töötatud välja äärmiselt hoolikalt. Sellegipoolest võib laadimisjõudlus aku vananemise tõttu aja jooksul veidi väheneda. Seda nimetatakse aku terviseseisundiks (SoH). See mõiste väljendab kasutatud elektriauto maksimaalset energiamahutavust võrreldes uue autoga. Halvem SoH tähendab lühemat sõiduulatust. Hoolika käsitsemise ja ettevaatliku sõidustiiliga saad aku tööiga pikendada.

Soovitused elektriauto aku tööea pikendamiseks.

Kuidas elektriauto aku kõrget energiataset säilitab?

Elektriauto aku on mõeldud igat tüüpi igapäevasõitudeks, aga vananeb siiski füüsiliselt. Üks aku vananemise aspekte on seotud ajaga ehk aku vanusega aastates. Mida järjekindlamalt välditakse aku liigset laetust ja kõrget temperatuuri seismise ajal, seda vähem aku aja jooksul vananeb. Teist vananemise aspekti mõjutab suurel määral laadimis- ja tühjenemistsüklite arv. Seda nimetatakse tsükliliseks vananemiseks. Seda vähendab muuhulgas ennetav sõidustiil ja mõõdukas laadimisvõimsus.

Eemaldatud akuga BMW i3 skemaatiline joonis

Pikaaegne kogemus
BMW i3 näitel.

BMW elektriauto akude vastupidavust demonstreerib meie uuenduslik elektriauto BMW i3. Oleme jälginud selle elektrilise mudeli aku vananemisprotsessi aastast 2013. Ja isegi enne seda, BMW i3 väljatöötamise ajal, analüüsisime selle vananemisprotsessi, simuleerides seda keerukate sõidu- ja laadimiskatsete käigus.

Naine kõnnib BMW esinduse ees sinisest BMW-st mööda

Leia täiuslik kasutatud BMW elektriauto.

Kas soovid leida esmaklassilise kvaliteediga kasutatud BMW elektriautot? Lisateavet meie kasutatud elektriautode kohta leiad siit.

Lahtivõetud aku illustratsioon

Parimad eeltingimused uue põlvkonna BMW mudelitele.

Praeguste mudelitega võrreldes olid esimestel BMW i3 elektrilistel mudelitel väga väiksed akud. Aga tänu tehnilistele uuendustele ja suurematele akudele tulevad uue põlvkonna BMW elektriautode akud vananemisega paremini toime. Aga kuna vananemine oleneb iga üksikjuhtumi puhul mitmest tegurist, ei saa iga üksiku sõiduki vananemisprotsessi puhul teha üldist järeldust.

Meie pikendatud akugarantii täiselektrilistele autodele.

Käsi puudutab punase BMW esiküljel olevat sinise raamiga BMW embleemi

Pikendatud garantii* kaitseb ootamatu kulu eest kõrgepingeaku materjali- ja tootmisdefektide korral. BMW i3 60 Ah puhul kehtib garantii 8 aastat või kuni läbisõiduni 100 000 km. Kõigi teiste täiselektriliste BMW mudelite puhul kehtib see kuni läbisõiduni 160 000 km. Otsustavaks saab see, kumb saabub varem.

Klient seisab oma sinise BMW avatud ukse ees, tema kõrval on tahvelarvutit käes hoidev BMW töötaja. Taustal on näha hoone, millel on silt „BMW Service“

Sinu täiselektrilisel BMW-l on ka garantii* aku vananemise vastu. See tagab sulle pikaajalise sõiduvõimaluse, säilitades aku kasutatava mahutavuse vähemalt 70% ulatuses võrreldes uue seisukorraga. Garantii kehtib 8 aastat või kuni läbisõiduni 160 000 km. BMW i3 60 Ah puhul kehtib garantii kuni läbisõiduni 100 000 km. Otsustavaks saab see, kumb saabub varem.

*Rakenduvad tingimused: warranty manual

Elektrimootori konstruktsioon. Lihtne selgitus.

BMW elektrimootori illustratsioon

Kuidas elektriline ajam töötab?

Elektrimootor muundab elektrivoolu liikumiseks. Elektrimootoril on kaks põhikomponenti: rootor ja staator. Nagu nimigi näitab, siis rootor pöörleb. See toimub rootori ja staatori magnetväljade koostoime mõjul. Rootori magnetvälja tekitab magnetvool olenevalt mootori tüübist. Elektrimootor edastab selle pöörleva liikumise ühekäigulise käigukasti kaudu ratastele. Sõidutsüklit (WLTP) vaadates on elektrimootori tõhusus sisepõlemismootori omast kolm korda suurem. BMW elektriautodel on sageli väga tõhusad ergutusega sünkroonmootorid (CESM).

BMW elektriauto juhtimine. Ainulaadne kogemus.

Elektriline BMW sõidab lõõgastavalt vaikselt, aga samas tuttaval viisil. Pedaalile vajutades kiirendab see auto kohe, võimsalt ja erakordse modulatsiooniga. Ja pidurdusel on pedaalitunnetus väga täpne. Samuti on sellele autol madal raskuskese, sest aku asub kere all. Lisaks on BMW-l ülihea teelpüsivus.

Halli BMW külgvaade linnatänaval

Miks elektriauto nii kiiresti kiirendab.

Ühekäigulise käigukasti kasutamine tähendab seda, et sinu elektriline BMW kiirendab sujuvalt, ilma käiguvahetuseta. Pöördemoment on tekib kohe, kui gaasipedaali vajutada. Kui tõstad jala gaasipedaalilt, aeglustab BMW kohe olenevalt sinu eelistustest ja valitud energia taastamise sätetest.

Kuidas BMW nutika rekuperatsiooniga pidurdab?

Elektrilise BMW pidurisüsteem analüüsib pidurdust maksimaalse tõhususe tagamiseks ja kasutab ära elektrimootori täielikku rekuperatsioonivõimekust. Vajaduse korral aktiveerub ka tavaline pidurdussüsteem. Selline interaktiivne koostoime taastab maksimaalselt energiat, ei koorma pidureid ja vähendab osakeste eraldumist pidurdamisel.

Küsimused ja vastused akude ning elektrimootorite kohta.

Lisateave.

Sinakashall BMW iX sõidab mööda ookeaniäärset teed

Elektriline sõiduulatus. 

Meie elektriautode sõiduulatus võimaldab sul hõlpsasti läbida ka pikemaid vahemaid. Marsruudiplaneerija näitab sulle, kus saad oma autot teel olles laadida.

Punane BMW laeb puidust garaažis olevas laadimisjaamas

Kodus laadimine.

Lae oma elektriautot või pistikhübriidi öösel või sõitude vahel. Ole juba hommikul teeleasumiseks valmis ja kohanda elektrilise BMW laadimine mugavalt oma igapäevaeluga.

Õigusteave.

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 17,8–14,9; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 510–613

BMW i4 M60 xDrive2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 21–16,6; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 432–551

BMW i5 eDrive40 Sedaan2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 17,9–14,7; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 513–627

BMW i5 M60 xDrive Sedaan2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 19,5–17,1; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 472–540

BMW i5 eDrive40 Touring2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 18,6–15,4; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 493–602

BMW i5 M60 xDrive Touring2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 20,2–17,7; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 454–522

BMW i7 xDrive602: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 22,3–18,5; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 515–624

BMW i7 M70 xDrive Sedaan2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 23,9–20,8; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 486–559

BMW iX1 eDrive202: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 17,1–15,5; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 430–473

BMW iX2 xDrive302: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 17,7–16,3; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 417–448

BMW iX xDrive602: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 21–17,9; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 595–701

BMW iX M70 xDrive2: energiatarve kWh / 100 km¹ (kombineeritud, WLTP): 23,6–20,6; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 518–600

 

1 Ametlikud andmed kütusekulu, CO₂-heite, energiatarbe ja sõiduulatuse kohta määrati kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad Euroopa määruse (EÜ) nr 715/2007 kehtivale versioonile. Vahemike puhul võetakse WLTP järgi määratud andmetes arvesse kogu lisavarustust (konkreetsel juhul seda, mis on saadaval Saksamaa turul). Peale 2021. aasta 1. jaanuari värskelt tüübikinnituse saanud sõidukitele on ametlikud andmed saadaval ainult WLTP järgi. Lisaks sellele, vastavalt EÜ määrusele 2022/195 jäetakse alates 1. jaanuarist 2023 vastavustunnistustest välja NEDC-väärtused. Lisateavet WLTP ja NEDC mõõtmismenetluste kohta leiad aadressilt https://www.bmw.com/en/innovation/wltp.html

Lisateavet uute sõiduautode kütusekulu ja ametliku mudelipõhise CO₂-heite kohta saab materjalist „Uute sõiduautode kütusekulu, CO₂-heide ja energiatarve“, mis on tasuta saadaval kõigis müügiesindustes ning veebilehel https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf.

Sõiduulatus oleneb paljudest teguritest, eriti aga individuaalsest sõidustiilist, teeoludest, välistemperatuurist, soojenduse/kliimaseadme ja eelsoojenduse kasutamisest.

Laadimisvõime sõltub laetusest, ümbritseva keskkonna temperatuurist, individuaalsest sõiduprofiilist ja lisatarbijate kasutamisest. Näidatud vahemikud põhinevad WLTP parimal juhul. Laadimisaeg kehtib 23-kraadise välistemperatuuri korral pärast eelnevat sõitmist ja võib kasutuskäitumisest sõltuvalt erineda.