BMW e-liikuvus BMW elektriauto

BMW ELEKTRIAUTOD.

BMW ELEKTRIAUTOD.

100% elektriline. 100% sõidunauding. 100% BMW.

Kas teadsid, et 1972. aasta suveolümpiamängudel Münchenis sõitis kestvusalade ajal sportlaste ees täiselektriline BMW 1602e? Auto ülesanne oli kanda kaamerat ja pakkuda sportlastele vajaduse korral värsket vett. Heitmevaba ja vaikne sõiduk oli selleks ainuõige valik, sest see ei jäänud võistlejatele jalgu. Täna, pea 50 aastat hiljem, oleme needsamad omadused täiuseni lihvinud ning omandanud parimad teadmised elektrilise liikuvuse valdkonnas tänu pidevale tööle BMW eDrive’i tehnoloogia ja BMW i allkaubamärgiga. Kõik meie täiselektrilised mudelid – BMW iX, BMW iX3, BMW i3 ja BMW i3s – pakuvad seninägematut puhast sõidunaudingut. Lõppude lõpuks on ei ole miski võrreldav tundega, mida tekitab pea täielikus vaikuses läbi liikluse liuglemine, olgu siis linnas või maal, elektrimootori silmapilkne reageerimine ja ainulaadne kiirendamine paigalseisust. Ja seda kõike ilma heitgaasideta ja heitmevabalt. Liitu sinagi meiega ja avasta BMW elektriautode maailm.

Loe lisaks
BMW elektrilise liikuvuse tehnoloogia elektriauto BMW eDrive’i video

ALUSTEHNOLOOGIA.

Avasta BMW eDrive’i täiselektriline sõidutehnoloogia.

KKK: TÄHTSAIMAD KÜSIMUSED JA VASTUSED MEIE ELEKTRIAUTODE KOHTA.

  • Mis on elektriauto?
    BMW e-liikuvus BMW elektriauto KKK

    Täiselektriline auto sõidab ainult elektri jõul. Seega pole sellel autol sisepõlemismootorit. Elekter salvestatakse akus. Selle mahtuvus määrab ära e-auto sõiduulatuse ehk vahemaa, mille saab läbida ühe laadimisega.
    Paljud autojuhid muretsevad sõiduulatuse pärast, aga enamasti on need mured alusetud. Suurem osa tänapäevaseid täiselektrilisi autosid suudab läbida üle 250 km. Näiteks Saksamaal sõidab 90% autojuhtidest hoopis vähem kui 100 km päevas.
    Täiselektrilised autod on suurepärane valik neile, kellel on võimalus autot tööl või kodus laadida. Samal ajal tegeletakse jõuliselt avaliku laadimisvõrgu laiendamisega. See tähendab uusi laadimisjaamu linnades ja maanteede kõrval. See kehtib ka arvukate kiirlaadimisjaamade kohta näiteks reisides, kus meie Euroopa partneri IONITY kiirlaadimisjaamades saab sõidukit laadida väga ruttu, et siis kohe edasi kiirustada. Tänu sellele muutub pikkade vahemaade läbimine tulevikus üha lihtsamaks.

  • Millised on elektriauto eelised?

    Elektriauto pakub täiesti uutmoodi emotsioonidega laetud sõiduelamust. Tänu juba paigaltstardist saada olevale pöördemomendile koged oma naha peal lummavat elektrilist dünaamikat ja spontaanset kiirendust. Samas pakub pea täiesti vaiksel töötav elektrimootor sootuks uutmoodi rahustavat sõidukogemust.
    Täiselektriline auto ei tekita sõidu ajal heitmeid (kasutatakse ka väljendit „kohalikud heitmed“), olles seega maksimaalselt keskkonnasäästlik.
    Lisaks muule räägib täiselektriliste autode kasuks suur valik riiklikke toetusi ja kaasnevaid maksusoodustusi.

  • Millised tegurid mõjutavad minu elektriauto aku sooritusvõimet?

    Üks oluline tegur, mis mõjutab aku sooritusvõimet ja mahtuvust, on temperatuur. Küllap oled oma telefoni puhul juba kogenud, et aku jõudlus kannatab väga madalate ja väga kõrgete temperatuuride juures. Sõidukis on temperatuuri mõju aga optimeeritud kasutusstrateegiate abil viidud miinimumini. Kas teadsid, et auto sõiduulatusest annab märku ka aku mahtuvus? Lisaks temperatuurile mõjutavad sõiduulatust kõik autos kasutatavad elektritarbijad, nagu näiteks kliimaseade, aga ka reisijate arv ja pagasi kaal ning juhi sõidustiil.

  • Kuidas mõjutab minu sõidustiil elektriauto sõiduulatust?

    Nii nagu traditsioonilise sisepõlemismootoriga autoga sõites, on ka elektriautode puhul oluline juhi sõidustiil. Üldjuhul saab auto sõiduulatust suurendada ettevaatava, rahuliku ja ühtlase sõidustiiliga. Kui valida kiirteel veidi aeglasem kiirus, aitab juba seegi sõiduulatust märgatavalt suurendada. Energiatagastuse ajal ehk olukordades, kus tõstad jala gaasipedaalilt, muudetakse kineetiline energia elektrienergiaks ja suunatakse akusse, et saaksid selle arvelt juurde lisakilomeetreid.

  • Mida ma pean tegema, kui mu elektriauto jääb pikemaks perioodiks seisma või parkima?

    Kui jätad auto pikemaks ajaks parkima (näiteks puhkuse ajal), siis jälgi, et aku laetuse tase jääks 30–50% juurde, ning vii auto suvekuudel jahedasse ja varjulisse kohta ning talvekuudel garaaži. Ühtlasi tuleb jälgida, et auto ei oleks pikemat aega seistes laadimisjaama külge ühendatud.

BMW e-liikuvus BMW laadimine

Soovin lähemalt tutvuda laadimisega.

BMW e-liikuvus BMW sõiduulatus

Soovin lähemalt tutvuda sõiduulatusega.

BMW e-liikuvus maksusoodustus

BMW elektriautode maksusoodustused.

Soovin lähemalt tutvuda ettevõtjatele suunatud BMW müügiprogrammiga Corporate Sales.

KÜTUSEKULU JA CO₂-HEIDE.

BMW iX(1):
Energiatarve kWh / 100 km (keskmine): väiksem kui 21
Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
CO₂-heide g/km (keskmine): 0


BMW iX3:
Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
CO₂-heide g/km (keskmine): 0
Elektritarve kWh / 100 km (keskmine): 17,8–17,5


BMW i3:
Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
CO₂-heide g/km (keskmine): 0
Elektritarve kWh / 100 km (keskmine): 13,1


BMW i3s:
Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
CO₂-heide g/km (keskmine): 0
Elektritarve kWh / 100 km (keskmine): 14,6–14,0


Tähisega (1) märgistatud väärtused on esialgsed.


Teave kütusekulu, CO₂-heite ja energiatarbe kohta on kindlaks tehtud kooskõlas kohustusliku mõõteprotseduuri määrusega (EÜ) 715/2007 tüübikinnituse ajal kehtiva versiooniga. Näitajad kehtivad põhikonfiguratsiooniga sõidukile ja näidatud sõiduulatus sõltub valitud mudelile saadaolevast lisavarustusest ning erinevatest velje- ja rehvisuurustest.


Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO₂-heite kohta leiad käsiraamatust „Uute sõiduautode kütusekulu ja CO₂-heide“, mis on tasuta saadaval ametlikes BMW esindustes ning lehel: https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf


Need väärtused põhinevad uuel WLTP määrusel ja on teisendatud tagasi vastavateks NEDC väärtusteks, mis võimaldab sõidukeid omavahel võrrelda. Sõiduki CO₂-heitega seotud maksude või muude tasude kontekstis kasutatavad CO₂-väärtused võivad erineda siin näidatud väärtustest.

Loe lisaks

Kütusekulu ja CO₂-heide.

  • BMW iX(1):
    Energiatarve kWh / 100 km (keskmine): väiksem kui 21
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
    CO₂-heide g/km (keskmine): 0

    BMW iX3:
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
    CO₂-heide g/km (keskmine): 0
    Elektritarve kWh / 100 km (keskmine): 17,8–17,5

    BMW i3:
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
    CO₂-heide g/km (keskmine): 0
    Elektritarve kWh / 100 km (keskmine): 13,1

    BMW i3s:
    Kütusekulu l / 100 km (keskmine): 0
    CO₂-heide g/km (keskmine): 0
    Elektritarve kWh / 100 km (keskmine): 14,6–14,0

    Tähisega (1) märgistatud väärtused on esialgsed.

    Teave kütusekulu, CO₂-heite ja energiatarbe kohta on kindlaks tehtud kooskõlas kohustusliku mõõteprotseduuri määrusega (EÜ) 715/2007 tüübikinnituse ajal kehtiva versiooniga. Näitajad kehtivad põhikonfiguratsiooniga sõidukile ja näidatud sõiduulatus sõltub valitud mudelile saadaolevast lisavarustusest ning erinevatest velje- ja rehvisuurustest.

    Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO₂-heite kohta leiad käsiraamatust „Uute sõiduautode kütusekulu ja CO₂-heide“, mis on tasuta saadaval ametlikes BMW esindustes ning lehel: https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

    Need väärtused põhinevad uuel WLTP määrusel ja on teisendatud tagasi vastavateks NEDC väärtusteks, mis võimaldab sõidukeid omavahel võrrelda. Sõiduki CO₂-heitega seotud maksude või muude tasude kontekstis kasutatavad CO₂-väärtused võivad erineda siin näidatud väärtustest.