Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.
UUSIM BMW 3. SEERIA.






BMW 3. SEERIA ÜLEVAADE.
Sportlik, usaldusväärne ja edukas: üle 40 aasta on BMW 3. seeria esindanud dünaamilist sõidunaudingut paremini kui ükski teine sõiduk. Tänu endisele BMW disainijuhile Paul Bracqile leidsid emotsioonid ja sõidurõõm tee keskklassini – need on omadused, mida BMW 3. seeria tänase päevani kehastab. 1970ndatel mudeliga BMW E21 lõi ta enneolematule eduloole selge vundamendi. Tänapäeval on BMW 3. seeria edu üks põhjustest, miks BMW on juhtiv kvaliteetsõidukite tootja.
Tänaseks juba seitsme põlvkonna jooksul on BMW 3. seeriat järjepidevalt täiustatud ja viimistletud, et luua sõiduk, mis esindab keskklassis sportlikkust nagu mitte ükski teine. Aspekte nagu disain, dünaamika ja individuaalsus võeti arvesse nii selles protsessis kui ka motoriseerimisel. Põhjalikud uuringud on teinud BMW 3. seeria mootorid veelgi ökonoomsemaks ning vähendanud nende heitmeid.
Tänaseks juba seitsme põlvkonna jooksul on BMW 3. seeriat järjepidevalt täiustatud ja viimistletud, et luua sõiduk, mis esindab keskklassis sportlikkust nagu mitte ükski teine. Aspekte nagu disain, dünaamika ja individuaalsus võeti arvesse nii selles protsessis kui ka motoriseerimisel. Põhjalikud uuringud on teinud BMW 3. seeria mootorid veelgi ökonoomsemaks ning vähendanud nende heitmeid.
Alates klassikalisest Sedanist kuni universaalkerega Touringu, Coupé ja Cabrio ning kolmeukselise kompaktmudelini on BMW 3. seeriast saanud iga vanuserühma lemmik. Leides tasakaalu nobeduse, funktsionaalsuse ja turvalisuse vahel, on kõik BMW 3. seeria mudelid tänase päevani populaarsed. Selle auto mitmekülgsus pakub põnevust nii tarbijatele kui ka valdkonna ajakirjandusele, mis väljendub ka kümnetes tunnustustes. Üheks põhjuseks on kahtlemata BMW 3. seeria püsivalt sportlik iseloom, mida on iga sõidukipõlvkonnaga aina täiustatud.
5 PUNKTI BMW 3. SEERIALE.
- 01 Võrreldamatu sõidudünaamika
- 02 Täpne disain kustutab janu puhta sõidurõõmu järgi
- 03 Erakordne sõidukikontseptsioon
- 04 Küllaldaselt ruumi aktiivseks elustiiliks
- 05 Kõrgeima taseme ühenduvus

ÜLEVAADE BMW 3. SEERIA AJALOOST.
Asu pardale! Viime sind reisile läbi aja ning tutvustame sulle kõiki BMW 3. seeria mudeleid – alates võluvast BMW E21-st kuni uuenduslike BMW G20 ja G21-ni, mis on rikkaliku traditsiooniga seeria uusimad liikmed. Loodame, et naudid seda BMW 50-aastase ajaloo ülevaadet.
ÜLEVAADE BMW 3. SEERIA AJALOOST.
Asu pardale! Viime sind reisile läbi aja ning tutvustame sulle kõiki BMW 3. seeria mudeleid – alates võluvast BMW E21-st kuni uuenduslike BMW G20 ja G21-ni, mis on rikkaliku traditsiooniga seeria uusimad liikmed. Loodame, et naudid seda BMW 50-aastase ajaloo ülevaadet.
ESIMENE PÕLVKOND.

(BMW E21)
BMW E21 võlgneb oma sportliku välimuse disainer Paul Bracqile. Iseloomulik kahepoolne neerukujuline iluvõre ja eriti just ümarad esituled annavad sõidukile selle sarmi ja vaimu. Klientidele tarnitud 1,36 miljoni sõidukiga saab mudelist BMW E21 üks 1970ndate populaarsemaid sportsedaane. Juhi poole suunatud juhikoha, kahekordse paindega C-piilaris (Hofmeisteri kaar) ning rabava tagaosaga vastab BMW E21 sportliku huviga tarbijate maitsele.
Tootmisperiood: 1975–1983
Mootorid: 1,6–2,3 liitrit (55–105 kW / 75–143 hj), 4- ja 6-silindrilised
Pikkus/laius/kõrgus: 4355 mm / 1610 mm / 1380 mm
TEINE PÕLVKOND.

(BMW E30)
Äratuntavad topeltesituled on nüüd BMW E30 standardomadus ning BMW E30 toodetakse ka kabrioleti ning neljaukselisena. Müüdud 2,34 miljonit mudelit kinnitavad BMW 3. seeria suurt edukust. Pole ka ime, kuna BMW E30 puhul laiendati mudelite valikut oluliselt: lisaks kahe- ja neljaukselisele mudelile toodab BMW nüüd ka sõiduki esimest universaalkerega varianti, mis on ühtlasti BMW esimene universaalkerega mudel. Ka kokkupandava katusega kabriolett liitub BMW 3. seeria perekonnaga. 1985. aastal veereb tootmisliinilt maha esimene neljarattaveoga BMW mudel – BMW 325ix. Münchenis ja Regensburgis toodetakse kokku 2,34 miljonit BMW E30.
Tootmisperiood: 1982–1994
Mootorid: 1,6–3,2 liitrit (55–175 kW / 75–238 hj), 4- ja 6-silindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: max 4360 mm / 1680 mm / 1380 mm
KOLMAS PÕLVKOND.

(BMW E36)
BMW E36 kaldenurgaga A- ja C-joonest saab 1990ndatel temperamendi ja nobeduse sümbol. Kaldenurga all pikendatud esiosaga suurendab kolmanda põlvkonna BMW 3. seeria mugavust salongis ning pakub ka palju paremat kokkupõrkekaitset. Sõiduki uus kompaktversioon panustab samuti BMW E36 rabavasse edusse – see versioon on disainitud kolmeukselisena, mille tagaosa on üle 20 cm võrra lühem. Esimest korda selle seeria puhul asendatakse eelmise põlvkonna kaheukseline Sedan eraldiseisva Coupéga, mis on Sedanist madalam ja laiem.
Tootmisperiood: 1990–2000
Mootorid: 1,6–3,2 liitrit (60–245 kW / 81–333 hj), 4- ja 6-silindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: max 4433 mm / 1710 mm / 1393 mm
NELJAS PÕLVKOND.

(BMW E46)
BMW E46 kumer katusejoon pakub rohkem pearuumi ning individuaalse disainikeele jaoks viiakse kupee, kabrioleti ja kompaktmudeli puhul sisse ainulaadseid disainielemente. Lisaks eriti sportlikule nobedusele pakub BMW E46 ka suuremat turvalisust: ABS, BMW välja töötatud pidurdusjõu kontroll kurvides ning kuus turvapatja kuuluvad BMW 3. seeria neljanda põlvkonna põhivarustusse. Kompaktversioon teenib punkte ka uhiuue ajamipõlvkonnaga: varieeruva klapijuhtimisega (Valvetronic) ottomootorid tarbivad eelkäijatest umbes 10% vähem kütust.
Tootmisperiood: 1998–2007
Mootorid: 1,6–4,0 liitrit (77–265 kW / 105–360 hj), 4- ja 6-silindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: max 4492 mm / 1780 mm / 1434 mm
VIIES PÕLVKOND.

(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)
2005. aasta kevadel tutvustatakse Genfi autonäitusel mudelit BMW E90. Veidi aega hiljem saab edukast BMW 3. seeria viiendast põlvkonnast „Maailma aasta auto“. BMW E90 Sedan ja BMW E91 Touring on oma eelkäijatest Coupést (BMW E92) ja Cabriost (BMW E93) oluliselt rohkem eristatud ning on visuaalselt palju iseseisvamad. BMW E46-st viis sentimeetrit pikemana on BMW E90 väliselt palju küpsem, ohverdamata oma sportlikke omadusi. Esimest korda jõuab suuremate mudelite hästituntud operatsioonisüsteem iDrive BMW 3. seeriani: navigatsiooni, teavet ja meelelahutust ning olulisi sõidukifunktsioone juhitakse nüüd juhtkangi abil.
Tootmisperiood: 2005–2013
Mootorid: 1,6–4,0 liitrit (90–309 kW / 122–420 hj), 4-, 6- ja 8-silindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: max 4580 mm / 1817 mm / 1421 mm
KUUES PÕLVKOND.

(BMW F30, BMW F31, BMW F34)
Sportlik, klassikaline ja tulevikku suunatud: 14. oktoobril 2011 BMW Müncheni tehases tutvustatud BMW F30 avalikustab uuenduslikud suunad, mida Bayerische Motoren Werke on BMW 3. seeria kuuenda versiooniga avastanud. BMW F30 rabav välimus põhineb BMW praegusel disainijoonel. Seega näeb BMW 3. seeria välja sportlikum ja dünaamilisem kui eales varem. Tänu BMW EfficientDynamicsile on esimest korda saadaval hübriidajamiga mootor; ka järeleproovitud sisepõlemismootorid näitavad äärmiselt madalat kütusekulu. Diiselsõidukite puhul on tahkete osakeste filtrist saanud standard. Pilkupüüdvad iseloomulikud esituled on liikunud BMW F30 tuttavale neerukujulisele iluvõrele lähemale. Uueks lisanduseks on BMW 3. seeria Gran Turismo luukpäravariant (F34). Alates sellest põlvkonnast turustatakse BMW keskklassi kupeesid ja kabriolette eraldi mudelitena BMW 4. seeria nime all.
Tootmisperiood: 2011–2019 (Sedan ja Touring), Gran Turismo alates 2013
Mootorid: 1,5–3,0 liitrit (100–338 kW / 136–460 hj), 3-, 4- ja 6-silindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: max 4753 mm / 1877 mm / 1455 mm
SEITSMES PÕLVKOND.

(BMW G20, BMW G21)
2018. aasta kevadel Pariisi autonäitusel esitleb BMW mudeliga G20 oma visiooni modernsest ja temperamentsest sõidukist. Pikemad mõõtmed, parem voolujoonelisus ning kvaliteetsest alumiiniumist kaalusäästlikud komponendid teevad BMW G20-st BMW 3. seeria sugupuu väärilise järeltulija. Saadaval on uued juhiabisüsteemid, mis võimaldavad 3. seeria BMW-ga poolautonoomset sõitu. Isegi käsitsemise puhul seab BMW G20 standardeid – seda osaliselt tänu adaptiivsele hääl- ja viipejuhtimisele. Taas on BMW G20 tehnoloogia poolest oma ajast ees. BMW 3. seeria saavutab oma seitsmendas põlvkonnas parima võimaliku turvalisuse, käepärase juhtimise ja sportliku sõidunaudingu täiusliku sümbioosi. Alates 2019. aasta suvest on BMW 3. seeria Touring, valdkonnasiseselt tuntud kui G21, arendanud edasi sportlike BMW universaalkerega keskklassimudelite traditsiooni. Esimest korda on BMW hübriidmudel saadaval Touring-versioonina: täielikult laetud akuga on BMW 330e elektriline sõiduulatus kuni
Tootmisperiood: alates 2019. aastast
Mootorid: hetkel 2,0–3,0 liitrit (110–275 kW / 150–374 hj), nelja- ja kuuesilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4713 mm / 1827 mm / 1445 mm
Kütusekulu ja CO₂-heide.
BMW 3. seeria sedaan:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 8,5–1,3
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 192–29
BMW 3. seeria sedaan, pistikhübriidid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 2,0–1,3
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 45–29
BMW 3. seeria sedaani M-mudelid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 8,5–5,9
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 192–154
BMW 3. seeria Touring:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 8,7-1,4
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 197–31
BMW 3. seeria Touring, pistikhübriidid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 2,1–1,4
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 48–31
BMW 3. seeria Touringu M-mudelid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 8,7-6,0
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 197–157
Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, energiatarbe ja sõiduulatuse kohta on määratud kindlaks ettenähtud mõõtmisprotseduuri kohaselt ja need vastavad Euroopa määruse (EÜ) nr 715/2007 kehtivale versioonile. Sõiduulatuse korral võetakse WLTP-väärtustes arvesse kogu (praegusel juhul Saksa turul pakutavat) lisavarustust. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukite kohta on olemas ainult ametlikud WLTP-väärtused. Määruse (EL) 2022/195 alusel kustutatakse NEDC-väärtused vastavussertifikaatidelt alates 01.01.2023. Lisateavet WLTP- ja NEDC-mõõtmisprotseduuride kohta leiab aadressilt www.bmw.com/wltp.
Lisateavet kütusekulu ja uute sõiduautode ametliku mudelipõhise CO₂-heite kohta saab materjalist „Juhised uute sõiduautode kütusekulu, CO₂-heite ja energiatarbe kohta“, mis on tasuta kättesaadav kõigis müügiesindustes, aadressil Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Saksamaa, ja veebilehel https://www.dat.de/co2/.
Kütusekulu ja CO₂-heide.
BMW 3. seeria Sedan:
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 7,7–2,1
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 177–48
BMW 3. seeria Sedani pistikhübriidid:
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 2,1
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 48
BMW 3. seeria Sedani M-mudelid:
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 7,7
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 177
BMW 3. seeria Touring:
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 8,0–1,7
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 183–39
BMW 3. seeria Touringu pistikhübriidid:
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 1,7
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 39
BMW 3. seeria Touringu M-mudelid:
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 8,0
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 183
Näidatud kütusekulu, CO₂-heite ja energiatarbe väärtused määrati kindlaks vastavalt Euroopa määruse (EÜ) 715/2007 versioonile, mis kehtis tüübikinnituse ajal. Näitajad kehtivad põhikonfiguratsiooniga sõidukile ja näidatud sõiduulatus sõltub valitud mudelile saadaolevast lisavarustusest ning erinevatest velje- ja rehvisuurustest.
CO₂-heite näitajad on kindlaks määratud vastavalt direktiivile 1999/94/EÜ ja praegu kehtivale Euroopa määruse versioonile. Näidatud väärtused põhinevad NEDC klassifitseerimistsükli järgi arvestatud kütusekulul, CO₂-väärtustel ja energiakulul.
Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO₂-heite kohta leiad käsiraamatust „Uute sõiduautode kütusekulu, CO₂-heide ja energiatarve“, mis on saadaval ametlikus BMW esinduses ning lehel: https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf.