BMW 7. SEERIA ÜLEVAADE.

Ükskõik millise sündmusega on tegemist, saabub BMW 7. seeria kohale hiilgavalt ja efektselt. Selle ülev esinemine ja enesekindel iseloom peegeldavad luksussegmendis oodatavaid traditsioone, kogemusi ja täiuslikkust. Sõiduki erakordne juhitavus ja tehnoloogiline paremus näitavad, kuidas saab ikka ja jälle saavutada uusi ja kõrgemaid standardeid sooritusvõime, mugavuse ning dünaamika osas.

Loe lisaks

BMW 7. SEERIA 5 ISELOOMULIKKU OMADUST.

  • 01 Ülimalt enesekindel välimus
  • 02 Kompromissideta mugavus ja luksus
  • 03 Erakordne sooritusvõime igas mõttes
  • 04 Tipptasemel tehnoloogia
  • 05 Suurepärane ühenduvus kõikide teenustega tänu BMW ConnectedDrive'ile
BMW 7. seeria Sedaan (G70), BMW i7 (G70), kolm neljandikku eestvaade seistes

BMW 7. SEERIA LÜHIAJALUGU.

Avasta BMW tipptasemel sõiduki päritolu ja ajalugu. Tutvu selle sedaani arengu ja arendamisega, millega kehtestatakse standardid sooritusvõime, luksuse ja disaini osas.

Loe lisaks

BMW 7. SEERIA LÜHIAJALUGU.

BMW 7. SEERIA ESIMENE PÕLVKOND.

BMW 7. seeria Sedaan (E23) seitse kaheksandikku külgvaade sõites

(BMW E23)

BMW 7. seeria sündis 1977. aastal. Sõiduk, mis kehastab dünaamilist sportlikkust, uuenduslikku tehnilist arengut ja elegantset luksust kõige kõrgemal tasemel. BMW E3-seeria järeltulijana saab E23 kuuesilindrilised mootorid, mis näitavad võrreldamatut rafineeritust ja sooritusvõimet igas võimsusastmes ning teevad autost tippklassi kõige sportlikuma sedaani. Kerekuju põhineb Paul Bracqi disainil ja seda iseloomustavad langev esi- ja tagaosa, mis sarnaselt madala vööjoonega rõhutavad luksusliku sedaani sportlikkust. 

 

Kaasaegsed funktsioonid, nagu elektrooniline kliimaseade ja püsikiiruse hoidja, on saadaval juba 1978. aastal, blokeerimisvastane pidurisüsteem (ABS) ja digitaalne mootori elektroonika järgnevad 1979. aastal. Samal aastal saavad kõik bensiinimootorid sissepritse.

1980. aastal ilmub turule tippmudel: BMW 745i, võimsusega 185 kW (252 hj), millega saavutatakse tippkiirus 227 km/h. 1982. aasta mudeliuuendus toob kaasa veelgi aerodünaamilisema esiosa, neljakäigulise automaatkäigukasti ja uuendatud šassii. Üheksa aasta jooksul väljub tehasest enam kui 270 000 sõidukit ning väga edukas seeria jätkab BMW domineerimist kaasaegsete luksusklassi sedaanide seas.

 

Tootmisperiood: 1977–1986

Mootorid: 2,5–3,4 liitrit (110–185 kW, 150–343 hj), kuuesilindriline

Pikkus/laius/kõrgus: 4860 mm/1800 mm/1430 mm

BMW 7. SEERIA TEINE PÕLVKOND.

BMW 7. seeria Sedaan (E23) seitse kaheksandikku külgvaade seistes

(BMW E32)

Claus Luthe disainijuhtimise all ühendab BMW 7. seeria teine põlvkond endas harmoonilised jooned ja dünaamilised, enesekindlad stiilielemendid. Näiteks lai neerukujuline iluvõre või muljetavaldav tagaosa, mille välimust rõhutavad veelgi L-kujulised tagatuled. BMW 7. seeria standardvarustuses on ABS koos lisavarustusse kuuluva parkimiskontrolliga Park Distance Control ja topeltklaasiga aknad, mis vähendab oluliselt välismüra ja tagab uduvabad klaasid.

 

Alates 1987. aastast on see tippklassi sedaan saadaval 5-liitrise V12-silindrilise mootoriga, mille võimsuseks on 220 kW (300 hj). See mootor on esimene omataoline, mida kasutatakse Saksa autotööstuses alates 1945. aastast. BMW 7-seeria on nüüd saadaval ka pikema kerega, et pakkuda taga istujatele maksimaalset mugavust. Alates 1989. aastast tõstab uus lisavarustus High Line luksuse uuele tasemele selliste seadmetega nagu külmik sõidukis ja autotelefon. 

 

Esmakordselt on 1991. aastast lisavarustusena saadaval Xenon-esituled. 1992. aastal toimub suur mudeliuuendus. Mootorivalikut täiendavad kaks kaheksasilindrilist mootorit, kolme- ja neljaliitrise töömahuga. Aastaks 1994 valmistatakse umbes 310 000 sõidukit.

 

Tootmisperiood: 1986–1994

Mootorid: 3,0–5,0 liitrit (135–220 kW, 184–300 hj); kuue-, kaheksa- ja kaheteistsilindriline

Pikkus/laius/kõrgus: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm

BMW 7. SEERIA KOLMAS PÕLVKOND.

BMW 7. seeria Sedaan (E38) seitse kaheksandikku külgvaade seistes

(BMW E38)

BMW 7. seeria kolmas põlvkond jõuab müügisaalidesse 1994. aastal ja võib uhkeldada mitmete tehniliste uuendustega. See on esimene Euroopa auto, millel on navigatsioonisüsteem ja alates 1996. aastast põhivarustuses külgturvapadjad juhile ja kaassõitjale. Eesmised turvapadjad tagaistujatele lisanduvad aastast 1997. Sõiduki kuju on laiem ja sportlikum, kuid samas ka elegantsem.

 

See on esimene BMW 7. seeria mudel, mis saab diiselmootori. Kuuesilindrilise mootori võimuseks on 135 kW (184 hj) ja kasutusele võetakse ühisanum-sissepritse Common Rail. Alates 1996. aastast on 2,5-liitrine kuuesilindriline diiselmootor võimusega 105 kW (143 hj) diiselmootorite valiku alumises otsas. 1999. aastal püstitab V8-diiselmootoriga ja 180 kW (245 hj) võimsusega tippklassi sedaan veel ühe rekordi: tegemist on kõigi aegade kõige võimsama diiselmootoriga sõiduautoga.

 

BMW 750i ja 750iL on sooritusvõime poolest tipus: kaksteist silindrit annavad 5,4-liitrise mootori võimsuseks 240 kW (326 hj). 1998. aasta mudeliuuendus toob kaasa dünaamilisemad esi- ja tagatuled, samuti uuenenud külgmised lävendid ja pisut laiema neerukujulise iluvõre. Muudetakse mootorivalikut ning sõlmed muutuvad tõhusamaks ja samal ajal võimsamaks. Aastast 2000 saab BMW 7. seeria uue mootoritehnoloogia koduks: mudelit BMW 750hL toodetakse vähesel määral ja see kasutab kütusena ka vesinikku. Lisaks tavalisele pika teljevahega versioonile toodetakse L7 nime all umbes 900 sõidukit, mis on 39 sentimeetrit pikemad kui tavaversioon. Kokku toodetakse 327 000 BMW 7-seeria (E38) sõidukit.

 

Tootmisperiood: 1994–2001

Mootorid: 2,5–5,4 liitrit (105–240 kW, 143–326 hj); kuue-, kaheksa- ja kaheteistsilindriline

Pikkus/laius/kõrgus: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm

BMW 7. SEERIA NELJAS PÕLVKOND.

BMW 7. seeria Sedaan (E66) seitse kaheksandikku külgvaade seistes

(BMW E65, E66, E67 ja E68)

2001. aastal Saksamaal rahvusvahelisel autonäitusel IAA esitletud uus BMW 7-seeria (E65) on igas mõttes täiesti uus sõiduk. Chris Bangle'i meeskond loob disainirõhutusi täielikult uuendatud esitulede ja iseloomuliku pakiruumi luugiga. Salongis pakub juhile enneolematut kasutuskeskkonda teabe- ja meelelahutussüsteem iDrive. Juhtnuppe on vähem. Selle asemel saab ligi 700 funktsiooni, mis hõlmavad sõiduki ulatuslikke ja mitmekesiseid süsteeme, kasutada ühe nupu abil, mida saab pöörata, vajutada ja liigutada kaheksas suunas. Pardaarvuti kasutab internetist saadud teavet. Veel üks uuendus saab ülemaailmse esmaesitluse: kuuekäiguline automaatkäigukast, mille käike saab vahetada roolilt. Kuueliitrilise kaheteistsilindrilise tipptasemel mootori suurimaks võimsuseks on nüüd 327 kW (445 hj).

 

Alates 2003. aastast on BMW 7. seeriale saadaval kohanduvad kurvituled, 2005. aastal järgneb suur mudeliuuendus. Visuaalselt muutub tagaosa laiemaks, neerukujuline iluvõre suuremaks ja Bi-Xenon-esituled on saadaval põhivarustuses. Tuledel on ka palju dünaamilisem disain. iDrive'i süsteem uueneb ja selle kasutamine muutub tõhusamaks. 2005. aasta sügisel lisandub kaugtulede assistent ja BMW öise nägemise funktsioon Night Vision, mis suurendab turvalisust sõites pimedal ajal. 

 

Lisaks sedaanile (E65) kuuluvad mudelivalikusse ka 14 cm võrra pikema teljevahega pikk versioon (E66), kõrge turvalisusega versioon (E67) ja vesiniku jõuallikaga versioon (E68).

 

Tootmisperiood: 2001–2008

Mootorid: 3,0–6,0 liitrit (160–327 kW, 218–445 hj); kuue-, kaheksa- ja kaheteistsilindriline

Pikkus/laius/kõrgus: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm

BMW 7. SEERIA VIIES PÕLVKOND.

BMW 7. seeria Sedaan (F02) seitse kaheksandikku külgvaade seistes

(BMW F01/F02)

Münchenis esitletud BMW 7-seeria (F01) loob uue standardi, mis ühendab endas suurepärase sõidudünaamika, silmapaistva esinduslikkuse ja erakordse sõidumugavuse. Elegantne ja sportlik disain peegeldub pikas kapotis, madalas katusjoones ja dünaamilistes proportsioonides. Üle kogu tagaosa ulatub kroomitud liist, mis koos tagatuledega rõhutab sõiduki laiust.

 

Salongis on eksklusiivsed, erakordselt viimistletud materjalid ja rohkelt moodsaid abisüsteeme: alates aktiivsest püsikiiruse hoidjast ja sõiduraja assistendist kuni esiklaasile projitseerimiseni ehk Head-Up Display‘ni. Lisaturvalisust pakuvad kaamerad, mis näitavad sõiduki taha ja võivad anda ka ülevaate kogu ümbrusest. See valik tekitab pildi sõidukist ülalt vaadatuna, tagades parima võimaliku ülevaate. 

 

Diisel- ja bensiinimootorid pakuvad sportlikku sooritusvõimet, valikusse kuuluvad topeltülelaadimisega turbomootorid ja BMW 760i, mille V12-mootori võimsuseks on 400 kW (544 hj). Esmakordselt on BMW 7. seeria mootorivalikus saadaval hübriidajam. Lisavarustusse kuuluv nelikvedu, kohanduv külgkalde stabilisaator ja elektrooniline amortisaatorite juhtimissüsteem (EDC) aitavad kaasa BMW-le iseloomulikule sõidudünaamikale - ohutuks ja täpseks sõiduks. 

 

2012. aasta mudeliuuendus toob kaasa uue 3D-visuaalidega keskpaneeli ekraani, täiustatud juhiabisüsteemid, nagu näiteks LED-tuledega kaugtulede assistendi ning uuendatud tõhusamad mootorid. 

 

Tootmisperiood: 2008–2015

Mootorid: 3,0-6,0 liitrit (180-400 kW, 245-544 hj); kuue-, kaheksa- ja kaheteistsilindriline

Pikkus/laius/kõrgus: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm

BMW 7. SEERIA KUUES PÕLVKOND.

BMW 7. seeria Sedaan (G12) külgvaade seistes

(BMW G11/G12)

Alates 2015. aastast tootmises olev BMW 7. seeria (G11) ühendab endas suurepärase dünaamika ja täpsuse ning erakordse esinduslikkuse ja eksklusiivse luksuse. See on nähtav rikkalikult säravates värvilahendustes ja silmatorkava disainiga tagaosas. Kitsa valgusribaga ühendatud tasapinnalised LED-tagatuled loovad enesekindla välimuse, mida tugevdavad trapetsikujulise kontuuri ja laia paigutusega summutitorud. Kere on valmistatud süsinikkiuga tugevdatud polümeerist (CFRP), terasest ja alumiiniumist, mis kokku vähendab märkimisväärselt sõiduki kaalu. Pika teljevahega versioon (G12) on saadaval panoraamkatusega, mille libistamis- ja tõstefunktsioonid tagavad suurepärase õhuvahetuse. Sky Lounge panoraamkatusena on sellel ka värviline graafika, mis sobib suurepäraselt kokku õrnade rõhutustega B-piilaril. Lähenevat juhti tervitab BMW 7. seeria "Welcome & Goodbye" valgusesitusega. 

 

Eksklusiivsed, kõrgelt töödeldud materjalid väljendavad sinu isiklikke eelistusi - näiteks Nappa nahast istmekatted "Cognac" tepinguga, täiendavad dekoratiivliistud salongis ja laepolster. Tagaistujate meelelahutussüsteem on varustatud HD-puuteekraanidega. Lisavarustusse kuuluv Executive Lounge pakub taga istujatele maksimaalset mugavust tänu luksuslikele istmetele, millel on reguleeritavad massaažifunktsioonid. Taga paremal pool istuval sõitjal on takistusteta panoraamvaade ja tema jalatugi on esiistme küljes.

 

Tänu integreeritud SIM-kaardile on BMW isiklikul assistendil piiramatu mobiilne juurdepääs rakendustele ja teenustele, näiteks pidevalt uuendatavale navigatsioonisüsteemile Connected Navigation ning tarkvara kauguuendustele. BMW Connected kujutab endast nutitelefoni ja sõiduki sujuvat ühendust. Poolautomaatne parkimine annab juhile kontrolli sõiduki üle, ilma et ta oleks autos sees: BMW 7. seeria suudab juhi järelevalve all ise sõita parkimiskohale või garaaži. 

 

2019. aasta mudeliuuendusega sai auto uue, oluliselt suurema iluvõre, mis koos sobivate esituledega rõhutab luksusliku sedaani laiust ja kohalolekut.

 

Tootmisperiood: 2015–tänaseni

Mootorid: 2,0–6,6 liitrit (183–448 kW, 249–610 hj); nelja-, kuue-, kaheksa- ja kaheteistsilindriline

Pikkus/laius/kõrgus: 5098–5260 mm/1902 mm/1467–1479 mm

BMW 7. SEERIA SEITSMES PÕLVKOND.

(BMW G70)

BMW 7. seeria (G70) nägi 2022. aastal ilmavalgust luksusklassi uue esindajana, ühendades puhta elegantsi silmapaistvate sõiduomaduste ja multisensoorse meelelahutusega.

Välisilme tõmbavad ikooniline esiosa ja monoliitne disainikeel endale kogu tähelepanu. Valgustatud neerukujulise iluvõre kontuur ja kaheosalised õhukesed LED-esituled õhkavad elegantsi esimesest silmapilgust ning on soovi korral saadaval ka eriti väärika versioonina BMW kristallesitulede „Iconic Glow“ kujul koos taustavalgustusega Swarovski-elementidega. Koos muljetavaldava valgustusega tervitusstsenaariumilt „Võimsa sisenemise hetked“ loob see silmapaistva ja eksklusiivse isikupära.

Salongis tekitavad luksusliku õhkkonna kvaliteetmaterjalid nagu 'Merino' nahk, kašmiirvill ja Swarovski kristallid. Koos modernse, ergonoomiliselt juhile loodud tehnoloogiaga on tulemuseks elegantsi, mugavuse ja uuenduslikkuse muljetavaldav koosmõju: näiteks multifunktsionaalne juhtelement BMW interaktiivriba loob oma kristalse välimusega paeluva rõhujoone ning ühendab endas visuaalsed ja kombatavad juhtelemendid. Koos suure eraldusvõimega 14,9-tollise BMW kumerekraaniga loob see ainulaadse multimeediast pakatava juhikoha.

Uue BMW 7. seeria puhul ei jää sõidukogemus aga ainult juhile nautimiseks. Ka reisijad saavad mõnuleda täielikus mugavuses. Lisavarustusena saadaolev 31,3-tolline BMW kinoekraan loob suuremõõtmelise kinoõhkkonna. Koos lisavarustusse kuuluva Bowers & Wilkins Diamondi ruumilise heli süsteemi kristallselge ja 4D-heliga on tulemuseks ainulaadne kogemus tagaistmel, mis saadab omaette reisile ka seal istujate silmad ja kõrvad.

Luksusklassi sedaan on saadaval nii võimsate bensiini- kui diiselmootoriga versioonidena kui ka tõhusa pistikhübriidajamiga; samuti on alates 2022. aastast esimest korda saadaval teedrajav täiselektriline BMW i7. Tänu 400 kW (544 hj) võimsusele ja rohkem kui 600 km pikkusele täiselektrilisele sõiduulatusele saad sa nautida maksimaalselt dünaamilist, paindlikult säästvat ja kohalike heitmeteta liikuvust. Spetsiaalselt Hans Zimmeri poolt komponeeritud BMW IconicSounds Electric saadab iga sõidurežiimi erilise helimaastikuga, et muuta sõidukogemus veelgi kaasahaaravamaks ja muljetavaldavamaks.

Tootmisperiood: alates 2022. aastast
Mootorid: 3,0–4,4-liitrised (200–400 kW / 272–544 hj), kuue- ja kaheksasilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 5391 mm / 1950 mm / 1544 mm

BMW kasutatud sõidukid BMW esinduse ees

BMW KASUTATUD SÕIDUKID.

BMW 7. seeria Sedaan (G70), külgvaade avatud tagauksega

BMW 7. SEERIA SEDAAN.

BMW i7 Sedaan (G70) 2022

BMW i7 SEDAAN.

BMW M760e Sedaan (G70) 2022

BMW M760e SEDAAN.

Kütusekulu ja CO₂-heitmed.

  • BMW 7. seeria Sedaan
    Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 6,8–1,0
    CO₂-heide g/km (kombineeritud): 178–22
    Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud): 21,9–19,7
    Sõiduulatus elektriga, km: 83–85

    BMW i7 Sedaan
    Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud): 19,6–18,4
    Sõiduulatus elektriga, km: 590–625

    Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, elektrikulu ja sõiduulatuse kohta määrati kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EL) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html