BMW 1. SEERIA ÜLEVAADE.

BMW 1. seeria tõestab, kuidas tehnouuendused, stiilne välimus ja täpne sõidudünaamika on asetanud BMW kompaktsõidukite klassi tippu. Sõidukis on ühendatud ülimalt tõhus disain ja võimsad ökonoomsed mootorid. Peaaegu käies BMW 3. seeria Compact-mudelite (E36, E46) jälgedes, ühendab see endas modernse arenenud tehnoloogia ja sooritusvõime ning kõrgetasemelised omadused, nagu peened juhiabisüsteemid ja oma klassi parima mugavuse.

Loe lisaks

BMW 1. SEERIA VIIS ISELOOMULIKKU OMADUST.

  • 01 Erakordne sõidudünaamika ja nobedus
  • 02 Stiilne ja sportlik disain
  • 03 Ökonoomsed ja suure sooritusvõimega mootorid
  • 04 Individuaalne varustuse valik
  • 05 Suurepärane ühenduvus kõikide teenustega tänu BMW ConnectedDrive’ile
BMW 1. seeria (F20) mudelid Sport ja Urban Line seismas

BMW 1. SEERIA LÜHIAJALUGU.

Tutvu lähemalt BMW poolt kompaktautode klassi sisenemist tähistava BMW 1. seeria ajaloo ja arenguga. Avasta põhjused, miks BMW 1. seeria seab oma klassis standardeid.

Loe lisaks

BMW 1. SEERIA LÜHIAJALUGU.

BMW 1. SEERIA ESIMENE PÕLVKOND.

BMW 1. seeria (E87), kolm neljandikku eestvaade mäe ees sõitmas

(BMW E81, E82, E87, E88)

BMW 1. seeria turuletulekuga 2004. aastal saab sellest kompaktklassi autost väga paljuski liider. Sõidukil on BMW-le iseloomulikud omadused, nagu sõidunauding, kvaliteetsed mootorid ja täpne sõidudünaamika, aga ka võimalus lisada tipptasemel funktsioone, nagu iDrive-süsteem.

Kuid BMW 1. seeria seab lati veelgi kõrgemale. Sellel on oma klassi pikim teljevahe, lühikesed ülendid ees ja taga, ning see on esimene kaheastmelise piduritulega sõiduk oma segmendis. Mudel paistab silma oma sportlike sõiduomaduste ja pikamaasõidu mugavuse eriti harmoonilise kombinatsiooniga. Nobedus ja roolimise täpsus muudavad sõidu tõeliseks naudinguks – mitte ainult kurvilistel maanteedel, vaid ka linnas.

2007. aastal saab BMW 1. seeria uuenduskuuri, mille käigus lisatakse päevasõidutuledena toimivad valgusrõngad, veelgi dünaamilisem esi- ja tagaosa kujundus ning EfficientDynamics, milles sisaldub automaatne Start/Stop-funktsioon. 2007. aasta lõpus tuuakse turule BMW 1. seeria Coupé, millele järgneb peagi BMW 1. seeria Cabrio. Neid valmistatakse 2013. aasta lõpuni, kuni BMW 2. seeria 2014. aastal need asendab.

Tootmisperiood: 2004–2013
Mootorid: 1,6–3,0-liitrised (85–250 kW / 116–340 hj), nelja- ja kuuesilindrilised
Pikkus/laius/kõrgus: 4227–4380 mm / 1748–1803 mm / 1411–1430 mm

BMW 1. SEERIA TEINE PÕLVKOND.

BMW M135i (F21), kolm neljandikku eestvaade sõitmas järve ja mägede taustal

(BMW F20, F21)

2011. aastal toob BMW 1. seeria uus mudel väikeautode segmenti meeldivat vaheldust. Pikendatud küljekarbikatted rõhutavad dünaamilist venitatud siluetti ja külgseinte jõulised kontuurid tõstavad esile tagumised rattakoopad. Harmooniline kaalujaotus ja kvaliteetne vedrustustehnoloogia soodustavad sportlikku sõidudünaamikat ja täpset juhtimist.

Salongis on loodud kõik sõidunaudingu pakkumiseks. Alates erinevatest seadmetest kuni BMW-le omase meisterliku kvaliteedini. Erinevate juhiabisüsteemide hulka kuuluvad parkimisassistent, tagurduskaamera ja adaptiivsed kurvituled. Lisaks saavad juhid kasutada BMW ConnectedDrive’i kaudu veebipõhiseid liikuvusteenuseid.

2012. aastal jõuab esindustesse tipptasemel mudel: BMW M135i. See 235 kW (320 hj) võimsusega sõiduk pakub kõneainet M-mudelitele omase tasakaalustatud ajami- ja šassiitehnoloogiaga.

2015. aastal saavad mudeli esi- ja tagaosa uue kujunduse ja näevad nüüd veelgi muljetavaldavamad välja. Mootorid paistavad silma suurema võimsuse, väiksema kütusekulu ja madalama heitgaasiheitega.

Tootmisperiood: 2011–2019
Mootorid: 1,5–3,0-liitrised (75–250 kW, 102–544 hj); kolme-, nelja- ja kuuesilindrilised
Pikkus/laius/kõrgus: 4324–4329 mm / 1765 mm / 1421–1440 mm

BMW 1. SEERIA KOLMAS PÕLVKOND.

BMW 1. seeria (F40), kolm neljandikku külgvaade sõitmas linna taustal

(BMW F40)

Alates 2019. aastast saadaval olev BMW 1. seeria mudel viib seeria põhimõtted uuele tasemele. Alustades selle progressiivsest stiilist, modernsest siluetist ja silmatorkavast esiosast, mis annab sõidukile oma klassis selge ülemvõimu. Teravalt tõmmatud jooned kulgevad dünaamiliselt suurest kahepoolsest neerukujulisest iluvõrest atleetliku tagaosani.

Sportliku sõidudünaamika tagavad nobedad ja tõhusad mootorid ning sportlik vedrustus, mis valikuliselt on saadaval ka vedrustusomadusi reguleeriva adaptiivse versioonina. Ja viimaks on BMW 1. seeriale saadaval kaheksakäiguline Steptronic Sport käigukast.

Nagu BMW-lt oodata, on juhikoht keskendunud juhile. Kaassõitjad saavad nautida silmatorkavalt ahvatlevat salongi. Juhiabisüsteemid hõlmavad nüüd lisavarustusena pakutavat eesoleva sõidukiga kokkupõrkamise hoiatust koos automaatse pidurdamisega ning parkimis- ja tagurdusassistente, mis tagavad veelgi suurema turvalisuse.

Mootoreid optimeeritakse taas 2020. aasta lõpus. Saadaval on nüüd kaheliitrise töömahuga neljasilindriline mootor, mille võimsus on BMW 120i puhul 131 kW (178 hj) ja BMW 128ti puhul 195 kW (265 hj).

Tootmisperiood: 2019 kuni tänapäev
Mootorid: 1,5–2,0-liitrised (80–225 kW / 109–306 hj), kolme- ja neljasilindrilised
Pikkus/laius/kõrgus: 4319 mm / 1799 mm / 1434 mm

BMW kasutatud sõidukid BMW esinduse ees

BMW KASUTATUD SÕIDUKID.

BMW 1. seeria (F40), eestvaade linnas sõitmas

BMW 1. SEERIA.

BMW M135i xDrive (F40), kolm neljandikku külgvaade linnas sõitmas

BMW 1. SEERIA M-MUDEL.

Kütusekulu ja CO₂-heide.

BMW 1. seeria
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 8,0–4,6
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 180–120


BMW 1. seeria M-mudel
Kütusekulu l / 100 km (kombineeritud): 8,0–7,4
CO₂-heide g/km (kombineeritud): 180–167

 

Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, energiatarbe ja sõiduulatuse kohta määrati kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EL) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html

Loe lisaks

Kütusekulu ja CO₂-heide.

  • BMW 1. seeria:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 7,9–4,5
    CO2-heide (g/km) (kombineeritud): 178–118

    BMW 1. seeria M-mudel:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 7,9–7,4
    CO2-heide (g/km) (kombineeritud): 178–168

    Ametlikud väärtused kütusekulu, CO2-heite, elektrikulu ja sõiduulatuse kohta on määratud kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EL) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html