BMW i-seeria, BMW elektriautod, kolm neljandikku külgvaade liival, ülaltvaade

ÜLEVAADE BMW i-SEERIA AJALOOST.

Võta koos meiega ette teekond läbi BMW i elektrisõidukite ajaloo ning õpi tundma BMW i mitmekülgseid mudeleid. Siin töötatakse välja uusi ajami-ideesid ja uusi tehnoloogiaid ning tulevik saab reaalsuseks juba täna.

Loe lisaks

ÜLEVAADE BMW i-SEERIA AJALOOST.

BMW i

BMW i3.

Erakordse sõidudünaamika ja tipptaseme tehnoloogiaga elektriauto. BMW i3 on sõiduk inimestele, kes teavad, mida nad tahavad, ning on ka edumeelse elustiili väljendus. See kombineerib jätkusuutlikkuse emotsioonidega, nutika säästlikkuse sportliku sõiduga. Just selline ongi puhta sõidunaudingu tunne.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (i01).

BMW i-seeria, BMW i3 I01 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõidurajal

BMW i3 saabus esindustesse aastal 2013. See pole kõigest esimene elektrimootoriga BMW, vaid ka esimene masstoodangus sõiduk, mille reisijasalong on valmistatud süsinikkiuga tugevdatud plastist (CFRP). Selle tühikaal on sarnane tavalisele kompaktsele sõiduautole, isegi koos akuga. Paljud BMW i3 komponendid on ühtlasi valmistatud taastuvatest toorainetest.
 

Elektrimootor toodab 170 hj (125 kW) ning selle täielik pöördemoment rakendub kohe. 2017. aastal turule toodud BMW i3S liigub 10 km/h kiiremini, kasutades 184 hj (135 kW). Alates 2016. aastast on selle aku mahtuvus 94 Ah. 120 Ah akuga BMW i3 turule toomine tähendab, et lisavarustusse kuuluv sõiduulatuse pikendaja (akut laadiv bensiinimootor) pole olnud Saksamaa mudelitele saadaval alates 2018. aastast. Sõiduulatus on kuni 307 km (WLTP*) ning kiirlaadimisjaamas saab aku 80%-ni laadida juba 42 minutiga. Praeguseks on konstrueeritud julgelt üle 200 000 sõiduauto.
 

Tootmisperiood: 2013 – praegu

Mootorid: elektrimootor (125–134 kW, 170–184 hj), lisavarustuses sõiduulatuse pikendaja saadaval kuni 2018 (0,65 l bensiinimootor, 28 kW, 38 hj)

Pikkus/laius/kõrgus: 3999–4011 mm / 1775 mm / 1578 mm

Sõiduulatus (elektriline): 307 km (WLTP*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW i4.

BMW 4. seeria esimene täiselektriline Gran Coupé kehtestab uusi standardeid. Erakordne sooritusvõime kohtub suurepärase mugavuse ja kohalike heitmeteta sõitmisega.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (G26 BEV).

BMW i-seeria, BMW i4 G26 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõitmise ajal

Silmatorkavad ja suurepärased: täiselektrilised Gran Coupé mudelid BMW i4 eDrive40 ja BMW i4 M50. Dünaamilised kaldus esituled panustavad neljaukselise muljetavaldavasse iseloomu, sama teevad ka tagumised rattakoopad ning tagaosa suunas kerkivad külgaknad.
 

Elektriajamist ammutatavad 544 hj** (400 kW**) tähendavad enneolematut sõidudünaamikat tänu maksimaalsele pöördemomendile, sõltumata kiirusest. BMW i4 liugleb sujuvalt edasi, samas kui autosviibijad naudivad selle peaaegu hääletut sõitu. Ning selle üksikasjalikult täpne šassii ja roolisüsteemi disain tagab alati parima võimaliku juhitavuse. Nutikas kaalujaotus ning vedrustuse ja ajamikomponentide vaheline koostoime on kõik oluliste rollidega. Kuni 590* kilomeetri pikkune sõiduulatus (BMW i4 eDrive40 WLTP*) muudab selle sõiduki äärmiselt mitmekülgseks ja igapäevakasutuse jaoks täiuslikult sobivaks.
 

Tootmisperiood: alates 2021. aasta lõpust

Mootorid**: Elektrimootor (250–400 kW, 340–544 hj)

Sõiduulatus: 416–590 kilomeetrit (WLTP*)

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

** Need väärtused on eeldatavad ning ei ole veel ametlikult kinnitatud.

BMW i8.

Saksamaal 2009. a rahvusvahelisel autonäitusel (IAA) ideeautona BMW Vision Efficient Dynamic esitletud BMW i8 on esimene tavatootmises pistikhübriidist sportauto. See ühendab endas säästlikkuse ja ainulaadselt enesekindla disaini ning silmapaistva sõidusoorituse.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (i12, i15).

BMW i-seeria, BMW i8 I12 I15 esimene põlvkond, kolm neljandikku külgvaade tänaval

Väikeauto kütusekulu ja sportauto sooritusvõime – tänu hübriidajamile suudab BMW i8 seda pakkuda. Elektri jõul toimiva esisillaveoga liigub see kupee kuni 120 km/h ning kolmesilindriline TwinPower Turbo mootor annab jõudu tagasillale. Süsteem toodab 362 hj (266 kW) ning alates 2018. aastast tagab 374 hj (275 kW) mõlemast maailmast parimat kombineeriva sõidudünaamika. See teedrajav sõiduk oli ühtlasi esimene tootmises olev mudel, mille lisavarustusse kuuluvad Laserlight-esituled. Alates 2018. aastast on BMW i8 saadaval ka rotsterina – neid mudeleid on konstrueeritud juba üle 20 500.
 

Tootmisperiood: 2013–2020
 

Mootorid: 1,5-liitrine hübriidajam (170 kW, 231 hj), 3-silindriline + elektrimootor (131–143 hj, 96–105 kW), kombineeritud sooritusvõime 362–374 hj, 266–275 kW

Pikkus/laius/kõrgus: 4689 mm / 1942 mm / 1289–1291 mm

Sõiduulatus (elektriline): 37–55 kilomeetrit (NEDC*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW iX3.

Esimese täiselektrilise BMW SAV-ga integreerib BMW tulevikutehnoloogia end juba tõestanud tänapäeva sõidukikontseptsioonidesse. Nutikad laadimisvõimalused kombineeritakse parima sõidudünaamikaga ning selgelt jõuliste kontuuridega disainiga.

Loe lisaks

ESIMENE TÄISELEKTRILINE PÕLVKOND (G08 BEV).

BMW i-seeria, BMW iX3 G08 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõitmise ajal

Elektriajamiga BMW X3 jõuab esindustesse 2021. aastal. Tänu ainulaadsele BMW i iluvõrele on elektriauto väljastpoolt kohe äratuntav. Salongis on samuti omaenda disainiomadused, näiteks sinine käivitusnupp ja põhivarustusse kuuluv salongivalgustus, eelseadistatud BMW i sinisesse tooni.
 

Sõiduki tehnoloogia on võrdväärselt uuenduslik ja modernne. 286 hj (210 kW) mootor garanteerib BMW-le omase dünaamilise juhitavuse. Täiendava säästlikkuse tagab see, et ajamisüsteemi tootmises ei kasutata haruldasi muldmetalle. Energiatagastuse taset saab seadistada ühele neljast tasemest, sõltuvalt soovitud mugavusest, ning see panustab 458 km sõiduulatusse (WLTP*). Teel olles saab suure võimsusega laadimisjaamas laadida aku 80 protsendini umbes 34 minutiga.
 

Tootmisperiood: 2021 – praegu

Mootorid: Elektrimootor (210 kW, 286 hj)

Pikkus/laius/kõrgus: 4734 mm / 1891 mm / 1668 mm

Sõiduulatus: 458 kilomeetrit (WLTP*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW iX.

BMW esimene nelikveoga täiselektriline SAV – BMW iX pakub luksust ja rafineeritud minimalismi koos tipptasemel mootoritehnoloogiaga. Maksimaalne mugavus monoliitse disaini ja ainulaadse avarustundega: see on uue põlvkonna sõiduk.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (i20).

BMW i-seeria, BMW iX I20 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõitmise ajal

BMW iX-i puristlik vorm koos minimalistlike ent iseloomulike joonte ja eesrindlikku loomust kuulutavate sujuvalt integreeritud detailidega. Veelgi enam – mudeli esiosa T-kuju moodustavad BMW kõige saledamad esituleribad ning väljendusrikas püstine kahepoolne neerukujuline iluvõre. Süvendis käepidemed, raamideta uksed ning rattakoobaste heldelt kandilised kontuurid ühinevad, et luua enesekindel modernne aura.
 

Ent kahe võimsa elektrimootoriga ja BMW xDrive’i elektrilise nelikveoga avaldab BMW iX muljet ka tehnilisest küljest. BMW iX xDrive40 toodab enam kui 326 hj (240 kW) ning selle sõiduulatus on 372–425 km (WLTP*). Sõidukogemust muudab veelgi paremaks BMW iX xDrive 50, millel on üle 523 hj (385 kW) ning plaanitud sõiduulatus kuni 630 km (WLTP*). Kiirlaadimisjaama (IONITY suure võimsusega laadimisjaamad) kasutades saab täieliku sõiduulatuse taastada vähem kui 40 minutiga.
 

Uus iDrive ja põhjalikud juhiabisüsteemid teevad koostööd šassii ja ajamisüsteemiga, et luua tulevikku kuulutav erakordne sõiduelamus: selles kõrgklassi SAV-s saavad kokku tehniline areng, täpsus ja luksus.
 

Tootmisperiood: alates 2021. aasta lõpust

Mootorid: Elektrimootor (326–523 hj, 240–385 kW)

Sõiduulatus: 372–630 kilomeetrit (WLTP*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW i-seeria, BMW sõidukid seismas BMW esinduse ees

BMW HEAKSKIIDUGA KASUTATUD SÕIDUKID.

BMW i-seeria BMW iX3 kolm-neljandikku külgvaade, mägise maastiku ees

BMW iX3.

BMW i-seeria, BMW i3 kolm neljandikku külgvaade, seismas

BMW i3.

BMW i-seeria, BMW iX eestvaade, seisab laadimisjaamas

BMW iX.

BMW i-seeria, BMW i4 kolm neljandikku eestvaade, tänaval sõitmas

BMW i4.

BMW i-seeria, BMW i4 M50 kolm neljandikku eestvaade, tänaval sõitmas

BMW i4 M50.

Energiatarve ja elektriline sõiduulatus.

  • BMW i3:
    Energiatarve kWh / 100 km: 16,6–15,3
    Elektriline sõiduulatus (km): 307–278

    BMW i4 eDrive40(1):
    Energiatarve kWh / 100 km: 19,1–16,1
    Elektriline sõiduulatus (km): 590–493

    BMW i4 M50(1):
    Energiatarve kWh / 100 km: 22,5–18
    Elektriline sõiduulatus, km: 521–416

    BMW iX3:
    Energiatarve kWh / 100 km: 18,9–18,5
    Elektriline sõiduulatus (km): 458–450

    BMW iX:
    Energiatarve kWh / 100 km: 23,0–19,4
    Elektriline sõiduulatus (km): 630–327

    Tähisega (1) märgistatud väärtused on esialgsed.

    Ametlikud andmed energiatarbimise ja elektrilise sõiduulatuse kohta määrati kindlaks kohustusliku mõõtmismenetluse kohaselt ja need vastavad tüübikinnituse ajal kehtinud määrusele (EL) 715/2007. Sõiduulatuse puhul võetakse WLTP arvudes arvesse kogu lisavarustust. Alates 01.01.2021 värskelt tüübikatsetatud sõidukite kohta pole ametlikud andmed enam NEDC, vaid ainult WLTP järgi. Lisateavet WLTP ja NEDC mõõtmismenetluste kohta leiad aadressilt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html.