BMW i-seeria, BMW elektriautod, kolm neljandikku külgvaade liival, ülaltvaade

ÜLEVAADE BMW i-SEERIA AJALOOST.

Võta koos meiega ette teekond läbi BMW i elektrisõidukite ajaloo ning õpi tundma BMW i mitmekülgseid mudeleid. Siin töötatakse välja uusi ajami-ideesid ja uusi tehnoloogiaid ning tulevik saab reaalsuseks juba täna.

Loe lisaks

ÜLEVAADE BMW i-SEERIA AJALOOST.

BMW i

BMW i3.

Erakordse sõidudünaamika ja tipptaseme tehnoloogiaga elektriauto. BMW i3 on sõiduk inimestele, kes teavad, mida nad tahavad, ning on ka edumeelse elustiili väljendus. See kombineerib jätkusuutlikkuse emotsioonidega, nutika säästlikkuse sportliku sõiduga. Just selline ongi puhta sõidunaudingu tunne.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (i01).

BMW i-seeria, BMW i3 I01 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõidurajal

BMW i3 saabus esindustesse aastal 2013. See pole kõigest esimene elektrimootoriga BMW, vaid ka esimene masstoodangus sõiduk, mille reisijasalong on valmistatud süsinikkiuga tugevdatud plastist (CFRP). Selle tühikaal on sarnane tavalisele kompaktsele sõiduautole, isegi koos akuga. Paljud BMW i3 komponendid on ühtlasi valmistatud taastuvatest toorainetest.
 

Elektrimootor toodab 170 hj (125 kW) ning selle täielik pöördemoment rakendub kohe. 2017. aastal turule toodud BMW i3S liigub 10 km/h kiiremini, kasutades 184 hj (135 kW). Alates 2016. aastast on selle aku mahtuvus 94 Ah. 120 Ah akuga BMW i3 turule toomine tähendab, et lisavarustusse kuuluv sõiduulatuse pikendaja (akut laadiv bensiinimootor) pole olnud Saksamaa mudelitele saadaval alates 2018. aastast. Sõiduulatus on kuni 307 km (WLTP*) ning kiirlaadimisjaamas saab aku 80%-ni laadida juba 42 minutiga. Praeguseks on konstrueeritud julgelt üle 200 000 sõiduauto.
 

Tootmisperiood: 2013 – 2022

Mootorid: elektrimootor (125–134 kW, 170–184 hj), lisavarustuses sõiduulatuse pikendaja saadaval kuni 2018 (0,65 l bensiinimootor, 28 kW, 38 hj)

Pikkus/laius/kõrgus: 3999–4011 mm / 1775 mm / 1578 mm

Sõiduulatus (elektriline): 307 km (WLTP*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW i4.

BMW 4. seeria esimene täiselektriline Gran Coupé kehtestab uusi standardeid. Erakordne sooritusvõime kohtub suurepärase mugavuse ja kohalike heitmeteta sõitmisega.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (G26 BEV).

BMW i-seeria, BMW i4 G26 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõitmise ajal

Silmatorkavad ja suurepärased: täiselektrilised Gran Coupé mudelid BMW i4 eDrive40 ja BMW i4 M50. Dünaamilised kaldus esituled panustavad neljaukselise muljetavaldavasse iseloomu, sama teevad ka tagumised rattakoopad ning tagaosa suunas kerkivad külgaknad.
 

Elektriajamist ammutatavad 544 hj** (400 kW**) tähendavad enneolematut sõidudünaamikat tänu maksimaalsele pöördemomendile, sõltumata kiirusest. BMW i4 liugleb sujuvalt edasi, samas kui autosviibijad naudivad selle peaaegu hääletut sõitu. Ning selle üksikasjalikult täpne šassii ja roolisüsteemi disain tagab alati parima võimaliku juhitavuse. Nutikas kaalujaotus ning vedrustuse ja ajamikomponentide vaheline koostoime on kõik oluliste rollidega. Kuni 590* kilomeetri pikkune sõiduulatus (BMW i4 eDrive40 WLTP*) muudab selle sõiduki äärmiselt mitmekülgseks ja igapäevakasutuse jaoks täiuslikult sobivaks.
 

Tootmisperiood: alates 2021. aasta lõpust

Mootorid**: Elektrimootor (250–400 kW, 340–544 hj)

Sõiduulatus: 416–590 kilomeetrit (WLTP*)

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

** Need väärtused on eeldatavad ning ei ole veel ametlikult kinnitatud.

BMW i8.

Saksamaal 2009. a rahvusvahelisel autonäitusel (IAA) ideeautona BMW Vision Efficient Dynamic esitletud BMW i8 on esimene tavatootmises pistikhübriidist sportauto. See ühendab endas säästlikkuse ja ainulaadselt enesekindla disaini ning silmapaistva sõidusoorituse.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (i12, i15).

BMW i-seeria, BMW i8 I12 I15 esimene põlvkond, kolm neljandikku külgvaade tänaval

Väikeauto kütusekulu ja sportauto sooritusvõime – tänu hübriidajamile suudab BMW i8 seda pakkuda. Elektri jõul toimiva esisillaveoga liigub see kupee kuni 120 km/h ning kolmesilindriline TwinPower Turbo mootor annab jõudu tagasillale. Süsteem toodab 362 hj (266 kW) ning alates 2018. aastast tagab 374 hj (275 kW) mõlemast maailmast parimat kombineeriva sõidudünaamika. See teedrajav sõiduk oli ühtlasi esimene tootmises olev mudel, mille lisavarustusse kuuluvad Laserlight-esituled. Alates 2018. aastast on BMW i8 saadaval ka rotsterina – neid mudeleid on konstrueeritud juba üle 20 500.
 

Tootmisperiood: 2013–2020
 

Mootorid: 1,5-liitrine hübriidajam (170 kW, 231 hj), 3-silindriline + elektrimootor (131–143 hj, 96–105 kW), kombineeritud sooritusvõime 362–374 hj, 266–275 kW

Pikkus/laius/kõrgus: 4689 mm / 1942 mm / 1289–1291 mm

Sõiduulatus (elektriline): 37–55 kilomeetrit (NEDC*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW iX3.

Esimese täiselektrilise BMW SAV-ga integreerib BMW tulevikutehnoloogia end juba tõestanud tänapäeva sõidukikontseptsioonidesse. Nutikad laadimisvõimalused kombineeritakse parima sõidudünaamikaga ning selgelt jõuliste kontuuridega disainiga.

Loe lisaks

ESIMENE TÄISELEKTRILINE PÕLVKOND (G08 BEV).

BMW i-seeria, BMW iX3 G08 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõitmise ajal

Elektriajamiga BMW X3 jõuab esindustesse 2021. aastal. Tänu ainulaadsele BMW i iluvõrele on elektriauto väljastpoolt kohe äratuntav. Salongis on samuti omaenda disainiomadused, näiteks sinine käivitusnupp ja põhivarustusse kuuluv salongivalgustus, eelseadistatud BMW i sinisesse tooni.
 

Sõiduki tehnoloogia on võrdväärselt uuenduslik ja modernne. 286 hj (210 kW) mootor garanteerib BMW-le omase dünaamilise juhitavuse. Täiendava säästlikkuse tagab see, et ajamisüsteemi tootmises ei kasutata haruldasi muldmetalle. Energiatagastuse taset saab seadistada ühele neljast tasemest, sõltuvalt soovitud mugavusest, ning see panustab 458 km sõiduulatusse (WLTP*). Teel olles saab suure võimsusega laadimisjaamas laadida aku 80 protsendini umbes 34 minutiga.
 

Tootmisperiood: 2021 – praegu

Mootorid: Elektrimootor (210 kW, 286 hj)

Pikkus/laius/kõrgus: 4734 mm / 1891 mm / 1668 mm

Sõiduulatus: 458 kilomeetrit (WLTP*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW iX.

BMW esimene nelikveoga täiselektriline SAV – BMW iX pakub luksust ja rafineeritud minimalismi koos tipptasemel mootoritehnoloogiaga. Maksimaalne mugavus monoliitse disaini ja ainulaadse avarustundega: see on uue põlvkonna sõiduk.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (i20).

BMW i-seeria, BMW iX I20 esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade sõitmise ajal

BMW iX-i puristlik vorm koos minimalistlike ent iseloomulike joonte ja eesrindlikku loomust kuulutavate sujuvalt integreeritud detailidega. Veelgi enam – mudeli esiosa T-kuju moodustavad BMW kõige saledamad esituleribad ning väljendusrikas püstine kahepoolne neerukujuline iluvõre. Süvendis käepidemed, raamideta uksed ning rattakoobaste heldelt kandilised kontuurid ühinevad, et luua enesekindel modernne aura.
 

Ent kahe võimsa elektrimootoriga ja BMW xDrive’i elektrilise nelikveoga avaldab BMW iX muljet ka tehnilisest küljest. BMW iX xDrive40 toodab enam kui 326 hj (240 kW) ning selle sõiduulatus on 372–425 km (WLTP*). Sõidukogemust muudab veelgi paremaks BMW iX xDrive 50, millel on üle 523 hj (385 kW) ning plaanitud sõiduulatus kuni 630 km (WLTP*). Kiirlaadimisjaama (IONITY suure võimsusega laadimisjaamad) kasutades saab täieliku sõiduulatuse taastada vähem kui 40 minutiga.
 

Uus iDrive ja põhjalikud juhiabisüsteemid teevad koostööd šassii ja ajamisüsteemiga, et luua tulevikku kuulutav erakordne sõiduelamus: selles kõrgklassi SAV-s saavad kokku tehniline areng, täpsus ja luksus.
 

Tootmisperiood: alates 2021. aasta lõpust

Mootorid: Elektrimootor (326–523 hj, 240–385 kW)

Sõiduulatus: 372–630 kilomeetrit (WLTP*)
 

* Vabatahtlik lisateave. Lisateavet WLTP- ja NEDC-katsemenetluste kohta leiad aadressilt www.bmw.de/wltp.

BMW i7.

Esimene täiselektriline BMW i7 ühendab endas elektrilise sooritusvõime ja multisensoorse meelelahutuse, et pakkuda unustamatut autosõidukogemust.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND (G70).

BMW i-seeria, BMW i7 G70, esimene põlvkond

BMW 7. seeria (G70) nägi 2022. aastal ilmavalgust luksusklassi uue esindajana, ühendades puhta elegantsi silmapaistvate sõiduomaduste ja multisensoorse meelelahutusega.

Välisilme tõmbavad ikooniline esiosa ja monoliitne disainikeel endale kogu tähelepanu. Valgustatud neerukujulise iluvõre kontuur ja kaheosalised õhukesed LED-esituled õhkavad elegantsi esimesest silmapilgust ning on soovi korral saadaval ka eriti väärika versioonina BMW kristallesitulede „Iconic Glow“ kujul koos taustavalgustusega Swarovski-elementidega. Koos muljetavaldava valgustusega tervitusstsenaariumilt „Võimsa sisenemise hetked“ loob see silmapaistva ja eksklusiivse isikupära.

Salongis tekitavad luksusliku õhkkonna kvaliteetmaterjalid nagu 'Merino' nahk, kašmiirvill ja Swarovski kristallid. Koos modernse, ergonoomiliselt juhile loodud tehnoloogiaga on tulemuseks elegantsi, mugavuse ja uuenduslikkuse muljetavaldav koosmõju: näiteks multifunktsionaalne juhtelement BMW interaktiivriba loob oma kristalse välimusega paeluva rõhujoone ning ühendab endas visuaalsed ja kombatavad juhtelemendid. Koos suure eraldusvõimega 14,9-tollise BMW kumerekraaniga loob see ainulaadse multimeediast pakatava juhikoha.

Uue BMW i7 puhul ei jää sõidukogemus aga ainult juhile nautimiseks. Ka reisijad saavad mõnuleda täielikus mugavuses. Lisavarustusena saadaolev 31,3-tolline BMW kinoekraan loob suuremõõtmelise kinoõhkkonna. Koos lisavarustusse kuuluva Bowers & Wilkins Diamondi ruumilise heli süsteemi kristallselge ja 4D-heliga on tulemuseks ainulaadne kogemus tagaistmel, mis saadab omaette reisile ka seal istujate silmad ja kõrvad.

Luksusklassi 7. seeria Sedaan on alates 2022. aastast saadaval teedrajava täiselektrilise BMW i7 kujul. Tänu 400 kW (544 hj) võimsusele ja rohkem kui 600 km pikkusele täiselektrilisele sõiduulatusele saad sa nautida maksimaalselt dünaamilist, paindlikult säästvat ja kohalike heitmeteta liikuvust. Spetsiaalselt Hans Zimmeri poolt komponeeritud BMW IconicSounds Electric saadab iga sõidurežiimi erilise helimaastikuga, et muuta sõidukogemus veelgi kaasahaaravamaks ja muljetavaldavamaks.

Tootmisperiood: alates 2022. aastast
Mootorid: 2 elektrimootorit (544 hj, 400 kW)
Sõiduulatus: kuni 625 kilomeetrit (WLTP*)

BMW iX1.

Tutvu BMW iX1, esimese täiselektrilise BMW kompaktmaasturiga. Modernse ja enesekindla disainiga ühendab see endas BMW X1 jõulise dünaamika ning BMW eDrive’i tõhususe.

Loe lisaks

ESIMENE PÕLVKOND. (BMW U11 elektriauto)

BMW X-seeria, BMW iX1 U11, esimene põlvkond, kolm neljandikku eestvaade maanteel sõites

Aastal 2022 tuuakse turule iX1. Lisaks sellele, et tegemist on esimese täiselektrilise BMW kompaktmaasturiga, on sõiduk ka sissepääs BMW X-seeria elektriliste mudelite maailma.

BMW iX1 ühendab endas klassikalise kompaktlinnamaasturi suurepärase sõidudünaamika ja BMW eDrive-tehnoloogia tänapäevase tõhususe. Tänu sõiduki veermikku paigutatud ruumi säästvatele kõrgepingeakudele ja energiatagastussüsteemile läbib BMW iX1 xDrive30 ühe akulaadimisega kuni 440 kilomeetrit* (WLTP), arendades kuni 230 kW* (313 hj*). 

Metsik esiosa ja püstised proportsioonid loovad äärmiselt modernse ja dünaamilise välimuse. Lisatud sinised rõhujooned viivad tõhusalt tähelepanu tugeva sõiduki elektriajamile. Vähem modernne pole ka salong: mugavad istmed koos õõtsuva istmepõhja funktsiooniga ei jäta midagi soovida ning puute- ja hääljuhtimisega elegantne raamita BMW kumerekraan toimib ühtlasi võimsa BMW iDrive’i keskse kasutajaliidesena.

Tootmisperiood: 2022 kuni tänapäev
Mootorid: elektrimootor (üle 230 kW, 313 hj*)
Pikkus / laius / kõrgus: 4500 mm / 1845 mm / 1616 mm

*Võimsuse väärtused sõltuvad aku laetusest.

ESIMENE PÕLVKOND (BMW G60).

BMW i-seeria, BMW i5 G60 elektriauto 2023

(BMW i5 G60 elektriauto)

BMW i5 kuulutab uue ajastu algust. See on esimene täiselektrilise ajamiga 5. seeria mudel. 250 kW (340 hj) võimsusega BMW i5 eDrive40-ga on põnevalt sportlik sõita. Siiski, kuni 582 km pikkune sõiduulatus teeb uue BMW i5 ühtviisi sobivaks ka igapäevakasutuseks ning nauditavaks pikkadel teekondadel. Turvalisust ja mugavus suurendavad ulatuslikud juhiabisüsteemid, nagu juhtimisassistent Professional ja BMW Live Cockpit Professional. 

BMW i5 jätkab visuaalsest küljest BMW 5. seeria edulugu, mida täiendavad funktsionaalsed disainidetailid. Mudeli välimust iseloomustavad BMW-le omased proportsioonid, pikk teljevahe, pikendatud kapotiosa ja voogav katusejoon. Sõiduki luksuslikku iseloomu rõhutavate tipphetkede hulka kuuluvad valgustatud BMW neerukujuline iluvõre „Iconic Glow“, suur panoraamkatus ja kristalne interaktiivriba.

Tootmisperiood: alates 2023. aastast
Mootorid: elektrimootor (250–442 kW, 340–601 hj)
Sõiduulatus elektriga: kuni 582 kilomeetrit (WLTP)
Pikkus / laius / kõrgus: 5060 mm / 1900 mm / 1505–1515 mm

BMW i5: energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 20,6–15,9; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 455–582

BMW i-seeria, BMW sõidukid seismas BMW esinduse ees

BMW HEAKSKIIDUGA KASUTATUD SÕIDUKID.

BMW i-seeria, BMW i4 M50 kolm neljandikku eestvaade, tänaval sõitmas

BMW i4 M50.

BMW i-seeria, BMW i5 M60 xDrive G60 elektriauto 2023

BMW i5 M60 xDrive.

BMW i-seeria, BMW iX eestvaade, seisab laadimisjaamas

BMW iX.

BMW i-seeria BMW iX3 kolm-neljandikku külgvaade, mägise maastiku ees

BMW iX3.

BMW i-seeria, BMW i7 G70, esimene põlvkond

BMW i7.

BMW X-seeria, BMW iX1 U11, külgvaade maanteel sõites

BMW iX1.

BMW i-seeria, BMW i4 kolm neljandikku eestvaade, tänaval sõitmas

BMW i4.

BMW i-seeria, BMW i5 G60 elektriauto 2023

BMW i5.

Energiatarve ja elektriline sõiduulatus.

  • BMW i4 eDrive40(1):
    Energiatarve kWh / 100 km: 19,1–16,1
    Elektriline sõiduulatus (km): 590–493

    BMW i4 M50(1):
    Energiatarve kWh / 100 km: 22,5–18
    Elektriline sõiduulatus, km: 520–416

    BMW iX3:
    Energiatarve kWh / 100 km: 18,9–18,5
    Elektriline sõiduulatus (km): 458–450

    BMW iX:
    Energiatarve kWh / 100 km: 23,0–19,4
    Elektriline sõiduulatus (km): 630–327

    BMW iX1:
    Energiatarve kWh / 100 km: 18,1–16,8
    Sõiduulatus elektriga, km: 417–440

    BMW i7 xDrive60(1):
    Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 19,6–18,4
    Sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 590–625

    BMW i5:
    Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 19,5–15,9
    Sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 477–582

    BMW i5 M60 xDrive:
    Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 20,6–18,2
    Sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 455–516

    Tähisega (1) märgistatud väärtused on esialgsed.

    Ametlikud andmed energiatarbimise ja elektrilise sõiduulatuse kohta määrati kindlaks kohustusliku mõõtmismenetluse kohaselt ja need vastavad tüübikinnituse ajal kehtinud määrusele (EL) 715/2007. Sõiduulatuse puhul võetakse WLTP arvudes arvesse kogu lisavarustust. Alates 01.01.2021 värskelt tüübikatsetatud sõidukite kohta pole ametlikud andmed enam NEDC, vaid ainult WLTP järgi. Lisateavet WLTP ja NEDC mõõtmismenetluste kohta leiad aadressilt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html.