Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.
KESKKOND.
TERVIKLIK JÄTKUSUUTLIKKUS KOGU VÄÄRTUSAHELA ULATUSES.
Keskkonnakaitse seisukohalt suunab BMW Group fookuse ökoloogilisele jätkusuutlikkusele, CO₂ vähendamisele ja ressursside säilitamisele kogu väärtusahela ulatuses. Alates tarneahelast, tarnijate haldusest, toorainete käitlemisest arendus- ja tootmisetapis kuni kõigi toodete kasutusetapini ning veelgi kaugemale: seda kõikehõlmavat lähenemisviisi järgides tegutseb BMW Group kooskõlas Pariisi kliimakokkuleppega piirata globaalset soojenemist 1,5 °C võrra.
CO₂ VÄHENDAMINE.
BMW Groupi eesmärk on oluliselt ja mõõdetavalt vähendada oma ökoloogilist jalajälge kogu väärtusahela ulatuses – enne sõidukite kasutusetappi, selle ajal ja pärast seda.
- BMW Group kiirendab jätkusuutlikkust. Alates 2024. aastast on BMW ja MINI kaubamärgi sõidukitel valualumiiniumist veljed, mis on toodetud rohelise elektriga. See üleminek kehtib energiamahukale elektrolüüsiprotsessile alumiiniumi tootmise ja velgede valamise ajal. Vastavad kokkulepped kõigi BMW Groupi veljetarnijatega on sõlmitud
- Praegu moodustab velgede osakaal CO₂-heidetest umbes 5%. Üleminek säästvamale rohelise elektriga tootmismeetodile vähendab neid heiteid rohkem kui poole võrra. BMW Group kasutab aastas umbes 10 miljonit kergmetallvelge, millest 95% on valualumiiniumist veljed
- Alates 2023. aastast saab MINI-st selles valdkonnas teerajaja. Uue MINI Countrymani põlvkonna valualumiiniumist veljed on juba valmistatud 70% teisesest alumiiniumist. Kombineerides tootmises rohelist elektrit ja 70% teiseseid ressursse, saab tavaliste tootmismeetoditega võrreldes vähendada CO₂-heiteid kuni 80%. Alates 2024. aastast on tehasest lahkuvatel BMW mudelitel samuti alumiiniumveljed, mis on toodetud taastuvenergiaga ja valmistatud 70% teisesest alumiiniumist
- Peale selle kasutatakse alates 2025. aastast uue klassi mudelites plastist paneelidetaile, millest ligikaudu 30% on saadud ringlussevõetud kalavõrkudest ja tamiilist. See hoiab ära ka nende merendusvaldkonna jääkmaterjalide kõrvaldamise jäätmetena merre
- Uuenduslikud korrosioonikaitse ja mattvärvide tootmismeetodid ei vaja fossiilseid ressursse ning aitavad vähendada Euroopa ja Lõuna-Aafrika tehastes ehitatud BMW mudelite CO₂-heiteid 40% võrra
- BMW Group on esimene sõidukitootja maailmas, kes kasutab mineraalõli asemel biomassist valmistatud mattvärve. Lisaks töötavad BMW Groupi tehased Leipzigis (Saksamaa) ja Rosslynis (Lõuna-Aafrika Vabariik) jätkusuutlikul viisil toodetud korrosioonikaitselakiga, mis on Saksamaa Tehnilise Kontrolli Agentuuri TÜV sertifitseeritud protseduur
- Tänu BASF-i uuenduslikele tootmisprotsessidele saab mineraalõlide baasil põhitooted, nagu toorbensiin, asendada orgaanilistest jäätmetest valmistatud taastuvate ressurssidega juba värvitootmise esimeses etapis. See ei vähenda üksnes fossiilsete ressursside kasutamist, vaid vähendab ka toorbensiini transpordi ja edasise töötlemisega seotud CO₂-heiteid
JUHTIMISSÜSTEEM.
Kõikehõlmava lähenemisviisi kasutuselevõtuga täiustab BMW Group oluliselt kogu elutsüklit ühest sõiduki põlvkonnast teise. BMW Group vähendab CO₂-heiteid kiiremini ja jätkab oma pühendumust ringmajanduse arendamisele eelkõige uue klassi puhul. BMW Groupi juhtimissüsteemi väärtuspõhise lähenemisviisi tulemusena tagame nende spetsifikatsioonide järjepideva juurutamise kogu ettevõttes. Sel viisil võtame arvesse CO₂-heidete vähendamise eesmärke sõidukite kogu elutsükli jooksul, samuti turupõhiseid nõudeid sõidukipargile. Kasutame sertifitseeritud keskkonnajuhtimissüsteemi, et jälgida määratletud eesmärkide täitmist ja arenguprotsessi edusammude hindamist.
JÄTKUSUUTLIKKUS KOGU VÄÄRTUSAHELA ULATUSES.
ENNE KASUTUSETAPPI.
TARNEAHELA JA TARNIJATE HALDUS.
Täna
BMW Groupi jaoks algab jätkusuutlikkus tarnijate võrgustikust. Seetõttu oleme oma tarneahelad läbipaistvalt ja kooskõlas rangete standarditega ümber korraldanud:
- pidev tarnijate arendamine järjepideva tarnijate ja allhankijate haldamisega;
- selged eeskirjad ja meetmed inimõiguste kaitseks, sealhulgas lapstööjõu kasutamise täieliku keelustamise tagamine, mis kehtib ka meie tarnijate kohta;
- usaldusväärne riskijuhtimine on hädavajalik, eelkõige kriitilise tähtsusega materjalide puhul. Need hõlmavad väga rangeid nõudmisi meie tarnijatelt. See hõlmab ka eriprojekte kriitilise tähtsusega ressursside tarneahelas
- pidev tarnijate arendamine järjepideva tarnijate ja allhankijate haldamisega;
2030
Keskendume sellele, et saavutada 2030. aastaks kogu väärtusahelas iga sõiduki puhul CO₂-heidete vähenemine 40%. Tarneahel moodustab sellest CO₂ vähendamisest 20%.
TOOTMINE.
Täna
Me ei kasuta oma 5. põlvkonna elektrimootorite elektriajamis haruldasi muldmetalle. Elektrifitseeritud sõidukite akude tootmisel kasutame rohelist elektrit – nagu ka meie akuelementide tarnijad. Peale selle saab meie akusid rohkem kui 90% ulatuses ringlusse võtta. Jätkusuutlikkuse valdkonna võrdlusalusena oleme määratlenud täiendavad tootmisstandardid:
- koostöös tarnijatega on meie eesmärk muuta oma terasetootmist järk-järgult nii, et see oleks peaaegu CO₂-vaba.
Koostöös tarnijatega on meie eesmärk muuta oma terasetootmist järk-järgult nii, et see oleks peaaegu CO₂-vaba. Lähiaastatel katavad Salzgitter AG-ga ja H2 Green Steeliga sõlmitud lepingud BMW Groupi Euroopa tehaste terasenõudlusest üle 40% - Alates 2020. aastast oleme kogu oma elektri ostnud väljastpoolt taastuvatest energiaallikatest
- Alates 2021. aastast on kõik meie tegevuskohad olnud tasakaalustavate meetmete tõttu täielikult CO₂-neutraalsed
- Meie värvide puhul kasutatakse veepõhist tootmisprotsessi. Peale selle kasutab BMW Group oma Euroopas ja Lõuna-Aafrikas asuvates tehastes 100% orgaanilistest jäätmetest saadud mattvärve
- Alates 2025. aastast (uus klass)
Uue klassi tootmise esirinnas on protsess, mille käigus vähendatakse CO₂ rohelise elektri ja teiseste materjalide kasutamise abil. Akuelemente toodetakse koobaltist, liitiumist ja niklist, mis sisaldavad teatud osa teiseseid materjale. Lisaks kohustuvad tootjad kasutama tootmisel ainult taastuvatest energiaallikatest pärinevat elektrit. Nii suudab BMW Group praeguse põlvkonna akuelementidega võrreldes vähendada akuelementide tootmisel CO₂ jalajälge kuni 60% - Uues akuelementide põlvkonnas kasutatavad toormaterjalid koobalt ja liitium pärinevad sertifitseeritud kaevandustest. See tagab meile kaevandamismeetodite läbipaistvuse ja garanteerib vastutustundliku kaevandamise
- koostöös tarnijatega on meie eesmärk muuta oma terasetootmist järk-järgult nii, et see oleks peaaegu CO₂-vaba.
2030
Meie põhieesmärk on saavutada 2030. aastaks kogu väärtusahelas iga sõiduki puhul CO₂-heidete vähenemine 40%. BMW Groupi omatoodangu CO₂ vähendamise eesmärk 2030. aastaks on 80%. Seda tehes võtame meetmete analüüsimisel arvesse piirkondlikke aspekte
- Optimeerime pidevalt oma energiatõhusust
- Jätkame aktiivselt oma tegevuskohtades taastuvate energiaallikate kasutamist
KASUTUSETAPIS.
HEIDETE VÄHENDAMINE.
Täna
Jätkusuutlikkuse pideva täiustamise meetmena on BMW vähendanud kasutusel olevate sõidukite tegelikke heiteid, mille tulemusel on CO₂-heited alates 1995. aastast enam kui poole võrra vähenenud. Tänu EfficientDynamicsi meetmetele oleme suutnud selle saavutada ülitõhusate sisepõlemismootorite abil, mille heiteväärtused on madalad. Lisaks oleme laiendanud oma elektrilise liikuvuse valikut: sellele lisandub tõhusa sõitmise edendamine ja laadimistaristute laiendamine, näiteks mitmesaja tuhande laadimispunktiga meie partneritelt (DCS GmbH, Ionity jne).
2030
2030. aastaks on BMW Groupi eesmärk vähendada CO₂-heiteid sõiduki kohta selle kasutamise ajal 2019. aastaga võrreldes kuni 50%.
- Vähemalt pooled müüdavatest sõidukitest on plaani kohaselt täiselektrilised
PIKK KASUTUSIGA TÄNU SEISUNDIPÕHISTELE TEENUSTELE.
Täna
Ka müügijärgse toe korral pakub BMW Group uusi jätkusuutlikkuse lahendusi, näiteks seisundipõhiste teenuste (CBS) valdkonnas. BMW Group oli esimene OEM, kes pakkus seisundipõhist teenust (CBS), mis võimaldab teatud kuluosade täpset jälgimist. Sõiduk tuvastab, millal on aeg teenindusse pöörduda ja kuidas saab üksikuid osi kuni nende kulumispiirini jõudmiseni kõige tõhusamalt kasutada. See on klientidele kasulik nii pakutava hinnaga kui ka keskkonnakaitsega seoses.
PISTIKHÜBRIID-ELEKTRIAUTODE ELEKTRI JÕUL SÕITMISE OSAKAALU SUURENEMINE.
Täna
Sõidukipargi andmete tööriista kasutades on sõidukipargi halduritel võimalik alates 2023. aastast rakendada uusi jätkusuutlikkuse funktsioone.
- Sõidukipargi CO₂-väärtuste hindamine ja läbipaistvus
- Pistikhübriidautode elektri jõul ja vähendatud heidetega sõitmise osakaalu hindamine
- Sõidukipargi elektrifitseerimise võimalik analüüs ja soovitused
Aitame teid selles küsimuses meeleldi: tendermanagement@bmwgroup.com
PÄRAST KASUTUSETAPPI.
RINGLUSSEVÕTU VÕIMALUSED ELUTSÜKLI LÕPUS.
Täna
2023. aastal on teiseste toormaterjalide (ringlussevõetud materjal ja selline materjal nagu tootmisjäägid jne) keskmine osakaal BMW sõidukis juba ligikaudu 30%.
- Kasutame uudset protseduuri, et kõrgepingeakude materjalidest rohkem kui 90% ringlusse võtta
- Juba 2021. aastal esitles BMW Group oma visiooni ringmajandusest päris sõidukis, BMW i Vision Circular. See visionäärlik sõiduk näitab BMW Groupi ambitsioone ja on valmistatud 100% ringlussevõetud materjalidest, olles samas ka ise 100% ringlussevõetav. Mõõdukas perspektiivis on BMW Groupi eesmärk kasutada oma sõidukipargi sõidukites 50% ulatuses teiseseid toormaterjale, kui turul on saadaval asjakohased sõidukid
TOOTEPORTFELL.
ELEKTRILINE LIIKUVUS.
Elektriline liikuvus on jätkusuutlikkuse strateegia keskne tugisammas, mida BMW Group kavatseb lähiaastatel pidevalt laiendada.
- 2022: elektrifitseeritud sõidukite müügi kahekordistamine võrreldes 2021. aastaga
- 2023: turul 25 elektrifitseeritud sõidukite mudelit, 13 täiselektrilist
- 2025. aastaks: elektrifitseeritud sõidukid moodustavad üle 30% kõigist tarnetest
- Aastaks 2030: enam kui 50% kogu maailma tarnetest on täiselektrilised
Võimsad ja säästvad energiasalvestussüsteemid ning uute uuenduslike akuelementide väljatöötamine on tulevaste täiselektriliste sõidukite põlvkondade põhielemendid. BMW Group töötab selle nimel, et oluliselt suurendada elementide energiatihedust ning samal ajal vähendada kasutatud materjalide ja tootmise kulusid. Aku ringlussevõetavus on oluline aspekt, mis annab sisendi akuelementide tulevaste põlvkondade arendamiseks. Lisaks korraldab BMW Group juba intensiivseid uuringuid tahkisakude tehnoloogia kohta, mis paistab juba praegu väga paljutõotav.
UUS KLASS 2025.
Uus klass on BMW Groupi tootevalik, mis on pühendatud ainult täiselektrilisele jõuallikale. Seda arendatakse meie uuel klastriarhitektuuril (NCAR) selle kolme tulevikku suunatud põhielemendiga, milleks on „elektriline“, „digitaalne“ ja „ringmajanduslik“.
Uus klass tähistab BMW Groupi jätkusuutlikkuse kontseptsiooni jõudmist kolmandasse etappi. Selles etapis kiirendame CO₂ vähendamist ja keskendume suuresti ringmajandusele. Seda iseloomustavad kolm põhiaspekti: täielikult ümber korraldatud IT- ja tarkvaraarhitektuur, hiljuti arendatud elektriajamite ja akude põlvkond ning jätkusuutlikkuse uus tase, mis hõlmab kogu elutsüklit.
- Ennekõike elektriline. Kompromissitult projekteeritud ja elektriliste jõuülekannete jaoks optimeeritud – me nimetame seda ainult akutoitega elektriautoks. Eesmärk on vastendada tipptasemel sisepõlemismootorite sõiduulatus brutokasumile
- Ennekõike teisene. Teiseste materjalide osakaal suureneb järsult. Fookuses on ressursside tarbimise oluline vähendamine
- Ennekõike digitaalne. Täiesti uudne kasutajakogemus. Veelgi rohkem individuaalselt konfigureeritavaid ja broneeritavaid funktsioone
- Tootmine ilma fossiilsete energiaallikateta uues BMW iFactorys, Ungaris
LAADIMISTARISTU JA LAADIMINE.
BMW ja MINI Chargingu kaudu pakub BMW Group terviklikke laadimislahendusi, mis võimaldavad elektrifitseeritud sõidukit eri olukordades mugavalt kasutada. Portfell hõlmab laadimistooteid ja -teenuseid, mida saab kasutada liikvel olles, kodus või töökohas.
BMW Charging toetab keskkonnasäästlikku elektritootmist ja kasutab päritolu tõendavaid dokumente, et võrgus olev energia pärineks taastuvatest energiaallikatest. BMW ja MINI Chargingu kaart pakub lihtsat juurdepääsu Euroopa laadimisvõrgustikele.
MAKSIMAALSED NÕUDMISED MEILE JA MEIE TARNIJATELE KOGU MAAILMAS.
TÖÖSTANDARDID JA INIMÕIGUSED.
Rahvusvaheliselt tunnustatud keskkonnakaitse- ja sotsiaalkriteeriumide suunised on BMW Groupi kogu väärtusahela mõõdupuu. See mõjutab eelkõige järgmist.
- Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD) suunised rahvusvahelistele ettevõtetele
- ÜRO äritegevuse ja inimõiguste juhtpõhimõtted
- ÜRO globaalse kokkuleppe kümme põhimõtet
- Rahvusvahelise Kaubanduskoja (ICC) ettevõtete jätkusuutliku arengu harta sisu
- ÜRO Keskkonnaprogrammi (UNEP) puhtama tootmise deklaratsioon
KESKKONNANÕUDED JA TOORMATERJALIDE SÄÄSTEV TOOTMINE.
Hangime komponente, materjale ja muid teenuseid enam kui 32 000 tootmis- ja jaotuskohast. Vastutus sellega seotud sotsiaalsete ja ökoloogiliste hoolsuskohustuste eest lasub meie tarnijatel osana meie lepinguliselt siduvatest jätkusuutlikkuse nõuetest. Samal ajal töötame lahenduste kallal, mis võimaldavad vähendada või asendada meie sõidukites kasutatavaid toormaterjale. Analüüsime toormaterjale pidevalt seoses keskkonnanõuete ja sotsiaalsete normide rikkumistega.
HOOLSUSKOHUSTUSE TÄITMINE.
ETTEVÕTTE HOOLSUSKOHUSTUSE RAKENDAMINE TARNIJATE VÕRGUSTIKUS.
Toormaterjalide jätkusuutlik hankimine
Juba kaheksa aastat on BMW Group pööranud tarnijate võrgustiku raames vajalikku tähelepanu ettevõtete hoolsuskohustusele. 2008. aastal määratlesime ulatuslikud ennetusmeetmed, näiteks lepingulised kohustused järgida keskkonnanõudeid ja sotsiaalseid norme, ning sätestasime need esimest korda BMW i3 tarnijatega koostöö alustamiseks kohustuslike nõuetena. 2014. aastal täiendati neid nõudeid mitmeastmelise hoolsuskohustuse protsessiga, mis hõlmab tootmismaterjalide hankimist kõigile sõidukimudelitele ning tootmisega mitteseotud kaupade ja teenuste jaoks. See hõlmab näiteks lepingulist kohustust järgida laiendatud keskkonnanõudeid ja sotsiaalnorme, inimõigusi ning tööohutuse ja keskkonnakaitse juhtimissüsteeme. Kõik tarnijad, kellel on BMW Groupiga otsesed ärisuhted, peavad need nõuded lepingu kujul oma vastavatele allhankijatele edastama.
Peame oluliseks rahvusvaheliselt tunnustatud inimõiguste järgimist ning juhindume muu hulgas järgmistest põhimõtetest ja eeskirjadest.
- ÜRO äritegevuse ja inimõiguste juhtpõhimõtted
- ÜRO ülemaailmse kokkuleppe põhimõtted
- Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni põhimõtted
- OECD hoolsuskohustuse suunised vastutustundliku äritegevuse kohta
- Saksamaa liiduvalitsuse riiklik tegevuskava
- Riiklikust tegevuskavast tulenev Saksamaa Liitvabariigi seadus ettevõtete hoolsuskohustuste kohta tarneahelates
Toormaterjalide jätkusuutlik hankimine
Ostame kõik kriitilise tähtsusega toormaterjalid, nagu liitium ja koobalt, mis on akuelementide tootmise peamised toormaterjalid, praeguse viienda põlvkonna jaoks otse toormaterjalide tarnijatelt ning muudame need kättesaadavaks meie praeguse põlvkonna akuelementide tootjatele. See võimaldab meil saavutada päritolu jälgitavuse (ainetaseme) ja kaevandamismeetodite läbipaistvuse.
- Ettevõtte hoolsuskohustuse kooskõlastamine konfliktidest mõjutatud ja kõrge riskitasemega piirkondadest pärit mineraalide vastutustundlikke tarneahelaid käsitlevate OECD hoolsuskohustuse suunistega
- Jätkusuutlikkuse standardid varustuskindluse, hinnastabiilsuse ja turvaliste töötingimuste kaudu
- Kogu tööstusharu hõlmava algatuse „Cobalt for Development“ asutamine
Riskianalüüs ja vältimine
Mis tahes lepingu sõlmimise põhieelduseks on meie määratletud jätkusuutlikkuse nõuete järgimine. Sel põhjusel hindab BMW Group pidevalt jätkusuutlikkuse riske ja tagajärgi oma tarnijate võrgustikus, et täita oma hoolsuskohustusi, kuna need mõjutavad ökoloogilisi aspekte ja inimõigusi.
BMW Groupi hoolsuskohustuse programm hõlmab järgmist.
- Pidev riskianalüüs BMW Groupi konkreetse riskifiltriga, mida täiendavad vastutustundliku ettevõtluse liidu standardiseeritud riskikaardid
- Dünaamiline hindamismetoodika iga hinnatud tarnija asukoha kohta kõrgetasemelise riigipõhise riskianalüüsi tegemiseks
- Mitmesuguste andmeallikate, näiteks UNICEF-i lapstööjõu kasutamise indeksi kasutamine
- Selle riskihindamise kombineerimine toormaterjalide konkreetsete rühmade kaalutlusega
- Nõuame, et enam kui 100 töötajaga tarnijad pakuksid ettevõtteväliselt auditeeritud ja sertifitseeritud keskkonnajuhtimissüsteeme