Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.
UUSIM BMW 5. SEERIA.






BMW i5
BMW 5. SEERIA ÜLEVAADE.
BMW 5. seeria jätkab uue klassi kontseptsiooni: dünaamilised sõidukid modernse disainiga, mis on varustatud tehnoloogiliste uuenduste, võimsate mootorite ja luksusklassi mugavusomadustega. Juba pool sajandit on visuaalselt olulised elemendid, nagu kahepoolne neerukujuline iluvõre ja Hofmeisteri kaar C-piilari juures, olnud selle sportliku äriklassi sedaani stiili määratlevaks tunnuseks. BMW 5. seeria on ka esimene BMW sõiduk, mis tutvustas erinevate seeriate uut nomenklatuuri. Esimene number tähistab seeriat, kaks ülejäänud numbrit annavad teavet mootori kohta. Kõik tulevased seeriad kasutavad seda nimesüsteemi. 1975. aastal võttis selle põhimõtte üle BMW 3. seeria, 1976. aastal BMW 6. seeria ja 1977. aastal BMW 7. seeria.
BMW 5. SEERIA VIIS ISELOOMULIKKU OMADUST.
- 01 Muljetavaldav sõidudünaamika
- 02 Elegantne modernne välimus
- 03 Mugav ja elegantne salong
- 04 Teedrajavad tehnoloogiad
- 05 Parim ühenduvus kõigi teenustega tänu BMW ConnectedDrive’ile

BMW 5. SEERIA LÜHIAJALUGU.
Pool sajandit BMW 5. seeriat – see sõiduk on algusest peale oma klassi teerajaja ning esindab kogu maailmas äriklassi sedaanide tippu. Tutvu lähemalt BMW 5. seeria ajalooga.
BMW 5. SEERIA LÜHIAJALUGU.
Pool sajandit BMW 5. seeriat – see sõiduk on algusest peale oma klassi teerajaja ning esindab kogu maailmas äriklassi sedaanide tippu. Tutvu lähemalt BMW 5. seeria ajalooga.
BMW 5. SEERIA ESIMENE PÕLVKOND.

(BMW E12)
1972. aastal jõuab turule esimene disainilegend Paul Bracqi poolt BMW jaoks loodud sõiduk. BMW 5. seerial on juba praegu näha kõiki neid tunnuseid, mis ka tulevikus ülemise keskklassi sedaani teistest eristavad: silmatorkav radiaatorivõre koos topeltesituledega, pikendatud siluett, BMW-le iseloomulik tagarattavedu. Nende omadustega käib kaasas vedrustus, mis on kombinatsioon sportlikkusest, turvalisusest ja mugavusest. Juhikohal valitseb pigem range funktsionaalsus kui fantaasiarikkad detailid. Salong annab inspiratsiooni kompimismeelele muljetavaldavate materjalide ja mugavusomadustega.
Järgmisel aastal tulid turule võimsamad mootorid: BMW 525 koos 107 kW (145 hj) mootoriga, millele järgnes BMW 528 koos 121 kW (165 hj) mootoriga.
Alates mudeliaastast 1977 toob kõigi sõidukite mudelivärskendus kaasa kapoti kerge tõstmise neerukujulisest iluvõrest kuni tuuleklaasini, tagatulede suurendamise ja kuuesilindriliste mudelite BMW 525 ja 528 varustamise kahe karburaatoriga. See toob kaasa sõidukite võimsuse suurenemise. Tootmine lõpetatakse pärast veidi alla 700 000 sõiduki valmistamist järeltuleva BMW 5. seeria (E28) saabumise tõttu.
Tootmisperiood: 1972–1981
Mootorid: 1,8–3,5-liitrised (66–160 kW / 90–218 hj), nelja- ja kuuesilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4620 mm / 1690 mm / 1425 mm
BMW 5. SEERIA TEINE PÕLVKOND.

(BMW E28)
Esimese BMW 5. seeria mudeli järeltulija erineb esimesest põlvkonnast eelkõige tehnoloogilise arengu poolest. Disain muutub selgemaks, täpsemaks ning peamiselt tänu tagaosa tõstmisele ka aerodünaamilisemaks. Tüüpiline esiosa jääb muutumatuks koos topeltesituledega radiaatorivõres. Uued tehnouuendused, nagu ABS, turvapadi, elektrooniline mootorikontroll, heitgaaside katalüsaatorid ja pardaarvuti, muutuvad esimest korda kättesaadavaks. Peaaegu kõik mootorid on praegu varustatud sisselaskekollektorisse sissepritsega.
1983. aastal on esimene BMW 5. seeria mudel varustatud diiselmootoriga: BMW 524td arendab 85 kW (115 hj) ja on sel ajal maailma kiireim diiselsedaan.
1985. aastal tuleb BMW M535i kõrval müügile esimene BMW M5, luues sportsedaanide sarja, mis näitab, et erakordsed sõiduomadused ei pea olema ainult eksootiliste sportautode pärusmaa. Täielikult käsitsi valmistatud BMW M5-l on sama 3,5-liitrine kuuesilindriline reasmootor kui BMW M635Csi-l ning 210 kW (286 hj) võimsust. Samal ajal annab selle tagasihoidlikkus väärika välimuse.
BMW M GmbH pakkus E12 M-mudeleid vähesel arvul juba 1974. aastal. See areng kulmineerub BMW M535i kujul. Oma suure esispoileri ja 160 kW (218 hj) võimsusega kuuesilindrilise mootoriga on see nii välimuse kui ka sportliku sooritusvõime poolest tipptasemel.
Kuni 1987. aasta lõpuni väljus tehasest üle 722 000 BMW 5. seeria (E28) sõiduki.
Tootmisperiood: 1981–1987
Mootorid: 1,8–3,5-liitrised (66–210 kW / 90–218 hj), nelja- ja kuuesilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4620 mm / 1700 mm / 1415 mm
BMW 5. SEERIA KOLMAS PÕLVKOND.

(BMW E34)
1988. aasta jaanuaris avalikkusele esitletud BMW 5. seeria (E34) mudel on oma eelkäijast oluliselt suurem ja laiem: selgelt täiustatud aerodünaamika takistusteguriga 0,30 tagab, et kõik BMW 5. seeria bensiinimootoriga mudelid on võimelised sõitma kiiremini kui 200 km/h. Tänu pikale teljevahele ja peaaegu optimaalsele 50 : 50 kaalujaotusele esi- ja tagasillal avaldab sõiduk muljet oma sportlike ja dünaamiliste sõiduomadustega – alates neljasilindrilise mootoriga BMW 518i-st kuni 232 kW (315 hj) võimsusega BMW M5-ni, mis muutub samuti turuletulekuaastal saadavaks.
1991. aastal üllatas autojuhte BMW 5. seeria Touring: BMW pakkus esimest korda äriklassi keskmise suurusega autode seas universaalkerega mudelit. Üks eriline kõrghetk on tagaluugist sõltumatult avanev tagaaken. Samal aastal said uksed suurema ohutuse tagamiseks külgkokkupõrke kaitse.
1992. aastal tuleb turule esimene nelikveoline BMW 5. seeriamudel – BMW 525iX. Ja veel üks esmakordne nähtus on BMW 5. seeria mudelite varustamine V8-mootoritega. BMW 530i ja BMW 540i puhul paistavad need mootorid silma eriti sujuvate töötamisomaduste poolest. BMW M5 säilitab kuuesilindrilise reasmootori. Küll aga suurendatakse selle töömahtu 3,8 liitrini, mille tulemusel kasvab võimsus 250 kW-ni (340 hj). Nüüdsest võimsam BMW M5 muutub saadavaks ka Touring-versioonina.
Sedaani tootmine lõpetatakse 1995. aastal, samas kui BMW 5. seeria Touringu müük jätkub kuni 1996. aastani. Kokku tarnitakse 1,3 miljonit sõidukit.
Tootmisperiood: 1988–1996
Mootorid: 1,8–4,0-liitrised (83–250 kW / 113–340 hj), nelja-, kuue- ja kaheksasilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4720 mm / 1751 mm / 1412–1421 mm
BMW 5. SEERIA NELJAS PÕLVKOND.

(BMW E39)
Vaatamata suurematele mõõtmetele jääb BMW 5. seeria (E39) kere kaal samaks. See on tingitud alumiiniumi suuremast kasutamisest, kuna vedrustus koosneb suures osas just sellest kergest metallist. Ka väändekindlus suureneb oluliselt. Lisaks sellele on alates 1995. aastast müügis olnud BMW 5. seeria (E39) suurepäraselt rooste eest kaitstud – üle kolme neljandiku kerest on kuumtsingitud. Koos paljude detailidega annab elegantne disain rekordmadala takistusteguri, parima näitaja oma klassis. Turvalisuse tagamiseks on mudelile võimalik paigaldada kuni kümme turvapatja.
Alates 1997. aastast on selles mudelivalikus saadaval ka BMW 5. seeria Touring. Ning 1998. aastal debüteerib diiselmootorites uus tehnoloogia: esimese kuuesilindrilise ühisanumaga jõuallikaga seab BMW ülemaailmsed standardid diiselmootorite sooritusvõimes ja tõhususes, mis jäävad kestma aastaid. Modernsed mootorid inspireerivad oma jõudluse ja sujuvusega, alates neljasilindrilisest diiselmootorist kuni BMW M5 erakordselt tugeva V8-jõuallikani võimsusega 294 kW (400 hj).
BMW 5. seeria mudelivärskendus 2000. aastal toob kaasa tänaseni kasutatavad ringikujulisena esitulede ümber paiknevad sõidutuled; samuti võetakse varasemate kandiliste udutulede asemel kasutusele ümmargused. Rohkem kui 1,48 miljoni tarnitud sõidukiga (sealhulgas 266 000 Touring-mudelit) püstitab BMW 5. seeria kuni tootmise lõpuni 2004. aastal uue müügirekordi.
Tootmisperiood: 1995–2004
Mootorid: 2,0–5,0-liitrised (85–294 kW / 115–400 hj), nelja-, kuue- ja kaheksasilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4775–4805 mm / 1800 mm / 1435–1445 mm
BMW 5. SEERIA VIIES PÕLVKOND.

(BMW E60, E61)
Alates 2003. aastast saadaoleva BMW 5. seeria Sedaani (E60/60) iseloomulike vormidega disain loodi Chris Bangle’i juhtimisel. Vahelduvad kumerad ja nõgusad tasapinnad loovad unikaalse valguse ja varjude mängu, mis on nii jõuline kui ka dünaamiline. BMW luksusklassi sedaanist on üle võetud ka juhtimiskontseptsioon, mis võimaldab juhil juhtida BMW 5. seeria erinevaid süsteeme iDrive’i abil. See on lisavarustusena saadaval koos Head-Up Displayga, mis projitseerib sõidu seisukohalt kõige olulisema teabe tuuleklaasile otse juhi vaatevälja.
Uus BMW 5. seeria Sedaan on eelkäijast suurem ja ruumikam, kuid mitte raskem, vaid olenevalt mudelist lausa kuni 75 kg kergem. Üks seda tingivatest teguritest on kaalu vähendav alumiiniumist esiosa, mis komposiitkonstruktsioonis koos terasest ülejäänud kerega kujutab endast kerekonstruktsiooni valdkonnas suunda seadvat sammu.
Lisavarustusena on saadaval adaptiivsed kurvi- ja pidurituled. Lisaks kerestabilisaatorile Dynamic Drive debüteerib BMW 5. seerias ka aktiivne püsikiirusehoidja (ACC). Koos sportliku vedrustusega võimaldab see selles klassis ainulaadset sõidudünaamikat. Kuuesilindrilised reasmootorid avaldavad muljet nii ühisanumtehnoloogiaga diiselmootorina kui ka Bi-VANOSega bensiiniversioonina.
2005. aasta algusest tuleb tollane BMW M5 turule tohutu 5-liitrise V10-mootoriga, mis arendab 373 kW (507 hj). Dünaamiline sportsedaan on saadaval nii Sedaan- kui ka Touring-mudelina, mis teeb sellest ühe maailma kiireima universaalkerega auto.
2007. aastal värskendati sõiduki välimust, muutes valgustust ja põrkeraudu ning uuendades iDrive’i süsteemi.
Tootmisperiood: 2003–2010
Mootorid: 2,0–5,0-liitrised (120–373 kW / 163–507 hj), nelja-, kuue-, kaheksa- ja kümnesilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4841–4855 mm / 1846 mm / 1468–1512 mm
BMW 5. SEERIA GRAN TURISMO.

(BMW F07)
Paralleelselt BMW 5. seeriaga määratleb BMW täiesti uue sõidukisegmendi: BMW 5. seeria Gran Turismo toob kokku sedaani, paindlikult kasutatava Sports Activity Vehicle’i (SAV) ja klassikalise Gran Turismo omadused. Auto ühendab endas elegantsuse, suure ja ruumika mugavuse ning BMW-le omase sõidudünaamika.
Kupeelik katusjoon ja pikendatud külgvaade harmoneeruvad esiosas suure BMW neerukujulise iluvõrega ning tagaosas saavutatakse lai ilme L-kujuliste tagatulede ja horisontaalselt joondatud kontuuride abil. Tänu mootoriversioonidele ning põhivarustuses olevale dünaamilisele juhtimissüsteemile ja kaheksakäigulisele automaatkäigukastile pakub BMW 5. seeria Gran Turismo ülimat dünaamikat ja tõhusust. Vedrustus avaldab muljet selliste tehnouuendustega nagu kahe hoovaga esisild ja integreeritud V-tagasild ning lisavarustusse kuuluv nelja ratast hõlmav aktiivrool.
Sisemus üllatab suursuguste mõõtmete ja mitmekülgse ruumi ning kõrgendatud istumisasendi ja suurte aknaklaasidega. Valitud materjalid täiendavad luksuslikku atmosfääri. Tänu BMW iDrive’ile on juhil alati selge ülevaade BMW 5. seeria Gran Turismo ulatuslikest funktsioonidest, näiteks BMW Connected Drive’ist (lisavarustus) koos abisüsteemidega, nagu sõidurajalt eemalekandumise ja kokkupõrke hoiatussüsteem, BMW öise nägemise funktsioon ja kaugtulede assistent. Lisaks pakub süsteem internetiühenduse kaudu funktsioone BMW Online ja BMW Teleservices.
Tootmisperiood: 2009–2017
Mootorid: 2,0–4,4-liitrised (135–330 kW / 184–450 hj), nelja-, kuue- ja kaheksasilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4998 mm / 1901 mm / 1559 mm
BMW 5. SEERIA KUUES PÕLVKOND.

(BMW F10, F11)
2010. aastal tuleb turule BMW 5. seeria kõige edukam põlvkond, mida müüakse üle kahe miljoni mudeli. Sportlik ja elegantne disain, BMW-le omane puhas sõidunauding ja suur hulk uuenduslikke tehnoloogiaid kindlustavad sellele sõidukile esikoha äriklassi sedaanide segmendis.
Auto saab tellida intelligentse BMW xDrive’i nelikveosüsteemiga, mis jaotab edasiviiva jõu rataste vahel vastavalt hetkeolukorrale. 300 kW (407 hj) arendav V8-mootor koos BMW Twin Power Turboga on kõige võimsam bensiinimootor. Selle vaste diiselmootorite seas on kuuesilindriline reasmootor võimsusega 220 kW (300 hj). 2010. aasta septembris tuleb saadavale BMW 5. seeria M-pakett, mis pakub BMW 5. seeriale sportlikke täiustusi nii sees kui väljas. M-sportvedrustus, M-aerodünaamikapakett ja M-kergmetallveljed annavad sõidukile eriti võimsa mulje. Salongi täiustavad M-disainiga sportlikud istmed koos nahkkattega M-rooli, M-käigukanginupu ja M-i salongi dekoratiivliistudega.
2013. aasta mudelivärskendus hõlmab disaini uuendamist ja täiendavate mootorivalikute lisamist. Seeria põhivarustuses on nüüd ksenoontuled ja Bluetoothiga vabakäeliides.
Alates 2016. aastast on saadaval BMW 5. seeria hübriid: BMW 530e iPerformance on varustatud pistikhübriidmootoriga, mis võimaldab sõita ilma kohalike heitmeteta. See on kombineeritud BMW-le iseloomulike omadustega: sõidudünaamika, mugavuse ja tõhususega.
Tootmisperiood: 2010–2017
Mootorid: 2,0–4,4-liitrised (105–423 kW / 143–575 hj), nelja-, kuue- ja kaheksasilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4899–5039 mm / 1860 mm / 1464–1471 mm
BMW 5. SEERIA SEITSMES PÕLVKOND.

(BMW G30, G31)
Alates 2017. aastast viib BMW 5. seeria sportliku äriklassi sedaani kontseptsiooni uutesse kõrgustesse. Disainis domineerivad BMW-le iseloomulikud proportsioonid, mis väljenduvad pikas teljevahes, pikendatud kapotis ja voolavas katusejoones. Selgeid pindu ja täpselt modelleeritud kontuure toetab BMW neerukujuline iluvõre, mis on vahetult esituledega seotud ja rõhutab sõiduki laiust.
Modernsed mootorid, mis on tõhusad ja soovi korral saadaval hübriidmudelitena, tagavad oma klassis võrratu sõidudünaamika. Lisavarustusena saadaval adaptiivne vedrustus ja nelja ratast hõlmav aktiivrool annavad täiendava panuse.
Täiustatud abisüsteemid tagavad turvalisuse kriitilistes liiklusolukordades. Soovi korral on saadaval juhtimisassistent Professional, mis pakub tuge sellisteks olukordadeks nagu sõidurajal püsimine või hädapidurdamine.
2020. aasta mudelivärskendus seab välisilmes selgeid aktsente, nagu näiteks ümberkujundatud neerukujuline iluvõre, lamedamad esituled koos lisavarustuses saadaval lasertuledega ning uued värviviimistlused. Salongis on saadaval uued mugavusistmed ning abisüsteemid pakuvad nüüd kolonnis sõitmise assistenti ja linnapidurduse aktiveerimist.
Tootmisperiood: 2017 kuni tänapäev
Mootorid: 1,6–4,4-liitrised (110–467 kW / 150–635 hj), nelja-, kuue- ja kaheksasilindrilised
Pikkus / laius / kõrgus: 4936–5001 mm / 1868–1903 mm / 1467–1479 mm
BMW 5. SEERIA KAHEKSAS PÕLVKOND.

(BMW G60)
Uus BMW 5. seeria annab kaheksandaks põlvkonnaks mudeliseeria sportlikule disainile värske tõlgenduse. Iseloomulikud disainielemendid, nagu BMW-le omased proportsioonid, pikk teljevahe, pikendatud kapotiosa ja voogav katusejoon, on esitatud eriti elegantses vormis. Väljendusrikkad detailid, nagu valgustatud BMW neerukujuline iluvõre „Iconic Glow“, suur panoraamkatus ja kristalne interaktiivriba annavad uuele BMW 5. seeriale täielikult omanäolise isikupära.
Mootorivalikute lai portfell on märkimisväärne: BMW 5. seeria uusim põlvkond on saadaval klassikalise bensiini- või diiselmootoriga, aga ka täiselektrilise BMW i5, pistikhübriidi või eriti jõulise M-mudelina.
Turvalisus ja mugavus on pardal iga mootorivariandiga. Sellele aitavad kaasa ulatuslikud juhiabi- ja ühenduvustehnoloogiad. Näiteks juhtimisassistent Professional teeb pikad sõidud lihtsamaks ning BMW Live Cockpit Professional parandab ülevaadet sõitu puudutavast teabest.
Tootmisperiood: alates 2023. aastast
Mootorid: 2,0-liitrine, elektrimootor (120–442 kW, 163–601 hj), 4-silindriline[1]
Pikkus / laius / kõrgus: 5060 mm / 1900 mm / 1505–1515 mm[1]
BMW 5. seeria Sedaan [1]: kütusekulu l / 100 km (kombineeritud, WLTP): 6,4–5,1; CO₂-heide g/km (kombineeritud, WLTP): 157–130
BMW i5 Sedaan [1]: energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 20,6–15,9; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 455–582
Kütusekulu ja CO₂-heide.
BMW 5. seeria Sedaan:
Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 6,5–5,1
CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 157–130
BMW 5. seeria Sedaani M-mudel:
Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 10,7
CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 246
BMW 530e sDrive [1],[2]:
kütusekulu l / 100 km (kombineeritud, WLTP): 0,8–0,6; CO₂-heide g/km (kombineeritud, WLTP): 19–14;
Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 21,4–18,9; sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 87–102
BMW 5. seeria Touring:
Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 8,3–1,8
CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 189–42
BMW 5. seeria Touringu pistikhübriidid:
Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 2,4–1,8
CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 54–42
Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, elektrikulu ja sõiduulatuse kohta on määratud kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EÜ) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html
[1] Esialgsed arvud; puuduvad arvud ei olnud avaldamise ajal kättesaadavad.
[2] Eeldatavasti saadaval alates 2023. a novembrist.