Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.

BMW EFFICIENT DYNAMICS: UUENDUSLIKUD TEHNOLOOGIAD.
BMW EfficientDynamics: tulevikutehnoloogia nüüd seeriatootmises.
BMW eesmärgiks on pakkuda oma sõidukites maksimaalset dünaamikat minimaalse kütusekuluga. Selle saavutamiseks on nii kere, jõuallika kui ka juhiabisüsteemide puhul võetud kasutusele mitmeid ökonoomsust suurendavaid ja kütusekulu vähendavaid uuenduslikke tehnoloogiaid. Lisateave BMW kergkonstruktsiooni, aerodünaamiliste meetmete ja jätkusuutlike juhtimiskontseptsioonide kohta.
BMW eesmärgiks on pakkuda oma sõidukites maksimaalset dünaamikat minimaalse kütusekuluga. Selle saavutamiseks on nii kere, jõuallika kui ka juhiabisüsteemide puhul võetud kasutusele mitmeid ökonoomsust suurendavaid ja kütusekulu vähendavaid uuenduslikke tehnoloogiaid. Lisateave BMW kergkonstruktsiooni, aerodünaamiliste meetmete ja jätkusuutlike juhtimiskontseptsioonide kohta.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT – BMW INTELLIGENTNE KERGKONSTRUKTSIOON.
BMW EfficientLightweight on suurepärane näide sellest, kuidas ökonoomne sõitmine on ideaalselt ühendatud dünaamikaga. Tänu erakordselt kergetele ja jäikadele materjalidele, nagu süsinik reisijat kaitsvas turvaraamis, alumiiniumist šassii, ülitugevast terasest kere või modernsetest magneesiumisulamitest mootor, on võimalik vähendada kütusekulu ning samas suurendada sooritusvõimet ja sõidudünaamikat.
BMW i korraldab autotööstuses revolutsiooni esimeste süsinikust reisijasalongidega, seades nii uusi standardeid BMW kergkonstruktsioonidele. Tänu oma vastupidavusele pakub see materjal reisijatele õnnetuse korral parimat võimalikku kaitset, kuid on piisavalt kerge, et kompenseerida kõrgepingeaku lisamassi. Tulemuseks on suurem turvalisus ja mugav avarus ning sellest tulenev vähenenud sõiduki mass, mis omakorda tähendab suuremat dünaamikat.
BMW i3 on esimene sõiduk, mille puhul on seeriatootmises kasutatud sellises ulatuses kõrgtehnoloogilist süsinikmaterjali. Süsiniku kasutus oli kaua piiratud, kuna seda toodeti käsitsi. Nüüd toodab BMW Group süsinikkiu ja süsinikkiudplaadid ise, mis teeb võimalikuks masstootmise.
AERODÜNAAMIKA.
BMW EfficientDynamicsi ökonoomsust parandavad aerodünaamikameetmed.
Head mõtted ei pea alati olema keerulised. Tänu spetsiaalsetele aerodünaamikameetmetele, nagu õhuavade juhtimine, õhukardin esispoileril, Air Performance’i veljed või Air Breather esirattakoobaste taga, suudab BMW saavutada väiksema takistusteguri. Sellele on lisatud aerodünaamiliselt optimeeritud põhi ja AERO GENESi poolt määratud sõiduki voolujoonelised proportsioonid. Sellel on positiivne mõju ökonoomsusele ja sõidustabiilsusele ja see aitab vähendada salongi jõudvat müra.

Air Performance’i veljed.
Tugev vastane tuulele: voolujoonelised ja optimeeritud massiga ning vahetükkidega veljed suunavad õhuvoolu optimaalselt piki sinu BMW külgi ja parandavad seega sõiduki aerodünaamikat.

Aktiivse õhuvooluga neerukujuline iluvõre.
Aktiivse õhuvooluga neerukujuline iluvõre tunneb ära, kui mootor, pidurid ja teised detailid õhutust vajavad, ja avab õhuavad automaatselt. Kui õhu sissevool enam vajalik ei ole, suletakse need uuesti. See parandab aerodünaamikat ja vähendab kütusekulu.

Õhukardin.
Kui sina juhid oma sõidukit, juhib õhukardin õhuvoolu. See vähendab sõiduki õhutakistust hämmastavalt lihtsal, kuid tõhusal viisil. Kitsenevad kanalid suurendavad õhuvoolu kiirust ja juhivad selle ratastest mööda. See vähendab turbulentsi rattakoobastes ja tänu kere omadustele ka takistust, mis omakorda vähendab kütusekulu ja CO2-heitkoguseid.
BMW JUHTIMISKONTSEPTSIOONID.
Ökonoomsust ja jätkusuutlikkust pakkuvad tulevikule orienteeritud ajamisüsteemid.
Oma sõidukeid välja töötades arvestab BMW pidevalt uute ja uuenduslike juhtimiskontseptsioonidega. Avasta uusi ökonoomseid jõuallikaid, nagu pistikhübriid, eDrive, vesinikkütuseelement või uus 48-voldine kerghübriidtehnoloogia.
BMW 48-VOLDINEKERGHÜBRIIDTEHNOLOOGIA.

Sisepõlemismootorit täiendav elektrimootor tagab parema ökonoomsuse ja dünaamika.
Kerghübriid on hübriidajami erivariant. Sõiduk ei kasuta oma elektrimootorit iseseisva jõuallikana, vaid lülitab selle olenevalt olukorrast sisse, et täiendada sisepõlemismootori tööd. See vähendab kütusekulu ja suurendab sõiduulatust. Samal ajal saab elektriajam toetada sisepõlemismootorit, andes sellele lisaenergiat. Energiatagastuse tõttu laetakse kerghübriidide akut sõidu ajal ainult siis, kui pidurdatakse energiatagastuse tõttu.
BMW PISTIKHÜBRIID.

Sisepõlemismootori ja elektrimootori tõhus kombinatsioon.
Hübriidajamiga (tuntud ka pistikhübriidina) BMW sõidukitel on kaks ajamisüsteemi: sisepõlemismootor ja elektrimootor. Koos suure jõudlusega tipptasemel liitiumioonakudega ei suurenda selline süsteem mitte ainult sõiduulatust, vaid tagab ka lisavõimsuse ja parema dünaamika. Akut saab laadida tavalistes pistikupesades ja laadimisjaamades või regeneratiivpidurduse teel. Energiatagastusena tuntud protsessi käigus muundatakse sõiduki kineetiline energia pidurdamise ajal tagasi elektrienergiaks ning suunatakse akusse.
BMW ELEKTRILINE AJAM.

eDrive-süsteemiga täiselektrilised sõidukid pakuvad maksimaalset sõiduulatust ja ökonoomsust.
Tulevikule orienteeritud eDrive-süsteemiga BMW elektrisõidukid töötavad ainult elektri jõul. Täiselektriline kontseptsioon tuleb toime ilma sisepõlemismootorita ega vaja töötamiseks fossiilkütust. Selle tulemusena on BMW elektrisõidukid ainult elektri jõul sõites ka täielikult lokaalsete heitmete vabad. Vajalik elektrienergia on salvestatud akusse, mis määrab ära elektrimootori sõiduulatuse. Laadida saab tavalises pistikupesas, BMW Wallboxis või avalikus laadimisjaamas.
BMW VESINIKAJAM.

Vesinikkütuseelemendiga sõidukid: piiramatu ja heitmevaba mobiilsusega tulevik.
BMW on nüüdseks teostanud vesinikkütusega sõidukite alaseid uuringuid juba mitu aastat ja teinud aastast 2013 koostööd Toyotaga vesinikkütuseelemendi industrialiseerimiseks. 2022. aastal algavas järgmises etapis hakkab BMW väikese tsüklina tootma oma teise põlvkonna vesinikkütuseelemendiga BMW i Hydrogen NEXTi. Vesinikkütusega sõidukid liiguvad elektrimootori jõul, seetõttu liigitatakse need elektriautode alla. Oluline erinevus teistest elektrisõidukitest on järgmine: vesinikkütusega sõiduk toodab elektrienergiat ise ega saa seda integreeritud akust, mida tuleb välisest allikast laadida. Selle asemel on vesinikkütusega sõidukis isiklik tõhus jõujaam kütuseelemendi kujul. Kütuseelement toodab vesinikust ja hapnikust ainult elektrienergiat. Selle tulemusena on vesinikkütusega sõidukid täielikult heitmevabad.
