Tööriist, millega saab hallata meie küpsiste kasutamise nõusolekuid, on ajutiselt võrguühenduseta. Mõned funktsioonid, mis eeldavad su nõusolekut küpsiste kasutamiseks, võivad seetõttu puududa.
BMW TEEL JÄTKUSUUTLIKU TULEVIKU SUUNAS.
AVASTA, KUIDAS BMW GROUP ON PÜHENDUNUD JÄTKUSUUTLIKULE LIIKUVUSELE.

1. ELEKTRIFITSEERITUD LIIKUVUS.
Aastaks 2021 oli BMW Group toonud teedele juba miljon elektrifitseeritud sõidukit.
2. AKUDE RINGLUSSEVÕTT.
90% BMW Groupi elektrifitseeritud sõidukite kõrgepingeakude materjalidest on ringlusse võetavad.
3. KAASAMINE.
6,5% BMW Groupi töötajatest on erivajadusega – pühendumus erinevusi ei tunnista.
4. RINGMAJANDUSLIK LÄHENEMINE.
Igasse uude BMW Groupi sõidukisse lisatakse keskmiselt 60 kg ringlussevõetud plasti – kokku moodustab see kuni 20% osakaalu.
5. JÄÄTMETE TÖÖTLEMINE.
99% jäätmetest, mis meil maailmas igal aastal 2,5 miljoni sõiduki tootmisega tekib, võeti 2021. aastal uuesti materjaliringlusse (93,4%) või täiendavasse (nt termilisse) ringlusse (5,8%).
6. ENERGIASÄÄSTUMEETMED.
Tänu 16 tehases LED-valgustusele üleminekule säästab BMW Group alates 2018. aastast igal aastal 130 miljonit kWh elektrienergiat.
7. MITMEKESISUS.
BMW Groupi 120 000 töötajat on pärit 113 riigist – mitmekesisus on üks meie peamisi edutegureid.
8. VÄHENDATUD CO₂-HEIDE.
Ajavahemikul 2006–2022 on BMW Groupi iga sõiduki tootmisel tekkivaid heitkoguseid vähendatud 78,1%.
SÕIDUKID JA MATERJALID.
MEIE TEED JÄTKUSUUTLIKKUSENI NÄITAB UUS BMW iX.
Vaata videot ja saa teada, kuidas BMW iX ühendab endas täiuslikult ringlussevõetud materjalid, uuenduslikkuse ja luksuse.

RINGLUSSEVÕETUD MATERJALID – EELISTAME TAASKASUTUST KÕRVALDAMISELE.

Kalavõrgud.
BMW iX-i ja uue BMW X1 põrandapaneelid on valmistatud plastkiust, mille lähtematerjaliks on kasutuselt kõrvaldatud kalavõrgud, põrandakatted ja plastitootmisjäägid. Uus ja seni ainulaadne ringlussevõtuprotsess muudab tulevikus kalavõrgud ja õngenöörid kvaliteetseks ringlussevõetud plastiks, mida hakatakse uues klassis kasutama alates 2025. aastast. Sõidukite salongis ja välisilmes kasutatavad paneeldetailid tekitavad 25% vähem CO₂-heitmeid kui tavapärasel tootmisviisil valmistatud komponendid.

Plasti ringlussevõtt.
Ringlussevõetud materjale kasutatakse paljudes BMW komponentides. Nende seas näiteks BMW iX-i põrkerauad, uksepaneelide aluskonstruktsioon, tuuleklaasi paneelkate ja kapotiraam, mis kõik on tervenisti valmistatud ringlussevõetud plastist.

Kaktusekiud.
Koostöös idufirmadega töötab BMW Group välja uuenduslikke biotoorainel põhinevaid pindu. Näiteks värskelt väljaarendatud Deserttex™ koosneb pulbristatud kaktusekiududest ja biotoorainepõhisest polüuretaanmaatriksist. Sel viisil saab loomsete toodete vältimist kombineerida CO₂-heitme märkimisväärse vähendamisega.
BIOMASSIST VALMISTATUD JÄTKUSUUTLIKUMAD AUTOVÄRVID.

BMW Groupi Euroopa tehaste värvitöökojad kasutavad mattvärve, mida ei toodeta toornaftast, vaid taastuvast toorainest, näiteks biojäätmetest. Lisaks sellele kasutatakse BMW Groupi tehastes Rosslynis ja Leipzigis ka jätkusuutlikult toodetud korrosioonivastast pinnakattevahendit. TÜV poolt sertifitseeritud protsessis vähendatakse CO₂-heidet ajavahemikul 2022–2030 rohkem kui 15 000 tonni.
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED SÕIDUKITE JA MATERJALIDE KOHTA.
Kui jätkusuutlikud on elektriautod?
Täiselektrilise BMW iX3 CO₂-jalajälg on näiteks 30% väiksem kui võrdlusautol BMW X3 sDrive20d, kui kasutada Euroopa turul saadaolevat keskmist elektrienergiat (energiatarve WLTP-tsükli järgi). Kui akut laetakse ainult taastuvenergiast saadud elektrienergiaga, vähendatakse CO₂-heidet lausa 60% võrra.
Kui kaua kestab elektriauto aku?
BMW Groupil on viimase 10 aasta jooksul kogemusi üle ühe miljoni elektrifitseeritud mudeli tootmisega. Seetõttu saad sa uue BMW pistikhübriidi ja BMW i elektriauto ostmisel laiendatud garantii kõrgepingesalvestussüsteemile, kuni 160 000 km maksimaalse läbisõiduni.
Külasta lehekülge www.bmw.de/de/topics/neuwagen/gewaehrleistung.html, et saada tingimuste kohta lisateavet.
Millised on elektriauto aku koostisosad?
Liitiumioonaku koosneb neljast komponendist: katoodist, anoodist, separaatorist ja elektrolüüdist. Aku kvaliteedi võtmetegurid on täpsed kogused ja koostisosade kvaliteet, aga ka see, kuidas konkreetseid komponente kombineeritakse ja töödeldakse.
Milliseid tulevikku suunatud materjale BMW sõidukites kasutatakse?
Taastuvtoorainete ja looduslike kiudude, ringlussevõetud plasti, naha asemel kasutatavate vegan-alternatiivide ja ringlussevõetavate tekstiilide kasutamise kaudu soovib BMW Group suurendada üldist teadlikkust jätkusuutlikest materjalidest ning pakkuda läbipaistvat ülevaadet oma teekonnast kestliku tuleviku suunas.
BMW Groupi seisukohalt on saab CO₂-heidet pikas perspektiivis jätkusuutlikult vähendada ainult traditsiooniliste ja uute materjalide kasutamisel terviklikku lähenemisviisi järgides. Seetõttu ei kiirenda BMW Group mitte ainult sekundaarmaterjalide turu edukat arengut, vaid tugevdab ka koostööd uuenduslike idufirmadega tulevikku suunatud materjalide valdkonnas.
Mida teeb BMW elektriautode akude ringlussevõtuks?
Juhtlausega „Ringlussevõetav disain“ näeb BMW ette, et iga uue BMW sõiduki arendus ja tootmine paneb aluse keskkonnasõbralikule ringlussevõtumeetodile. See hõlmab ka elektriautode kasutuselt kõrvaldatud kõrgepingeakusid. Lisaks sekundaarsele kasutamisele statsionaarsete elektrisalvestitena avaliku elektrivõrgu stabiliseerimiseks teeb BMW Group koostööd erinevate partneritega, et arendada akuelementide ringlussevõttu ja suletud materjalitsüklite (ringluse) loomist.
RINGLUS JA RESSURSID.

AVASTA RINGLUSE JÕUD.
MEIE VISIOON: EHITADA HOMSEID AUTOSID TÄNASTEST AUTODEST.
Ressursside vastutustundlik käitlemine on BMW Groupile võtmetähtsusega. Selles protsessis soovime jätkata tooraine kasutamist kooskõlas meie nelja ringmajanduse põhimõttega:
ÜMBERMÕTESTAMINE – kogu oma loomes lähtume ringlusest;
VÄHENDAMINE – teeme vähemaga rohkemat, kus iganes suudame;
TAASKASUTUS – pikendame oma toodete väärtust nii palju, kui võimalik;
RINGLUSSEVÕTT – hoiame ressursse ringlemas nii kaua, kui suudame.
AKUELEMENDI TÖÖEA NELI ETAPPI.

Arendustöö.
Münchenis asuvas akuelementide tootmise pädevuskeskuses püüab BMW Group leida uurimistöö abil liitiumioonaku elemendi ideaalset keemilist koostist. See hõlmab katoodi, anoodi, separaatori ja elektrolüüdi komponentide keerukat arendusprotsessi.

Sõidukis kasutamine.
Tänapäeva elektriautod saavutavad juba praegu ühe laadimisega üle 600 km sõiduulatuse ning see suundumus on tõusuteel. Kogemused näitavad, et elektriautod suudavad saavutada samasuguse sõiduulatuse nagu nende sisepõlemismootoriga kolleegid, ilma et oleks vaja kõrgepingeakut vahetada.

Teine elu.
Pärast liitiumioonaku intensiivset kasutamist sõidukis oleks seda enne ringlussevõtuprotsessi sisenemist võimalik veel mitmeid aastaid statsionaarselt akufarmis kasutada.

Ringlussevõtt.
Akuelemendi tooraineid saab ümber töödelda. BMW Group töötab akuelementide tootmise pädevuskeskuses järgmise põlvkonna akuelementide jaoks välja sekundaarsete toorainete ringlussevõttu. See tähistab akuelemendi olelusringi lõppu – ning seejärel võib kõik uuesti alata.
TUUL, PÄIKE JA UUENDUSLIKUD TEHNOLOOGIAD.
KAKS TEHAST. KAKS NÄIDET.

Tuuleenergia.
BMW Groupi Leipzigi tehase territooriumil asuvad neli tuulegeneraatorit saavutavad igaüks 2,5 MW nimivõimsuse. Need katavad umbes ühe kaheksandiku tehase elektrivajadusest. Energiaülejäägi korral talletab nelja tuulegeneraatori toodetud elektri kuni 700 BMW i3 akust koosnev intelligentne energiasalvestusfarm, mis suunab ebapiisava tuule korral energia tagasi võrku.

Päikeseenergia.
Päikeseelektrijaam BMW Brilliance Automotive Ltd. Dadongi tehases (Shenyangis) suudab 2022. aastal toota üle 21 MWh taastuvenergiat. Selleks suurendati elektrijaama pindala Shenyangi tehase laiendamise käigus 110 000 m2 ehk ligi 15 jalgpalliväljaku võrra – kokku 290 000 m2-ni.
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED RINGLUSE JA RESSURSSIDE KOHTA.
Mida tähendab ringmajandus?
Ringmajandus – mida nimetatakse ka ringluseks – viitab põhimõttele, et tooteid kasutatakse pärast nende esmast kasutamist taas uute toodete või materjalide toorainena.
Miks on ringmajandus oluline?
BMW Group taotleb oma nelja ringmajandusepõhimõttega keskkonna kaitsmist ja säilitamist, väärtuslike ressursside mitmekordset kasutamist ning jäätmetekke vähendamise tagamist. Lisaks võimaldab sekundaarmaterjalide (nt alumiinium) kasutamine vähendada CO₂-heitmeid. Uuenduslikkus on ringmajanduse edu võti.
Milliseid energiaallikaid BMW kasutab?
BMW Groupi tehased edendavad pidevalt keskkonnakaitset ümbertöötlemise teel, keskendudes jätkusuutlikkusele ja taastuvmaterjalide kasutamisele. Me kasutame valitsevate tingimuste ja asukoha jaoks kõige tõhusamaid meetmeid. See võib tähendada piirkondlikust hüdroenergiast saadud rohelist elektrit, nagu BMW Groupi tehastes Münchenis ja Dingolfingis, fotogalvaaniliste elektrijaamadega elektri tootmist, nagu Hiina BBA tehastes Shenyangis, Lõuna-Aafrikas Rosslynis asuvast BMW Groupi tehasest umbes 100 km kaugusele jäävat biogaasijaama, või BMW Groupi Leipzigi tehases tuuleenergiast toodetavat elektrit.
TOOTMINE JA TARNEAHEL.
MEETMED BMW TOOTMISÜKSUSTES JÄTKUSUUTLIKKUSE SUURENDAMISEKS.
BMW Groupi tõstab teiste seast esile jätkusuutlikkusele ja klientidele lähedal olemisele keskendumine. Seepärast toodame kogu maailmas detaile otse kohapeal, säilitades ühtsed kvaliteedi- ja ohutusstandardid.

SAKSAMAA.
München. Katoodse sukelkatmise (sõidukite kruntimise teatav viis) reovee töötlemiseks ja reovee samas protsessi sammus taaskasutamiseks kasutatakse pöördosmoosijaama. Kokku vähendab see iga-aastast mageveetarvet rohkem kui kuue miljoni liitri võrra. Värvitöökoja umbes 10 000 m² pindalaga haljastatud katus ei paranda mitte ainult isolatsiooni, vaid ka kohapealset õhukvaliteeti.
Dingolfing. Tänu soojuse ja elektri koostootmisjaamale toodab BMW Groupi Dingolfingi tehas peaaegu poole oma elektrivajadusest. Energia väljastpoolt hankimisel kasutatakse 100% rohelist elektrienergiat; sinna alla kuulub ka otse kohalikest hüdroelektrijaamadest hangitud roheline energia. Tehas katab enam kui 40% oma veevajadusest isiklike kaevude kaudu, kaitstes seega piirkonna joogiveevarusid.
Leipzig. Energiaülejäägi korral talletab nelja tuulegeneraatori toodetud elektri nutikas akufarm, suunates tuule puudumise korral energia tagasi võrku.
DADONG (HIINA).
Lisaks oma umbes 110 000 m² suurusele päikeseenergiarajatisele sorteerib BMW Brilliance Automotive Ltd. Dadongi tehas (Shenyangis) oma alumiinium- ja terasjäätmeid ning ei kasuta värvimisprotsessis magevett. Ettevõttes asuv rongijaam võimaldab ühtlasi valminud sõidukitest 80% täielikult või osaliselt raudteed pidi nende sihtkohta transportida.
ROSSLYN (LÕUNA-AAFRIKA VABARIIK).
BMW Groupi Rosslyni tehas saab elektrienergiat biogaasijaamast, mis on ühendatud ligikaudu 100 km kaugusel asuva suure lihaveisefarmiga. Ligikaudu 30 000 looma sõnnik täidab kuni 30% kohalikust energiavajadusest. Lisaks kasutab värvitöökoda – nagu ka selle analoog Leipzigis – kestlikult toodetud korrosioonivastast pinnakattevahendit, millega vähendatakse fossiilsetest allikatest pärit pinnakattevahenditega võrreldes CO₂-heitmeid 40% võrra.
1. SPARTANBURG (USA).
BMW Groupi Spartanburgi tehas kasutab koostootmisjaamas lähedalasuvas prügilas tekkivat metaani, millega kaetakse kuni 25% oma energiavajadusest. Lisaks toodab 400 päikeseenergiamoodulit igal aastal 135 MWh rohelist elektrit.
2. SAKSAMAA.
München. Katoodse sukelkatmise (sõidukite kruntimise teatav viis) reovee töötlemiseks ja reovee samas protsessi sammus taaskasutamiseks kasutatakse pöördosmoosijaama. Kokku vähendab see iga-aastast mageveetarvet rohkem kui kuue miljoni liitri võrra. Värvitöökoja umbes 10 000 m² pindalaga haljastatud katus ei paranda mitte ainult isolatsiooni, vaid ka kohapealset õhukvaliteeti.
Dingolfing. Tänu soojuse ja elektri koostootmisjaamale toodab BMW Groupi Dingolfingi tehas peaaegu poole oma elektrivajadusest. Energia väljastpoolt hankimisel kasutatakse 100% rohelist elektrienergiat; sinna alla kuulub ka otse kohalikest hüdroelektrijaamadest hangitud roheline energia. Tehas katab enam kui 40% oma veevajadusest isiklike kaevude kaudu, kaitstes seega piirkonna joogiveevarusid.
Leipzig. Energiaülejäägi korral talletab nelja tuulegeneraatori toodetud elektri nutikas akufarm, suunates tuule puudumise korral energia tagasi võrku.
3. DEBRECEN (UNGARI).
Debrecenis arendatav uus BMW Groupi tehas on maailma esimene autotehas, mis väldib sõidukite tootmisel fossiilsete energiaallikate kasutamist täielikult.
4. DADONG (HIINA).
Lisaks oma umbes 110 000 m² suurusele päikeseenergiarajatisele sorteerib BMW Brilliance Automotive Ltd. Dadongi tehas (Shenyangis) oma alumiinium- ja terasjäätmeid ning ei kasuta värvimisprotsessis magevett. Ettevõttes asuv rongijaam võimaldab ühtlasi valminud sõidukitest 80% täielikult või osaliselt raudteed pidi nende sihtkohta transportida.
5. CHENNAI (INDIA).
2021. aastal kogus BMW Groupi Chennai tehas umbes 13 miljonit liitrit vihmavett ja suutis seega katta ligikaudu 90% oma aastasest veevajadusest. Samal ajavahemikul kattis tehase päikeseenergiarajatis üle 60% tehase energiavajadusest.
6. ROSSLYN (LÕUNA-AAFRIKA VABARIIK).
BMW Groupi Rosslyni tehas saab elektrienergiat biogaasijaamast, mis on ühendatud ligikaudu 100 km kaugusel asuva suure lihaveisefarmiga. Ligikaudu 30 000 looma sõnnik täidab kuni 30% kohalikust energiavajadusest. Lisaks kasutab värvitöökoda – nagu ka selle analoog Leipzigis – kestlikult toodetud korrosioonivastast pinnakattevahendit, millega vähendatakse fossiilsetest allikatest pärit pinnakattevahenditega võrreldes CO₂-heitmeid 40% võrra.
BMW VÕTAB VASTUTUSE.
Jätkusuutlikkus hõlmab BMW-s paljusid aspekte: alates meie tarneahelate kontrollimisest kuni välisprogrammide toetamiseni anname endast kõik, et hoida oma ökoloogilist jalajälge võimalikult väiksena.

Jätkusuutlikkuse programmid.
BMW Group on esimene Saksa autotootja, mis on liitunud algatusega „Business Ambition for 1.5 °C“. See hõlmab meie pühendumust saavutada kliimaneutraalsus kogu väärtusahelas kuni 2050. aastani. Selle tulemusena oleme automaatselt ÜRO programmi „Race to Zero“ liige. Teisalt on meie pikaajaline liikmesus ÜRO keskkonnaprogrammis veel üks märk sellest, kui tõsiselt BMW Group jätkusuutlikkust võtab.

Algatus „Cobalt for Development“.
BMW Group püüab viia koobalti kaevandamise ja töötlemise vastavusse oma jätkusuutlikkuse ja rahvusvaheliselt kohaldatavate tööstandarditega. Selleks käivitas BMW Group koos mitmete teiste partneritega 2018. aastal sektoriülese algatuse „Cobalt for Development“, et parandada Kongo Demokraatlikus Vabariigis koobalti väikesemahulise kaevandamisega tegelevate töötajate töö- ja elamistingimusi.

Tarneahela juhtimine ja logistika.
Mitmeastmeline protsess tagab meie vastutuse tarnijate võrgustiku eest kõigis BMW Groupi asjaomastes valdkondades. Valdkondade sekka, milles oleme kehtestanud sotsiaalsete ja keskkonnastandardite nõuded, kuuluvad muuhulgas energiakasutus, logistika ja komponentide väljatöötamine; samuti on see otsustuskriteerium lepingute sõlmimise protsessis ning tarnijate arendamisel. Nende keskkonna- ja sotsiaalsete standardite rakendamiseks oleme sel eesmärgil loodud vastutustundliku tarneahela algatuse (RSCI – Responsible Supply Chain Initiative) kaasasutajad ning juba praegu kasutame mõnel juhul tehaste varustamiseks elektriveokeid ja toetame algatusi, mille eesmärk on panna sõidukite meretransporti vähem heitmeid tekitama.
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED TOOTMISE JA TARNEAHELA KOHTA.
Milliseid meetmeid rakendab BMW Group toorainete hankimisel?
BMW Group on välja kuulutanud eesmärgi tagada tarnijate võrgustikus keskkonna- ja sotsiaalsete standardite järgimine. See hõlmab eriti inimõiguste järgimist ja tooraine säästvat kaevandamist. Võimalikud riskid tekivad eelkõige 37 meie jaoks olulise tooraine ja materjalirühma tootmisel ja hilisemal töötlemisel. Nende hulka kuuluvad näiteks looduslik kautšuk, volfram, liitium ja koobalt. Neile riskidele astume vastu igale toorainele kohandatud standardiseeritud, ennetavate ja reageerivate meetmetega ning BMW Groupi spetsiifiliste meetmetega.
Millised jätkusuutlikkuse standardid kehtivad BMW tarnijatele?
BMW Group rakendab suurt hulka meetmeid, et tagada tarnijate võrgustikus keskkonna- ja sotsiaalsete standardite järgimine. BMW eeldab, et kõik tarnijad rakendavad tõhusat keskkonnakaitse juhtimise programmi, järgivad keskkonnastandardeid ning vähendavad pidevalt ressursside tarbimist ja keskkonnamõjusid (energia, vesi, jäätmed, heitmed jne). Vastavuse jälgimiseks kasutatakse mitmesuguseid toiminguid, näiteks auditeid.
Mis on CO₂-heide?
CO₂-heide tekib näiteks siis, kui põletatakse süsinikku sisaldavaid materjale, nagu nafta, kivisüsi ja puit. Seetõttu on CO₂-heitmete hulk industrialiseerimisest alates tohutult kasvanud. CO₂-heitmete tekitajad on elektri- ja soojatootjad ning tööstus, aga ka kodumajapidamised. Autotööstuses võib CO₂-heide tuleneda sõidukite tootmisest, kasutamisest ja kõrvaldamisest. Seetõttu püüab BMW Group tegeleda CO₂-heitmete vähendamisel kõigi kolme probleemiga.
Kuidas aitab BMW mul oma CO₂-jalajälge vähendada?
Klassikalise sisepõlemismootoriga sõidukiga võrreldes võib elektrifitseeritud BMW mudelile üleminek kasutusetapis individuaalset CO₂-jalajälge vähendada. Tehnoloogiad, nagu eDrive Zones, aitavad lisaks realiseerida BMW pistikhübriidi kogu potentsiaali. Lisaks pakub My BMW rakendus [digitaalsed lahendused sinu elektromobiilsuse toetamiseks] nutikaid teenuseid ressursisäästliku sõidustiili järgimiseks.
Lisateavet leiad aadressilt www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-connecteddrive/my-bmw-app.html
SOTSIAALVALDKOND JA JUHTIMINE.
ROHKEM TEAVET BMW PODCAST’IDEGA.
Koge meie töötajate podcast’ide kaudu uusi põnevaid ideid BMW jätkusuutlikkuse kohta.

ANNAME JÄTKUSUUTLIKKUSELE NÄO.
MÕTTEVAHETUSES MEIE EKSPERTIDEGA.


Anna on salongidetailide jätkusuutlikkuse spetsialist ning ta jagab oma vaateid kestlike materjalide kohta.
Daniela on BMW Groupi jätkusuutliku disaini juht ja räägib sellest, kuidas jätkusuutlikkus iga disainiotsust mõjutab.


ROHKEM BIOLOOGILIST MITMEKESISUST TEGEVUSKOHAS MESILASTE ABIL.

Lisaks oma järjekindlatele jätkusuutlikkuse eesmärkidele ühendab BMW Group jõud ka oma töötajatega, et osaleda mitmetes väiksemates algatustes, mis on suunatud keskkonna ja liikide kaitsmisele. Olgu asukohaks München, Leipzig, Regensburg, Berliin või Dingolfing: erinevad mesilaste liigid ja kolooniad on Saksamaal leidnud uue kodu erinevates BMW Groupi tegevuskohtades. See idee pärineb töötajatelt ja annab olulise panuse bioloogilise mitmekesisuse suurendamisse.
SOTSIAALNE VASTUTUS BMW GROUPIS.

Mitmekesisus.
BMW Group peab mitmekesisust tugevuseks. Me toome igapäevatöösse sisse erinevaid vaatenurki, kogemusi ja oskusi, tugevdades seeläbi meie uuenduslikkust. Koolituste, vestluste ja dialoogi pidamise kaudu suurendame töötajate ja juhatuse teadlikkust. Me edendame mitmekesisust ja võrdseid võimalusi värbamisel ja personali arendamisel. Kaitse diskrimineerimise eest, kõigi töötajate võrdne kohtlemine ning lugupidamine igapäevases äritegevuses on meie suunistes kindlalt sätestatud.

Sotsiaalne kaasatus.
Rahvusvaheliste töötajatega ja viiel mandril asuvate tegevuskohtadega ettevõttena oleme osa ühiskonnast. Seetõttu ulatuvad meie ökoloogiline, majanduslik ja sotsiaalne vastutus ka meie põhitegevusest väljapoole. Kõigis meie rahvusvahelistes tegevuskohtades paneme oma töös rõhku parematele elamistingimustele ja haridusvõimalustele ning kultuuridevahelisele kommunikatsioonile. Oma mitmekülgse osaluse kaudu anname oma panuse ka ÜRO säästva arengu eesmärkide saavutamisse.

BMW Foundation Herbert Quandt.
BMW Foundation Herbert Quandt on sõltumatu ettevõtte sihtasutus, mis annab olulise partnerina oma tegevuse kaudu panuse BMW Groupi sotsiaalsesse vastutusesse. Samal ajal innustab see juhte kogu maailmas aktsepteerima oma vastutust ühiskonnas ning võitlema rahumeelse, õiglase ja jätkusuutliku tuleviku eest.
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED SOTSIAALVALDKONNA JA JUHTIMISE KOHTA.
Kuidas praktiseerib BMW Group oma sotsiaalset ja kultuurilist vastutust?
Jätkusuutlikkusele pühendumine on osa BMW Groupi filosoofiast. Rahvusvaheliste töötajatega ja viiel mandril asuvate tegevuskohtadega ettevõttena oleme osa ühiskonnast ning aktsepteerime oma vastutust. Oleme pühendunud kultuuridevahelisele kommunikatsioonile, laste ja noorte täiskasvanute hea alusega haridusele ning ka liiklusohutusele. Meie töötajate vabatahtlik osalemine annab sama olulise panuse BMW Groupi sotsiaalsesse vastutusesse kui ettevõtte sõltumatu sihtasutus BMW Foundation Herbert Quandt.
Milliseid jätkusuutlikke uuendusi püüab BMW saavutada?
BMW iFACTORY kaudu esitleb BMW Group tuleviku autotootmise revolutsioonilist strateegiat. BMW iFACTORY rakendamine toimub kõigis BMW Groupi tehastes üle kogu maailma. Samal ajal kehtestab see paindlike, tõhusate ja digitaalsete tootmistehnoloogiate abil uusi mõõdupuid kliimakaitse ja konkurentsivõime küsimustes. Teedrajavaks projektiks on uus tehas Ungari linnas Debrecenis, mis hakkab alates 2025. aastast tootma täiselektrilist uut sõidukiklassi.
Kuidas toetab BMW Group mitmekesisust?
BMW Group peab mitmekesisust tugevuseks. Seetõttu kasutame koolitusi, vestlusi ja peame dialoogi, et teadvustada töötajatele ja juhatusele, millise positiivse panuse saab mitmekesisus ettevõttes anda. Lisaks sellele edendab BMW Group mitmekesisust ja võrdseid võimalusi personali arendamisel. Peamised põhimõtted, nagu kaitse diskrimineerimise eest, kõigi töötajate võrdne kohtlemine ja lugupidamine igapäevases äritegevuses, on kindlalt sätestatud suunistes, mille hulka kuuluvad BMW Groupi käitumiskoodeks ja BMW Groupi inimõiguste ja töötingimuste koodeks.
Milliseid sotsiaalseid projekte BMW Group toetab?
Sotsiaalvaldkonnale pühendumuse kaudu soovib BMW Group täita konkreetseid vajadusi ja saavutada pikaajalist mõju. Nende püüdluste keskmes on projektid, mida suudame oma pädevuse kaudu sihipäraselt toetada. Oma tegevuskohtades töötame välja haridusprojekte, mille eesmärk on hõlbustada noorte tööturule sisenemist ja seega luua neile elus paremad väljavaated. Koostöös ÜRO Tsivilisatsioonide Liiduga (UNAOC) oleme alates 2011. aastast andnud regulaarselt välja kultuuridevahelise innovatsiooni auhinda. Auhind antakse projektidele, mis otsivad kultuuridevahelistele pingetele ja konfliktidele konstruktiivseid lahendusi.
ENERGIATARVE JA SÕIDUULATUS.
BMW iX xDrive40
Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 21,2–19,3
Sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 394–426
Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heitme, elektrikulu ja sõiduulatuse kohta määrati kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EL) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html
ENERGIATARVE JA SÕIDUULATUS.
BMW iX xDrive40
Energiatarve kWh / 100 km (kombineeritud, WLTP): 21,2–19,3
Sõiduulatus elektriga, km (WLTP): 394–426
Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heitme, elektrikulu ja sõiduulatuse kohta määrati kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EL) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html