BMW 8. SEERIA ÜLEVAADE.

1980ndate lõpus üllatas BMW 6. seeria (E24) järeltulija eksperte. Nüüd nimetatakse seda kupeed BMW 8. seeriaks. See on oluliselt suurem, sellel on täiesti uus kerekuju ja see on varustatud uusima tehnoloogiaga. BMW 8. seeria Coupé ühendab endas tehnilised edusammud, maksimaalse sõidudünaamika ja sooritusvõime ning tippklassi luksusautode eksklusiivsuse.

 

Peaaegu 20 aastat hiljem toetub praegune põlvkond samale põhimõttele. Täielikult uuendatud disain ja revolutsiooniline stiil kohtuvad tehnika uusima arenguga – sealhulgas kõige võimsama mootoriga, mis BMW seeriatootmises mudelil on kunagi olnud. Seda täpset, ületamatut dünaamikat on näha ajamis, juhtimises ja sooritusvõimes. Esteetika, mugavus ja võimsus on täielikult esile toodud kolmes kerekujus – Coupé, Cabrio ja Gran Coupé.

Loe lisaks

BMW 8. SEERIA VIIS ISELOOMULIKKU OMADUST.

  • 01 Kompromissitu sõidudünaamika
  • 02 Disain, mis ühendab endas stiili ja täiuslikkuse
  • 03 Eksklusiivsed materjalid, erakordsed värviviimistlused: iga BMW 8. seeria mudel on ainulaadne
  • 04 Paeluvad sõidukiversioonid: BMW 8. seeria Coupé, 8. seeria Cabrio või 8. seeria Gran Coupé
  • 05 Arenemise luksused: ohutus- ja abisüsteemide poolest alati esirinnas
BMW 8. seeria Coupé (G15), kolm neljandikku eestvaade, BMW 8. seeria Cabrio (G14), kolm neljandikku eestvaade, BMW 8. seeria Gran Coupé (G16), 7/8 külgvaade, kõik seismas

BMW 8. SEERIA LÜHIAJALUGU.

Avasta BMW 8. seeria mudelite ajalugu ja tutvu uusimate kupeede ning nende elegantsete ja võimsate luksussportautode päritoluga.

Loe lisaks

BMW 8. SEERIA LÜHIAJALUGU.

BMW 8. SEERIA ESIMENE PÕLVKOND.

(E31)

BMW 8. seeria Coupé (E31), 7/8 külgvaade sõites

Saksamaal 1989. aasta rahvusvahelisel autonäitusel (IAA) toimunud esitlusel võeti BMW 6. seeria (E24) sisuline järeltulija nii hästi vastu, et 5000 autot eeltelliti juba enne esimese BMW 850i tarnimist. Pika kapoti ja järsu tagaosaga kiilukujulise kere on kujundanud Klaus Kapitza. Selle lame esiosa meenutab BMW M1. Voolavad erakordselt elegantsed jooned tõotavad sooritusvõimet, mida V12-mootor oma viieliitrise töömahu ja 220 kW (300 hj) võimsusega hõlpsasti pakub.

 

Tänu paljudele tehnouuendustele on see auto ka kõige modernsem sõiduk, mida BMW 1980ndate lõpus ehitas. Uuenduste hulka kuuluvad lisavarustusena pakutav isepöörav tagasild ja uued juhiabisüsteemid nagu stabiilsussüsteem DSC, muutuva kiirusega roolivõimendus ja BMW 850i puhul saadaolev elektrooniline amortisaatorikontroll (EDC). 8. seeria on esimene BMW, mille õhutakistuse väärtus on alla 0,3 ja millel on multiplekssüsteem erinevate juhtimissüsteemide ühendamiseks. 

 

1992. aastal toodi turule veelgi võimsam versioon – 850Csi –, mille võimsus oli 380 kW (280 hj) ja töömaht 5,6 liitrit. Aasta hiljem täiendab mootorivalikut 4,0-liitrine kaheksasilindriline mootor võimsusega 210 kW (286 hj). Veel üks 12-silindrilise mootoriga versioon, BMW 850Ci, on saadaval 1994. aastal ja toodab 5,4-liitrise töömahuga 240 kW (326 hj). 1995. aastal on Ci-versioonina saadaval ka BMW 840. BMW 8. seeria ühendab endas parima tehnoloogia, aerodünaamika ja disaini. Avangardistlik elegants ja eksklusiivne luksus ühinevad silmapaistvate sooritusvõime näitajatega – need omadused ärkavad 2018. aasta BMW 8. seeria (G14, G15, G16) puhul taas ellu. 1999. aasta tootmise lõpuks on tootmisliinilt maha veerenud üle 30 000 luksuskupee eksemplari.

 

Tootmisperiood: 1989–1999

Mootorid: 4,0–5,6 liitrit (160–280 kW / 218–380 hj), 8- ja 12-silindrilised

Pikkus/laius/kõrgus: 4780 mm / 1885 mm / 1340 mm.

BMW 8. SEERIA TEINE PÕLVKOND.

(G15)

BMW 8. seeria Coupé (G15), kolm neljandikku eestvaade seismas

BMW 6. seeria (F13) järeltulija on ideaalne kombinatsioon kõrgeimast kvaliteedist ja maksimaalsest sooritusvõimest. Juba ainulaadne disain näitab selle luksusliku sportkupee ambitsioonikust. Lisavarustuses laservalgustusega lamedad esituled rõhutavad lamedat, madalat siluetti ja esindavad uut esteetilist vormi. Selgekujulised jooned, lihaselised õlad ja lame katusejoon viivad kokku sportauto iseloomu ja BMW luksusklassi püüdlused.

 

Salong vaimustab oma progressiivse kujundusega, kus kõik osutab ühes suunas: edasi. Luksuslikud materjalid, nagu kvaliteetpuidust salongi dekoratiivliistud ja isikupärased BMW nahkelemendid, tagavad erakordse tunde. Ja ainulaadsete värviviimistluste rohkus tähendab, et mudel väljendab suurepäraselt individuaalseid eelistusi.

 

Digitaalne sportauto juhikoht tagab usaldusväärse kontrolli sõiduki võimsuse üle ning BMW 8. seeria on alati varustatud uuenduslike tehnoloogiatega, näiteks uusimate ohutus- ja juhiabisüsteemidega. 

 

Kompromissitu sõidudünaamika on võetud otse autospordist, nagu ka nelikveosüsteem xDrive, M-sportdiferentsiaal ja elektromehaaniline külgkalde stabiliseerimine. BMW 8. seeria Coupé pakub koos iseloomulike ülitõhusate ja võimsate ajamitega maksimaalset võimsust – M8 Competition Coupé puhul kuni 460 kW (625 hj), mis saavutatakse kahekordse turboülelaadimisega kaheksasilindrilise mootori abil. Omal ajal oli tegemist BMW seeriatootmismudelite seas kõige võimsama mootoriga.

 

Tootmisperiood: 2018 – praegu

Mootorid: 3,0–4,4 liitrit (245–460 kW / 333–625 hj), 6- ja 8-silindrilised

Pikkus/laius/kõrgus: 4843–4867 mm / 1902–1907 mm / 1339–1362 mm

(G14)

BMW 8. seeria Cabrio (G14), kolm neljandikku külgvaade seismas

Alates 2019. aastast saadaval olev BMW 8. seeria Cabrio pakub ainulaadset vabaõhukogemust. Kupeevormis tekstiilkatus volditakse taha kokku ja selle avanemine võtab vähem kui 15 sekundit, samas kui tuuledeflektor tagab häirimatu sõidunaudingu. Tänu oma võidusõidugeenidele kiirendab BMW M8 Competition Cabrio paigalseisult 100 km/h-ni vaid 3,3 sekundiga. Täpselt häälestatud šassii koos aktiivse isepöörava tagasillaga hõlbustab dünaamilist kurvide võtmist. Sõiduki enesekindel disain räägib enda eest ja tõotab oma saleda silueti ja võimsa tagaosaga hingetuksvõtvalt sensuaalset sportlikkust. 

 

Luksuse ja sooritusvõime täiuslikku sümbioosi kujutav salong on valmistatud kvaliteetmaterjalidest, nagu näiteks lisavarustusena pakutav kontrasttepingutega „Merino“ nahkpolster. Veel üks kõrghetk on lisavarustuses klaasdetailid „Crafted Clarity“. Käsitööna valmistatud klaaselemendid käiguvalitsal, iDrive-juhteseademel ja Start/Stop-nupul tõstavad salongi välimuse ja tunnetuse uuele tasemele. 

 

BMW 8. seeria Cabrio on alati ainulaadne ja eksklusiivne kogemus. See on saadaval kas BMW M8 Competition Cabrio M TwinPower Turbo kaheksasilindrilise mootoriga või kuuesilindrilise mootorivariandiga.

 

Tootmisperiood: 2019 – praegu

Mootorid: 3,0–4,4 liitrit (245–460 kW / 333–625 hj), 6- ja 8-silindrilised

Pikkus/laius/kõrgus: 4843–4867 mm / 1902–1907 mm / 1339–1353 mm

(G16)

BMW 8. seeria Gran Coupé (G16), kolm neljandikku tagantvaade sõitmas

Samuti alates 2019. aastast saadaval olev neljaukseline BMW 8. seeria Gran Coupé ühendab BMW 8. seeria kupeede ekstravagantse luksuse ja sensatsioonilised sõiduomadused muljetavaldava ruumikusega. Pikk teljevahe ja veidi kõrgem katusejoon tagavad helde pea- ja jalaruumi. Klaasist panoraamkatus laseb sõidukisse küllaldaselt valgust ning avamis- ja kallutamisfunktsiooni abil vajadusel ka värsket õhku. Veelgi enam, see loob takistusteta vaate esiaknast tagaaknani. 

 

Sisemuses rõõmustavad meeli esmaklassiline viimistlus ja kvaliteetne nahk, mis on tellimusel ka käsitsi õmmeldud. Salongi saab isikupärastada kuni kõige väiksemate detailideni, nagu näiteks kõrglahutusega näidikupaneeli sisaldav BMW Live Cockpit Professional, keskkonsoolis asuv keskpaneeli ekraan ning BMW Head-Up Display. Neid saab juhtida nii puudutusega kui ka iDrive-juhteseadme kaudu, samuti žestide või häälkäsklustega.

 

Välisilmes loob see luksuslik sportkupee mudeli sportliku esiosa, voolava silueti ja silmatorkava tagaosaga oma klassis revolutsioonilise stiili. Elegantsed külgosad näitavad erakordset värviviimistlust, millel on eriline läige ja säravad efektid.

 

Võimsad topeltturbo-bensiinimootorid ja kahekordse turboülelaadimisega ühissanum-diiselmootor annavad BMW 8. seeria Gran Coupéle ainulaadse väleduse ja sõidudünaamika, mis asetavad selle sõiduki oma klassi esirinda. Neid omadusi rõhutavad madal raskuskese ja kere suur jäikus.

 

BMW 8. seeria Gran Coupé tagab suurepärase sõidu nii linnas, kiirteel kui ka kurvilistel maanteedel. Ning on ideaalne partner pikamaasõitudel ja reisidel.

 

Tootmisperiood: 2019 – praegu

Mootorid: 3,0–4,4 liitrit (245–460 kW / 333–625 hj), 6- ja 8-silindrilised

Pikkus/laius/kõrgus: 5074–5098 mm / 1932–1948 mm / 1401–1420 mm

BMW kasutatud sõidukid BMW esinduse ees

BMW KASUTATUD SÕIDUKID.

BMW M8 Cabrio (F91), kolm neljandikku külgvaade, seismas

BMW 8. SEERIA CABRIO M-MUDELID.

BMW 8. seeria Coupé (G15), kolm neljandikku eestvaade seismas

BMW 8. SEERIA COUPÉ.

BMW 8. seeria Gran Coupé (G16), kolm neljandikku tagantvaade sõitmas

BMW 8. SEERIA GRAN COUPÉ.

BMW M8 Coupé (F92), kolm neljandikku tagantvaade, seismas modelliga

BMW 8. SEERIA COUPÉ M-MUDELID.

BMW M8 Gran Coupé (F93), kolm neljandikku külgvaade, seismas modelliga

BMW 8. SEERIA GRAN COUPÉ M-MUDELID.

BMW 8. seeria Cabrio (G14), kolm neljandikku külgvaade seismas

BMW 8. SEERIA CABRIO.

Kütusekulu ja CO₂-heide.

BMW 8. seeria Coupé:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 10,8–6,5
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 245–170

 

BMW 8. seeria Coupé M-mudelid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 11,4–11,0
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 260–251

 

BMW 8. seeria kabriolett:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 11,0–6,7
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 249–175

 

BMW 8. seeria kabrioleti M-mudelid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 11,6–11,2
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 264–255

 

BMW 8. seeria Gran Coupé:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 11,0–6,7
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 251–174

 

BMW 8. seeria Gran Coupé M-mudelid:
Kütusekulu, l / 100 km (kombineeritud): 11,6–11,2
CO₂-heide, g/km (kombineeritud): 265–256

 

Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, energiatarbe ja sõiduulatuse kohta on määratud kindlaks ettenähtud mõõtmisprotseduuri kohaselt ja need vastavad Euroopa määruse (EÜ) nr 715/2007 kehtivale versioonile. Sõiduulatuse korral võetakse WLTP-väärtustes arvesse kogu (praegusel juhul Saksa turul pakutavat) lisavarustust. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukite kohta on olemas ainult ametlikud WLTP-väärtused. Määruse (EL) 2022/195 alusel kustutatakse NEDC-väärtused vastavussertifikaatidelt alates 01.01.2023.

Lisateavet WLTP- ja NEDC-mõõtmisprotseduuride kohta leiab aadressilt www.bmw.com/wltp.

 

Lisateavet kütusekulu ja uute sõiduautode ametliku mudelipõhise CO₂-heite kohta saab materjalist „Juhised uute sõiduautode kütusekulu, CO₂-heite ja energiatarbe kohta“, mis on tasuta kättesaadav kõigis müügiesindustes, aadressil Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Saksamaa, ja veebilehel https://www.dat.de/co2/.

 

 

Loe lisaks

Kütusekulu ja CO₂-heide.

  • BMW 8. seeria Coupé:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 10,8–6,2
    CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 247–163

    BMW M8 Coupé:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 11,4–11,0
    CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 260–251

    BMW 8. seeria Cabrio:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 10,9–6,4
    CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 248–168

    BMW M8 Cabrio:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 11,6–11,2
    CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 264–255

    BMW 8. seeria Gran Coupé:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 11,0–6,4
    CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 252–167

    BMW M8 Gran Coupé:
    Kütusekulu (l / 100 km) (kombineeritud): 11,6–11,2
    CO₂-heide (g/km) (kombineeritud): 264–256

    Ametlikud väärtused kütusekulu, CO₂-heite, elektrikulu ja sõiduulatuse kohta on määratud kindlaks ettenähtud mõõtemenetluse põhjal ja vastavad muudetud kujul määrusele (EL) 715/2007. WLTP väärtused võtavad vahemike puhul arvesse kogu lisavarustuse. Alates 01.01.2021 uue tüübikinnituse saanud sõidukitele kehtivad ametlikud spetsifikatsioonid ainult WLTP järgi. Rohkem teavet NEDC ja WLTP mõõtmismeetodite kohta leiab veebilehelt https://www.bmw.ee/et/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/kutusekulu-heitkogused.html